Ai uitat parola?


  • alex102

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Feb 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. As dorii si eu sa stiu daca se poate pune un motor ce generatie mai noua pe manta B? Pica direct pe tampoanele motorului de 2,2 ? Exista varianta de cutie in 5 trepte? de la ce masina? multumesc anticipat Smile
  • bAndrei

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord din 1972
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
daca ai 40 milioane lei vechi poti pune aproape orice, atat costa o omologare
  • GODLESS

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina: Calibra C20LET din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
se poate pune ... aici o manta b cu un c20let



Dar cred ca e ceva de lucru !


Ultima modificare facuta de GODLESS la Mar 11 Sep, 2007 10:00 pm, modificat de 2 ori in total
  • alex102

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Feb 2005

  • Garaj Mesaj Privat
deci.. omologarea motorului costa 40 mil? sau doar in cazul in care motorul respectiv nu a fost pus "de fabrica" pe modelul de masina?

ma intereseaza oricum partea mecanica.. se face greu?
  • bAndrei

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord din 1972
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
deci sa spunem asa un rekord c cu motor de 1,7, daca ai pui unu de rekord c de 1,9 platesti 40. orice modificare chiar daca masinas a fabricat cu mai multe tipuri de motor, faptul ca , cresti cilindreea inseamna omologare
  • GODLESS

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina: Calibra C20LET din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
nu ! 40 daca pui motor ce nu a fost pus de fabrica pe masina de ex: vrei sa pui un V8 de corvette atunici te costa in rest e omologare normala 3-5 mil
  • bAndrei

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord din 1972
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
mai din surse sigure de la cineva care sa dus char acu de curand
sa puna un moitor de 2000 pe un rekors c, carea avea 1900 in acte si i-au cerut 40 mil, motoru de 2000 are aceiasi arhitectura si cinstructie, tot de rekord fiind, si da la pus fara modificari la suporti sau caroserie, cel mai sigur e telefin la rar la informatii
  • keatra`

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 13S din 1987
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Eu zic ca nu e asa, tot din perindat, avand si eu in cap ceva de genu ..

Daca pe Manta a fost pus din fabrica vreodata c20xe sau let ( treaba asta o stabilesc cei de la Bucuresti, si nu Rar`uri de prin provincie ) , iar puterea noului motor (xe/let) nu depaseste 1.39 * CaiPutere_MotorActual, e perfect, totul se rezuma la suma de ~4milioane si se rezolva rapid.
Daca nu a fost pus niciodata acest motor pe caroserie de Manta atunci treaba se complica dpdv financiar, depinde cat de pasionat si disponibil baneshte esti Smile
Mai exact trebuie sa faci testul dinamic, sa fie ei siguri ca motorul va fi "safe" in raport cu caroseria / franele / etc, test care costa 40milioane ... Rolling Eyes

Deci nu are treaba capacitatea cilindrica, etc
  • GODLESS

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina: Calibra C20LET din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
keatra` a scris:Eu zic ca nu e asa, tot din perindat, avand si eu in cap ceva de genu ..

Daca pe Manta a fost pus din fabrica vreodata c20xe sau let ( treaba asta o stabilesc cei de la Bucuresti, si nu Rar`uri de prin provincie )


Tu crezi ca RAR-urile din provincie sunt in padure si lucreaza pitici acolo si la bucuresti sunt ingineri de la NASA ? RAR-urile sunt legate in retea intre ele si ti se spune instant care-i faza cu motorul daca e pus de fabrica sau nu ... chestia ca numai la buc sunt scule sa se faca testul ... ( gizas )
  • kirin

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Rekord 17s din 1968
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
"numai la bucuresti se afla tunelul aerodinamic sa vada daca masina isi va lua zborul cu noul motor..."


mie imi cereau in jur de 36 mil pe test + drumul pana acolo si eventual + alte "taxe" asa ca m-am lasat momentan si mai strang bani ,daca il schimb pana la urma sa pun unul care sa merite
  • Cyclops

  • Mesaje scrise: 223
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta 16N din 1977
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Parerea mea e ca e mai simplu sa "manaresti" motorul actual de manta, eventual sa-i pui si turbo decat sa faci scb de motor cu omologare... e si mai sigur...
  • keatra`

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 13S din 1987
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
GODLESS a scris:
keatra` a scris:Eu zic ca nu e asa, tot din perindat, avand si eu in cap ceva de genu ..

Daca pe Manta a fost pus din fabrica vreodata c20xe sau let ( treaba asta o stabilesc cei de la Bucuresti, si nu Rar`uri de prin provincie )


Tu crezi ca RAR-urile din provincie sunt in padure si lucreaza pitici acolo si la bucuresti sunt ingineri de la NASA ? RAR-urile sunt legate in retea intre ele si ti se spune instant care-i faza cu motorul daca e pus de fabrica sau nu ... chestia ca numai la buc sunt scule sa se faca testul ... ( gizas )


Dupa mine toate RAR`urile sunt in padure si lucreaza pitici cu iq`u de 10 p`acolo Twisted Evil
In fine, eu ziceam ceva simplu. Ca piticu` de la Buc stab treaba asta .. aa, ca cel din provincie suna in capitala sa intrebe, e de inteles .. ca doar nu te trimite acolo orbeshte Smile Peace Godless Razz

Ontopic, ori esti f.pasionat ori dezaxat sa dai 1300euro pt prostia lor de test .. nu merita !
  • walker

  • Mesaje scrise: 146
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Commodore 25H din 1969
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa pararea mea , daca doresti sa o asculti , este sa-ti tunezi un motor de de 2.0 ,2.2 sau 2.4 CIH , adica tipul (CIH) care a fost pe Ascona. Eu iti sugerez sa "impingi" un motor de 2.0 la cca. 150 CP si o sa vezi atunci satisfactii .Motorul de 2.0 montat pe ASCONA 200 dezvolta cca. 186 CP pe carburatoare WEBER 48 DCOE . Pentru alte detalii ref la tunarea motoarelor CIH iti stau la dispozitie eu sau CIH_tuner
  • Cyclops

  • Mesaje scrise: 223
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta 16N din 1977
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
OFF-topic:

@walker: ma intereseaza pe mine o discutie despre "tunarea" unui 20E de pe o manta... cum putem lua legatura?Very Happy
  • walker

  • Mesaje scrise: 146
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Commodore 25H din 1969
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
cristian68rekord@yahoo.co.uk
  • U_TUNING

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett c20let din 1984
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa mine iti poti pune mototrul fara nici o problema...pt k nu cred k va sta cineva sa te verifice pe tine.
Doar at knd vei face itp-ul va fi mai nasol pt k va trebui sa iti pui mot tau inapoi.

Mot c20xe sau let trebuie pus impreuna cu transmisie si mecanica de spate de opel monza pt k altfel spargi orice cutie de manta.

Eu zic sa incerci ...ar fi marfa sa vedem o asemenea conversie.

Deocamdata suntem in tara lui papura voda unde iti e taiata orice fel de speranta de a iti face o masina rara.

Asta e.........
  • zed_power

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta din 1987
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
deci motoarele ...pana in 2.500 ccm...merg omologate usor pe manta.... 3000 6 in linie costa mult.. intra sa vb zed_kadet ca eu am manta..si am motor 2.2 si pun de senator..2.5... te astept..
  • walker

  • Mesaje scrise: 146
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Commodore 25H din 1969
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Scuze dar trebuie sa intervin , daca treceti de la un motor cih de 4 cilindrii la un motor cih de 6 cilindrii o sa incarcati puntea fata cu peste 60 kg . in acest caz cu suspensia de serie s-ar putea sa nu prea mai puteti vira cand vreti voi . deci daca sustineti trecerea la motoare de 2.5 , 2.8 sau 3.0 ( incl / 3.0 24V) e bine sa va puneti si problema intaririi suspensiei atat pe fata cat si pe spate si in plus echilibrarea masinii ( sunt multe de discutat ) . O alta maniera de modificare care e mult mai eficienta dupa parerea mea si a majoritatii tunerilor europeni ar fi instalarea unui motor cih de 4 cilindrii de 2.4 litri de pe omega a sau de pe frontera ( cu pistoane de 97 mm se poate trece la 2507 cm cubi) . Acest motor ca si cel de 2,2 ( rekord e2) are cea mai buna chiulasa - cea mai buna curgere a amestecului --> cu un tunung eficient puterea trece usor peste 220 cp .
My one cent advice Wink



  • Senator

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Sep 2004

  • Garaj Mesaj Privat
U_TUNING a scris:

Mot c20xe sau let trebuie pus impreuna cu transmisie si mecanica de spate de opel monza pt k altfel spargi orice cutie de manta.


Singura cutie cu care se poate monta fara prea mare deranj C20XE sau C20LET pe Opel Manta B este Getrag 240 care apare in combinatie cu motorizarea 1.8i OHC. Aceasta cutie a mai fost montata intr-o alta varianta si pe Opel Senator/Monza in combinatie cu motorizarile 2.5E si face fata fara probleme chiar si unui 30E cu 180 de CP. Astfel , un C20XE nu pune nici un fel de probleme acestui tip de cutie de viteze.

Mecanica de spate de Opel Monza nu se poate monta pe Opel Manta B , diferenta constructiva este totala , Manta are punte rigida in timp ce Monza are suspensie cu brate independente.Nici macar diferentialul nu se poate monta sau adapta , e vorba de o cu totul alta platforma.
  • U_TUNING

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett c20let din 1984
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
asta e parerea ta.....cu rabdare si pasiune se poate face absolut orice!

De oameni care o fac pe desteptii e satula lumea!
Eu am vazut cu ochii mei o corsa b facuta 4x4(nu in poze am vazut-o live) asa k nu imi spune tu mie k nu se poate face...........

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata