Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • micul_pitic

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Salut,
Ma confrunt cu o dilema, de ce s-a spart a 2-a oara servofrana?
Povestea este urmatoarea:
Am luat masina avariata, servofrana era putin indoita si am zis sa o schimb ca sa nu ma risc pe viitor.
Am luat o servofrana de la dezmembrari dar avea o singura cifra diferita(in mintea mea, daca nu este ce trebuie, o schimb), totul a fost ok timp de 2 luni pana cand s-a spart subit( am apasat frana mai energic in timp ce a intrat si HSA, fiind in panta si facand manevre de parcare).
Zic ok, asta imi trebuie daca am luat de la dezmembrari si nici nu era pe acelasi cod, desi am consultat catalogul online ATE si nu apareau diferente de functionalitate.
A doua a fost cumparata noua pe baza vin-ului, munca ca sa o montez dar macar acum era noua(ATE). Dupa inca 2 luni, surpriza, in acelasi loc, se sparge si servofrana noua doar ca de data asta am apasat frana in timp ce am deblocat frana electrica.
Clar, piesa cu defect(in mintea mea) dar cand ma apuc sa o scot si pe aceasta, gasesc ulei pe conducta de vacuum(lucru pe care nu l-am gasit prima data) si nu doar stropit, avea cam 50ml de ulei.
Incep sa caut pompa de vacuum si normal ca nu o gasesc, caut pe net si aflu ca este corp comun cu pompa de ulei la acest motor...game over!
Momentan am lasat servofrana pe masina pentru ca vreau sa fac autopsia celorlalte servofrane.
Intrebarea mea este, in ce conditii poate sa urce uleiul din baia de ulei pana in servopompa, mai ales ca ea pare sa functioneze normal?
Mentionez ca furtunul dintre motor si servofrana a trebuit sa il scurtez cu 5cm pentru ca avea o gaura fix langa motor si am fost nevoit sa modific putin orientarea conductei dar totusi sa urce uleiul in sens invers nu prea am intalnit!
Multumesc pentru atentie si astept un sfat cu privinta la ce ar mai trebui sa investighez inainte sa montez a 3-a servofrana si sa ajung in aceiasi situatie!
Masina este din 2016, b16dth motorul, km pe ceas 51000 dar pot fi si 151000 Smile)


MODEL: Insignia 2016
MOTOR: B16DTH
Skip ads

  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Km ii aflii usor cu interfata OP COM sau orice tester mai rasarit daca verifici DPF- ul se vede imediat.
dar asta trebuia sa faci la cumparerea masinii.
daca ai ulei unde nu trebuie cred ca stii singur raspunsul .
Bafta!
.
  • micul_pitic

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Am facut “autopsia” servofranei si ce am gasit a fost “amuzant”, de aceea vreau sa va arat si voua. Se pare ca membrana nu este facuta sa reziste la ulei Smile
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Cred Ca e simplu pompa de vacum care este pe chiuloasa e defecta de acalo iti ajunge ulei in servo frina si se inmoaie membrana
Skip ads

  • micul_pitic

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Partea trista este ca pompa de vacuum se gaseste in baia de ulei, corp comun cu pompa de ulei, antrenata de un lant, care este in spatele distributiei pe lant, distributie care este pe partea cu cutia de viteza Smile) . Astept sa ajunga un manometru pentru masurat vacuumul dar nu am gasit valorile si metoda de testare pentru acest motor. Daca ma poate ajuta cineva cu acest lucru, ar fi minunat.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pe circutiul de la servofrana, la Dacia era o supapa de sens. Cred ca si la Opel e..cel mai probabil, supapa aia e defecta la tine. Aerul ar rebui sa circule intr-un singur sens.. Cred ca si in pompa de vid e un simering care separa partea de ungere cu ulei de partea de aspiratie...probabil ambele piese au defecte. Dar cred ca trebuie investigata supapa aia de sens de pe servofrana. Inlocuirea ei ar trebui sa elimine uleiul de pe furtunul de vid
  • micul_pitic

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Revin cu un mic update: pompa produce vacuum constant indiferent de turatie, atunci cand opresc motorul se produce fenomenul de aspiratie a uleiului din baia de ulei. Momentan am pus supapa de sens intr-un borcan ca sa pot urmarii daca este eficienta in a opri fenomenul de aspiratie a uleiului din baie. La ora actuala se contureaza ideea ca trebuie sa scot pompa de ulei/vacuum ca sa o verific/repar/inlocuiesc. Pe principiul, o poza face cat 1000 de cuvinte, va atasez stadiul in care am ajuns.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ai cãutat supapa de sens existenta pe instalație, sa o verifici?
  • micul_pitic

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Da, am verificat-o. Din punctul meu de vedere isi face treaba, in sensul ca dupa ce am oprit motorul, mentine vacuumul in acel recipient de “test”. O sa las masina cateva zile ca sa vad daca mai urca uleiul. Partea “buna” este ca dupa niste cautari, se pare ca as putea scoate pompa dupa ce dau jos baia de ulei fara sa scot si distributia, sper Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR