Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer
Solutie
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Salutare,am o Zafira Tourer din 2015,B20Dth,si de vre-o 2 zile tot imi apare in bord Service vehicle soon.Am pus opcomul aseara si mi-a dat eroarea din titlu.Masina merge perfect,porneste instant,nici un martor aprins in bord.Am sters eroarea dar a aparut imediat.Am citit pe net ca ar fi legat de partea vacumatica de la Egr si/sau partea electrica de la electrovalva.Azi dimineata cand am pornit masina,am vazut ca lucreaza valva,ce am observat pe pompa de vacum,unde iese furtunul spre electrovalva,are o improvizatie de stut,pare lipita cu superglue.A mai avut cineva eroarea asta la Zafira?


MODEL: Zafira Tourer 2015
MOTOR: B20DTH

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip Ads 60 min (0/3)

  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Ce am mai observat ca,cand este motorul rece si o accelerez,intre 1500 si 2500 de ture,are niste intreruperi,cand se incalzeste merge perfect.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Se pare ca eroarea nu are nici o treaba cu egr-ul,este eroare "Cooling fan output circuit".Sa fie ventialtorul dus? Ca nu porneste nici cand dau drumul la AC.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,171
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut
verifica prima data sigurantele din tabloul de la motor, cele care sint legate de cooling fan.
Din ce vad in autodata (e sarac si asta pe zafira c, masina e noua pentru programele pe care le am) apar pe schema tabloului de la motor trei sigurante si trei relee, dupa mine pot fi sanse mari sa fie una arsa.

Verifica cu aparat de masura sau lampa de control. Mai apar si alte trei relee tot pe racire (ventilatoare) dar sigurantele sint mai fragile si asta e functia lor, de protectie.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Salut,din ce am vazut in panoul de sigurante nu am decat sig 42 si 48, de 60 de amp parca.Ar trebui sa mai fie una la locul 45? Ca acolo nu am nici una,dar in manual scrie ca 42,45 si 48 sant pentru ventilator.Daca ar trebui,poti sa-mi spui te rog de ce amperaj ar trebui sa fie?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,171
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
astea sint





Vezi ca nu toate masinile au toate aceste sigurante, ele exista in functie de cum e conceputa instalatia de racire/climatizare.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Poti sa-mi spui te rog care sant releele? Multumesc mult.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Aha,e varianta cu un ventilator,de aia cred ca nu o am pe aia F45.Le-am verificat acum si sant bune sigurantele.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,171
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
da, de aceea lipseste, si probabil lipseste si un releu. Cam asa e facut si la unele astra h, cind e un singur ventilator lipseste o siguranta si un releu.

Nu sint sigur dar parca si acolo daca pui tester apare eroarea asta.

Releele sint cele numerotate cu 11,12 si 13 din pozele de mai sus.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi,dar nu am norocul sa scap doar cu releu ars.Le-am verificat pe toate acum si lucreaza.Daca ai putea sa ma ajuti cu o schema la ventilator,am inteles ca ar avea un calculator ceva,sau daca poti sa-mi afli de unde isi ia comanda,din Ecu sau mai are ceva pe traseu.Treaba e ca de cand am luat masina eu nu am auzit ventilatorul ala sa mearga,nici macar cand dau drumul la aerul conditionat.
Si nici macar motorul nu se supraincalzeste,sta la 90 gr exact.Eu banui ventilatorul sau ce mai are el acolo unde intra o mufa cu 4 pini,Ce am mai vazut pe youtube,ca daca se strica vre-o siguranta sau releu,tot porneste dar la turatie mare.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
La masina mea (Zafira B) nu functiona treapta 2 din cauza unui fir Óntrerupt, undeva pe la trager. Eu nu aveam nicio eroare.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,171
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Principiul de functionare asa ar trebui sa fie, daca nu merge pe viteza mica sa intre pe urmatoarea, daca nu e defecta.

Din pacate asta e tot ce am, autodata nu da la zafira c decit ce am postat mai sus, nu sint scheme deloc, iar in TIS e la fel, nici o schema la zafira c. Masina ta e prea noua pentru ceea ce am eu.

Releele nu prea se defecteaza, am intilnit la alte modele insa sa fie lipsa ori releu ori siguranta, s-a umblat pe acolo in timp ce masina era la service si nu au mai stiut de unde le scosesera.

Daca nu ai avut releele complete (si sigurantele) poate merita sa incerci sa le pui pe toate (mai ales daca nu ai avut masina cumparata de tine ci ai luat-o de la altcineva).

Releele si sigurantele de pe racire pot fi si asezate altfel, adica sa fie doar doua relee si doua sigurante ca asa trebuie pentru ce ai tu sa zicem, dar poate nu asa cum sint acum. In acest caz cred ca mai bine mai cumperi ce lipseste (sa zicem ca mai trebuie o siguranta si un releu) si le pui unde lipsesc, nu are ce sa strice zic eu. Si vezi daca dispare eroarea apoi. In mod normal ventilatorul pe care zici ca nu l-ai vazut sa mearga ar trebui sa poti sa-l pornesti pentru verificare din tester.

Ma gindeam ca poate opel a mentinut vreo schema din zafira b si a aplicat-o si aici, diferind doar forma tabloului de siguante, poate sa ne orientam dupa una de acolo?

Cite ventilatoare ai la motor?
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Salut,este modelul cu singur ventilator.
Asta e panoul de sigurante.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,171
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
La zafira b de ani mai noi (2011, ultimul de la care am ceva scheme ) nu gasesc pe racire decit scheme cu doua ventilatoare. Teoretic, daca ai trei relee si un singur ventilator ar trebui sa fie ventilatorul cu trei trepte de viteza, mica, medie si mare. Daca una din viteze nu merge atunci poate fi una din rezistente defecta. Problema se complica daca vitezele sint facute cu modul electronic, e mai greu de depanat.

Ai zis la un moment dat de o cutie sau ceva montata pe ventilator, poate e cea cu rezistente si atunci o poti verifica.

Siguranta nu trebuie pusa in tablou (vorbesc de cea lipsa, acolo pare ca lipseste clema metalica din gaura (sig 45), deci sigur nu e necesara.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Da,este cu modul de comanda si banuiesc ca e integrat in Ecu.Am gasit cum se face depanarea dar ma depaseste,uite link-ul cu explicatia:
https://gmtis.ntweb.ru/tis/e....html#ss7-2546484
Mai astept sa vad daca mai aflu ceva,daca nu,fac o vizita la reprezentanta.Masina functioneaza bine,nu se supraincalzeste,AC functioneaza,doar ca ma enerveaza ca la fiecare pornire apare SVS.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Ma gandeam sa scot mufa de pe radiator si sa pun un bec,sa las motorul sa mearga si sa vad daca se aprinde sau se intampla ceva.Citisem ca rezistenta de pe radiator ar fi pentru AC,pe alte siteuri gasisem ca daca este arsa rezistenta,nu mai porneste nici ventilatorul.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,171
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
daca scoti pe rind cite un releu din cele trei care sint pe racire si faci o punte cu un fir intre pinii de forta (30 si 87, pinii perpendiculari) ar trebui sa porneasca ventilatorul de pe radiator pe cite o viteza. Daca nu merge pe una din ele (cea mica sau cea medie) atunci posibil ca rezistenta (daca are) sa fie arsa sau nu primeste curent pe circuit (siguranta arsa sau probleme cu mufele / firele).

Daca nu ai inteles pune o poza a tabloului de la motor cu unul din relee scos (11, 12 sau 13) si iti desenez unde sa faci punte. Eu cred ca au pastrat schema de la unul din modelele de zafira b, releele acelea trei sint comandate pe rind de catre ECU.

Uite mai jos o schema - este de la corsa c, am pus-o doar ca exemplu - se vad trei relee care comanda pe rind cele trei viteze ale ventilatorului, releele sint comandate de ECU


  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Aseara am urmarit traseul care pleaca din mufa ventilatorului,si firul negru gros se duce la "masa",firul gros rosu-negru merge intr-o mufa sub lonjeronul stang si urca pana sub cutia de sigurante,acolo nu se vede bine daca intra in panou sau in ecu.Impreuna cu firul gros sant si 2 fire subtiri care presupun ca sant de la rezistenta.Zilele astea daca nu mai ploua,o sa incerc sa ajung la mufa aceea de sub lonjeron si sa alimentez de acolo motorul si daca se poate,sa masor si rezistenta.Din cate am citit pe net,rezistenta aia se ocupa si de AC.Cum zis mai sus,scuze ca ma repet,masina funtioneaza foarte bine,nu se supraincalzeste (cum o face nu stiu,ca nu am vazut ventilatorul sa mearga) si functioneaza normal si AC.Multumesc la toti pentru ajutor,cand voi rezolva problema revin cu update.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,171
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
motorul il poti alimenta din tablou. cum ti-am zis, scoti releele si faci punte pe rind la fiecare. Teoretic acel fir vine din tablou, de la releu.



se face punte intre 30 si 87, practic trimiti plus direct catre motor .
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
O sa incerc si asa,dar ma gandesc ca firul ala sa nu vina din ecu,el fiind comandat de un generator de impulsuri,acum nu stiu daca se aplica si la Zafira.O sa scot mufa iar de pe radiator si o sa fac test sa vad daca are continuitate intre pinul de la un releu si mufa.
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR