Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer
Solutie
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Update,am dat carenajul rotii jos unde mai este o mufa care vine de la motor si urca in cutia de sigurante.Plusul motorului mai vine in mufa impreuna cu alte 2 fire subtiri,banuiesc ca sant firele de la rezistenta aia mare.Masurat firele subtiri cu un ohmetru si nu indica nimic.Pe plusul care vine de la panoul de sigurante are 12v pe el,deci si in motor ajunge 12v.Am tras un fir de la baterie si am alimentat motorul si nu a facut decat un scurt mic cand am atins borna bateriei,si in rest nici macar nu sa clintit.Daca motorul o fi comandat de ecu printr-un modul de comanda,poate nu o functiona la 12v.Nu ramane decat sa dau ventilatorul sa-l fac bucati si sa vad cum se alimenteaza..Daca aveti si alte idei,le ascult,ca deja ma calca pe nervi SVS in bord.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Rezolvat,contact imperfect.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Rezolvat pentru 2 zile Smile)). Am dat azi ventilatorul jos de pe masina,am alimentat motorul pe direct si nu face nimic.Din ce am vazut,intre mufa mare care vine de la Ecu si motor este un modul in care intra 4 fire,2 groase cu un +12v si -,si inca 2 fire subtiri care nu stiu ce fac.Din acel modul ies tot 4 fire 2 groase,2 subtiri,si cu +12v si - pe cele groase care merg in motor.Intre modul si motor nu mai exista nici o mufa.Deci motorul este alimentat direct cu 12v,daca nu stiu daca cele 2 fire comanda vreun ambreiaj in motor.Ma gandesc ca daca e alimentat direct cu 12v motorul,ar trebui cele 2 fire sa comande vreun ambreiaj.
Asta e mufa cu cele 4 fire care se duc in motor.

Si astea sant pozele cu ventilatorul si cu seria de pe motor.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Aveti idee cum se verifica motorul asta cu 4 fire daca functioneaza? Poate este vre-o minte sclipitoare pe aici.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B20DTH din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Desi am acelasi motor, recunosc ca nu am studiat.
Dar dupa mufa arata ca la cele mai vechi, deci CRED ca ai 3 trepte (divizor rezistiv de turatie) - 1 si 2 pe firele subtiri, 3 (maxim) pe firul gros.
Mi-e greu sa cred ca e ceva inteligent acolo, gen comanda PWM sau divizor electronic de turatie, dar poate ma insel. Fac astia orice ca sa iti vanda piese mai scumpe si nu neaparat mai fiabile.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 1,531
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Avand in vedere ca toate cele 4 fire intra in corpul electromotorului, clar nu vorbim despre divizor rezistiv. Acest divizor rezistiv are nevoie de curenti de aer pentru a disipa puterea transformata in caldura, deci ar fi fost montat undeva unde sa circule curenti de aer si de acolo, pana in electromotor ar fi ajuns doar 2 fire.
Asa, din avion, vazand si culorile firelor, pare a fi un control electronic si aici sunt doua posibilitati, cu un PWM intern si comanda sa vina cumva analogic (pe nivel de tensiune) sau chiar digital.
Desigur, poate fi si un simplu amplificator in curent si sa primeasca direct PWM din PCM.

Repet, din avion si fara a studia, foarte posibil ca pe unul dintre firele subtiri sa vina un + dupa contact si pe celalalt comanda efectiva pentru nr de RPM (daca nu cumva este si mai destept) Smile
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Pe firele groase,negru este legat la masa,plusul este permanent 12v din panoul de sigurante,pe firele subtiri am un +12 pe cheie,si al doilea cred ca e comanda de la ecu,cum,nu stiu.Pe siteul asta sant toate explicatiile pentru motorul asta:
https://gmtis.ntweb.ru/tis/e.../92546484.en.html
Acolo zice ceva ca ecu da comanda prin punere la minus,nu stiu daca am inteles bine.
Eu vreau sa aflu cum as putea sa-l verific.
Si asa arata motorul desfacut,cocleala aia care se vede a fost curata,am sperat ca e de acolo dar nimic.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
@maiandrei, daca fac o programare la EDS,se poate repara ventilatorul ca sa nu-l schimb?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 1,531
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cred ca documentatia este dintr-un alt film ... dar acolo spune asa:
Prin punere la masa, da, dar cu o frecventa mare, fixa si prestabilita si cu un factor de umplere variabil. Pentru testare corecta. ti-ar fi necesar un generator de PWM (amplitudinea ar fi 12V, frontul util ar fi cel descrescator) dar frecventa ... poate s-ar putea afla si ea prin vreo docmentatie. Chiar nu am studiat problema, dar pare frumusica Smile
Din ce spune acolo, se pare ca ECU detecteaza eventualele probleme printr-un artificiu, anume acela ca rezistorul de pull-up este pe modulul ventilatorului. Astfel ECU vede daca firul de comanda ajunge pana in modulul ventilatorului, daca este in scurt la masa sau in scurt la +12V. (astfel poate sa si declare acele coduri de eroare).
Tot "aci" se mai spune si ca daca controlerul ventilatorului detecteaza lipsa de comunicare cu ECU, acesta va comanda totusi ventilatorul sa functioneze la 90%, ori, la tine nu misca deloc, deci, daca esti absolut sigur ca celelalte 3 fire)Minusul gros, plusul gros permanent si plusul subtire dupa contact) ajung pana in modulul ventilatorului si ca documentatia este si despre ventilatorul tau ... cam ai un ventilator defect.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Documentatia aia,am gasit-o cautand pe net date eroarea aia care o am P1485 Cooling fan output circuit.Te cred ca este din alt film Smile))),ca se gasesc foarte greu sh tipul asta de ventilator pentru euro 6.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Cred ca documentatia este dintr-un alt film ... dar acolo spune asa:
Prin punere la masa, da, dar cu o frecventa mare, fixa si prestabilita si cu un factor de umplere variabil. Pentru testare corecta. ti-ar fi necesar un generator de PWM (amplitudinea ar fi 12V, frontul util ar fi cel descrescator) dar frecventa ... poate s-ar putea afla si ea prin vreo docmentatie. Chiar nu am studiat problema, dar pare frumusica Smile
Din ce spune acolo, se pare ca ECU detecteaza eventualele probleme printr-un artificiu, anume acela ca rezistorul de pull-up este pe modulul ventilatorului. Astfel ECU vede daca firul de comanda ajunge pana in modulul ventilatorului, daca este in scurt la masa sau in scurt la +12V. (astfel poate sa si declare acele coduri de eroare).
Tot "aci" se mai spune si ca daca controlerul ventilatorului detecteaza lipsa de comunicare cu ECU, acesta va comanda totusi ventilatorul sa functioneze la 90%, ori, la tine nu misca deloc, deci, daca esti absolut sigur ca celelalte 3 fire)Minusul gros, plusul gros permanent si plusul subtire dupa contact) ajung pana in modulul ventilatorului si ca documentatia este si despre ventilatorul tau ... cam ai un ventilator defect.

De ce zici ca este din alt film? Daca asta e codul de eroare si acolo zice ca asa lucreaza,asa o fi.La euro 5 e un motor chel simplu cu 2 fire si o rezistenta.Astea euro 6 sant mai date dracu.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Deci nu gasesc de nici o culoare ventilator pentru motorul asta,parca e motor de ozn.Toti pe care-i intreb la dezmenbrari,spun ca au si cand le cer poza cu el,imi arata varianta pentru a20dth.Stie careva totusi daca se poate monta ventilatorul de la motorul euro 5 la asta euro 6?
Unii zic ca merge si ala ca e tot cu 4 fire si nu stiu ce releu.
  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut
Aici ai incercat? https://www.pieseauto.ro/ele...11424fc93f558590e
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Dragos Ene,ieri dimineata i-am sunat,si nu-l au,i-am sunat aproape pe toti unde aparea ventilatorul asta.Acum incerc sa gasesc de Astra J,ca vad ca si asta are asa.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Schimbat ventilatorul cu altul identic,este fix la fel,aceeasi eroare.Deja mi-au iesit peri albi cu masina asta,dat afara cuplele de la ecu si sant curate luna.Nu stiu ce sa-i fac,cred ca o sa merg asa pana crapa de tot.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,171
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Pare ECU cu probleme, sau cit ai tot umblat pe acolo sa nu fi deranjat vreun contact in vreo mufa. Sau - si ventilatorul de proba defect...(sanse mici, cred ca e probat in prealabil).
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Asta ma gandesc si eu,2 ventilatoare fix cu aceeasi eroare.O sa urmaresc firul de semnal sa vad in care mufa duce.Poate este ciupit undeva si nu face contact cum trebuie.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Neata,ma gandeam acum dimineata daca este normal sa am +12v pe firul de putere permanent? Firul asta trece printr-o siguranta de 60A si un releu,nu vad rostul de ce ar trece printr-un releu normal inchis (cred ca asa se cheama daca lasa sa treaca curentul prin el) si care nu cupleaza si nici decupleaza la punerea contactului.Eu ma gandesc ca nu ar trebui sa aiba alimentare permanenta pe firele de forta,si releul sa cupleze doar cand e cazul sau cand pui contactul pe cheie.
Asta este releul:


Deci practic cu motorul oprit releul ar trebui sa nu fie cuplat si sa nu am tensiune pe firele de forta.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Am fost azi la reprentanta Opel de pe Blvd Timisoara si nui-au facut nimic.Initial prima data m-au sunat si mi-au zis ca mai dureaza pentru ca estevun scurt undeva pe cablaj sau in panoul de sigurante,si cand am fost sa o iau mi-au zis ca le pare rau ca nu pot sa faca nimic,pentru ca a fost umblat la ea.Le-am spus ca am unblat eu pentru ca am schimbat electroventilatorul.Au zis ca nu conteaza,ca trebuia sa nu fie umblat.Si pentru ca nu mi-au facut nimic nici nu au mai m-au taxat.Nu stiu,daca masina nu mai este in garantie de ce nu au vrut sa umble la ea? Ce conta daca a mai fost umblat ea,ca in 6 ani era imposibil sa nu mai umbli pe acolo.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,171
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu au fost in stare si au gasit un motiv
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR