Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
Solutie
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Din ce am observat in ultimile luni , vad ca ajunge putin ulei in aprtea dinspre admisie a turbinei si in calpeta de acceleratie .
Uleiul de la turbo pare sa provina dupa furtunul mai teapan care vinde dinspre galeria de admisie si se infige in racordul dintre filtru de aer si turbina , posibil tot de aici sa se duca uleiul mai departe prin tubina ,furtun intercooler ,intercooler si furtun catre clapeta acceleratie .
Probabil trebuie verificat in 2 locuri , vad ca are mai multe denumiri : epurator,decantor sau separator ulei ,imi da codul 55217807 , acesta pare sa fie in spatele motorului , mai are ceva care vine deasupra pe unde se toarna uleiul .



Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,604
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
As zice ca e normal sa vezi ulei acolo si treaba asta e des intalnita la majoritatea motoarelor turbodiesel trecute de tinerete (150.000+km). De aceea se recomanda o curatare de ulei si calamina a traseului de admisie de la turbina si pana la intrarea in chiulasa, odata la 4ani sau la fiecare 50.000km efectuati.

Daca ai norocul sa gasesti garnitura de la epurator (si nu e un purcoi de bani) schimb-o si vezi mai apoi cu cat s-a redus prezenta uleiului in admisia turbinei, intercooler si clapeta de acceleratie. Dar ulei de motor vei gasi intotdeauna prezent acolo, nu cred ca dispare acest fenomen la un motor ce a acumulat o uzura rezultanta a 10+ ani de folosire si o medie de cel putin 20.000km pe an pentru un motor diesel.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Pana acum nu am avut treaba cu turbinele , am condus cativa ani 2 diesel-uri ,dar ambele fara turbo ,1.9D pe un Cordoba din 1996 si un SDI pe Golf 4 din 2001 , la Golf stiu sigur ca avea multa mizerie in galeria de admisie , daca tot o a avea in fata ,sa demontat usor , la 1.3 CDTI este ceva bataie de cap sa se demonteze galeria de admisie ,dar cand se mai incalzeste o sa fac tot posibilul sa o demontez si sa o curat , nu am pretetii sa fie uscata ,pentru ca nici la mine ,motor benzina 2.0 twin saprk , tot este umezita de ulei pe interior .

Daca se poate desface epuratorul si se gasesc garnituri ,este foarte bine ,pentru ca alternativa este scumpa, un epurator nou costa 1200 lei si se gaseste doar pe original , mai jos este o poza cu epuratorul meu care mai are ceva scapari de ulei ,proabil pe la furtune.

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Pe langa epurator , pe lista de cumparaturi trebuie adaugate 2 amortizoare spate ,kitul de protectie pentru praf si eventual 2 flanse spate daca este necesar . Mai trebuie aruncata o privie la starea sabotilor ,sa se vada daca sunt de pastrat sau schimbat.

Se inlocuieste uleiul de motor si filtrul ,o se se mearga tot pe Ravenol 1111119 hls , vechiul ulei are 7000 km si datorita deselor regenerari esuate in perioada in care nu se stia cu ce se manaca ,am zis ca sa se inlocuiasca mai devreme de 10.000 km.

Legat de filtru de particule , deocamdata vad ca se comporta mai bine decat inainte aparitia problemelor .
Daca inainte de curatarea dpf-ului si imediat dupa ,facea regenerarea in jur de 150 km , ultima data a facut-o dupa aproape 300 km , in acest timp gradul de incarcare a plecat de la 44% si la 80 % sa apucat de regenerare , la ultima regenerare a ajuns la 29% gradul de incarcare , deocamdata este cel mai mic pe care il stiu .
Nu stiu cum o sa evolueze situatia , dar din cate vad , masinii ii plac drumurile ceva mai lungi , pentru ca acesti 300 km facuti intre regenerari ,au fost 2 drumuri de cate 80km fiecare si unul de 140 km .
In momentul de fata am 120 km de la ultima regenerare si sa incarcat DPF-ul cu 10 % ,pana la 39 % ,oricum este prea frumos sa continue asa ,pentru ca asta inseamna sa mearga 600 km pana incepe urmatoarea regenerare.
Din cate am oservat, la incarcarea mai rapida filtrului de particule, conteaza pe unde se merge cu masina si cum se merge cu ea .


Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Masina vad a mergrge bine , se infige suficient , doar ca am o nelamurire ,masina trage foarte bine pana in 2500 de ture , aici se simte cel mai bine , daca depasesc 2500 de ture devine mai galagioasa ,de exemplu daca ajung la 2700-2800 de ture nu simt nici o diferenta pe accelerarile rapide ,zici ca se plafoneaza . Pana la urma nu am pretentii sa schimb la 3000 de ture ,sau sa merg in turatia asta ,motorul este un pricajit de 1.3 cdti/multijet ,nu este de o cilindree mai mare ,motoare mici care devin zgomotoase cand sunt fortate ceva mai mult ,dar nu este un zgomot prea placut ,cum este la motorul 2.0 Twin Spark ,cei drept benzina .unde placerea condusului si incantarea zgomotului facut de motor ,sunt oferite la turatii mai mari ,in jur de 5000 -6000de ture din 8000.
Din pacate Corsa D ,chiar daca are 95 cp , motorul de 1.3 nu este asa de placut auzului la turatii mai mari ,.la fel si puterea lui , se pare ca nu creste asa de mult dupa 2500 ture in sus.
Momentan este suficient , atata timp cat trage pana la 2500-2600 de ture este bine.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,604
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Descarca-ti de pe internet graficul de cuplu si putere pentru motorul tau si verifica apoi daca se confirma ceea ce experimentezi tu.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Nu am gasit pe undeva un grafic putere/cuplu , dar din ce citeam pe net ,cuplu maxim este atins intre 1750 si 2500 de ture , probabil asa trebuie sa fie , nu am pretentii sa mearga mai tare , pana la urma este suficient 95 cp scosi dintr-un motor de 1248 cmc facut acum 12 ani .
In legatura cu zgomotul , probabil asa sunt facute motoarele si sistemul de evacuare ,sa scoata zgmot mult si neplacut la turatii mai mari , nu se compara cu motorul 2.0TS dupa Alfa ,care cu cat este mai turat cu atat se aude mai bine .
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
A venit vreamea sa inlocuiesc epuratorul de ulei , cum nu ma dadeau bani afara din casa ,sa dau 1300 lei pe unul original , am luat unul din dezmembrari .
Cel dupa masina era plin de ulei , mai mult ca sigur sa murdarit ,din cauza ca furtunul mai mic care duce in jos catre baie ,era crapat in 2 locuri , noroc ca separatorul de ulei a venit cu acel furtun si nu a trebuit sa mai cumpar altul.

Nu mi sa parut ca se inlocuieste asa de usor , cel mai greu o fost sa scot surubul din stanga epuratorului , daca cel din dreapta se scoate usor ,cel din stanga se scoate usor daca se scoate admisia ,in caz de se umbla pe la ea , nu sunt multe variante pentru acel acel surub , doar pe jos ,cu o inelara pentru inceput dupa care o fixa de 10 , se misca putin cate putin , tubulara 1/4 de 10 nu intra pentru ca nu are loc din cauza racitorului egr ,care vine in fata surubului. O varianta ar fi fost sa puna a doua ureche de prindere tot in dreapta .

La montaj nu am mai pus surubul ,ca nu aveam cum , 2 bucati sau dus sub electromotor , nu mai mergeau scoase decat pe deasupra , alta data , cand dau admisia jos .
Am incercat sa scot joja , ca sa iasa mai usor epuratorul cu tot cu furtunul din dreapta , dar nu am reusit sa o scot de tot ca se lovea in plasticele de deasupra , trebuia sa scot stergatoarele si plasticele care vin pe langa ele. Ca sa pot desface colierul furtunului care duce in jos , a trebuit sa scot un suport metalic sub alternator , care vine prins cu 2 suruburi .








Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am inlocuit amortizoarele spate , daca cel din dreapta era ok in schimb cel din stanga era curs si nu mai ridica tija deloc ,am ales varianta mai ieftina de la Kybaia ,dupa ce au venit am observat ca are bucsa mai mica si diferenta pana la marimea originala este data de un distantier ,pe moment este ok dar in timp probabil ca o sa se uzeze mai repede , vroiam sa le dau retur sa iau alte amortizoare dar am renuntat .
O alta diferenta este in capul amortizorului , originalele au cap pentru fixa de 6 ,KYB au torx care este panarama , exista riscul sa se decalibreze datorita materialului daca se strange putin mai tare.
Flansa de amortizor parea destul de buna ,cel putin nu am observat crapaturi sau joc .
Este bine ca la genul asta de masini cu amortizorul separat de arc ,amortizorul se poate scoate foarte usor spre deosebire ce cele unde amortizorul trece prin arc , la Alfa 166 se pierde mult mai mult timp pentru inlocuirea amortizoarelor spate .

Daca tot eram la rotile spate am verificat si starea sabotilor de frana , acestia sunt buni doar ca luasem teapa la desfacerea tamburului ,ma steptam sa fie ca la vechea masina cu saboti in sensul sa scot piulita din mijloc , dar la Corsa D trebuie lasata frana de mana jos si scoase cele doua suruburi torx care prind tamburul de rulmentul spate ,dupa care tamburul iese destul de usor .
Am curatat cu pensula toata negreala adunata in zona dupa care le-am montat la loc .

SIngura nedumerire care persita este ca atunci cand rotile spate sunt suspendate (una sau ambele) cand pun o teava mai mare sub roata si o misc in sus ,se misca in sus puntea din dreptul rotii , am incercat treaba asta si la un Golf 4 care are un sistem asemanator dar aici puntea nu se misca deloc .
Nu stiu ce sa zic , poate arcurile la Corsa D sunt ceva mai moi decat la Golf 4 si atunci cand ridic roata cu o ranga ,arcurile se comprima mai usor si din cauza asta apare si miscarea puntii din dreptul rotii.




  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,804
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E posibil ca arcurile să fie sensibil mai moi și de-aia se pot comprima...
NB
KAYABA.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Posibil sa fie arcurile mai moi , ma uit si cand misc masina pe lateral de aripa spate sau misc cu piciorul o rota din spate ,se misca prea mult stanga dreapta ,inteleg ca este o masina de clasa mica dar ma asteptam sa fie mai tepana ,cine stie asa o fi bine , eram obisnuit ca la Alfa 166 sa fie tepana pe spate ,dar sunt clase diferite,la fel cume este si Golful 4.

Oricum, sunt multumit de anvelopele de vara 185 70 14 ,combinat cu sistemul de suspensie al masinii ,denivelarile se simt mult mai putin decat la Alfa 166 de exemplu.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
DIn ce am obsevat balansul masinii cand o imping de aripa sau roata spate este dat de talonul mare al anvelopei (70) din cauza asta la cealata masina cu talonul de 45 (225/45/17) balansul pe lateral este foarte mic cand imping masina de lateral.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,804
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
La înălțimea aia de anvelopă face balans lateral doar din flexibilitatea laterală a anvelopei...alea nu sunt anvelope de viteză, dar poți compensa printr-o presiune mărită cu 25%+, când și dacă simți nevoia...dacă suspensia e bună și nu e sport, n-o să simți mare diferență de confort decât pe porțiuni foarte rele...o să te prinzi tu ce-și-cum, prin încercări....
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
De 2 zile masina tot incerca sa faca regenerarea dar nu reusea ,am pus diagnoza pe ea si ultima regenrare parea sa se opreasca la 30 % ,nu aparea nici o spirala sau eroare in bord .
Nu stiu daca avea vreo importanta dar speram sa fie de la o neatentie ,acum 2 saptamani am bagat 6 litri de benzina ,dupa care am facut rezervorul full de motorina ,si-a facut regenerare normal dupa aproximativ 150 km de la patanie ,dar nu mai mergea in ultimile 2 zile,trecuse 400 km de la ultima regenerare , cum trebuia sa trec pe la peco ,am facut plinul din nou dupa 2 saptamani si am bagat 25 litri de motorina (sa mers apriximativ 550km) , dupa care am conectat diagnoza si am mers ceva timp cu masina , de data asta totul a decurs normal , regenerarea a ajuns la 100 % si dupa ce sa terminat , gradul de incarcare a scazut de la 96 % la 34 % .

O sa mai urmaresc si pe viitor regenererarea ,dar bag de seama ca o poate influenta in rau si calitatea combustibilului ,se pare ca nu ii place benzina deloc ,se simtea si la viteze de peste 100 km/ora ca nu avea vaga ,urcam un deal pe autostrada si cu acceleratia apasata in loc sa creasca sa se pastreze viteza ,aceasta scadea usor.
Deocamdata cu motorina bagata in rezervor ,sa mai diluat cantitatea de benzina din rezervor ,ar trebui sa mearga mai bine . Ca o obesrvatie ,cand am facut plinul acum ,am desfacut capacul rezervorului si a iesit o presiune mai mare decat alte dati si era combustibil pana la jumatate , presupun ca benzina a facut ceva presiune in rezervor .

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Stie cineva daca la Corsa D din cheia bagata in butucul usii ,se inchid /deschi toate usile, inclusiv portbagajul ?
De cand sa cumparat masina ,daca sunt toate usile deschise, din cheia bagata in portiera se inchide doar usa soferului ,la fel si la deschis .
Se inchid toate usile inclusiv portbagajul doar din butoanele cheii. Nu stiu daca este ceva specific pentru Corsa sau sunt probleme cu inchiderea .
Este aiurea ca daca nu merge telecomanda cheii , se pot inchide manual celalate usi dar portbagajul ramane deschis . Singura varianta sa se inchida si portbagajul este sa blochez usile din butonul din bord , sa deschid geamul de la sofer si sa bag cheia in portiera si sa deschid manual doar usa soferului.
Pe diagnoza nu vreo eroare legata de inchidere.
  • ney

  • Mesaje scrise: 770
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Nu este nici o problema,asa se face,cum ai zis mai sus
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Vad ca este a doua oara in ultimile 2 luni cand face figuri regenerarea , ultima data incepuse regenerarea dar ramasese blocata la 14% ,turatia la relanti era in jur de 1000 si procentul nu crestea , am bagat urmatoarea zi inca 6,5 litri de sortimentul mai scump de motorina de la OMV ,se facuse cu cateva zile mai devreme plinul de la Lukoil ,am mers pe autostrada pana la munca si regenerarea a decurs normal ,sa dus pana la 100 % si cand sa resetat procentajul, gradul de incarcare a scazut de la 98 la 29% .

Nu stiu ce cauzeaza aceste regenerari esuate , dar de acum incolo o sa evit sa mai bag motorina de la Lukoil , mai bine se da 5-6 lei in plus pe motorina si se baga din alta parte . Am zis ca poate influenteaza si calitatea motorinei bunul mers al regenerarii.
Daca nu pui diagnoza pe masina nici nu stii daca a facut regenerarea ca la carte , ca se intampla sa creasca turatia la realnti ,iese ceva fum , scade dupa un timp turatia si zici ca este ok , dar de fapt nivelul de funingine nu scade si a doua zi face la fel.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,190
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cu ce interfata urmaresti regenerarea ?
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Opcom , am 3 variante de soft 2014 romana și 2018 și 2021 engleza ,este buna pentru inceput , daca mai aveam un Opel , mă riscam la o interfață MDI .
Singura problema este că nu recunoaște denumirea inițială a motorului z13dte an 2010 , trebuie sa aleg an 2011 motor a13dte să se conecteze la ecu.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,190
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Si stai cu el conectat mereu, pana prinzi regenerarea ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR