Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
Solutie
  • UBogdan

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Salutare,

Expun urmãtoarea problema:

- Intr-o zi de dimineata nu a mai mers clima (ecc) si nici ventilatoarele de pe radiator nu mai porneau.
Dupa verificari amanuntite am gasit o siguranta de 40A care se tot ardea, am verificat cu multimetrul si am gasit scurt intre ceva fire jos langa calculatorul masini.
Dupa ce am refacut/reizolat, totul minunat fara erori in bord dar clima tot nu pornea, OP-COM imi spune senzor presiune AC (presiune mare), am cumparat senzorul 189 lei (Delphi), l-am montat si clima a inceput sa functioneze, nu mai am nici-o eroare stocata.
-- Problema este ca acum la 3-5 secunde dupa ce pornescu motorul ventilatoarele de pe radiatoare pornesc la maxim, va dati seama ca nu pot circula cu zgomot de avion, mai ales la semafor se uita oameni ca la extraterestri Very Happy.
-- Am verificat poate a mai ramas un scurt circuit pe undeva, dar nu mai am nici-o problema electrica, plus ca masina nu mai stocheaza niciun cod de eroare.
Verificand toate modulele de pe masina cu OP-COM singura chestie care o vad este ca pe ECC imi apare senzor temperatura exterioara 0 grade, nu stiu daca are asta legatura cu pornirea electroventilatoarelor la maxim.
Mentionez ca pe celelalte calculatoare ale masini si pe bord imi apare temperatura exterioara corect si in parametrii.
Mai vreau sa menționez ca daca scot mufa din noul senzor de "presiune ac" ventilatoarele se opresc si mai pornesc pe viteza 1 (ambele) cand apa din motor ajunge la 98 si se opresc cand scade la 92.
Am testat speed1, speed2, speed3 din OP-COM si toate functioneaza corect.
Am ramas fara idei, daca cineva a intampinat problema si are un raspuns as fi foarte recunoscator pentru ajutor.

Multumesc anticipat.


MODEL: Opel Astra H 2004
MOTOR: z17dth

LOCATIE: Bucuresti

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut

uite mai jos schema de la ventlatoare, comenzile pe relee vin din ecu



Am editat, pare o problema pe controlul climei, nu stiu daca eroarea aceea e pe senzorul exterior de temperatura, ci pe unul din senzori din cabina(cei din dreapta sus)


  • UBogdan

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Salut gabimilo1 si multumesc de raspunsul prompt.
Intrebare:

1 - Daca calculatorul de clima ECC vede pe senzorul exterior 0 grade e normal sa activeze ventilatoarele de racire pe radiratoare la turatie maxima?
2 - Senzorul de temperatura exterioara este 1-ul singur citit de toate calculatoarele masinii sau exista unul separat pe clima si unul separat pentru celelalte module. (intreb pentru ca pe ECU si pe BID/GID/TID (displayul masini) imi arata temperatura corecta)

Nu stiu ce program folosesti tu (pare mai detaliat) eu am schema de pe programul AutoData.

Inca odata, multumesc pentru raspuns si ajutor dar nu cred ca e problema cu senzorul mentionat de tine, uite mai jos infromatii de pe ECC:
###########################################################################################################################
OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool

Date and time> 27/06/2021. 10:3533

Workshop information:

Introduceþi numele atelierului în
meniul de Setãri.


Selected model> 2004 Astra-H Body ECC (Electronic Climate Control)

Control Unit:


Identifier: 0x0201
VIN: W0L0AHL3552242821
Hardware number:24452694
System name: ECC A3300
Part Number:13122963
Software version number: 0AL00/29C68
System description: PREH 0000
Alpha code: 000
Manufacturing date: 20050719
Software Freeze Date: 01.09.2004
Code Index and version: 003 02

Measuring blocks information:

Outside Temperature 0 °C
Compartment Temperature 40 °C
Compartment Temperature 1.11 V
Solar Sensor Intensity 2.05 V
Footwell Air Outlet Temperature 26 °C
Footwell Air Outlet Temperature 2.40 V
Interior Air Outlet Temperature 29 °C
Interior Air Outlet Temperature 2.26 V
Engine Coolant Temperature 26 °C
#############################################################################################################################
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
folosesc opel tis.

Nu ma ocup cu depanare, e doar la nivel de hobby, in afara de masinile rudelor nu repar, si aici doar lucruri mai simple din cauza sanatatii.

Pot sa-mi dau cu parerea, daca stii sa masori si ai disponibilitatecred ca o sa ai sorti de izbinda, sint si alti useri farte buni care posteaza asa ca nu te grabi cu punerea in practica a sfaturilor, analizeaza in primul rind.

ca sa revenim, cred ca ai dreptate, senzorii de care ziceam eu vad ca sint cititi pe tester, deci nu aceia dau citire zero pe cel exerior. sa vad pe schema daca nu are vreo ramificatie care sa duca in parti diferite (ma refer la senzorul de temp exterioara).
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite mai jos unde merge senzorul de temp exterioara, este legat in UEC.

Din ce inteleg datele citite de senzorul asta ajung in diverse locuri (calcculatoarele masinii) pe magistralele de date, vad ca si eec are semn de magistrala (low speed) dar nu stiu sa-ti explic. Cred ca la eec nu ajunge citirea acestui senzor. Firele de date sint acelea cu un semn verde pe ele.



probabil e ceva defect undeva pe magistrala sau un contact imperfect, nu stiu.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
vezi ca firele aceste de date sint impletite si daca ajungi sa le repari nu se reparee simplu ca cele obisnuite, au o procedura speciala de reparare, daca vrei o caut si o postez.

ma gindesc sa nu cumva traseele reparate din cauza de scurtcircuit sa nu fi fost unul din traseele de date si din cauza asta sa ai acum citirea asta.

traseele astea sint impletite , repet, cite doua fire.

zic asta si din cauza ca vad ca sint in clegatura eec cu displayul si cu radioul si mai mult ca sigur cu uec, de unde vin datele in legatura cu temperatura exterioara.

Rugaminte - fa-ti putin timp si completeaza la profilul de user locatia si masina (motor si an de fabricatie), ajuta mult alti useri care citesc si vor sa mai dea un sfat, e dificil sa tot revii la prima postare sa vezi datele masinii. Multumesc.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Uite niste imagini depre cum se repara un traseu de date (daca stiai informatiile te rog ignora-le):


  • UBogdan

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru detalii, da vad ca se duce direct in UEC, in autodata sunt conectate la "Multifunction Module 1", este un modul exact in panoul de sigurante din fata (UEC)
O sa astept un posibil raspuns la intrebarea :
1 - Daca calculatorul de clima ECC vede pe senzorul exterior 0 grade e normal sa activeze ventilatoarele de racire pe radiratoare la turatie maxima?
Sa nu verific degeaba pe acolo, dupa cum am spus temperatura exterioara este vazuta corect pe celelalte module ale masini si nu are rost sa verific daca logica calculatorului nu ia in considerare acest senzor pentru a activa ventilatoarele.
Din ce stiu eu se uita la ECT senzorul de temperatura motor si la Senzor Presiune AC ( ambele indica parametrii ok), dar poate ma insel si cineva aici pe forum stie logica calculatorului masinii.
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ventilatoarele sunt comandate doar de ECM (calculatorul motorului). Acesta selecteaza treapta functie de ECT (temperatura motorului) si presiunea AC, nimic altceva, asa cum ai zis si tu. Unul din acesti 2 parametri e aiurea, cel mai probabil senzorul de presiune AC (sau chiar e presiunea prea mare in instalatie?) - ce valori vezi?
  • UBogdan

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Salut Andrei,

Nu stiu exact ce valori trebuie sa am, dar vad ca spune system ok, mai jos valorile:

[Cu motorul Oprit] :
A/C Information Switch (Air Conditioning) Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning) 2.610 kPa
A/C Pressure (Air Conditioning) 3.7 V
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) System OK
A/C Relay (Air Conditioning) Inactive
#########################################################################################################################

[Cu motorul pornit] :
A/C Information Switch (Air Conditioning) Active
A/C Pressure (Air Conditioning) 2.625 kPa
A/C Pressure (Air Conditioning) 3.7 V
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) System OK
A/C Relay (Air Conditioning) Active

AC-ul functioneaza si baga aer rece, se raceste repede in masina.

Multumesc anticipat de raspuns.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Chiar asa pare, cum zice colegul @maiandrei, problema pe partea presiunii in instalatia AC. Edificatoare va fi citirea presiunii AC, valoarea o gasesti in ECU motor, nu la climatizare.
Problemele care cred eu ca ar fi posibile: presiune prea mare (greu de crezut totusi ca ar fi chiar si cu motorul rece, fara sa pornesti AC), senzor defect/decalibrat (chiar si fiind el nou), greseala de montare (desi aici ar trebui sa fii magician ca sa reusesti sau sa joci intr-un film SF Smile ) sau defect la partea de montare ... montat intr-un asemenea fel incat presiunea mare a trecut de venitl spre senzor, dar nu a mai reusit sa revina in instalatie, astfel ca in partea de traductor a senzorului, exista mereu presiunea cea mai mare.

Edit: scriam in acelasi timp... 2610KPa = 26 Bar ... clar ca ventilatorul este comandat la turatie maxima. Cum este cam imposibil ca fara compresor functional sa ai aceasta presiune, ar ramane variantele 2 si 3.
Daca esti sigur ca mai ai ventilul sub senzor, desfiletezi senzorul de pe instalatie si vezi ce valori raporteaza.
  • UBogdan

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Salut Sebage si multumesc de raspuns.
Asa indica OP-COM cu motorul oprit (mentionez ca apa era la 70 de grade) drum scurt pana la Mega Very Happy.
Cu motorul pornit creste doar un pic presiunea fata de valoarea initiala asa cum e vede in postarea de mai sus.
O sa demontez senzorul si o sa vad ce valori imi indica op-com cu el dat jos de pe instalatie (banuiesc ca trebuie sa imi arata voltaj mic si presiune foarte mica poate chiar low)
Daca imi arata tot presiune asa mare inseamna ca este defect sau firele fac contact aiurea pe undeva.
Daca imi arata presiune mica inseamna ca senzorul functioneaza in parametrii.
Daca senzorul este bun si intradevar am presiune mare pe instalatie ce este de facut mai departe.( mentionez ca nu am avut accident in fata nicioadata si de 8 ani de cand am eu masina nu am avut niciodata probleme cu ea)
De ce ar creste presiunea in instalatie? este posibil sa se infunde pe undeva din moment ce este un circuit inchis ermetic si cu presiune mare? daca da ce pot face sa remediez, unde tre sa merg? cumva la un frigotehnist auto sau pot desfunda eu instalatia?
Dupa ce citesc valorile cu senzorul scos o sa revin cu detalii, momentan astept sa se raceasca motorul.

Edit:
Apropo greseala de montare nu cred, senzorul are filet, a fost strans la simtul maini nu taraneste Very Happy
PS: nu am muschi.
Multumesc.
Edit 2:
Si inca o chestie, daca ar fi presiune asa mare in sistem radiatorul de clima cel mic din fata fiind pe partea de presiune mare nu ar trebui sa friga sa nu poti tine mana pe el din cauza presiunii mari?
La 88 grade temperatura motor pot pune mana pe el si este cald, il poti atinge fara probleme.
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
poate supapa de expansiune blocata


  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Presiune mare cu motorul oprit, este cam imposibil sa ai. Presiunea o creaza compresorul, "mutand" fortat cantitatea de agent refrigerant in partea de inalta presiune, astfel se creaza o presiune mult mai mica pe partea de joara presiune. in momentul in care se opreste motorul (sau doar compresorul), cantitatea aceea de agent refrigerant ocupa tot volumul instalatiei de AC si deci, presiunea coboara undeva la 7 - 8 Bar (aceste valori sunt doar pentru exemplu, ele nefiind neaparat reale).
Raman la variantele 2 si 3 Smile
Tocmai de aceea tu neavand presiunea reala atat de mare, dar ventilatoarele functionand la turatie mare, agentul tau refrigerant este racit foarte eficient si ii scade binisor presiunea si pe inalta (deci si temperatura si poti sa tii mana pe radiator).

P.S. Treaba cu firele intre senzor si ECU, desigur, este o posibilitate, dar tu spui ca atuinci cand scoti mufa din senzor, ventilatoarele se opresc ... dar firele ar ramane tot atinse, tu scoti din circuit doar senzorul.
  • UBogdan

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema.
In primul rand multumesc tuturor pentru informatii.
Problema: Senzorul nou Delphi 189 RON este decalibrat de nou, scos din sistem indica 2500KPa = 25 Bar.
Acum trebuie sa cumpar alt senzor, ce parere aveti daca iau unul de 90 RON oare o fi bun?, avand in vedere ca cel de 189 RON e prost din fabrica.(bani aruncati pe fereastra, ca inapoi nu il mai primesc la magazin fara deviz de la service)
PS:
Temporar am conectat in circuit o sursa DC-DC step-down de la 5v la 2v si am dat semnal pe mufa de ac catre calculator.
OP-COM spune presiune ok, ac-ul functioneaza in parametri iar ventilatoarele sunt linistite din nou. (desigur asta este o operatiune temporara pana imi cumpar alt senzor)
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Tu acolo, ai un sistem automatizat (de controlare a presiunii inalte, prin temperatura) cu reactie negativa (bucla inchisa), prin acel senzor de presiune. Acum, tu l-ai transformat intr-un sistem cu bucla deschisa (fara reactie negativa), ceea ce "nu bun" Smile
Nu recomand sa mergi asa, eventual sa mergi in sus cu tensiunea furnisata catre ECU (ai fi putut sa pui un potentiometru sau chiar semireglabil multitur), pana undeva pe la 16 Bar, sau unde pornesc ventilatoarele pe treapta maxima de viteza.
Altfel, maine cand afara vor fi o multime de grade, eficienta racirii va fi prea mica, presiunea inalta va creste in avalansa si te vei alege cu refularea agentului refrigerant prin supapa compresorului sau cu ceva spart de pe instalatie.

De ce nu incerci un senzor SH?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Decat sa mergi cu inventia aia mai bine pune prastia de senzor si mergi cu ventilatoarele la maxim.
  • UBogdan

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Multumesc de rãspuns, o sa scot invenția și o sa comand un senzor nou, oricum aveam de gând sa comand altul.
Sper sa vina functional.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pune second original
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR