Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • SamBudu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Detin un Opel Corsa C 2002 1.2 benzina.

De curand un domn mi-a schimbat teava de esapament si in timpul operatiunii,bineinteles,a fost nevoit sa deconecteze sonda lambda.A deconectat-o fara sa ia minusul de la baterie..dupa care a incercat sa o porneasca(nu stiu exact de ce).Bineinteles ca nu a pornit..Dupa ce totul a fost pus la loc dau sa pornesc si masina nu mai porneste.
Am verifcat relee,sigurante..Am observat ca pe pinul 85 al releului de comanda al pompei de benzina primesc de la ECU 3.6V ,aceeasi tensiune am masurat-o si pe mufa de alimentare a pompei.Mentionez ca pompa functioneaza,am verificat-o pe direct.
Sa fi dat peste cap ECU masinii din cauza operatiunii cu sonda lambda?


MODEL: Corsa 2002
MOTOR: Z12XE
Skip Ads 60 min (0/3)

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,117
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut

uite mai jos schema ecu la z12xe, corsa c 2002



in 85 vine minus de la ecu, acolo ai masurat 3,6 v (putin) dar in 86 cit ai? (fata de caroserie, ca acolo vine plus).

Poate s-a ars o siguranta din acelea care se vad pe schema sau a disparut o masa.

Cred ca e posibil si sa fi prajit ecu, nu stiu.

Daca alimentezi pompa pe direct si incerci la automat nu porneste? (adica scoti releul pompei si faci o punte intre 30 si 87, pompa o sa mearga continuu dar o lasi doar de proba.). Daca nici asa nu o ia atunci e ceva cu ecu (vreo masa, vreo siguranta sau ars).

Vezi ca releul de la pompa de benzina iti alimenteaza si injectoarele. Siguranta aceea care alimenteaza bobina de inductie este buna? (F 30 este notata pe schema asta, sus, a treia de la stinga la dreapta).
  • SamBudu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Salut!
Mulțumesc pentru sfaturi.
Am verificat și curățat toate siguranțele.
Daca pun pe direct pornește dar imediat se oprește.
Am pus și tester pe ea și se conectează la ECU, doar ca nu da nici o eroare pe motor.
Când pun contactul ECU da pe 85 3.6V(normal ar trebui sa dea masa). Din tester am acționat pompa și funcționează normal. Am și măsurat în timp ce am dat comanda din tester și într adevăr, pe 85, la funcționare normala îmi da masa..
Cineva mi a spus ca s ar putea sa fie și un scurt sau ceva pe traseul ign switch to ecu.
  • SamBudu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Se găsește cumva o schema a conectorului de input în Ecu?
Am măsurat și acolo și pe unii pini(contactul pus) primeam 8,9,10 V. E ok asa? Sau ar trebui tensiunea bateriei pe oricare din ei?
Tensiunea bateriei era 12.3V
  • sebage

  • Mesaje scrise: 1,385
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Indiferent ce ar fi patit ECU, el (ECU) nu are cum sa furnizeze 3.6V pe pompa de benzina.
Din simplul fapt ca dupa ECU, exista acel releu care nu are pozitie intermediara, adica indiferent de ceea ce se intampla cu ECU, dupa releu poti avea doar 0V sau +12V.
Tind sa cred ca ori gresesti tu la masuratori, ori ai o problema cu firul de masa dintre motor si caroserie.

P.S. Incearca sa nu faci greseli pe pinii ECU, mai bine il lasi in treaba lui deocamdata.
  • ney

  • Mesaje scrise: 476
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Sub caroserie pe la punte spate exista doua mufe
Vezi si pe la ele, ca ,,,,cam trece teava pe acolo
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,117
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
daca deconectezi minusul de la ECU (ala din 85) si ii dai un minus de la caroserie in releu (doar de proba) nu merge? Repet, doar de proba. Releul pompei e comandat si cu plus prin releul mai din dreapta, deci nu ar fi o problema, pompa s-ar opri cind ai scoate cheia din contact.

nu stiu daca ECU are supraveghere pe pompa (prin firul acela, adica daca il deconectezi, poate ECU vede ca nu mai are sarcina pe el si isi comada oprire).
  • SamBudu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Atasez aici ceva poze cu masuratorile pe care le-am facut.
Desigur,am incercat sa fiu cat mai atent cu pinii de pe ECU,mai exact am masurat in socket-urile de pe mufa de input ECU.
N-am vazut vreo mufa in zona puntii de pe spate,voi mai verifica astazi dupa ce bag masina in garaj,am un canal acolo.
Inca n-am incercat sa scot masa de la 85 sa ii pun eu masa,Am pus ceva provizoriu,pt test si se aude pompa cand ii dau masa pe 85.
Vin si cu o precizare :Masina este si pe gaz..am incercat sa o pornesc direct pe gaz si merge fara probleme.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 1,385
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ceea ce masori tu, cu releul scos din circuit, nu are relevanta.
Acea tensiune (3.6V) este foarte posibil sa fie rezultatul unui pull-up rezistor (din interiorul ECU), pentru ca ECU sa poata identifica un eventual scurtcircuit la masa, pe acel pin.
Oricum, cu motorul pornit si doar contactul pus, ECU comanda pompa de benzina doar cateva secunde. Apoi, o mai comanda cat timp actionezi demarorul.
  • SamBudu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Știu ca ECU da comanda doar câteva sec pe contact Ideea este ca nu se schimba nimic când este pus contactul, nici măcar pt câteva secunde.. Rămâne 3.6V.
Am măsurat același lucru când era acționata pompa de tester și primeam masa acolo.
As mai putea verifica ceva?
Sa masor în alta parte?
Sau poate chiar e din Ecu?
Mulțumesc mult pentru sfaturi!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,117
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca e ecu.
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR