Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
La 30000 km am schimbat bujiile Champion RC10MCC cu Bosch FQR8LEU2.
Am observat la bujiile aferente cilindrilor 1 si 4 oxidarea capului bujiei si de asemenea rezistentele dintre arc si bobina erau oxidate masiv.
La cilindri 2 si 3 erau in regula.
Toate bujiile se prezentau normal in zona intrefierului.
Am curatat locurile oxidate cu decapant si de atunci am facut cca 1200 km (98% extraurban) in bune conditii (consum 5.2% cu aerul conditionat pornit jumatate din drum, 4 persoane si bagajele aferente).
Astazi am demontat bobina sa vad cum se prezinta rezistentele si le-am masurat cu multimetrul. Cele curate aferente cil 2 si 3 aratau continuitate (nu retin valoarea rezistentei), dar cele oxidate si apoi curatate erau cu rezistenta infinita, practic intrerupte.
Mentionez ca motorul functioneaza normal; ma gandesc ca motivul este tensiunea mare de lucru.
Am observat ca exista motoare care functioneaza fara acele rezistente montate pe arc.
Ar fi o problema daca le elimin?
Si poate stie cineva valoarea corecta a rezistentelor mentionate si ce rol functional au.
Mansoanele de cauciuc sunt ok

Multumesc.


MODEL: Corsa D
MOTOR: A12XER 63Kw
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Eu le-am eliminat de mult (motor 1,8/16V,X18XE)iar cablurile de inalta tensiune de la bobina la bujii sunt facute de mine,de la bobina la bujie direct).Nu mai cumpar facaturi din comert ...care fac tot felul de probleme,ba de izolatie,ma refer la mansoanele din cauciuc,ba se intrerupe firul centralBobina de inductie trebuie sa aiba undeva la 8kohmi in partea secundara,daca la masurare da rezistenta infinita atunci sectiunea aceea este intrerupta,dar motorul va continua inca sa functioneze...iar ca bujii (dupa tot felul de probe si incercari)am pus B&S 992304 OHV.
Stiu ca nu sunt bujii pentru auto,dar deocamdata functioneaza impecabil,asta dupa 35000km facuti cu ele.
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
Am facut poze la bujii, arcuri si rezistente. Spun rezistenta fiindca asta credeam ca sunt (desi orice corp are o rezistenta).
Am scos un capacel de la partea care vine spre bobina si surpriza: arata ca o pensula!.
Inteleg ca pot fi inlaturate, dar totusi ce rol au? Banuiesc ca nu au fost puse chiar degeaba.

NB Am gasit in comert cu 50 lei arc + manson. La banii astia mai degraba cumpar o bobina noua.
Pe Ebay sunt mai ieftine (cca 10 lire sterline setul de 4), dar compenseaza cu transportul (18 lire) sau altii nu livreaza in RO.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Sal.Acele rezistente au rol de deparazitare si de a limita curentul secundar pe partea de inalta tensiune...si o oarecare protectie a bobinei de inductie atunci cand o bujie este ancrasata sau scapa inalta tensiune spre masa.Prin acele rezistente curentul se limiteaza la o valoare nepericuloasa pentru bobinajul secundar.Aceste modele de aprinderi sunt din categoria HEI https://www.underhoodservice...ignition-systems/ si nu prea suporta cu bine alte valori de rezistenta in circuitul secundar fara sa se defecteze ceva...
Acum ca sa fac o precizare la ce am scris mai sus;am eliminat acele rezistente de pe cabluri ,dar exista in fiecare bujie(intern)o rezistenta de 5kohmi care in caz ca apar probleme poate limita curentul secundar...Deci acele rezistente nu sunt eliminate total ci doar,sa zicem, le-am mutat in alta parte(bujii).Sigur ca varianta folosita de fabrica este cea mai buna,pentru ca circuitul secundar este protejat total,direct de la bornele de iesire a bobinei prin cabluri cu miez de grafit coloidal(deci rezistenta este distribuita pe intreaga lungime a cablului)sau ca in cazul tau la capete prin acele piese.Spor la treaba!
LE:am folosit temenul popular rezistenta...termenul corect tehnic este rezistor.
Skip ads

  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut.
Daca inlocuiesc cei doi rezistori defectuosi cu miezuri de grafit de la creioanele de tensiune ar fi in regula pentru o perioada de cca 30 de zile? Nu o sa fac multi km in aceasta perioada.
Am gasit kituri de schimb pe AliExpress la preturi acceptabile (inclusiv transport din China care dureaza 30 de zile).

LE
Am masurat niste miezuri de grafit din creioane de tensiune si au valori ale rezistentei net superioare celor originale care se prezinta ok.
Asa ca am renuntat complet la acei rezistori de protectie.
Am masurat bujiile si am gasit valoarea de 4.6-4.8 kohmi pe toate (apropiata de cea mentionata de colegul EHotaran caruia ii multumesc pentru sprijin).
Numai bine.


Ultima modificare facuta de turmol la Mar 03 Aug, 2021 2:48 pm
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am luat 4 suruburi M4 din alama, le-am taiat la lungimea corespunzatoare, le-am insurubat cateva spire in arc si asta a fost tot. Dimensional este identic cu situatia anterioara.
Montat bobina pe motor si plecat pentru proba. Dupa cca 25 km prin Buc (si dupa ce motorul a ajuns la temperatura de regim) am trecut prin toata gama de turatii, inclusiv pana aproape de zona rosie a turometrului si totul a fost in regula, cel putin pentru moment, dar evolutia ulterioara va trebui urmarita.

Multumesc EHotaran
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR