Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • madalinpaun

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2021

  • Mesaj Privat
Salut.
Mã vãd nevoit sã pun o întrebare la care nu am gãsit rãspuns nici la reprezentanta OPEL din Craiova .
Întrebarea este așa : EXISTA GARNITURA LA SORBUL DE LA POMPA DE ULEI LA MOTORUL Z18XER ?

Am refãcut motorul a 2-a oarã. Prima data am rectificat arborele, a 2-a oarã l-am înlocuit.
Problema este cã mecanicul a gãsit 3 sferturi de garnitura peste sita de la pompa de ulei și mi-a cerut sã îi aduc una noua.
OK rezolvam am zis și deși lucrez de 12 ani la identificãri de piese, este pentru prima datã când nu reușesc sã identific o piesa.
Am apelat și la colegii de la reprezentanta OPEL Craiova dar nici aceștia nu au avut succes in identificarea acestei piese .
Amers mai departe și i-am rugat sa se uite în procedura de schimbare a pompei de ulei la acest motor dar din pãcate nu scrie nimic despre înlocuirea acestei garnituri nici nu precizeazã cã s-ar folosi gasket.
Toți mecanicii cu care am discutat insistã cã acolo trebuie sa fie garnitura fiind sistem esențial de ungere al motorului.
Cod motor : Z 18 XER
Serie : W0L0AHM756G129815
Piesa necesara : garnitura sita sorb baie ulei
Pozitia 25 din schita, ar trebui sa aiba o garnitura .
Acea garnitura este cu pricina.
Sita are codul : 55353334
Dar nu vine cu garnitura jurata.
Am comadat-o și vine exact cã în poza.
Fãrã garnitura.


MODEL: Zafira 2007
MOTOR: Z18XER
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Dupa poze se pare ca nu este necesara garnitura.Sita pare ca are o proeminenta care se va tasa la strangere si va asigura etansarea.E doar o parere din ce am vazut in poze...nu stiu daca e o idee buna sa se foloseasca gasket pentru ca exista pericolul ca surplusul de etansant sa fie antrenat de ulei si sa astupe canalele de ulei mai inguste.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am reparat motoarele astea si nu-mi aduc aminte sa fi gasit garnituri in zona aia,acolo am curatat,degresat bine si silicon profesional,daca nu cel mai bine Victor Reintz si cam atat. Faptul ca ai avut probleme cu ungerea poate fi si pompa de ulei la Opel presiunea este o problema la cam toate motoarele lor din anii 80 incoace, era de preferat o masuratoare dupa reparatia capitala.Am gasit in Anglia motorul asta cu garnitura de baie de ulei din aluminiu cu cauciuc pe margini ,dar nimic special pentru zona sorbului,cea mai mare greseala pe care o fac multi si ajung sa strice motoarele este ca nu demonteza baia de ulei ,ea vine ultima asamblata si preseaza de jos in sus ,inchide etans imbinarea aia si gata,bagat capacul din fata prin alunecare muta si silicon si tot iar motorul este condamnat.
  • madalinpaun

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2021

  • Mesaj Privat
Multumesc amândurora .
Baia de ulei este in continuare prinsa de forma in 2 suruburi.
Motorul încã nu a pornit.
Astept o solutie tehnicã sigura. Nu îmi permit sã dau gres in nici un fel.
O sa incerc pe la alte reprezentante prin tara sa vad dacã mã pot ajuta in vre-un fel.
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu are garnitura. Se pune silicon in jurul sitei aleia. Asa vine asamblat din fabrica, asa o lipesti si tu la loc. Jumatatea de garnitura gasita de mecanic e de fapt silicon.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
1.Nu are garnitura la sorb.
2.Zii sa caute in filtru si sa vada daca este ok relief valve...sau daca a gasit bucati de plastic sau vreun arculet pe acolo.
3. Porneste-l cu manometru presiune ulei. Vezi la rece/cald presiunea eventuale fluctuatii etc.Proba de drum si dupa aia masurat iar.
4. Tine cont ca switch de presiune ulei aclanseaza la 06-0.8 bar adica poti sa mergi presiune scazuta fara sa aprinda bec,
  • madalinpaun

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2021

  • Mesaj Privat
Vã mulțumesc.
Transmit mai departe și revin cu update dupã ce pornim .
  • madalinpaun

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2021

  • Mesaj Privat
Pornit.
Presiune la rece la ralantii 3,5 bar.
Presiune la cald la ralantii 0,8 - 0,9 bar.
Presiune la cald la 2000rpm 4 bar.
Valoare de referintã din Autodata 1,3 bar la ralantii.
Ulei LiquiMoly TpTec 4600 5W30.
Fãcut garnitura dintr-o bandã de cauciuc dreptunghiulara rezistenta la ulei.
Pânã acum cheltuit cu acest motor 3500 €.
Nu cred cã este o presiune ok.
Momentan va merge asa, atât cat va tine.
Motor SH este 2000 lei.
M-am ambitionat sã îl repar pe al meu.
Mare gresealã.
Atasez imagine cu garnitura fãcutã.
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Diferenta de presiune intre cald si rece este prea mare;daca motorul a fost reconditionat corect atunci doar uleiul este de vina!Dupa valorile masurate se comporta ca un ulei monograd...la rece marmelada si la cald, apa de ploaie!
  • madalinpaun

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2021

  • Mesaj Privat
Am folosit acest ulei.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Eu as face o proba si masuratori cu un alt ulei,mai ieftin (evident cu acelasi indice de vascozitate),de la alt producator...daca noile masuratori sunt apropiate fata de primele masuratori,atunci e posibil sa fie o problema in motor.Dar chiar si asa cum este acum cu acea diferenta de presiune in minus de 0,4bari motorul ar trebui sa functioneze mult si bine.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Treaba cu presiunea de ulei sta cam asa ... majoritatea sondelor de presiune sunt calibrate ca la o presiune in jurul valorii de 0,8 bar sa aprinda avaria de presiune ulei, in alta ordine de idei diferenta mare de presiune dintre rece/cald pot fi date de'
1. ulei de calitate indoielnica cu diferente mari de vascozitate in functie de temperatura.
2. pompa de ulei cu jocuri mari intre pinioane,sau ansamblu pinioane carcase,trebuie desfacuta si verificat daca carcasele zunt zgariate sau este joc intre pinioane.
3. pierderi de presiune datorate uzurii ,lagarelor,axe cu came,vibrochen,tacheti.
4. filtru ulei defect,supape de suprapresiune decalibrata.
5. neetansietate intre diferite componente ale sorbului,vestitul Oring de la Insignia,sau garnituri intre baie si pompa la celelalte.
6.sita sorbului infundata dar se manifesta invers,presiune joasa la rece creste la cald.
Eu reconditionez motoare de foarte mult timp,rezultatele au fost excelente pentru ca m-am axat pe readucerea anumitor componente la starea de nou,si am marit presiunile la ulei.
Valorile ca un motor sa fie capabil sa reziste la orice arata cam asa 2.5-3.0 bar. relantiu , 2000 rot/min. minim 4.0-4.5 bar. repriza pana la turatia maxima ..6.0-8.0 bar ....cu asemenea motor poti face orice,oricand ,la orice turatie ,cat vrei. Scriu despre motoarele de Opel de 7 ani ca au mari probleme cu presiunea de ulei,majoritatea nu iau in seama,rezultatele sunt ca se pierd bani multi si rezultatele sunt slabe,adica la cea mai mica suprasarcina bubuie.
Referitor la XER asta mai pierde si pe la defazoarele axelor cu came care sunt actionate tot de presiunea de ulei,asa ca problema este si mai mare,am avut si eu motorul asta pe Insignia era la limita cu presiunea de ulei .In mod normal trebuia sa fie pompa dedicata lui cu debit si presiune marite.
Skip ads

  • madalinpaun

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2021

  • Mesaj Privat
Istoria masinii pe scurt :
Cumparata de la smasar.
A fost singura masina Opel Zafira adusa din Italia pe care am reusit sa o gasesc in tara. Eu sunt din Craiova si am fost sa o iau de la Focsani.
Am sesizat niste batai de la inceput dar am considerat ca sunt variatoarele.
Pentru ca intre anumite turatii avea un zgomot ca de bataie de arbore am desfacut partea inferioara a motorului, fara a scoate pistoanele.
Am reconditinat arborele, cota a 2-a la biele si a 1-a la palier, cuzineti montati kolbenschmidt.
Totodata s-a schimbat distributia Dayco + variatoare noi INA + solenoizi de comanda a variatoarelor noi INA + termostat GM + pompa apa ARTEX + simeringuri peste tot REINZ + ulei Castrol C3 Germania (nu intrebati) + toate filtrele MANN + bujii NGK LPG + garnitura capac REINZ + kit accesorii INA + ulei cutie viteze GM + garnitura frontala pompa ulei GM + + + + + +. . . . . . multi bani . . .
Dupa aceasta opratie masina pornea foarte prost, se tura singura gand o prneai si se auzeau sunete metalice puternice la pornire. Cand se incalzea suficient sunetele dispareau.
Pentru ca avea un consum exagerat de ulei, gen 1l / 150-200 km am schimbat capacul de axul cu came GM.
Pentru ca sunetul metalic era foarte puternic am cumparat un set de cale (blocatori distributie) sa motam distributia cu cale. (degeaba, sunetul persista).
Pentru ca aveam un consum exagerat de ulei am desfacut partea superioara a motorului : refacut complet chiulasa cu schimbare supape evacuare TRW + inlocuit segmenti Kolbenschmidt + inlocuit toate simeringurile aferente + inlocuit ulei si filtru ulei + inlocuit sonda lambda NGK dedicata OPEL cu mufa plug&play + refacute toate garniturile de la temoflot pentru ca transpirau ulei pe acolo toate GM.
Sunetul metalic persista, pornirea greoaie persista cu oscilatii puternice la ralantii pana se incalzea.
Am schimbat mecanicul pentru ca cel care se ocupase pana atunci s-a declarat depasit.
Noul mecanic a acuzat unul dintre variatoare ca s-a consumat pentru ca nu a fost montata corect distributia (ma abtin de la comentarii)
Pe tester aparea o eroare (problema mecanica variatoe evacuare)
Am hotarat sa il inlocuiesc cu unul nou GM.
Cand ne-am apucat de aceasta operetie, mecanicul a constat joc axial exagerat de mare in arborele cotit 3-5 mm. Jocul era atat de mare incat atunci cand apsai pedala de la ambreiaj, volanta freca in blocul motor (initial am crezut ca ma lasa ambreiajul).
Am hotarat desfacerea motorului in partea inferioara.
Dupa desfacere am constat ca arborele avea intr-adevar mancati in el cei 3-5 mm care jucau.
Intre prima interventie asupra arborelui si ce-a de-a 2-a au trecut cam 3000 km.
Noul mecanic a pus toate problemele de ralanti oscilant si sunete metalice pe lipsa presiunii de ulei care provenea de la jocul axial.
Nu intrebati de ce primul mecanic nu mi-a spus de acest joc axial. Conform discutiilor mele cu alti mecanici, acest joc axial de 3-5 mm nu avea cum sa se dezvolte in 3000 km. Case closed.
Am inlocuit arborele SH + cuzineti STD Kolbenschmidt + sita de la pompa de ulei + simeringuri +++++++. . . . multi bani.
Acum dupa toate acestea . . . MASINA ARE ACELEASI SUNETE SI ACEEASI PORNIRE.
Solutia : MERG CU EA SA PANA PLESNESTE dupa care am gasit motoare SH cu preturi incepand de la 1600 lei.

Am facut aceasta scurta istorioara pentru a trage un semnal de alarma : NU REPARATI MOTORUL Z18XER decat daca mecanicul care lucreaza la el are experienta in aceaste motoare.

Multe operatiuni facute nu le-am detaliat aici, gen carter superior pe unde vine uleiul la variatoare desfacut, curatat si relipit cu LOCTITE, sita data jos de la solenoizii de la variatoare . . . . etc.

Totalul in mare : peste 3500 €

Masina la achizitie : 3000 €

Va urez succes si va doresc sa nu patiti ca mine.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR