Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
4EST a scris:

In principiu nu vad ce ar putea zornai la timonerie...eventual ceva saibe/piulite care ar putea zornai


era vorba de timonerie ca la mine cand scot din a 2a si dau sa bag in a 3A fuge maneta ca cutitu' in unt, adica da sa intre si in a 5a. e normal asa?
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
la mine s-a rezolvat problema cu vibratia aia ciudata. aveam un cloier care fixeaza un furtun pe radiatorul ala care raceste gazele arse ( sau ce-o face el). era pozitionat f aproape de traversa de deasupra radiatorului si cand ajungeam la turatia aia probabil ca incepea sa-l atinga si incepea sa vibreze. l-am desfacut, l-am sucit putin, l-am strans si gata !!! nu se mai aude.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
exact problema lui sandumbogdan o am si eu acum... poate in anul care a trecut peste topic au avut si altii aceasta problema si i-au dat de cap.

la mine a aparut dupa ce am schimbat cureaua de distributie si rolele, cureaua alternator, filtru ulei, aer, combustibil, curea alternator.
_________

Astra G 1.7 DTI 2002
  • bose

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: CJ
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
si la mine suna cam pe la 2100 si inca nu mi-o spus nimeni de ce...
una din variante ar fi uzura de la suportul motor din fata (parca antirasturnare ii zice...). incerc sa-l schimb saptamana asta si daca are vreun efect va zic...
desi nu-s deloc convins de "diagnostic" Mad
Skip ads

  • sirblue

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
si la mine se aude acelasi zgomot dubios...ce-o fi? cred c-a aparut tot dupa schimbarea distributiei, as fi tare recunoscator daca ne-ar ajuta cineva sa-i dam de cap, eventual poate ne intalnim udne va mai multi si vedem daca face la fel la toti. Ce ziceti?


Ultima modificare facuta de sirblue la Lun 06 Nov, 2006 6:04 pm
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Vedeti raspunsul lui chiciuc (si link-urile aferente) din
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8449
Aproape sigur aceasta este problema discutata.
Reperul indicat de TIS este disponibil la comanda (l-am cumparat eu insumi) si costa undeva in jur de 1 milion. Vedeti ca suruburile de fixare sunt considerate repere de sine statatoare si trebuie comandate separat (2 buc, sub 20.000/buc).
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
tu ai scapat de zgomotul ala? care e problema in final ca nu am inteles exact
  • sirblue

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
sa ne ajute cineva, m-a dispera zgomotul ala, am masina de 2 luni si asa am cumparat-o, cu zgomotul ala, cred c-a aparut dupa ce i-a schimbat distributia fostul proprietar. Sa ne spuna cineva exact cum se numeste kitul respectiv sa stim ce cerem la magazin si sa fim siguri ca de la asta e.
Skip ads

  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am citit atent tot ce ati scris , si am observat ca acel zgomot apare la majoritatea celor care au motor de 1.7 diesel pe la 2000-2100 ture .
Zgomotul nu are nici o legatura cu acea greutate care se adauga pe planetara , deoarece ar depinde in acest caz de viteza de rotatie a planetarei ( respectiv o anumita viteza a masinii ) si nu de turatia motorului .
La mine incepe sa se auda pe la 3600-3700de ture atunci cand motorul se apropie de cuplul maxim . Din cate am inteles , la 1.7d , cuplul maxim incepe pe la 1800-1900 de ture , deci apropiata de turatiile incriminate .
La mine , cu motor de de 1.2 , se aude cum motorul isi schimba tonalitatea cand ajung pe la 3600-3700 in special in treapta 1 , 2 si 3 si se simte cum motorul trage mult mai bine , si consider ca e ceva normal sa sune asa .
Acelasi comportament l-am observat si la alte masini cu injectie multipunct , Cielo pe la 2500 ture ( daca imi aduc bine aminte ) , Solenza pe la 2000 de ture etc.
Consider ca e ceva normal ca motorul sa sune altfel la apropierea de cuplul maxim si de aceea cred ca este impresia ca ceva nu este in ordine .
Sunetul seamana intr-adevar cu un barait , ca si cum toba ar fi putin gaurita .
Cred ca nu are sens sa va faceti griji deloc .
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am cumparat si pus "kit-ul antivibratie", cu rezultat partial, dar multumitor.

Mai intai sa spun ca am cumparat kit-ul de la EuroParts pentru 100RON si a venit in vreo 10 zile, datorita unei incurcaturi cu importatorul. Ideea e ca nu e scump si se gaseste usor.

Am montat kit-ul pe planetara din dreapta eu insumi, fara elevator sau sant, pur si simplu rotind la maxim dreapta rotile din fata. Accesul este simplu, dar trebuie putina taraiala pe sub masina pt pozitionare si strangerea suruburilor. "Tehnologia" nu are rost sa fie explicata, e ceva ultra-simplu: doua jumatati de cilindru din fonta care trebuie imbinate in jurul planetarei imediat in stanga greutatii identice deja existenta din fabricatie. Imbinarea se face prin doua suruburi care vin in kit (deci nu mai trebuie cumparate separat, desi TIS da cod si pt ele si specifica necesitatea a 2 buc - eu le-am comandat si pe astea din nestiinta).

Rezultatul: vibratia-minune s-a diminuat in intensitate semnificativ (la inceput nici n-am mai perceput-o), dar nu a disparut complet. Devine in continuare evidenta in conditiile in care rotile lucreaza in sarcina (mai) mare - de exemplu cand se urca o panta. Una peste alta, nu-mi pare rau ca am luat kit-ul asta, nu a costat mare lucru dar a reusit sa ma scape de vibratia enervanta in cea mai mare parte a drumurilor prin oras (care la mine reprezinta 95% din toate drumurile pe care le fac).

De ce functioneaza nu prea imi dau seama, pt ca de fapt planetara (cum arata cineva mai sus) are viteza de rotatie direct proportionala cu viteza masinii, nu cu turatia motorului... Cert este insa ca functioneaza! Probabil ceva in legatura cu facilitarea transmiterii vibratiilor motorului la turatia de cuplu maxim catre planetare, dintre care cea dreapta fiind semnificativ mai lunga intra in rezonanta... sau cam asa ceva (greutatile aplicate modifica frecventa de rezonanta a planetarei). Nu stiu, imi dau si eu cu presupusul... poate un inginer AR ne lumineaza!

Pentru cei interesati nu am un eventual nume oficial al kit-ului, dar am din TIS codurile:
1x Set damping weight 1000g: Part No. 90369830 / Cat. No. 16 03 169
1x Damping weight 500g (Y17DT): Part No. 90182316 / Cat. No. 90 16 266
2x Mounting bolts: Part No. 11101101 / Cat. No. 20 08 002
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sunetul asta il am si eu ,2100-2200 turatii a aparut din momentul in care am avut probleme cu alternatorul , acum 2 luni dimineata cu motorul rece , am dat jos cureaua de la alternator ,am pornit motorul si in viteza 1 -a am plecat si am tinut motorul turat la in plaja de 2000-2300 turatii si sunetul respectiv nu s-a mai auzit , adevarul este ca nu am insistat prea mult sa-mi dau seama daca se aude pentru ca fiind data jos cureaua am ramas fara frana , servo-directie , incaracare baterie si racire motor [ tot pe curaua asta este si pompa de apa].Ma gandesc sa nu fie ceva legat de alternator sau pompa de vacum din spatele lui sau orice din lantul curelei de alternator.
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
ceea ce zice visse pare mai plauzibil decar greutate de pe planetara
Skip ads

  • BiriV

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Hai sa va mai dau si eu o idee:
Incercati sa accelerati in mod foarte usor si constant si veti observa ca la aprox 2100 de ture, odata cu aparitia zgomotului si vibratiei ciudate, masina are tendinta de a 'da in nas' foarte putin, aproape insesizabil. Se pare ca este o problema generala la motorul 1.7DTI, datorita unei mici 'gropi' pe harta corespunzatoare din ECU (probabil ca se face o egalizare un pic mai aiurea cu presiunea din turbina). Si eu simt vibratia si zgomotul respectiv, chiar un pic mai tare datorita chip-tuningului. Deci nu cred ca are sens sa va faceti probleme, tinand cont ca acea 'gropita' exista din start pe harta originala a masinii.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Revin cu detalii Smile

Aveam si eu acest zgomot undeva intre 2050-2100 rpm. Se manifesta cam in orice treapta de viteza la turatia asta, mai ales in frana de motor. La momentul respectiv aveam roti 185x65x15 pe jante de tabla.

Initial suspectam vreun rulment, rola la distributie, etc...

Apoi am pus jante de alu (stock in 7 spite originale opel) cu roti de vara Dunlop sp sport 01 - 195/60/15.

Imedia dupa asta sunetul respectiv a devenit mult mai strident si persistent, si-a schimbat si tonalitatea, mult mai joasa, un fel de baraiala. Se simtea mult mai clar si mai puternic ca vine din dreapta jos (cum stai in masina) si am ajuns la ce a facut coforumistul "leontet" (cititi cateva posturi mai sus).

Cel care mi-a montat respectiva greutate pe bratul planetarei a pus-o fix invers fata de cum zic astia in TIS, adica pe partea cealalta a contragreutatii existente, spre roata, pe motiv ca in partea cealalta vine mult prea aproape de baia de ulei. Ce-i drept ramaneau cam 3-4mm intre greutate si marginea baii de ulei. Asta cu masina ridicata pe elevator, rotile lasate in jos la maxim. Am iesit cu ea la drum... acum vibratia se diminuase simtitor si coborase undeva pe la 1950rpm.

M-am intors inapoi si am insistat sa o puna ca in schitele din TIS, pe partea cealalta fata de contragreutatea deja existanta, cu riscul de a se atinge de baia de ulei. Am iesit din nou la strada, de data asta vibratia era mai puternica, dar oricum mult diminuata fata de ce aveam initial.

In concluzie m-am intors inapoi si am mutat-o inapoi ca prima data, invers fata de cum dau astia in TIS.

Per total sunt multumit de investitie, e mult mai ok fata de cum vibra inainte. Plaja de turatii in care apare vibratia a coborat si s-a micsorat simtitor, mai vibreaza f putin fix inainte de 2000rpm.

Cam asta e experienta mea.

Mentionez ca am mai "ascultat" cu urechea mea de paranoia si alte Astra G si faceau aproximativ la fel cum facea a mea cu cauciucuri de 185/65/15.

Una din ele avea roti de iarna pe 14".. la aia abia abia se putea simti vibratia. Dar respectivul urmeaza sa-si monteze fix ce am pus si eu (jante alu + anvelope noi) ... si o sa vad atunci daca se va schimba ca la mine.
  • raducrisstian

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2006

  • Mesaj Privat
si la mine se aude. insa sunt sigur ca nu e frecventa de rezonanta a motorului ci probabil a altor componente, pentru ca din cate am invatat eu la faclutate la motoare frecventa de rezonanta distruge repde motorul iar la motorul diesel aceasta frecventa care e proportionala cu turatia se doreste a fi cat mai inalta si sigur nu se poate atinge din cauza limitatorului de turatie. oricum nu cred ca e problema.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Bine ar fi daca as putea verifica individual de unde vine zgomotul , cu o curea mai scurta care sa lege volanta de pompa de apa , verificand daca zgomotul vine de la pompa de apa [ respectandu-se sensul de rotatie al pompei ] si apoi legand volanta de alternator verificandu-se pompa de vacum aici .
  • ioo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
si totusi...de ce acest zgomot se aude numai la motoarele diesel. si la mine se aude acest zgomot si astept sa vina prima revizie intr-o saptamana (masina e astra classic 1,7 cdti 2007)
  • catanita

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
fratilor, acel zgomot care va da voua batai de cap este prezent si la mine. A existat inca de la inceput , masina mea fiind Astra classic II caravan 1,7 cdti 80 cai, cumparata de noua de la GTT, ceea ce m-a ingrijorat teribil pt ca nu mi se parea normal.Am fost la GTT si i-am intrebat ce ar putea fi si initial au zis ca nu stiu iar dupa aceea ca ar putea fi de la pinioanale cutiei de viteze.Desi raspunsul nu m-a multumit nici pe departe, am renuntat pt ca mi-am dat seama ca sunt mai aerieni ca mine.Ulterior am discutat cu cineva de la Erebus pe care-l cunosteam si acesta mi-a zis dupa un drive test cu mine ca nu este nimic in neregula deoarece la acea turatie de circa 2200 Rpm intra in actiune si automat se face simtita turbina motorului si ca acest lucru este normal, intamplandu-se la toate motorizarile de acest gen( 1,7). Nu as putea spune ca am fost foarte satisfacut de raspuns dar nemaiavand pe cine sa intreb am zis ca asta este , Dumnezeu cu mila, si m-am facut ca nu-l mai aud (zgomotul). Dupã aproape 3 ani si 58000 Km facuti pana in prezent nu am avut nici-un eveniment deosebit , ceea ce ma face sa cred ca este un zgomot constructiv, anormal din punctul meu de vedere, dar totusi nepericulos, ceea ce este cel mai important lucru.
  • Adi_21

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am fost la dealer de unde am luat masina si am intrebat in service si au zis ca este de la o contragreutate la planetara. Mi-au zis ca daca doresc sa nu se mai auda treb sa trec pe la service sa straga ei ceva si ca nu ar fi o problema foarte mare. Am sa fac acest lucru cand ma programez la revizie si o sa va tin la curent.
  • sasu

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salut, re-editez aceasta problema, poate mai sunt pareri despre acest subiect.
Mi-am facut cont pe acest forum pt ca ma streseaza un zgomot la motorul masinii mele (un Opel Astra 1.7 CDTI din 2004). La turatia de 2000-2100 seaude un zgomot ca un vuiet. Sub si peste aceasta turatie zgomotul dispare.Din ce-am citit la acest subiect,uniiau montat pe planetara o contra greutate.Mecanicul mi-a spus ca eu o am montata.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR