Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Crossland X
  • ANetflix

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Crossland X 2019 D12XHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2024

  • Mesaj Privat
Au avut grija cei de la Opel să-mi dea doar 2 ani garanție pentru mașina ... exact atât cât a ținut cureaua de distribuție ...faptul că mi-au schimbat uleiul de motor de vreo 2 ori la revizii explică problemele motoarelor cu curea umedă dezvoltate de PSA.
Skip ads

  • bazate

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Vreau sa cititi inca o data mesajul meu precedent. Din cauza problemelor de curea, PSA a oferit o garantie de buna credinta pentru aceste motoare, in limita a 10 ani si 175 km. Sunteti eligibil daca ati efectuat reviziile conform cerintelor Opel. Daca acestea sunt efectuate la dealer sunt deja in baza de date, altfel trebuie sa aduceti facturi in care sa dovediti efectuarea lor la service autorizat RAR.
Daca am inteles bine si aveti reviziile efectuate la timp, nu trebuie decat sa reclamati acest lucru la dealer si vi se va schimba cureaua in garantie...desigur mai putin in cazul in care aveti deja atins termenul prevazut pt distributie ca si timp sau nr de km.
Mult succes!
  • ANetflix

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Crossland X 2019 D12XHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2024

  • Mesaj Privat
Toate reviziile (3 la număr) au fost făcute la Rădăcini Motors Brașov. Nu am depășit niciodată nr. de km la care trebuia să mă prezint la ei doar datele specificate de ei în caietul de service și garanție nu l-am respectat și din acest motiv spun că nu pot schimba cureaua în garanție. La cum arată curea de distribuție este greu de crezut că acesta este motivul pentru care refuză acest lucru.Ceea ce mă deranjează este că nu m-au informat la nici una din aceste revizii despre această problemă. Habar nu am dacă eu au verificat cureaua la ultima revizie din moment ce în documentele primite de la ei nu au specificat nimic despre acest lucru.Dacă PSA a oferit o garantie de buna credinta pentru aceste motoare, in limita a 10 ani si 175 km nu era normal să isi informeze clientii despre acest lucru? Eu nu am știut de acest lucru atata timp cat nimeni nu m-a informat.
  • bazate

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Da, neefectuarea reviziilor la timp poate duce la anularea garantiei. Dealerul nu poate face nimic in acest sens, pur si simplu softul de garantii nu ii autorizeaza comanda de reparatie.
Dar mai aveti o sansa. Faceti sesizare la Opel. Majoritatea cazurilor similare au fost supra-aprobate de Opel Romania. Oferiti din start datele de sasiu si date privind problemele. Doar Opel Romania poate interveni aici si sa va aprobe reparatia. Va indemn sa apelati la acest drum. Pariez ca veti reusi.
Din pacate chiar daca vi se schimba cureaua e posibil ca motorul sa fie compromis...daca e asa, confirmarea va fi cresterea consumului de ulei incepand inainte de pragul de 100.000. Ca sa ramaneti in zona sigura, cel putin in intervalul de 10 ani sau 175k va trebui sa faceti reviziile la dealer sau sa aveti mereu facturile de piese si manopera la serviceurile unde mergeti. Si daca renuntati la reprezentanta, trebuie sa tineti totusi legatura cu ei sa folosit uleiurile recomandate de ei...de la lansare a fost schimbat de 3 ori si nefolosirea celui indicat chiar anuleaza garantia. Si, cel mai important, nu mai asteptati 15k pentru revizii...incercati la 7-8k. E clar ca modul dvs de condus nu e ok cu uleiul Opel.
  • ANetflix

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Crossland X 2019 D12XHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2024

  • Mesaj Privat
"bazate" lucrezi cumva la vreo reprezentanta Opel? Parcă prea le ei apărarea și ți cu ei ... Ca de obicei clientul e de vina nu? Nu are nicio legătura cu modul meu de a conduce mașina ! Nu am fost la curse cu ea ! Pur și simplu a venit cu piese slab calitativ! Am schimbat acum vreo 3 luni discurile de frâna pe spate! Erau pulbere și pline de rugina cu șanțuri pe ele deși plăcuțele de frână încă nu erau consumate... Am făcut deja un e-mail la Opel dar văd că nu se agită să-mi răspundă la modul serios. De ce să fie compromis motorul ? Că doar nu am pus apă în el. Am mers exact cu uleiul pus și recomandat de Opel ! Dacă mașina asta necesită revizii la 7k chiar e de toată jena ce să mai zic!
  • bazate

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Nu apreciez modul de adresare. Acest forum este pentru a gasi solutii. Eu am oferit solutii constructive care pot fi de ajutor pentru a depasi o anume birocratie pentru ca in acte nu ati respectat conditiile de service si ati iesit din garantie. Nu cred ca are rost sa aruncam cu acuze si misto-uri cand nu asta e scopul. In fine...Probabil Opel va raspunde, desi la mine a durat 3 saptamani pt ceva similar, dar nu cred ca strica sa gasiti un telefon de contact si sa depasiti faza de email.
In ceea ce priveste posibilele efecte grave pt motor....
Tin sa precizez ca inca de la manualul de Dacia 1300 se mentiona ca masinile care sunt conduse in conditii grele au perioadele de service injumatatite. Si intr-un mesaj precedent am descris conditiile grele. Eu am facut 100.000 km in 2 ani doar la drumuri lungi si nu am avut probleme de curea. Ulterior am ajuns la mers preponderent de oras si s-a simtit in uzura prematura a curelei. Acum am trecut la intervale 7500 si e ok. Si pt ca asta vad ca merge la mine, asta recomand.
In ceea ce priveste compromiterea motorului, povestea este urmatoarea: acest motor are injectie directa si produce multe noxe la pornire, ce nu sunt eliminate cum trebuie daca masina nu merge destul de mult in regim normal..in felul asta uleiul isi pierde din calitati si devine acid, iar aciditatea distruge cauciucul din curea...din curea se desprind bucati mai mari sau mai mici. In functie de noroc.
Cele mari de obicei blocheaza sorbul pompei de ulei, ce reduce ungerea si poate uza ireversibil segmentii, turbina etc....bucatile mici de curea nu sunt arse in motor ci produc o mazga care se depune pe segmenti si ii poate bloca, astfel ca nu pierdeti doar ungerea ci si compresia, astfel ca mai devreme sau tarziu va consuma ulei....Statistic vorbind, in cazurile de uzura de curea circa 50% din cazuri au ajuns ca in maxim 20k de la inlocuirea sa in garantie sa aiba nevoie de inlocuirea motorului sau de reparatia capitala...in garantie. In Romania Opel a schimbat sute de motoare. Mai nou pe unele le repara. Intre timp s-a gasit solutia unui nou ulei, Total Ineo RCP 5W30, care se lauda ca rezolva vulnerabilitatile. In paranteza fie spus, multi din cei cei au ramas pe GM 5W30 initial nu au avut probleme...
Eu v-am oferit informatiile ce sper sa va ajute. Nu vreau sa intru in polemici privind comunicarea dealerului cu dvs pt prevenirea acestor probleme....Puteti gasi mecanic sa schimbati in regim de cartier ulei si curea cu aprox 1800 de lei sau puteti rezolva problema cu Opel, prin reclamatii, fapt la care am inteles ca ati apelat. Oricum sfatul meu sincer este sa reduceti intervalele de service, fiind evident ca modul de condus afecteaza cureaua. Si adevarul e ca nu modul raliu afecteaza ci mersul de oras pe distante de pana in 7 km, cand rareori se depasesc 3000 de rpm in sarcina. Si aceasta problema exista la toti producatorii care au apelat la curea umeda...Opel, Wv, Ford....(se subintelege ca e valabil si pentru PSA).
Succes!
  • ANetflix

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Crossland X 2019 D12XHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2024

  • Mesaj Privat
Îmi cer scuze ... nu am vrut să arunc cu acuze și nici să fac mișto. Chiar apreciez și vă mulțumesc pentru toate recomandările și soluțiile pe care mi le-ați dat până acum și cred că sunt de mare ajutor pentru mine. Adevărul este că acum sunt puțin debusolat și nu știu exact cum e mai bine să fac. Încerc să înțeleg ce a dus atât de rapid la uzura curelei mele de distribuție. Eu folosesc zilnic mașina pentru a merge la muncă (maxim 4 km pana la birou) și tot ce e posibil ca rareori sa fi depășit 3000 rpm în sarcină. La prima revizie (la 10000 km ) cei de la Rădăcini Motors Bv. mi-au pus ulei dexos1 Gen2 5w30 iar la următoarele 2 revizii (la 25000 km respectiv 34000km) mi-au pus ulei Quartz Ineo First 0w30 iar eu am întrebat de ce îmi schimbă uleiul dar la acea dată nu mi-au dat un răspuns clar decât ceva de genul că "așa au venit instrucțiuni de la producător adică de la Opel". Întrebarea este dacă râmâneam la uleiul dexos1 Gen2 5w30 cureaua de distribuție tot așa de uzată ajungea acum sau faptul că am trecut la alt ulei (Quartz Ineo First 0w30) a generat uzura prematură a curelei? Oricum o să țin cont de acum înainte și o sa fac reviziile la 7500 km pentru orice eventualitate. Mulțumesc pentru răspuns. Am să văd ce am să fac până la urmă. În momentul de față nu mai merg cu mașina până nu îi schimb distribuția și îi fac revizia completă de 50000 km.
  • bazate

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Acest motor a fost adoptat de Opel când încă se făcea tranziția de la GM la PSA. Anterior, solutia de curea umeda nu a generat probleme insa s-a fortat trecerea la injectie directa prin impunerea euro 6. La scurt timp GM a ieșit din schema și de la GM 5w30 s-a trecut la Total 0w30. Și s-a recomandat folosirea de benzina 98. Și pt ca au apărut problemele de curea s-a trecut la Total 0w20. Și pt ca problemele au rămas s-a ajuns la Total 5w30.
Și da, și la uleiul GM 5w30 au fost probleme. Inclusiv pe varianta Opel de motor cu curea umeda, doar ca rata de defect a fost mai redusa. Concluzia mea e ca pornirile dese, ce nu sunt urmate de un parcurs suficient depreciază uleiul. E adevărat ca nu e vina utilizatorului și ca problema asta nu exista la Dacia 1300....Eu sper ca uleiul RcP 5w30 va fi ok. În caz extrem un motor nou e 15000 lei ...
  • ANetflix

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Crossland X 2019 D12XHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2024

  • Mesaj Privat
În devizul estimativ primit de la Rădăcini Motors Bv. văd că au mi-au pus la ulei de schimb 0w-20 Quartz Ineo Xtra First (eu am achiziționat deja pt.schimb Quartz Ineo First 0w30 - exact ce am pus ultima dată în motor) să înțeleg că ei sunt tot pe o pistă greșită? Eu am alimentat o vreme (cca.1,5 ani) cu benzina 98 de la OMV. De vreo 3 ani am pus numai benzina Ecto 100 de la Lukoil.
  • bazate

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Da, de câteva săptămâni s-a trecut pt toate motorizarile Opel la noul ulei Total RCP 5w30. Inițial tranziția a început din iunie, pt anumite coduri de șasiu. Recomand sa faceți retur la Ineo 0w30.
  • ANetflix

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Crossland X 2019 D12XHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2024

  • Mesaj Privat
OK. Vă mulțumesc frumos.
  • Gsichim

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Crossland X 2019 HM05
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Același lucru este valabil și la motoarele non turbo?
Referitor la ulei și uzura curea.
  • Gsichim

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Crossland X 2019 HM05
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Mai am o nelămurire ?
Am cod motor trecut în CIV
HM05 ,pe blocul motor este HM05 dar pe chiuloasa am C1 EB2FA.
Pana la urma ce motor am ,ca dupa cartea tehnica ar fi D12XE sau F12XE?
  • bazate

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Nu știu dacă aspiratele au aceleași probleme dar tind sa cred ca da, fiind vorba de același Euro6...și injectie directa. Cat despre cod motor poate aveți date complete în certificatul de conformitate.
  • Gsichim

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Crossland X 2019 HM05
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Mulțumesc.
  • A4496

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Targoviste
  • Masina: Crossland 2024
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2024

  • Mesaj Privat
Salut. din pacate si eu am facut parte din categoria "intai am cumparat si apoi m-am documentat!"
Ma exact, am achizitionat in aprilie 2024 un Opel Crossland motor 1.2 cu 110CP, auto nou, benzina. In momentul de fata am 6000km parcursi, modul de utiizare cel mai des este dimineata 10km, seara 10 km dar nu mers bara la bara. In weekend mai fac distante mai lungi cu mers constant.
Deci sa inteleg ca ar fi indicat sa merg mai devreme la revizie , sa cer eu de la mine doar un schimb de ulei si atat? Adica filtrele sa le schimb la 1 an dar uleiul de 2x an? S-ar putea asa?
Masina am luat-o cu gandul sa o tin ani multi dar citind pe aici.....anii aia se cam imputineaza acum 😊
  • bazate

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Și la modelul 2024 nu aveți distribuție pe lanț?
În fine, eu as fi optimist.
Se zice ca noul ulei rcp 5w30 a rezolvat problemele. Fiecare masina are niște perioade de service...preventiv le-as reduce cu 20% daca aveti conditii grele. Oricum motorul are garanție 10 ani sau 175k. Deci sa aveți dovada reviziilor conforme și la timp.
  • ANetflix

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Crossland X 2019 D12XHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2024

  • Mesaj Privat
Am comandat ulei Total Quartz Ineo RCP 5w-30. Sper să ajute. După ce fac distribuția la mașină trebuie să stau cu ochii pe curea ... ca pe butelie 😃 ...las o poză cu uleiul acesta.

  • catalin004

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2023

  • Mesaj Privat
Salutare...eu folosesc 0W30 Ineo, am 90000, intr-adevar am vazut crapaturile pe la 40-50k dar nu l-eam bagat in seama. Am tras pe el, la 68 k a fost necesar sa curat sorbul, "lipsa presiune ulei". Merg vreo 80km pe zi, am motorul de 130CP, insa pana la 100k nu ma gandesc sa o schimb...si asta in regim propriu.
Schimbul de ulei il fac la 10000.
  • bazate

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Riscul indicat de micile crăpături este ca particulele mici de curea sa blocheze segmenți. Eu as schimba cât mai repede cureaua.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Crossland X

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR