Mie 02 Feb, 2022 7:52 pm
Pareri personale:
On topic:
Initiatorul, colegul @mariocb si-a rezolvat problema, de ieri.
Off topic:
Tot nu mi-ai raspuns la intrebarea initiala, dar nici nu insist. Intrebarea era mai mult pentru a nu lasa probleme nelamurite.
Discutand discutii, in conditii normale de utilizare, indiferent de capacitatea acumulatorului, pentru o sesiune de pornire, se consuma aceeasi cantitate de energie din acumulator (si dintr-un acumulator de 50Ah si dintr-un acumulator de 100Ah).
Energia consumata in acea sesiune de pornire, trebuie sa fie asigurata de catre alternator, deci ... fix aceeasi cantitate, indiferent de capacitatea acumulatorului.
Daca exista probleme tehnice si deci, o pornire care necesita mai multa energie decat cea calculata de proiectant, da, un acumulator de capacitate mai mare, ne da o oarecare siguranta, insa aceasta (dupa parerea mea) este cam o autopacalire.
Si spun asta, pentru ca un consum mai mare, se reflecta in uzuri mai rapide ale electromotorului si ceva implicatii si in consum (este drept, cam neglijabile).
Este adevarat ca, dupa toate acestea, luand in calcul rezistenta interna a acumulatorului, odata ajuns la faza de floating, acumulatorul cu capacitate mai mare, va solicita un curent ceva mai maricel decat acumulatorul cu capacitatea "oficiala".
Un acumulator cu o capacitate dubla, tot va avea parte de aceleasi cicluri (incomplete) de incarcare/descarcare, deci tot o sa apara uzura, va solicita aceeasi energie ca sa se reincarce, va solicita un curent ceva mai mãricel in faza de floating (aici depinde si de sistemul de incarcare), poate crea ceva neplaceri la momentul montajului si va avea un pret de achizitie ceva mai mare.
De ce ar vrea cineva sa faca asa ceva? Aici fiecare stie ce calcule isi face si cum se simte el mai sigur/impacat.
Acum, daca ar fi sa mizam pe o mica subdimensionare, in scopuri economice si ecologice, sa zicem ca am putea sa mergem pe un 10% in plus, fata de capacitatea "oficiala".