Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
@Daniel...pe bune!
Haideti sa fim realisti,eu am un Audi A6 din 1997,motor 2,5tdi...dar habar am ce fel de injectoare am la ea.
Si cu toate astea vad zilnic,zeci de filtre de particule,pompe de injectie si injectoare,si le vad bine,chiar daca sint batrin si port ochelari.
Fiecare face ce vrea cu masina lui,altfel cum ,,sa maninca si meseriasu o paine?"
@ionut2505
Am inteles bre...spui ca iti miros ciorapii,dar matale nu porti asa ceva.
Gluma,gluma...aplica regula de trei simple,cea mai utilizata in viata reala.Senzori,calculator de bord,etc.
@Daniel,puterea unui motor este relationata si cu evacuarea de gaze...cu cit mai mare evacuarea,cu atit mai mare puterea,bineinteles,conform tuturor celorlalti parametri ai motorului,si tot gluma,daca bagi un cartof pe teava de esapament,adica reduci evacuarea,cu masina ce se intimpla?
Crede si nu cerceta!
Toti intram pe forumuri,si cautam solutii gratis autoaplicabile,si singurii care au descoperit adevarul,sint cei care au devenit mecanici,la fiecare problema,exista un numar extins de rezolvari,dar nimeni nu stie care este acel numar din prima.
Teoria relativitatii in domeniul mecanica auto,inventata la un pahar de tuica, zice asa: ,,daca un motor nu functioneaza corect,exista cel putin trei moduri de a rezolva problema.Primero-duci masina la mecanic!Segundo-inveti mecanica si o repari singur!Tercero-vinzi masina!"
Eu folosesc bicicleta,in masina tin pisicile!Asta nu e gluma...
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@bruttus: daca tu nu stii ce injectoare ai, cum recomanzi altora curãțare la 50 k?

Recomandarea mea e aceeași. Sa meargã la cineva care se pricepe.
Despre puterea motorului, ce sa zic, depinde de cum a fost proiectat: alezaj, etc. Insa nu vad legatura cu cartofii tai.
Dacã filtrul nu mai permite evacuarea gazelor, sa fii sigur ca e defect iremediabil. Și nu va mai porni vreodatã.
Atat timp cât motorul este în parametri, filtrul se curata. Dacã ai probleme și ajunge la un grad de încãrcare real foarte mare, prim remedierea problemelor motorului, masina își va curata singura filtrul.
Fãrã remediere, poți spala ce vrei tu, ca tot acolo ajungi.
Spãlãm sa luam banii, curatam cu același scop. Înlãturam efectul și niciodatã cauza: pt ca nu ne pricepem și vrem sa luam banii.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Dami voie sa ma explic si sa te contrazic in acelasi timp.Simplu,nu stiu ce injectoare am pentru ca asa cum sugerai tu,ma doare in pix atita timp cit masina merge bine.Eu la Dacia mea,fabricata in 1975,schimbam uleiul la doua cincinale,daca stii ce sint alea,si mergea ,mama ei de troaca fara probleme.
Acuma,vorbim de secolul 21,anul 22,asa cum se face schimbul de ulei si de filtre la XX km,tot asa,chestie stiuta de aproape nimeni,se face mantenanta de injectoare la 50.000km in conditii optime de functionare...oare care sint alea?
Eu personal,schimb filtru si ulei la 5..7000km,si masina face acesti km cam la 2 ani,uneori nici atit,sint mai mult biped sau ciclist.
Normal,e de inteles,ba,daca masina merge,nu scoate injectoarele,dar,banuiesc ca esti mecanic,si stii ca injectoarele pisha pe duza,si cred ca ai vazut o gramada cum arata cind le scoti,pline de te miri ce,orificii infundate,etc,asa ca ce mai conteaza ca masina consuma 7L/100km cind ar trebui sa consume 6,5L/100km care asta inseamna ca la 30.000km pe an cum zici tu ca faci,ar fi 0,5L de combustibil in plus,la fiecare 100km,adica 30x0,5=15L pe an.Mi se pare ok,nu e mult.
Corect,daca motorul este in parametrii,filtrul se curata,dar stii,se curata si daca nu este in parametrii,doar ca se infunda la fel de repede.
Eu specificam ceva mai inainte...combustibil de buna calitate,ulei de motor in conditii optime si la nivel,aer curat,egr,debitmetru,etc,adica sa mearga totul ok,ca sa nu afecteze filtrul.
Toate filtrele se curata perfect cu ultrasunete,fara exceptii,nu cum fac fratii nostri cu furtunul cu apa,dar repet,cu scuzele de rigoare,spalate si la fund,nu spala doar chilotii.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,517
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
@ bruttus nu cã-ți strig, da” zic(ptr conformitate):
30.000km/an=300x100km/an, la un consum extra de 0,5 l/100km, ajungi la 300x0,5l=150l (pe an, cum zici tu)...
Atât am avut de zis.
PS
Gresia e fainã...da” din mașinã?!
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@bibu16v: de cratima, nu zici nimic?
@bruttus: nu sunt mecanic.
Uleiul îl schimb, în funcție de programul de mentenanta specificat de producator:
- astra j: 10 k sau 1 an
-megane 4: 30 k sau un an; are aproape 3 ani, 96 k km, iar motorul toarce ca în prima zi.
-Logan, duster și lodgy: 20 k sau un an

Cateva modele logan au trecut de 200 k și merg bine. Toate sunt alimentate de la Rompetrol, ulei elf, filtre de origine.
Fãrã mãcar sa avem o problema la motor.
Asa ca, nu vad motive sa fac altceva în afara de mentenanta periodica normala.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,517
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:@bibu16v: de cratima, nu zici nimic?

Nu, cã n-am observat din inerție...sau inepție?!...E o chestie atât de des întâlnitã și ignoratã(sic!), încât încep sã mã obișnuiesc(Doamne ferește!)...cumva mi-a distras atenția, dela gramaticã, aritmetica...literalmente a fost în moalele capului și, nãucit deja, m-am dus pe fentã! Deh, nimeni nu e perfect.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,673
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Dincolo de doza mai mica sau mai mare de sarcasm si toate bluff-urile de pe-aici, eu personal as vrea sa inteleg... daca cineva poate detalia mai la concret... despre cum se poate curata un filtru de particule cu ultrasunete. Pentru ca daca e asa de eficient, zic eu ca ar fi un colac de salvare pentru orice posesor de masina cu DPF.

Din ce-am citit pe forum, filtrul de particule la diesel se curata pe masina direct prin ridicarea temperaturii din evacuare la vre-o 500grade C. Cum pot ultrasunetele sa compenseze diferenta de temperatura ca sa se desprinda cenusa acumulata, si defapt ce inseamna ,,la nivel de detaliu,, o curatare prin ultrasunete? Cine presteaza acest tip de serviciu trebuie sa poata detalia aici toti pasii cu explicatiile necesare, ca sa poata intelege pâna si-un neinitiat ca mine.

Cu stima.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Funinginea acumulata in faguri este de obicei uscata se indeparteaza si suflata cu o sursa de aer ,ce nu se ia in calcul la regenerare creste temperatura prin injectarea unei cantitati mult mai mari de combustibil dar si volumul de gaz rezultat din ardere este mult mai mare implicit presiunea in evacuare ajuta la eliminarea depunerilor .Ultrasunetele sunt vibratii de frecventa foarte inalta si eu am folosit baia ultrasonica la curatat,injectoare,parti de injectoare,carburatoare,jicloare,pistoane de calamina ...ies ca noi,daca depunerile de pe capul pistonului sunt indepartate sigur din ce-am vazut ca se depune intr-un filtru de particule este indepartat perfect. Probabil necesita o cuva cu mult mai mare decat ceea ce folosesc eu si cred ca rezultatele sunt pe masura investititei ,si o varianta mai buna decat curatatul chimic si prin presiune de lichid.Singurele probleme ar fi daca s-a incercat regenerarea cu aditivi si pot fi topiti fagurii,am gasit gauri efectiv in ceramica,sparte bucati care infunda DPF-ul asa ca ar trebui facuta o verificare cu o camera si abia dupa aia curatarea indiferent prin ce metoda.
Skip ads

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
" ahappyuser " ai punctat bine , poate ne explica si noua cineva care chiar stie . Eu ma gandesc la principiul de functionare a unui vaporizator de camera care este tot pe acelasi principiu cu ultrasunete si care aduce lichidul la starea de vapori . Cred caci e o chestie la nivel molecular de lichidul ajunge la starea de vapori fara nici o sursa de caldura . Posibil sa se aplice si in cazul de fata ( sa desprinda mizeria din filtru la nivel molecular si spalare la anumite presiuni ) . Se zice caci nu se folosesc substante chimice .
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Numai mecanici pe aici dar toti te iau la misto cu " chiloti cu sosete" spuneti fratilor daca vreti un raspuns concret ce pot verifica pe tester , mecanic , sa aflu si eu de ce creste saturatii in dpf indiferent ca am filtru sau nu.
Am curatat egr senzor map , am schimbat senzor temperatura de pe dpf am schimbat sonda lamda , a mai ramas prima sonda de demperatura.Masina nu scoate fum( adica extrem de putin la accelerare maxima)
Ce determina cresterea saturatiei ? Daca cineva e bine voit sa dea niste sfaturi. Daca nu nu asta e.
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Scuzele de rigoare , intrebarea e gresita." De ce creste saturatia."
De ce creste foarte repede in 100 km ( cu si fara dpf ) practic dpf.ul nu este de vina
Corectiile la injectoare sunt bune( aproape de 0)
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Sa fiu sincer,nici nu stiu daca sa raspund la insulte,sau sa imi vad de treaba.Uneori,...pentru astia cu cratima si gramatica si matematica...uneori,graba,face sa uiti un zero,o virgula,sau sa adaugi...daca voi sinteti atit de inteligenti,puteti corecta omul,fara a insulta,daca va uitati la tv,pina si aia de la marile televiziuni scriu gresit pe burtierele cu diferite anunturi,dar na,aveti un motiv ca sa demonstrati ce spirituali si observatori sinteti.
Am sa fac ca in 2013,dupa ce am observat ce atmosfera exista pe forum,o sa imi vad de meserie,forumul si discutiile imi rapesc timp pretios,si de cele mai multe ori nu merita.
@ahappyuser
,,Cum pot ultrasunetele sa compenseze diferenta de temperatura ca sa se desprinda cenusa acumulata, si defapt ce inseamna ,,la nivel de detaliu,, o curatare prin ultrasunete? Cine presteaza acest tip de serviciu trebuie sa poata detalia aici toti pasii cu explicatiile necesare"

Pe masina,cu filtrul montat,se pare ca singura solutie viabila este ridicarea temperaturii,dar chiar si asa,in functie de modelul constructiv al filtrului,caldura produsa nu atinge chiar toate zonele fagurelui,chestie observata dupa taierea unui filtru si o regenerare completa.
Intro masina speciala pentru spalarea filtrului,se circula apa cu detergent,la o temperatura de 90 grade,si o presiune de 3..4bar dar din pacate nu deslipeste toata mizeria dupa ceramica.
Masina de ultrasunete,asta da,este alta poveste,si dupa cum iti imaginezi nu este inventata de mine,eu doar o folosesc,cu rezultate foarte bune,spre excelente.
Dupa cum explica inventatorul,chestie care eu ca orice roman care se crede mai destept decit toti,a trebuit sa verific ca sa ma asigur inainte de a cheltui citeva mii de euro pe asa ceva,deci,dupa relatarea inventatorului,ultrasunetele produc mici implozii (exact asa este explicat fenomenul,si nu ca explozii) pe suprafetele cu care iau contact,si ca sa nu mai despice si altii firul in patru,se pare ca nu a mintit.
Spre deosebire de unii care comenteaza ce au citi pe internet,eu folosesc o astfel de masina zilnic de multi ani,cu rezultate excelente.Singurul meu merit este ca am avut curaj sa risc,si am vrut sa invat,nimic altceva.
Nea Gheorghe,asa se numea mecanicul de la care am invatat meserii prin anii 80,un foarte bun mecanic,si un foarte mare betivan,facea meserie ca multi altii in zilele noastre cu patentul,sirma de balot,si ciocanul de lemn,inca nu existau de cauciuc, la fel ca si in zilele noastre,si imi spunea saracu* ,,betivani e multi,dar nu toti stiu sa bea,pe majoritatea ai bea bautura"si facea referire la mecanici.
Ca sa nu divagam mult,cind reparam motoare,neavind scule de precizie,si piese noi,bagam indigo sub cuzineti...sau ca sa nu schimbam discurile de frina,le faceam puncte cu chelnerul...chestii vechi,pentru cine are habar.
Asa ca,scule performante,si fara improvizatii.
Nu sint sigur ca as sti sa explic ce se intimpla in filtru cu ultrasunetele,asa ca singura varianta este sa probati si sa faceti observatiile pertinente,stiu ca functioneaza,am observat personal ca da rezultate,si nu am avut niciodata interes sa trec de acest nivel.

Daca esti interesat de cum functioneaza,luam legatura pe PM dupa care putem contacta pe whatssapp si prin intermediul video poti sa iti faci o ideie despre ce si cum.Mi-am pierdut interesul cu forumul si sint satul de bascalie ca sa mai pierd timp cu explicatiile.
O zi buna tuturor!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,673
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc tuturor pentru explicatii, acum mi-am facut o ideie cât de cât despre procedeu. Initial credeam ca cenusa din filtru e lipita de ceramica si cresterea temperaturii (implicit a presiunii interne) sunt singurele care fac ca ea sa se desprinda pentru ca sa iasa pe toba finala.

Daca curatarea cu ultrasunete inseamna implozie, atunci orice suprafata ating vibratiile respective ea se va elibera de orice fel de depunere externa, si cred ca e suficient sa tii filtrul la verticala pentru ca gravitatia sa actioneze asupra depunerilor desprinse care implicit vor ajunge jos in teava filtrului, apoi printr-o simpla suflare cu aer comprimat filtrul ar trebui sa fie curat fara depuneri.

Conditia ca ceramica din interiorul filtrului sa fie intacta ramâne o conditie obligatorie, initial partea ei superioara se poate inspecta cu o camera minuscula de inspectat cavitati.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,673
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In ceea ce priveste initiatorul topicului, presupun ca problema vine de la arderea incompleta a carburantului. Personal, as demonta EGR, clapeta acceleratie, admisie si traseul acesteia, galeria de evacuare si imbinarea ei cu turbina.. apoi le-as curata luna-bec. Pe urma as relua depanarea problemei, si poate ca aceasta nu va mai fi prezenta.

O galerie fisurata, un surub slabit la galeria de admisie sau evacuare, un colier slabit pe traseul admisiei presurizate pot duce la o ardere incompleta cu acumulare de funingine in catalizator sau DPF.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR