Paranoid
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Vă salut!
Mă bate gândul să schimb uleiul la masină si nu stiu ce ulei să îi pun. Motorul momentan merge cu Castrol, dar este cam gălăgios si se aud tachetii. Ultimul meu contact cu Castrol a fost acum câtiva ani când l-am pus pe o Skoda Fabia si motorul s-a transformat brusc din unul silentios în unul care făcea de parcă îi săreau tahetii prin capac. Masina cu uleiul ăsta am cumpărat-o, dar zgomotul motorului fiind familiar si fiind pătit cu Castrol, m-am hotărât să îl schimb.
Mai am un Chevrolet Aveo luat de nou în care am băgat până acum numai ulei GM dexos2 si nu am avut niciodată probleme, dar stiu că motoarele ECOTEC sunt mult mai pretentioase decât STEC-urile de pe Chevrolet si nu prea am găsit până acum păreri bune despre uleiul GM pentru tipul asta de motor.
Masina este Opel Vectra B CC, motor 1.6 Z16XE cu 180.000 km. Cred că cel mai bun tip de ulei la km ăstia ar fi 10W40, dar de la ce marcă? Unii ridică în slăvi Motul, altii Ravenol, iar eu as ridica în slăvi GM pentru că niciodată nu mi-a făcut probleme pe Chevrolet. Dar părerile sunt subiective si motoarele diferite.
Ce ulei îmi recomandati si care sunt experientele voastre cu diferitele tipuri de ulei? Vreau să mă informez temeinic înainte să cumpăr ceva.
Vă multumesc anticipat!
MODEL: Vectra 2001
MOTOR: Z16XE
Mă bate gândul să schimb uleiul la masină si nu stiu ce ulei să îi pun. Motorul momentan merge cu Castrol, dar este cam gălăgios si se aud tachetii. Ultimul meu contact cu Castrol a fost acum câtiva ani când l-am pus pe o Skoda Fabia si motorul s-a transformat brusc din unul silentios în unul care făcea de parcă îi săreau tahetii prin capac. Masina cu uleiul ăsta am cumpărat-o, dar zgomotul motorului fiind familiar si fiind pătit cu Castrol, m-am hotărât să îl schimb.
Mai am un Chevrolet Aveo luat de nou în care am băgat până acum numai ulei GM dexos2 si nu am avut niciodată probleme, dar stiu că motoarele ECOTEC sunt mult mai pretentioase decât STEC-urile de pe Chevrolet si nu prea am găsit până acum păreri bune despre uleiul GM pentru tipul asta de motor.
Masina este Opel Vectra B CC, motor 1.6 Z16XE cu 180.000 km. Cred că cel mai bun tip de ulei la km ăstia ar fi 10W40, dar de la ce marcă? Unii ridică în slăvi Motul, altii Ravenol, iar eu as ridica în slăvi GM pentru că niciodată nu mi-a făcut probleme pe Chevrolet. Dar părerile sunt subiective si motoarele diferite.
Ce ulei îmi recomandati si care sunt experientele voastre cu diferitele tipuri de ulei? Vreau să mă informez temeinic înainte să cumpăr ceva.
Vă multumesc anticipat!
MODEL: Vectra 2001
MOTOR: Z16XE
- astrasandu
- *
- 41 mesaje
- din 01 Apr 2015
- Astra 2001 z16xe
- Bucuresti
astrasandu
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2015
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,196 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,196
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Si GM e bun, daca il schimbi la 5000km, dupa 5000 se inegreste si devine prea apos.
Eu folosesc Motul specific Dexos2 5W30 si inca sunt multumit de el (aproximativ 6 ani), nici motorul nu mai este tanar, are in jur de 300 000km, papa in jur de 1-1,5L la 8-9000km (cam atunci schimb si uleiul), dar de putoare ce sunt am si pierderi pe baie si simering palier. Deci nu papa atat de mult, iar mersul meu este mai sportiv (4-6000 rot?min)
Acum nici la tine nu cred ca sunt km reali, poti sa faci o proba cu GM si vezi cat ulei papa in 5000 km, daca nu papa mult poti sa treci pe ceva mai bun, Motul, Mobil, Liqui Moly.....
Eu folosesc Motul specific Dexos2 5W30 si inca sunt multumit de el (aproximativ 6 ani), nici motorul nu mai este tanar, are in jur de 300 000km, papa in jur de 1-1,5L la 8-9000km (cam atunci schimb si uleiul), dar de putoare ce sunt am si pierderi pe baie si simering palier. Deci nu papa atat de mult, iar mersul meu este mai sportiv (4-6000 rot?min)
Acum nici la tine nu cred ca sunt km reali, poti sa faci o proba cu GM si vezi cat ulei papa in 5000 km, daca nu papa mult poti sa treci pe ceva mai bun, Motul, Mobil, Liqui Moly.....
- bibu16v
- *******
- 5,787 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 5,787
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Vă mulțumesc pentru răspunsuri!
Cred că voi merge pe Motul sau Ravenol. Ravenol cică ar fi cam singurul ulei de pe piață care nu este contrafăcut și este și verificabil. Pe ăsta mi l-a recomandat cineva. Iar Motul bagă un prieten la Audi A4 cu motorul 2.0 ALT, vestitul motor care consumă 1L la 1000 de km și până acum i s-a comportat frumos motorul cu uleiul Motul.
Cred că voi merge pe Motul sau Ravenol. Ravenol cică ar fi cam singurul ulei de pe piață care nu este contrafăcut și este și verificabil. Pe ăsta mi l-a recomandat cineva. Iar Motul bagă un prieten la Audi A4 cu motorul 2.0 ALT, vestitul motor care consumă 1L la 1000 de km și până acum i s-a comportat frumos motorul cu uleiul Motul.
Paranoid
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Vă salut. Voi resuscita puțin topicul pentru că nu am mai folosit mașina foarte mult în ultimul timp și nu am mai apucat să îi schimb uleiul. În ultimele zile am făcut muncă de cercetare și am realizat că m-am blocat. Nu știu ce ulei să bag. M-am orientat spre Ravenol VMO 5W40 dexos2, dar are norme moderne și nu e compatibil cu ACEA A3. Aparent norma dexos2 vine la pachet cu ACEA C3, deci ar trebui să mă orientez direct spre un ulei specific cu norma GM LL-A-025 ACEA A3. Am găsit Motul care să respecte toate cerințele pentru motorul meu, dar am luat bidoanele la verificat prin fiecare magazin local de piese auto și am avut surpriza de a fi fabricat oriunde în afară de Franța sau Italia. Motul iese din schemă, așa că aș merge pe Ravenol sau Liqui Moly, dar mai niciun ulei Liqui Moly de la noi de pe piață nu are aprobare dexos2 sau LL-A-025. Maxim am gasit LL-B-025 și aș zice pas.
Mai multe persoane mi-au recomandat 10W40 pentru că motorul are peste 150.000, iar pe net am găsit recomandări pentru 5W30.
Aș vreau un ulei sintetic măcar. Am găsit Ravenol 10W40 semisintetic și nu prea îmi surâde. Sunt conștient că la 150-200 de lei nu găsesc 100% sintetic, dar nici vreun ulei îndoit nu vreau.
Voi ce recomandați? Mașina nu mănâncă gram de ulei. Schimbul l-a făcut acum un an prietenul de la care am luat mașina și a zis că nu a completat gram de ulei de atunci, iar nivelul este fix cum trebuie și de când am luat-o eu.
Am aflat ca în mașina se află Castrol GTX 10W40.
Aș merge pe 5W40, dar am fost bombardat cu păreri împărțite și deja nu mai știu ce să cred. Apelez la voi pentru că aveți experiență și cred că m-ați putra îndruma spre cea mai bună direcție. Vă mulțumesc!
Mai multe persoane mi-au recomandat 10W40 pentru că motorul are peste 150.000, iar pe net am găsit recomandări pentru 5W30.
Aș vreau un ulei sintetic măcar. Am găsit Ravenol 10W40 semisintetic și nu prea îmi surâde. Sunt conștient că la 150-200 de lei nu găsesc 100% sintetic, dar nici vreun ulei îndoit nu vreau.
Voi ce recomandați? Mașina nu mănâncă gram de ulei. Schimbul l-a făcut acum un an prietenul de la care am luat mașina și a zis că nu a completat gram de ulei de atunci, iar nivelul este fix cum trebuie și de când am luat-o eu.
Am aflat ca în mașina se află Castrol GTX 10W40.
Aș merge pe 5W40, dar am fost bombardat cu păreri împărțite și deja nu mai știu ce să cred. Apelez la voi pentru că aveți experiență și cred că m-ați putra îndruma spre cea mai bună direcție. Vă mulțumesc!
- Marius Popescu
- ***
- 686 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salutare, chiar m-ai facut curios si m-am uitat pe ambele bidoane de motul x-cess 5w40 pe care le am pe balcon , ambele sunt made in Italy. Le-am comandat pe rand de la 2 magazine cunoscute , epiesa si autokarma ( nu le fac reclama ci doar vreau sa te ajut. Nu am luat de la magazinele locale din comoditate) . Il folosesc de vreo 50-60 000 de km, dupa ce am vazut ceva teste de ulei uzat. Inainte am avut Ravenol VST( pe care a inceput sa il bea rau de tot dupa ce au trecut pe USVO , devenise si scump asa ca am renuntat) si Valvoline Synpower . 5w40 toate .
Dupa ce am ajuns de la 138 0000 (cat avea cand am cumparat-o , reali sau nu, nu stiu) la 325 000 de km cu Z16SE, motor frate cu Z16XE, cred ca am facut alegeri bune la uleiuri . Schimbul mereu facut la 8000 +/- 500 km.
Bafta.
Dupa ce am ajuns de la 138 0000 (cat avea cand am cumparat-o , reali sau nu, nu stiu) la 325 000 de km cu Z16SE, motor frate cu Z16XE, cred ca am facut alegeri bune la uleiuri . Schimbul mereu facut la 8000 +/- 500 km.
Bafta.
tuxi
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2019
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Vă salut și vă mulțumesc pentru răspunsuri.
Am cumpărat ulei până la urmă. Am trecut mașina pe 5W40 după cum mai mulți mi-ați răspuns și am ales Ravenol VSI USVO. Cică ar fi full sintetic din grupa 4 PAO.
Tot ce pot să spun este că după schimb, am lăsat motorul 10 minute la relanti ca să se "așeze" uleiul cum trebuie și deja am simțit o schimbare în bine, parcă merge mai rotund și sesizabil nu mai țăcăne tacheții. Acum rămâne de văzut dacă motorul va mânca uleiul sau nu și cum se va comporta de acum înainte după ce mai fac niște km.
Odată cu uleiul am schimbat și filtrul de benzină și am fost puțin șocat când am văzut că benzina nefiltrată rămasă în filtrul vechi era neagră. Deh, mizerii acumulate în filtru după mulți km făcuți înaintea mea. Asta e mai mult o informație suplimentară pentru cei care spun că schimbarea filtrului de carburant se poate sări peste mai multe revizii pentru că benzina de la pompă este curată și bla bla bla. Benzina aia neagră și plină de impurități mi-a dovedit definitiv contrariul.
După mica realizare de astăzi, mă gândesc serios să bag în rezervor și un aditiv pentru curățarea injectoarelor. Ele par să meargă bine, dar vreau să îmi mai înlătur un pitic de pe creier.
Am cumpărat ulei până la urmă. Am trecut mașina pe 5W40 după cum mai mulți mi-ați răspuns și am ales Ravenol VSI USVO. Cică ar fi full sintetic din grupa 4 PAO.
Tot ce pot să spun este că după schimb, am lăsat motorul 10 minute la relanti ca să se "așeze" uleiul cum trebuie și deja am simțit o schimbare în bine, parcă merge mai rotund și sesizabil nu mai țăcăne tacheții. Acum rămâne de văzut dacă motorul va mânca uleiul sau nu și cum se va comporta de acum înainte după ce mai fac niște km.
Odată cu uleiul am schimbat și filtrul de benzină și am fost puțin șocat când am văzut că benzina nefiltrată rămasă în filtrul vechi era neagră. Deh, mizerii acumulate în filtru după mulți km făcuți înaintea mea. Asta e mai mult o informație suplimentară pentru cei care spun că schimbarea filtrului de carburant se poate sări peste mai multe revizii pentru că benzina de la pompă este curată și bla bla bla. Benzina aia neagră și plină de impurități mi-a dovedit definitiv contrariul.
După mica realizare de astăzi, mă gândesc serios să bag în rezervor și un aditiv pentru curățarea injectoarelor. Ele par să meargă bine, dar vreau să îmi mai înlătur un pitic de pe creier.
Paranoid
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Salut!
Voi resuscita puțin topicul după ce a trecut ceva timp de la schimbul de ulei și am făcut niște km.
Am realizat că motorul mănâncă ulei. Mult ulei. Când aveam Castrol GTX 10W40 nu mânca deloc, acum cu Ravenol 5W40 mănâncă mult.
Brusc am ajuns din nou în impas. Ce ulei să bag? Aș băga din nou 10W40, dar nu știu de care. Aș merge pe ceva cu dexos2, dar nu știu dacă suportă motorul ACEA C3 în loc de A3 și până acum nu am găsit deloc ulei 10W40 cu GM LL A 025 care să întrunească 100% standardele Opel pentru motorul ăsta. Mă bate gândul să bag 5W30 de curiozitate pentru că găsesc A3 și GM LL A 025, dar dacă îl mănâncă în 1000 de km, dau banii degeaba pe ulei. Aș băga tot GTX și niște Liqui Moly Ceratec. Recomandați să fac așa? Sau mă puteți ajuta cu niște recomandări mai bune? Eu încă nu am găsit rețeta perfectă pentru motorul ăsta în ceea ce privește uleiul și nu prea sunt dispus să testez uleiurile de pe piață. Risc să uzez motorul degeaba dacă bag ce nu trebuie și arunc și cu banii degeaba.
Vă mulțumesc!
Voi resuscita puțin topicul după ce a trecut ceva timp de la schimbul de ulei și am făcut niște km.
Am realizat că motorul mănâncă ulei. Mult ulei. Când aveam Castrol GTX 10W40 nu mânca deloc, acum cu Ravenol 5W40 mănâncă mult.
Brusc am ajuns din nou în impas. Ce ulei să bag? Aș băga din nou 10W40, dar nu știu de care. Aș merge pe ceva cu dexos2, dar nu știu dacă suportă motorul ACEA C3 în loc de A3 și până acum nu am găsit deloc ulei 10W40 cu GM LL A 025 care să întrunească 100% standardele Opel pentru motorul ăsta. Mă bate gândul să bag 5W30 de curiozitate pentru că găsesc A3 și GM LL A 025, dar dacă îl mănâncă în 1000 de km, dau banii degeaba pe ulei. Aș băga tot GTX și niște Liqui Moly Ceratec. Recomandați să fac așa? Sau mă puteți ajuta cu niște recomandări mai bune? Eu încă nu am găsit rețeta perfectă pentru motorul ăsta în ceea ce privește uleiul și nu prea sunt dispus să testez uleiurile de pe piață. Risc să uzez motorul degeaba dacă bag ce nu trebuie și arunc și cu banii degeaba.
Vă mulțumesc!
marius-opel- Suspendat
- 516 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 686 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Simeringurile duse se manifesta prin fum albastru la pornire. Consum mai mare inseamna probleme la partea de segmenti,etc.
Acum ma intreb...cum curge un 10w40 pe gerul asta ?
@marius-opel " z16 xe papa ulei cam 600ml/10k " - in manual scrie 600 ml la 1000 de km chiar. E un consum ca sa fie ei acoperiti , ala nu e consum de motor in mintile lui .
@Paranoid - cred ca daca pui 5w30 o sa pape si mai mult . Si mie cu Ravenol incepuse sa manance f mult ( ani de zile am mers pe Ravenol vst , pana au schimbat formula, dupa care a inceput sa consume mult. Asta e semn ca nici motorul meu nu mai e chiar ok .). Am trecut pe Motul xcess 5w40, sub 1l la 8-9000 km consum. ( Z16SE , 340 000 km )
Bafta.
Acum ma intreb...cum curge un 10w40 pe gerul asta ?
@marius-opel " z16 xe papa ulei cam 600ml/10k " - in manual scrie 600 ml la 1000 de km chiar. E un consum ca sa fie ei acoperiti , ala nu e consum de motor in mintile lui .
@Paranoid - cred ca daca pui 5w30 o sa pape si mai mult . Si mie cu Ravenol incepuse sa manance f mult ( ani de zile am mers pe Ravenol vst , pana au schimbat formula, dupa care a inceput sa consume mult. Asta e semn ca nici motorul meu nu mai e chiar ok .). Am trecut pe Motul xcess 5w40, sub 1l la 8-9000 km consum. ( Z16SE , 340 000 km )
Bafta.
- GoreAlGore
- *
- 19 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Zafira 2002 Z16XE
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
@Paranoid
Marius Popescu are dreptate. Musai segmentare.
Acelasi motor am la o Zafira, tot din 2001, si pana n-am segmentat-o(cum scrie la carte: cheie dinamometrica, prezoane noi, raportor sa vezi cu cate grade strang, ulei de rodaj SAE30) nu s-a rezolvat problema consumului.
Dupa aceea, am bagat 5w40 Liqui Moly un schimb, si am 3 schimburi cu 0W40 Mobil1.
Motorul merge chiar bine pentru varsta lui, cu 0w40 FS.
Marius Popescu are dreptate. Musai segmentare.
Acelasi motor am la o Zafira, tot din 2001, si pana n-am segmentat-o(cum scrie la carte: cheie dinamometrica, prezoane noi, raportor sa vezi cu cate grade strang, ulei de rodaj SAE30) nu s-a rezolvat problema consumului.
Dupa aceea, am bagat 5w40 Liqui Moly un schimb, si am 3 schimburi cu 0W40 Mobil1.
Motorul merge chiar bine pentru varsta lui, cu 0w40 FS.
Paranoid
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Merci de răspuns! Încă nu l-aș segmenta pentru că nu consumă cu 10W40 și motorul are sub 200.000 km. Am cartea de service, kilometrajul corespunde cu istoricul și pe tester îmi apare același kilometraj cu cel din bord. Nu bag mâna în foc, dar sunt aproape sigur că ăia 186.000 actuali sunt reali.
Motorul a mai consumat de când am redeschis topicul, dar nu suficient cât să fie sub nivel și mai stau puțin până schimb uleiul. Motul sună bine, probabil că pe el voi merge. Și Liqui Moly îmi mai face cu ochiul, dar am văzut că posesorii de Opel cu motoare similare de pe forum nu prea folosesc și vreau să merg pe mâna celor cu experiență.
Vă mulțumesc pentru răspunsuri!
Are ceva dacă bag ulei ACEA C3 în loc de ACEA A3 cum scrie la carte? Am citit că nu ar fi benefic, dar GM a schimbat standardul odată cu Dexos2 pentru toate motoarele, inclusiv la cele vechi și dacă băieții au trecut pe C3 la uleiurile noi, bănuiesc că nu își bat joc (sper).
Motorul a mai consumat de când am redeschis topicul, dar nu suficient cât să fie sub nivel și mai stau puțin până schimb uleiul. Motul sună bine, probabil că pe el voi merge. Și Liqui Moly îmi mai face cu ochiul, dar am văzut că posesorii de Opel cu motoare similare de pe forum nu prea folosesc și vreau să merg pe mâna celor cu experiență.
Vă mulțumesc pentru răspunsuri!
Are ceva dacă bag ulei ACEA C3 în loc de ACEA A3 cum scrie la carte? Am citit că nu ar fi benefic, dar GM a schimbat standardul odată cu Dexos2 pentru toate motoarele, inclusiv la cele vechi și dacă băieții au trecut pe C3 la uleiurile noi, bănuiesc că nu își bat joc (sper).