Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
Solutie
  • X4376

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2022

  • Mesaj Privat
Am schimbat compresorul vechi care era cu electrovalva cu unul care este pe ambreiaj și mi-a ars bobina dupa un drum de 60 de km.
Țin sa precizez ca în acei 60 de km a mers perfect, acum observ ca primește și tensiune de 7 volți în permanenta și cu lampa de control am plus permanent dar nu și minus și nu știu dacă este normal.
Întrebarea mea este:
Pot face ceva sa meargă cu un compresor pe ambreiaj și ce ar trebui sa îi fac


MODEL: Astea H 2005
MOTOR: Z16XEP

LOCATIE: Braila

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie



Ultima modificare facuta de X4376 la Vin 15 Apr, 2022 4:55 pm
Skip ads 60' (0/3)

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 480
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
asadar tu singur te-ai gandit sa faci schimbul?si crezi ca e ok? acum numai intreb..
  • X4376

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2022

  • Mesaj Privat
Da pentru ca nu găseam de nici un fel cu electrovalva și am zis ca poate merge, și a mers doar vreo ora și după gata
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,552
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si eu la a mea Astra H, cu Z17DTH fabricatie Decembrie 2004 am acum pe ea un compresor WJ pe ambreiaj, cel original WC cu electrovalva a fost nefiabil si a trebuit schimbat la un moment dat iar cei din Germania (care au facut schimbarea compresorului cu altul SH) au optat pentru unul cu ambreiaj.

Op-Com iti permite la Astra H sa setezi tipul de compresor utilizat pentru A/C (exista o setare in acest sens).

Cine intreaba sa mai citeasca, ca nu-i strica.
Skip ads 60' (0/3)

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Treaba (modificarea tipului de compresor) nu este nici cea mai simpla, nici cea mai complicata, si da, se poate face in mai multe variante de lucru.
In principiu, implica modificari hardware (trasee/fire, siguranta, releu) si modificare software (declararea in ECU, UEC si ECC a tipului de compresor).
Cred ca s-a mai discutat si pe aici, deci merita folosita functia de cautare.
Cum spuneam, modificarea hardware se poate face in mai multe moduri, sa zicem "ca la carte", adica modificarea instalatiei intocmai ca la masinile care au venit din fabrica cu un astfel de compresor, sau chiar si ceva mai "romanesc", modificarile sa fie facute in afara UEC, folosind doar intrarile si iesirile acestuia.
Una din variantele "ca la carte", este prezentata intr-un material de la NRF https://e1.pcloud.link/publi...YoH2DVeNpkkr48Phk . Acest material insotind un compresor nou, cu ambreaj, care urmeaza a fi montat pe o masina care a venit din fabrica cu compresor cu electrovalva.

Pe scurt, modificarea este necesara din cauza modului de comanda a celor doua tipuri de compresor.
- Compresorul cu ambreaj este comandat pornit / oprit, adica cu 12V sau 0V;
- Compresorul cu electrovalva este comandat in PWM (comanda variabila), pentru a obtine presiune variabila, in functie de necesitate.
Tocmai de aici provine defectarea compresoarelor cu ambreaj. Atat timp cat instalatia solicita presiune mare, tensiunea pe bobina ambreajului este mare, deci ambreajul este cuplat. Pe masura ce sistemul vrea sa reduca presiunea, micsoreaza tensiunea pe bobina, aceasta permitand ambreajului sa alunece si acesta se distruge termic. (explicatia este in termeni populari, pentru a fi inteleasa)

P.S. Mare atentie la polaritatea tensiunii in mufa ! Se masoara tensiunea, inainte de a cupla mufa in compresor, pentru a respecta polaritatea recomandata pentru compresor.
  • X4376

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2022

  • Mesaj Privat
Observ ca la sfârșitul acelui document trimis de tine spune montarea unei sigurante și a unui releu pe care eu le am deja releul cuplează și decupează când pornesc și opresc AC ul, este posibil ca totul sa fie din soft pentru ca mi a umblat cineva cu op com ul prin setările la clima și alte versiuni codex(parca asa se numeau) pe care nu părea sa le cunoască prea bine(le schimba pana mergea clima pentru ca el încerca să îmi pornească climatronicul pe un radio care nu îl avuse și pana sa reușească a umblat pe peste tot)
  • X4376

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2022

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Treaba (modificarea tipului de compresor) nu este nici cea mai simpla, nici cea mai complicata, si da, se poate face in mai multe variante de lucru.
In principiu, implica modificari hardware (trasee/fire, siguranta, releu) si modificare software (declararea in ECU, UEC si ECC a tipului de compresor).
Cred ca s-a mai discutat si pe aici, deci merita folosita functia de cautare.
Cum spuneam, modificarea hardware se poate face in mai multe moduri, sa zicem "ca la carte", adica modificarea instalatiei intocmai ca la masinile care au venit din fabrica cu un astfel de compresor, sau chiar si ceva mai "romanesc", modificarile sa fie facute in afara UEC, folosind doar intrarile si iesirile acestuia.
Una din variantele "ca la carte", este prezentata intr-un material de la NRF https://e1.pcloud.link/publi...YoH2DVeNpkkr48Phk . Acest material insotind un compresor nou, cu ambreaj, care urmeaza a fi montat pe o masina care a venit din fabrica cu compresor cu electrovalva.

Pe scurt, modificarea este necesara din cauza modului de comanda a celor doua tipuri de compresor.
- Compresorul cu ambreaj este comandat pornit / oprit, adica cu 12V sau 0V;
- Compresorul cu electrovalva este comandat in PWM (comanda variabila), pentru a obtine presiune variabila, in functie de necesitate.
Tocmai de aici provine defectarea compresoarelor cu ambreaj. Atat timp cat instalatia solicita presiune mare, tensiunea pe bobina ambreajului este mare, deci ambreajul este cuplat. Pe masura ce sistemul vrea sa reduca presiunea, micsoreaza tensiunea pe bobina, aceasta permitand ambreajului sa alunece si acesta se distruge termic. (explicatia este in termeni populari, pentru a fi inteleasa)

P.S. Mare atentie la polaritatea tensiunii in mufa ! Se masoara tensiunea, inainte de a cupla mufa in compresor, pentru a respecta polaritatea recomandata pentru compresor.




Pentru tine era ce am spus mai sus dar nu am observat butonul de răspunde și nu găsesc sa l sterg
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Poate ca daca ai fi prezentat problema intreaga, de la inceput (asa cum ar fi corect si productiv), ai fi primit si sfaturile / parerile, mai la obiect.
Dar, chiar si asa, sunt sigur ca vor veni colegi, cu lamuriri la noile detalii prezentate.
Mie mi se pare ca voi ati facut doar jumatati de modificari, cumva rupte unele de celalalte (desi ai releu si siguranta, totusi ai +12V continuu si nu ai GND, iar pe firul de GND, se pare ca ECC isi face in continuare treaba cu PWM).
Personal, mai adaug doar asa, in cele 30 de secunde ce mi le mai rapesc:
- poti folosi materialul din acel PDF;
- poti folosi schemele din TIS, sa le compari si sa faci modificarile necesare;
- poti sa faci cercetari prin alte discutii, sunt destule in "WWW" si sunt sigur ca si pe aici;
- poti apela la o persoana care stapaneste probleme de acest fel.
  • X4376

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2022

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Treaba (modificarea tipului de compresor) nu este nici cea mai simpla, nici cea mai complicata, si da, se poate face in mai multe variante de lucru.
In principiu, implica modificari hardware (trasee/fire, siguranta, releu) si modificare software (declararea in ECU, UEC si ECC a tipului de compresor).
Cred ca s-a mai discutat si pe aici, deci merita folosita functia de cautare.
Cum spuneam, modificarea hardware se poate face in mai multe moduri, sa zicem "ca la carte", adica modificarea instalatiei intocmai ca la masinile care au venit din fabrica cu un astfel de compresor, sau chiar si ceva mai "romanesc", modificarile sa fie facute in afara UEC, folosind doar intrarile si iesirile acestuia.
Una din variantele "ca la carte", este prezentata intr-un material de la NRF https://e1.pcloud.link/publi...YoH2DVeNpkkr48Phk . Acest material insotind un compresor nou, cu ambreaj, care urmeaza a fi montat pe o masina care a venit din fabrica cu compresor cu electrovalva.

Pe scurt, modificarea este necesara din cauza modului de comanda a celor doua tipuri de compresor.
- Compresorul cu ambreaj este comandat pornit / oprit, adica cu 12V sau 0V;
- Compresorul cu electrovalva este comandat in PWM (comanda variabila), pentru a obtine presiune variabila, in functie de necesitate.
Tocmai de aici provine defectarea compresoarelor cu ambreaj. Atat timp cat instalatia solicita presiune mare, tensiunea pe bobina ambreajului este mare, deci ambreajul este cuplat. Pe masura ce sistemul vrea sa reduca presiunea, micsoreaza tensiunea pe bobina, aceasta permitand ambreajului sa alunece si acesta se distruge termic. (explicatia este in termeni populari, pentru a fi inteleasa)

P.S. Mare atentie la polaritatea tensiunii in mufa ! Se masoara tensiunea, inainte de a cupla mufa in compresor, pentru a respecta polaritatea recomandata pentru compresor.


Mulțumesc mult pentru document, merge perfect acum după ce am modificat instalatia
  • X4376

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2022

  • Mesaj Privat
Pentru cine vrea sa facă aceasta schimbare fiti atenti ca autorul cred ca s a încurcat puțin când a scris documentul și unde spune XE2 este defapt XE1
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Foarte buna observatia!
Observ ca doar notatiie mufelor pe poza respectiva (in care prezinta notatia mufelor), nu corespund. Adica in acea poza, este inversata notatia mufelor XE1 cu XE2.
Dar daca te uiti pe mufe, cand scoti UEC afara, o sa se vada notatia corecta.
Si deci, si notatiile in text, vor fi corecte.

Daca cineva considera util acel PDF (care nu imi apartine), poate il si corecteaza si poate il si pune undeva, sa fie accesibil mai mult timp. Eu o sa fac curat in curand si acel link nu va mai fi valabil.

P.S. Cum spuneam, in acel PDF se prezinta doar una dintre variantele de lucru. Modificarea se poate face si in alte moduri.

EDIT:
O modificare facuta in graba.
https://e1.pcloud.link/publi...A6iQCSL9dTLpqPOpX
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR