Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • banned-143386

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Stai linistit, creste pana sus la 100 de grade, nu degeaba se numeste vas de expansiune
Skip ads

  • Remi999

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspunsuri.
Am cautat ieri pe net cum arata un vas de expansiune, cu probleme la chiuloasa si unul fara probleme.
Am gasit doar la probleme cu chiuloasa, plus altele, si facea bolboci in vasul de expansiune.
Nu am gasit filmulet cu un vas normal cu apa fiarta.
Ma gandeam sa le compar.

Dar da, inteleg acum ca este normal sa creasca volumul. In principiu ar trebui sa imi fac griji doar cand incepe sa faca bolboroci in vasul de expansiune, sa am ulei, spuma, etc.

Multumesc de ajutor.

O zi buna.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Sistemul de racire functioneaza presurizat, iar faptul ca se ridica nivelul lichidului de racire poate insemna ca nu face presiune.
Parerea mea, posibil sa ai capacul vasului de expansiune defect, sau vas de expansiune sau furtune crapate. Verifica-le.
Poti incerca in prima faza sa cumperi un capac nou, nu e o avere.
P.S. Atentie sa nu deschizi nicodata capacul cu motorul fierbinte!
  • Remi999

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Ideea este ca am schimbat deja la ea: buji, bobina, termostat cu suport, pompa apa, senzor temperatura apa, radiator, facut chiuloasa, distributia, ulei si filtru, buson vas expansiune, antigel si curatat instalatia de racire si tot sta antigelul (G12) pana sus la capac. Nu are erori pe op-com.

Imi poate pune cineva aici un link sau un filmulet cum ar trebui sa arate un vas de expansiune cand este la 100 grade? Si functioneaza perfect. Fara probleme de chiuloasa, pompa apa, etc. Ca nu am gasit pe internet.

Mulțumesc.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,498
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cam așa zic și eu...instalația de rãcire nu e presurizatã, de-aia crește nivelul la lichid...suspectul de serviciu este bușonul dela vasul de expansiune(chiar dacã e schimbat recent, nu e musai sã funcționeze ca la carte, mai ales dacã a ajuns în contact direct cu lichidul supraîncãlzit și/sau nu e original)...alte cauze nu sunt excluse totuși...
  • Remi999

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns.
Acum vine alta ciudatenie.
Am pornit cu ea la drum azi, spre Ploiesti. Pe drum am zis sa opresc sa vad si eu presiunea in vas. Ca poate mergand pe sosea se raceste mai bine decat la semafor in Bucuresti. Dar nu, volumul era tot ridicat. Dar surpriza, am descoperit ca imi curge ulei, dar nu situ inca de unde, pe conductele de gaze si a iesit ceva fum. Dar nu vad de unde curge. Ca jos pe asftalt nu ajunge nimic, nici o picatura. Am stat un pic sa se raceasca masina si am pornit spre Ploiesti. Ajuns acolo nu a mai scos fum iar vasul de expansiune era la fel sub presiune.
Am pornit spre casa si cum am intrat in Bucuresti am oprit masina sa vad vasul de expansiune. Cum am deschis capoda am vazut ca tasnea apa afara pe acea gaura de prea plin sau de ce o fi ea. A curs cam un litru jumate pe acolo. Am stat o jumate de ora sa se raceasca sa pot deschide busonul. Am pus antigel si am pornit spre casa. Acasa la fel era sub presiune. Nu mai curgea ulei. Dar se auzea un zgomot de picaturi de apa care ar curge. Ca si cand ai o chiuveta stricata si cand este inchisa totusi picura pe vase. Cam asa se auzea. Timp de jumate de ora. Dar cu toate astea nu a scazut lichidul in vasul de presiune, uleiul sau a curs ceva pe astfalt. Doar acel sunet de picaturi. Si inca ceva, dupa ce am pus antigel acum la sosirea in Bucuresti, parca sunetul motorului era mai linistit. De obicei se aude cand accelerez sau sta la relanti se aude si in interior. Acum era liniste. Cu motorul pornit nu se auzea deloc in interior. Initial am crezut ca este oprit dar nu era.

Acum am de vazut pe unde curge cateodata ulei undeva in partea dreapta cum te uiti spre motor si care este faza cu antigelul. Daca ma poate ajuta cineva sa imi zica de ce se intampla, ce se intampla.

Multumesc.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Scuze, nu imi e clar... Cand scrii "vasul de expansiune era la fel sub presiune", inteleg ca a scos acel sunet specific, acel "fssss" cand ai desfacut capacul? Intreb pentru ca daca a dat afara pe la orificiul din partea superioara ar fi trebuit sa ai o presiune foarte mare in circuit... ceea ce inseamna ca ai o problema mare undeva. Daca nu ai auzit acel sunet reveim la problema lipsei presiunii din circuit.
Apropo, banuim ca atunci cand s-a schimbat s-a pus antigelul in concentratia corecta. Te sfatuiec atunci cand completezi sa completezi antigel + apa demineralizata in proportie 50%-50%.

Eu zic sa o iei cu inceputul, dimineata, cu motorul rece, verifica sa ai nivelul la semnul marcat pe vas "KALT/COLD". Porneste motorul pana ajungi la 85-90 de grade si defaci cu grija capacul vasului de expansiune, ar trebui sa auzi acel fasait specific desfacerii unui circuit sub presiune.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Ai aerisit instalatia de racire?
E prima conditie pentru a avea o racire buna.
Din descrierile tale nu rezulta ca ai aerisit......
Este un aerisitor pe radiator, sus langa furtunul care intra in radiator de la termostat.
Skip ads

  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Din cate am vazut in poze motorul are doua furtunase care se intorc in vasul de expansiune
1. Din motor
2.Din radiator( ceea ce inseamna ca nu are aerisitoer pe radiator)
Acestea doua trebuie sa fie sigur desfundate si țevuțele de la vas unde intra ele
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, aia cu aerisitul e o falsa problema - la opel (cel putin la astea mai vechi - adica modele lansate inainte de 2010) vasul de expansiune e situat mai sus decat restul circuitului, asa ca singurul punct de aerisire necesar (cu exceptia unui circuit infundat) e la vasul de expansiune.

Da' poate ma insel....
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Astra j 1.4 turbo 2009- 2018 are aerisitor pe radiator, si turbina si buson de golire radiator si bloc motor.
De obicei cine are un singur furtunas pe vas , mai are pe undeva un aerisitor .
Cautati sa vedeti si daca racitorul de ulei ( daca are)
sa fie traseul de apa necolmatat,pt. Ca de obicei se poate aerisi si pe acolo,un sensul ca aerul trebuie sa treaca intai prin el ca sa ajunga in vas.
  • banned-143386

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Eu astept niste poze sau macar o filmare. Poate omul umple rezervorul pana sus peste linia de "rece"
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
extras din manualul de reparatie Asta H:

  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
ney a scris:Din cate am vazut in poze motorul are doua furtunase care se intorc in vasul de expansiune
1. Din motor
2.Din radiator( ceea ce inseamna ca nu are aerisitoer pe radiator)
Acestea doua trebuie sa fie sigur desfundate si țevuțele de la vas unde intra ele


In care poze ai vazut?
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
In poze de pe net cu acelasi motor si masina.
Ca sa ma pot apropia de a da un raspuns mai bun .
Ca de aici nu aveam de unde
  • astrag1.2_16v

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2014

  • Mesaj Privat
ILucian282 a scris:Salutare! Mașina în cauzã este un Astra H cu motor de 1.6 benzinã 116 cai.
Problema: mașina a stat nepornitã toatã primãvara. Dupã ce am început sãcircul din nou cu ea, am vãzut cã motorul se încãlzea excesiv de mult, pe la 110 grade, și la un moment dat mi-a aruncat toatã apa din vasul de expansiune. Am schimbat bușonul vasului, crezând cã e de la asta. A mers bine 2 zile, apa a stat la 90 și dupã iar a aruncat-o afarã.
A mai avut cineva problema asta? Mulți mi-au zis cã ori e radiatorul înfundat ori termostatul defect. Nu am mai pornit-o sã vãd dacã dupã ce trece de 90 de deschide termostatul, sã nu încãlzesc prea tare motorul și sã fac alte daune.
Cel mai probabil este garnitura de chiulasã arsã, cred eu. Are cineva idee cam cât m-ar costa una nouã plus manoperã și unde mai exact aș putea face o astfel de intervenție în Timișoara?
Mașina nu scoate fum, nu a aprins niciun martor și nici nu are coduri de eroare în bord. Mulțumesc!


MODEL: Astra H 2011
MOTOR: 1.6 XER 116 cai

LOCATIE: Timișoara



aceeasi problema la z 12 xep am.schimbat toate furtunele plus curatat caloriferul din interior furtunul de aerisire infundat la maxim de asta fierbea
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Deci concluzia este ca instalatia nu este aerisita.
Zic.
  • astrag1.2_16v

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2014

  • Mesaj Privat
am.schimbat ambele furtune de aerisire cel de la clapeta la pompa ca nu mai trecea nimic prin ele si cel de la vas la radiator masina mea are peste 20 de ani si toate furtunele erau coapte la interior a trebuit sa le schimb pe absolut toate altfel iar infundam radiatoarele se facuse tot cauciucul pe interior solzi lucrau ca supapele de sens
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Foarte bine !
Asa se fac si furtunele de frana.
Aveti grija
  • Remi999

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Mihai.P a scris:Scuze, nu imi e clar... Cand scrii "vasul de expansiune era la fel sub presiune", inteleg ca a scos acel sunet specific, acel "fssss" cand ai desfacut capacul? Intreb pentru ca daca a dat afara pe la orificiul din partea superioara ar fi trebuit sa ai o presiune foarte mare in circuit... ceea ce inseamna ca ai o problema mare undeva. Daca nu ai auzit acel sunet reveim la problema lipsei presiunii din circuit.
Apropo, banuim ca atunci cand s-a schimbat s-a pus antigelul in concentratia corecta. Te sfatuiec atunci cand completezi sa completezi antigel + apa demineralizata in proportie 50%-50%.

Eu zic sa o iei cu inceputul, dimineata, cu motorul rece, verifica sa ai nivelul la semnul marcat pe vas "KALT/COLD". Porneste motorul pana ajungi la 85-90 de grade si defaci cu grija capacul vasului de expansiune, ar trebui sa auzi acel fasait specific desfacerii unui circuit sub presiune.


Salut.
Da, se aude acel sunet cand desfac capacul de la vasul de expansiune.

Idea este ca pun antigel la semn, acea liniuta in relief la jumatea vasului de expansiune. Nu mai sus.
Antigelul original a fost pus in service de mecanic. Mie mi a lasat o sticla de un litru cu restul din amestec care nu a intrat in instalatie si a zis sa complectez cu el cand o sa scada dupa ce folosesc masina. Dar a scazut mai mult decat sticluta acea si am complectat cu apa ca nu am stiut exact ce antigel a folosit si am zis sa nu le combin.

Acum pt mine, ce se intampla daca nu pune corect ratia de 50/50 antigel apa?

Intre timp eu am cumparat un vas de expansiune nou. Era ultimul lucru care nu a fost schimbat in instalatia de racire. Plus un buson nou si un sonzor nou pentru vasul de expansiune. Le voi schimba luni si voi pune eu antigel.

De asemenea voi scoate furtunele la care pot ajunge eu si din ce am gasit pe internet ca ar fii de apa sa le verific personal. Poate mecanicul care a zis ca a curatat instalatia nu a facut acest lucru. Doar a luat banii. Asa ca voi verifica toate furtunele posibile. si voi pune noul vas. O sa fac atunci si poze si filmulete si tot ce este nevoie.

Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR