Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
Solutie
  • cutienoua

  • Mesaje scrise: 326
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2009 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Mi-am propus sa schimb filtrul de motorina, masina are 220.000 km si nu am istoric cand s-a schimbat ultima oara.
Am crezut ca e ceva simplu , dar citind aici pe forum se pare ca e o problema cu amorsarea dupa ce ai schimbat filtrul.
Mai pe scurt trebuie sa merg la un service cat de cat de incredere sau e ceva ce poate face cu succes orice mecanic de cartier?
Multumesc.


MODEL: Astra 2009
MOTOR: Y17DT

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip ads

  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Dar de ce nu o poți face chiar tu?
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
poate face asta orice mecanic de cartier sau vecin care stie,,,cu o bere 2 la service alte scoruri!depinde cat de bine stai,, cu portofelul.
  • cutienoua

  • Mesaje scrise: 326
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2009 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2016

  • Mesaj Privat
la partea electrica ma pricep, la ce tine de mecanica mai bine platesc pe altcineva.
am vazut pe youtube procesul, imi e teama doar de faptul ca unii cred ca au avut probleme ulterior cu masina cauzate de acest filtru motorina.
teorii ca e prea mare filtru, etc stiti si voi ce se scrie pe aici.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
E simplu, desfiletezi surubul si-l scoti, apoi ridici capacul negru si cu grija il rotesti. Ai grija la arc sa nu cada jos. Scoti filtrul vechi si garniturile de acolo (2buc), il pui in loc pe cel nou si garniturile lui (2buc), completezi cu motorina din sticla pâna ajunge sus peste filtru si ulterior îi pui capacul. Apoi strangi surubul cu grija... pe capac scrie 6Nm, însa fara sa ai o cheie dinamometrica (a ta, sau imprumutata) nu prea vad cum stii sa te opresti la acei 6Nm (daca depasesti valoarea, îti poate crapa capacul sau poate sa ti se aseze prost garnitura si sa-ti traga aer fals pe acolo).

Inafara strângerii asteia de 6Nm, restul operatiilor le poate face absolut oricine care nu are doua mâini pe stânga.
  • cutienoua

  • Mesaje scrise: 326
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2009 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Merci!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In ceea ce priveste dimensiunea filtrului cartus, ca sa nu ai niciun fel de probleme cu inaltimea eu iti recomand calduros filtrul de motorina Delphi HDF513, se potriveste perfect pe Astra H si Astra G cdti si il schimbi la fiecare 1an sau 12.000km. Personal il folosesc de multi ani de zile.. fara nicio grija cu privire la inaltimea lui sau la capacitatea de filtrare a acestuia.

Stima.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Delphi e cu 5 mm mai inalt decat Purflux. N-ai avut probleme cu dezamorsarea ?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
NICIODATA, o scriu in clar ca sa fiu cat se poate de bine inteles.

Ambele masini, Astra G fabricat in februarie 2004 model 1.7cdti Z17DTL si Astra H fabricat in Decembrie 2004 model 1.7cdti Z17DTH... ambele merg de cand le-am luat eu (Astra G in 2015, Astra H in 2019) numai cu acest filtru. Il strâng mereu cu cheia dinamometrica la 6Nm, il schimb odata la un an sau 12.000km si nu am avut absolut niciun fel de problema cu acest model de filtru de motorina.

Nu e inventia mea acest filtru, am citit aici pe forum posturile unei persoane suficient de bine informata (mecanic de meserie si experimentat pe Opel, dar acum suspendat ca multi altii, oameni bine intentionati... care au adus plus-valoare pe forum, dar care din pacate au ajuns in aceasta situatie, nu comentez.. dar nu mi-e totuna, in fine...) deci nu am facut altceva decat sa aplic ce a scris omul aici, e foarte bine asa si nu regret niciun minut alegerea omului, este ceea ce trebuie pentru masinile mele.

L.E:
In ceea ce priveste filtrul de motorina Purflux:
- nu mi-a placut ca e cu margini din plastic (filtrul Dephi e cu margini metalice)
- e ,,de bine,, faptul ca are hârtia filtranta asezata în zig-zag, deci are capacitate de filtrare pentru un numar mai mare de km. Din pacate asta nu ma avantajeaza pe mine, pentru ca prefer schimbarea anuala a filtrului de motorina la fiecare intrare in iarna (concret, luna Decembrie a fiecarui an)
- nu mi-a placut absolut deloc faptul ca e mai ieftin ca pret decât filtrul Delphi, desi vine din Franta (wtf?!?)
- l-am cumparat si folosit la masina unui coleg de servici, o Astra H 1.7cdti Z17DTL fabricata iulie 2004 si mi s-a parut ca e mai inalt, pentru ca am pus mai greu capacul si am avut ceva emotii la strangere si apoi la prima pornire, insa de atunci au trecut 5.000km si vad ca e in regula cu el, totusi nu il voi folosi din motivele enumerate de mine mai sus. Si nu sunt genul care sa schimb sau sa umblu la ceva care vad ca merge. Daca merge, cel mai probabil ca este ceea ce trebuie.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Si eu folosesc acelasi filtru (nu, nu este reclama). Nu cred si nu il consider ca ar fi cel mai bun (lucrurile, ca si oamenii, nu sunt ideale/i), nu il recomand altora (pentru ca fiecare ia decizii pentru el), dar il folosesc pentru ca in urma documentarii, in urma experientelor directe si indirecte, in urma discutiilor cu persoane care au participat la cursuri (mai mult sau mai putin profesioniste) despte sisteme de alimentare/injectie si tinand cont de cerintele (pe parte de filtrare) sistemului meu de injectie, aceasta a fost alegerea mea. Iar pentru mine (mai conservator fiind). cand o alegere se dovedeste a fi inspirata, nu are sens sa caut si alte variante.
Il schimb cam la 10000Km, amorsez instalatia, dupa ce inchid carcasa filtrului. cu o pompițã manuala, de la vechea solenza 1.9D, apoi cuplez conducta spre pompa de inalta presiune. (nu umplu carcasa filtrului cu motorina din sticla, din cauza unor pitici pe creier Smile ), nu strang surubul, la cuplu, din cauza comoditãții si a increderii (poate prea mari) in simtul propriu.
Rezultate pana in prezent ==> fara probleme.

Eu sunt mult mai nou prin zona, deci o activitate din trecut, mai redusa, iar o activitate viitoare ... cine poate sti. In principiu, imi place sa respect regulile (scrise sau nescrise) locurilor pe unde merg, iar cand intru in casa cuiva, sigur nu îi judec eu regulile si modul de aplicare, insa de spus mi se pare firesc si de bun simt sa ii spun parerea mea, pentru a nu fi si eu un prefacut.
Si fara a cunoaste amanuntele tuturor actiunilor de pe aici, pot spune ca si eu am observat ... cel putin aceasta este aparența, a unor masuri cu "dublu standard".
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Vãzând cã mulți colegi de pe forum recomandã filtrul HDF513, l-am achiziționat și eu, intenționând sã-l schimb curând. Prețul a fost 30 lei, fabricat în China. Doar cã nu-mi inspirã 100% încredere având în vedere țara de origine.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Adevarat, initial se fabrica in Europa. Cand am vazut si eu ca il fac in China am avut ceva emotii, dar se pare ca nu sunt diferente fata de cum arata ca si constructie si dimensiuni, cel putin deocamdata am constatat ca face treaba la fel ca filtrul initial fabricat in EU.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR