Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Vã salut!

De curând a venit timpul sã schimb, pe lângã uleiul si filtrele ocazionale, distributia la masinã, fiind incluse pompa de apã, cureaua de distributie si cea de accesorii si fuliile necesare. Toate bune si frumoase pânã ajung acasã si, stând în masinã si ascultând cum merge motorul, am realizat cã merge un pic în rateuri. Uitându-mã mai bine la calculatorul de bord am vãzut cã, cu motorul cald, consumul instant este în jur de 0,9-1,0l/h, mai mare fatã de 0,7l/h cum era înainte de a-i schimba distributia. Crezând cã poate fi distributia nealiniatã(am avut o problemã identicã în trecut care s-a rezolvat cu alinierea distributiei), am mers din nou la mecanic sã vãd exact dacã asa este. Demontând distributia am vãzut cã, atât la vibrochen, cât si la arborii cu came, distributia este pusã la semn. Mai departe am verificat starea bujiilor(schimbate în urmã cu 3 luni) si a bobinei de inductie, toate arãtau bine. La sugestia mecanicului am schimbat filtrul de benzinã dar tot n-a schimbat cu nimic situatia în bine. Pe de altã parte, m-am gândit cã problema o fi de la EGR, de la vreun senzor defect sau de la vreo eroare a calculatorului, dar cred cã în situatiile astea trebuia sã aparã un martor în bord, ceea ce eu nu am. Mentionez cã în mers masina se comportã foarte bine, trage bine, consumã decent(~6l/100km extraurban, ~8l/100km urban), doar cã la relanti este acest inconvenient specificat mai sus.

Care credeti cã ar putea fi cauza acestei probleme si cum ar putea fi rezolvatã? Multumesc anticipat!


MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z 16 XE
Skip ads

  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
rateurile pot avea cauze multiple: bujii, bobina de inductie, EGR, debitmetru, clapeta de acceleratie, injectoare, pompa de benzina, sonde lambda etc
inspectand vizual bobina spre ex, nu-ti pot da seama daca nu mai functioneaza.

ruleaza o diagnoza si vezi daca si erori ai pe care posteaza-le aici.
noi ne putem da cu parerea, dar exista posibilitatea sa schimbi jumatate de masina si sa nu rezolvi problema.
ce poti face cu costuri minime: curatarea clapetei de acceleratie si inlocuirea garniturii, curatarea EGR-ului, masurarea presiunii de benzina in rampa.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
eu unul a-s incepe cu schimbarea bujiilor ,ba mai mult a se pune bujii NGK cu iridiu vreo 70 roni buc. dar merita!are influenta atat a consumului de combustibil cat si a aprinderii in camera de ardere,si a bunei functionari a acestui motor.dar mergi si pe mana colegului alex arhire!revizuieste din nou vizual prima data ce e nelalocul sau, dupa operatie de schimb a distributiei!
si eu detin astra cu motor z16xe si e ok sunt multumit de ea!
  • IonutN

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
costel_gigel a scris:Vã salut!

De curând a venit timpul sã schimb, pe lângã uleiul si filtrele ocazionale, distributia la masinã, fiind incluse pompa de apã, cureaua de distributie si cea de accesorii si fuliile necesare. Toate bune si frumoase pânã ajung acasã si, stând în masinã si ascultând cum merge motorul, am realizat cã merge un pic în rateuri. Uitându-mã mai bine la calculatorul de bord am vãzut cã, cu motorul cald, consumul instant este în jur de 0,9-1,0l/h, mai mare fatã de 0,7l/h cum era înainte de a-i schimba distributia. Crezând cã poate fi distributia nealiniatã(am avut o problemã identicã în trecut care s-a rezolvat cu alinierea distributiei), am mers din nou la mecanic sã vãd exact dacã asa este. Demontând distributia am vãzut cã, atât la vibrochen, cât si la arborii cu came, distributia este pusã la semn. Mai departe am verificat starea bujiilor(schimbate în urmã cu 3 luni) si a bobinei de inductie, toate arãtau bine. La sugestia mecanicului am schimbat filtrul de benzinã dar tot n-a schimbat cu nimic situatia în bine. Pe de altã parte, m-am gândit cã problema o fi de la EGR, de la vreun senzor defect sau de la vreo eroare a calculatorului, dar cred cã în situatiile astea trebuia sã aparã un martor în bord, ceea ce eu nu am. Mentionez cã în mers masina se comportã foarte bine, trage bine, consumã decent(~6l/100km extraurban, ~8l/100km urban), doar cã la relanti este acest inconvenient specificat mai sus.

Care credeti cã ar putea fi cauza acestei probleme si cum ar putea fi rezolvatã? Multumesc anticipat!


MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z 16 XE



Salut,
A/C-ul era pornit ?
O zi buna
Skip ads

  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Nu, nu aveam AC-ul pornit.

Rãspunzând și la celelalte comentarii, o sã îi fac în viitorul apropiat o diagnozã sã vãd care este problema relantiul întrerupt și a consumul ușor crescut la relanti. O sã revin cu un rãspuns dupã diagnozã în cazul în care existã vreo eroare.
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Ai controlat toate furtunurile de aer car vin in spatele carburatorului și chiar unul care duce la furtunul de servo frînã.senzorul de turație di distribuție este montat bine
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Z16XE nu are carburator
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dupã cum spune și codul motor, este cu injecție multipunct. Dar asta știu doar fanii Opel...
Skip ads

  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
matei niculae a scris:Ai controlat toate furtunurile de aer car vin in spatele carburatorului și chiar unul care duce la furtunul de servo frînã.senzorul de turație di distribuție este montat bine
știu cã are carburator electronic multi punct.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Aceastã struțocãmilã nu existã...dacã e injecție multipunct, nu poate fi carburator, nici mãcar electronic. E un concept ușor diferit, prin punctele esențiale...
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
matei niculae a scris:
matei niculae a scris:Ai controlat toate furtunurile de aer car vin in spatele carburatorului și chiar unul care duce la furtunul de servo frînã.senzorul de turație di distribuție este montat bine
știu cã are carburator electronic multi punct.
acest tip de motor nu mi-a plãcut niciodatã îl cunosc foarte bine are o distribuție un prea bine gânditã cu 2 role. întinzãtor.pampa de apa 2 axe cu came.au cam dat multe problema
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Verifica canistra de vapori benzina si valva evap;de obicei valva ramane deschisa din cauza granulelor de carbune care sunt aspirate din canistra de vapori!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mergi la mecanic și cu motor rece sã-l porneascã fara curea de accesorii, face la fel ?
Pe urmã de vãzut fara capace distribuție daca nu cumva apar tensionãri în mers aiurea a curelei, sunt cazuri de rulmenți care se blocheazã, ãștia sunt in role. Se poate depista și cu un tester și banala lampa stroboscopicã dar deja sunt SF pentru foarte mulți.
Vezi cã mai ai un fir care merge la senzorul de temperatura motor, ãla de obicei nu mai are tub, freacã și nici izolația lui nu este întreagã.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR