- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Salut, dupa un scurt drum am fãcut testul cu pedalele si mi a aparut eroarea 111606, am înțeles ca e unul din senzorii de temperatura antigel. Prima intrebare ar fii daca are ceva daca merg asa cu ea ca plec la mare si sa nu am probleme, termostatul deschide bine la 105 gradr, ventilatorul 113.. Motorul merge bine
Alta intrebare, am vãzut ca pe corpul termostatului vin doua mufe / senzori, care din cele douã e senzorul de temperatura din poza?
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z16XEP
CODURI EROARE: 111606
Alta intrebare, am vãzut ca pe corpul termostatului vin doua mufe / senzori, care din cele douã e senzorul de temperatura din poza?
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z16XEP
CODURI EROARE: 111606
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,771 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,771
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,771 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,771
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,593 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Senzorii de temperatura (ambii, atat cel pentru managementul "injectiei" cat si cel pentru managementul racirii motorului) se pot schimba "singuri".
Insa mufa care se gaseste pe termostat, nu are de-a face cu vreun senzor. Acea mufa este pentru controlul (ECU) asupra temperaturii de deschidere a termostatului. Deci, evident ca acolo vorbim despre o singura "piesa" deci, se schimba intreaga (iar, din ceea ce vad eu, eroarea ta, P1116, tocmai la acest circuit se refera).
Edit:
Din ceea ce cunosc eu, controlul ECU asupra temperaturii de deschidere, se face printr-un element (rezistenta) incandescent, comandat electric.
Acest element, constructiv se afla direct in rezervorul de cearã al termostatului mecanic. Cand ECU (in urma algoritmului implementat) decide ca trebuie sa coboare temperatura lichidului de racire, sub temperatura de deschidere a termostatului, acesta (ECU) comanda incalzirea elementului incandescent din interiorul termostatului, ceara se dilata si termostatul deschide.
Astfel, chiar daca termostatul este "pãcãlit" de catre ECU, sa deschida mai repede, totusi ECU stie permanent temperatura reala a lichidului de racire si poate sa o mentina la pragul stabilit in algoritmul implementat.
P.S. Nu am avut de-a face, deci nu cunosc algoritmul, insa logica imi spune cam asa:
Atunci cand temperaturile circuitului de racire si cea exterioara sunt relativ mari si soferul adopta un stil de condus agresiv/sportiv, pentru a nu ajunge la incapacitatea de racire suficienta, pragul de deschidere pentru termostat, va fi coborat. (repet, aceata este doar o presupunere)
Ultima modificare făcută de sebage la Vin 05 Aug, 2022 2:31 pm, modificat de 2 ori în total
Insa mufa care se gaseste pe termostat, nu are de-a face cu vreun senzor. Acea mufa este pentru controlul (ECU) asupra temperaturii de deschidere a termostatului. Deci, evident ca acolo vorbim despre o singura "piesa" deci, se schimba intreaga (iar, din ceea ce vad eu, eroarea ta, P1116, tocmai la acest circuit se refera).
Edit:
Din ceea ce cunosc eu, controlul ECU asupra temperaturii de deschidere, se face printr-un element (rezistenta) incandescent, comandat electric.
Acest element, constructiv se afla direct in rezervorul de cearã al termostatului mecanic. Cand ECU (in urma algoritmului implementat) decide ca trebuie sa coboare temperatura lichidului de racire, sub temperatura de deschidere a termostatului, acesta (ECU) comanda incalzirea elementului incandescent din interiorul termostatului, ceara se dilata si termostatul deschide.
Astfel, chiar daca termostatul este "pãcãlit" de catre ECU, sa deschida mai repede, totusi ECU stie permanent temperatura reala a lichidului de racire si poate sa o mentina la pragul stabilit in algoritmul implementat.
P.S. Nu am avut de-a face, deci nu cunosc algoritmul, insa logica imi spune cam asa:
Atunci cand temperaturile circuitului de racire si cea exterioara sunt relativ mari si soferul adopta un stil de condus agresiv/sportiv, pentru a nu ajunge la incapacitatea de racire suficienta, pragul de deschidere pentru termostat, va fi coborat. (repet, aceata este doar o presupunere)
Ultima modificare făcută de sebage la Vin 05 Aug, 2022 2:31 pm, modificat de 2 ori în total
- bibu16v
- *******
- 6,771 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,771
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
@catastefan e un practician experimentat, ar trebui sã știe...
Concluzia mea a venit din faptul cã, la motorizarea asta, Z16XEP pe Astra H, sunt prezenți (doar) 2 senzori de temperaturã lichid de rãcire(în legãturã cu ECU):
- pe radiator GM 9193163;
- pe carcasa termostat GM 93174208.
Odatã ce vin cu coduri, se presupune cã se pot gãsi și atunci și cel de pe termostat se schimbã independent de termostat.
Concluzia mea a venit din faptul cã, la motorizarea asta, Z16XEP pe Astra H, sunt prezenți (doar) 2 senzori de temperaturã lichid de rãcire(în legãturã cu ECU):
- pe radiator GM 9193163;
- pe carcasa termostat GM 93174208.
Odatã ce vin cu coduri, se presupune cã se pot gãsi și atunci și cel de pe termostat se schimbã independent de termostat.
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,593 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Ia un termostat dintre cele schimbate, scoti mufa din cel de pe masina, o pui in termostatul demontat si vezi daca se sterge eroarea.
Daca se sterge, inteleg ca stii ce ai de facut.
Daca am dreptate, atunci cred ca nu prea are importanta in functionarea corecta, atat timp cat tu nu vei abuza de toti cei 105 cãluți
Daca se sterge, inteleg ca stii ce ai de facut.
Daca am dreptate, atunci cred ca nu prea are importanta in functionarea corecta, atat timp cat tu nu vei abuza de toti cei 105 cãluți
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,593 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Cum spuneam, nu am experienta cu acestea. Nu pot face recomandari.
Dar, inainte sa dai banii pe ceva, te asiguri ca acea componenta este defecta.
Cel mai simplu ar fi sa mergi la dezmembrari si sa pui unul SH in mufa, sa vezi ce se intampla cu eroarea.
Strict pentru verificare, ar merge si cu un bec, insa nu stim exact valoarea rezistentei pe componenta originala.
Asteapta si o parere de la colegii care cunosc acest sistem (eu nu il cunosc, cum am mai spus), poate vor fi de aceeasi parere, ca nu prezinta probleme deosebite daca mergi asa.
Dar, inainte sa dai banii pe ceva, te asiguri ca acea componenta este defecta.
Cel mai simplu ar fi sa mergi la dezmembrari si sa pui unul SH in mufa, sa vezi ce se intampla cu eroarea.
Strict pentru verificare, ar merge si cu un bec, insa nu stim exact valoarea rezistentei pe componenta originala.
Asteapta si o parere de la colegii care cunosc acest sistem (eu nu il cunosc, cum am mai spus), poate vor fi de aceeasi parere, ca nu prezinta probleme deosebite daca mergi asa.
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
I am scos mufa de la senzor, am dat doar pe mufa cu spray de contacte fiindca n am putut sa scot suportul de la baterie(i am scos șuruburile alea 2,am tãiat șoriceii care erau cu conductele alea dar nu iesea), o bag înapoi dar am împins-o forțat apãsând pe clipsul ala, n a fãcut clanț dar pare ca a intrat bine. Acum am pornit-o, am plecat cu ea la drum dar eroarea la testul cu pedalele a rãmas, observ ca acum deschide termostatul ca atunci cand am avut spart un furtun, la 94 95 de grade, termocupla pleaca la 104 grade in loc de 113.
Nu s priceput într-adevãr dar pana si cel mai mic lucru e complicat la mașina asta ). Rãmâne valabila treaba cu schimbatul termostatului, senzorul ala pare capsulat pe carcasa lui, sigur nu merge schimbat.
Nu s priceput într-adevãr dar pana si cel mai mic lucru e complicat la mașina asta ). Rãmâne valabila treaba cu schimbatul termostatului, senzorul ala pare capsulat pe carcasa lui, sigur nu merge schimbat.
- sebage
- ****
- 2,593 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Repet:
- nu este senzor, ci este un element comandat (o rezistenta);
- aceasta rezistenta nu se poate schimba individual ci doar cu tot cu termostatul, ea fiind inclusa in termostat;
- senzorii de temperatura se pot schimba individual;
- aparent, acum ar lucra corect cred, din cauza temperaturilor exterioare prea mari, se comanda o temperatura mai joasa de deschidere pentru a asigura un ΔT (diferenta de temperaturi) in vederea unui schimb mai facil de caldura.
Eroarea o poti sterge cu interfata de diagnoza, pe care presupun ca o ai, ca sa poti citi acele valori atat de exact.
- nu este senzor, ci este un element comandat (o rezistenta);
- aceasta rezistenta nu se poate schimba individual ci doar cu tot cu termostatul, ea fiind inclusa in termostat;
- senzorii de temperatura se pot schimba individual;
- aparent, acum ar lucra corect cred, din cauza temperaturilor exterioare prea mari, se comanda o temperatura mai joasa de deschidere pentru a asigura un ΔT (diferenta de temperaturi) in vederea unui schimb mai facil de caldura.
Eroarea o poti sterge cu interfata de diagnoza, pe care presupun ca o ai, ca sa poti citi acele valori atat de exact.
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,593 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Am avut anul trecut problema cu cilindrul 2 s au 3, era de la bobina de inducție. Am schimbat bobina, am mers 100-200km si a dispãrut singura eroarea, la fel si cand am schimbat sonda lambda.
Mașina merge bine, dar cand vad o eroare imi sta pe cap și clar o problema trebuie sa fie.. Oricum m am documentat mai mult azi si se pare ca n are nimic daca merg asa, oricum eu sunt atent la temperatura apei din bord, nu exista sa mi fiarbã motorul s au chestii d astea.
Mașina merge bine, dar cand vad o eroare imi sta pe cap și clar o problema trebuie sa fie.. Oricum m am documentat mai mult azi si se pare ca n are nimic daca merg asa, oricum eu sunt atent la temperatura apei din bord, nu exista sa mi fiarbã motorul s au chestii d astea.
- sebage
- ****
- 2,593 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat