Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • BBogdan336

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2022

  • Mesaj Privat
buna ziua am aceasta eroare nu este permanenta apare la turatie constanta de 3500 ture ,opresc motorul il pornesc si dispare pana la aceasi turatie de la ce credeti ca poate fi?


MODEL: opel astra h
MOTOR: 17 diesel cod z17dtj

CODURI EROARE: P0234

LOCATIE: bucuresti
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,480
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
P0234 = Overboost. Adica, turbocompresorul furnizeaza o presiune mai mare decat cea solicitata de catre ECU.

Presupunand ca alte erori nu ai, deci electrovalva nu are circuitul electric intrerupt, eu zic ca ar putea fi:
- electrovalva care comanda actuatorul geometriei variabile a turbinei - cu defect mecanic;
- actuatorul vacuumatic;
- vreun furtun de vacuum;
- geometria variabila;
- senzor presiune extrem de murdar sau defect.
  • BBogdan336

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2022

  • Mesaj Privat
buna ziua ,, asta este singura eroare mentionez ca sunt verificati si para verificati toti senzori si toate furtunele , pe vacum toate sunt functionale ,dar la turatie constanta de 3500 rot. apare eroarea si mu mai trage ,dupa care iau contactul o pornesc si eroarea dispare
actoatorul de pe turbina trage de geometrie dar putin circa 2.3 mm cred ca ar trebui sa iaba o cursa mai mare ca celelalte de la egr sau clapeta
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,480
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
M-as implica in discutia aceasta, daca as vedea ca este corecta si cinstita.
- Cursa de 2-3mm a tijei actuatorului pentru geometria variabila, inseamna ca nu face nimic. Acei 2-3mm pot fi doar din jocurile libere (uzurile) articulatiilor.
- Cursa actuatorului pentru EGR si pentru Clapeta, la Z17DTJ ?! Si unde se vad aceste curse, din moment ce ele sunt actionate electromecanic, nu prin vacuum?
- Ce inseamna "verificat si para verificat"? Concret, cum a fost facuta verificarea senzorului MAP (presiune aer in admisie)?

Ca un sfat asa din afara, fara pretentia de a fi la obiect, poti incepe prin a vedea ce se intampla cu acea actionare a geometriei variabile, apoi poti urmari (cu o interfata de diagnoza) care sunt valorile presiunii de aer in admisie, cea ceruta de ECU si cea masurata, in diferite regimuri de functionare si/sau RPM.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Demonteaza electrovalva turbo si scoate praful care s-a acumulat în sita ei. Apoi spala (cu o seringa cu benzina) ambele orificii ale acesteia, cele prin care circula vacuumul. Daca la spalare iese benzina cu urme de ulei, ar fi bine sa verifici si care e starea de uzura a pompei de vaccum de pe motor.

Dupa curatarea electrovalvei turbo, monteaz-o la loc pe masina... si fiind deja sub ea verifica vizual capetele furtunelor de vacuum din zona electrovalvei, sa nu fie vreunul taiat sau prea larg si sa nu stranga bine pe stutz-urile electrovalvei. Deasemenea, verifica vizual care e starea furtunelor de vacuum care vin/pleaca din electrovalva turbo.

La final, iesi cu ea pe autostrada si fa o serie de accelerari repetate in plaja de turatii [2.300...4.200]rpm ca sa ,,puna osu' la munca,, geometria variabila existenta în turbina.

L.E:
La pornirea motorului, eu am vazut la motorul 1.7 de ISUZU ca se trage tija complet, cea care comanda geometria variabila din turbina (deci verifica vizual si acest aspect). Daca se trage doar putin, atunci numai cu motorul oprit si rece (daca ai acces fizic sa bagi mâna) trage si impinge de mai multe ori de tija pâna ajungi cu ea in pozitia de capat, vezi daca simti la mâna ca agata pe undeva la o cursa completa.
  • BBogdan336

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2022

  • Mesaj Privat
am schimbat electro valva comanda turbo,senzor map ,si electrovalva de la egr si clapete din admisie ,,,aceeasi problema .intradevr in galeria de admisie unde sunt clapetele am gasit ceva calamina nu f multa pe gaura de montare a senzorului map
in continoare o tin in tractiune circa 20 sec la 3000 ture si intra in avarie sterg eroarea si este ca noua pana la urmatoarea tractiune
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Doua chestiuni as vrea sa te intreb :

(1) un raspuns (daca ai verificat) despre cum se comporta motorul la prima pornire dimineata, asa cum am scris eu mai sus :
"La pornirea motorului, am vazut la motorul 1.7 de ISUZU ca se trage tija complet, cea care comanda geometria variabila din turbina (deci verifica vizual acest aspect). Daca se trage doar putin, atunci numai cu motorul oprit si rece (daca ai acces fizic sa bagi mâna) trage si impinge de mai multe ori de tija pâna ajungi cu ea in pozitia de capat, vezi daca simti la mâna ca agata pe undeva la o cursa completa."

(2) ai schimbat senzori, electrovalve, dar n-ai demontat urmatoarele repere (ca sa le cureti de depuneri) : admisie, EGR + clapeta de acceleratie, traseu complet admisie aer in motor. Ai incercat o rezolvare chirurgicala, sperând ca o sa nimeresti componenta defecta care-ti genereaza eroarea, asa e ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR