Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • DNicolaePena

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2022

  • Mesaj Privat
Salutare, am urmatoarea problema la opel astra h si nu reusesc sa gasesc discutie pe forum despre ea , mai exact clapeta care comuta aer rece cald blocata, locatia unde intra motorasul trebuie apasat si invartit , chiar daca motorasul invarte nu face comutarea si automat nu baga caldura… aveti idee daca trebuie dat jos tot bordul sau exista vreo varianta mai usoara si deasemenea pe la ce sume se invarte schimbarea sau vreun tutorial . Multumesc anticipat


MODEL: Astra H 2007
MOTOR: 1.6

CODURI EROARE: Nu

LOCATIE: Craiova
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Inteleg ca tu ai dat deja actuatorul (motorasul) jos si ai incercat sa actionezi clapeta, manual.
Intrevarea ar fi, ce anume ai gasit acolo?

Din ceea ce stiu eu, pentru inlocuire clapeta (daca ea este cu probleme), trebuie inlocuit ansamblul HVAC (aeroterma) cu totul.
Din ceea ce am intalnit eu, am tras urmatoarele concluzii:
- poate fi actuatorul (motorasul) cu probleme, chiar daca in gol (scos afara) aparent este in regula si executa miscarea dorita. In sarcina, s-ar putea sa nu reuseasca sa miste mecanismul (am intalnit mecanism interior cu uzura sau chiar si culmea, motorul pas cu pas cu defect);
- am intalnit uzura in mecanismul de cuplare dintre actuator si clapeta (partile de plastic, uzate si efectiv miscarea actuatorului nu se mai transmite catre clapeta):
- am intalnit clapeta de amestec aer rece/cald, din interiorul HVAC (aerotermei), sparta in partea de cuplare cu actuatorul, tot din cauza uzurilor.

Atasez o poza cu zona aceea a HVAC si un zoom, sa se vada uzura din cuplajul clapetei si deci, inceputul de spargere in acea zona.



P.S. Pentru fiecare situatie, am gasit o rezolvare punctuala, prin inlocuirea actuatorului sau prin inlocuirea actuatorului si modificarea mecanismului de cuplare, astfel incat sa evit demontarea, pentru ca mi s-a parut o munca inutila, pentru a monta o alta unitate HVAC second hand, deci tot cu uzuri.
  • DNicolaePena

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2022

  • Mesaj Privat
Da la mine acel locas era putin cam mancat si trebuia apasat pe el cand roteai , am rezolvat cu o negresa bagata in el si banda izoliera pusa pe motoras , acum functioneaza . Pot zice ca am facut un romanism Smile daca ai vreo sugestie cum as putea rezolva altfel astept mesajul tau si multumesc mult
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cu "negresa", nu am inteles.
Treaba cu banda, ma gandesc ca ai fortat si mai mult in acel cuplaj, deci, presupun ca ai grabit si mai mult spargerea acelui cuplaj.
De rezolvat, ma gandesc ca tot cu o improvizatie, in momentul in care va ceda de tot.
Skip ads

  • DNicolaePena

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2022

  • Mesaj Privat
In cuplajul acela am bagat in mijloc o negresa (holsurub sau cum ii spune ca sa il tina fix apasat) si apoi banda pe motoras sa tina fix, la mine era mancat nu spart cuplajul . Zonele incercuite erau cam roase
  • DNicolaePena

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2022

  • Mesaj Privat
Ideea e ca mi s a cerut 1000 ron pt dat jos tot bordul asta fara piesa din dezmembrari si inlocuit acolo ceea ce mi se pare exorbitant pentru o masina ce nu valoreaza nici 2000 euro din pct meu de vedere
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cuplajul acela este corp comun cu clapeta, adica este dintr-o bucata. Pur si simplu, axul clapetei este prelucrat cu acea forma la capat, de asta nu inteleg rolul acelei "negrese".
Si da, acolo se uzeaza si "scapa" aluneca contrapiesa de pe axul actuatorului (motorasului).
Pentru schimbat unitatea HVAC cu totul, manopera nu se rezuma doar la dat jos "bordul" ci si golit/umplere instalatia de racire motor (antigel) si instalatia AC (agent refrigerant, "freon").

In functie de felul in care va ceda data viitoare, o sa ai si varianta corecta de remediere (din pacate tot printr-o improvizatie).
Eu am rezolvat cu ajutorul unei tevi de cupru de 15mm decupata la un capat pentru a se cupla cu clapeta, iar la celalalt capat am deformat-o pentru a se cupla cu actuatorul. Teava avand si rolul de cuplaj si rolul de prelungire a axului clapetei.
Se mai poate rezolva si prin cuplarea cu axul clapetei pe cealalta parte, spre pasager, doar ca acolo "lucrarea" este de mai mare amploare si trebuie inversat si sensul actuatorului.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,658
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Urmaresc discutia si as vrea sa va intreb daca masina este cu A/C, sau cu climatronic. Doar n-o fi aceaisi situatie ca la clapeta de recirculare aer habitaclu (cu aeroterma Delphi)... ?
  • DNicolaePena

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2022

  • Mesaj Privat
Cu ac este
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR