Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Catalin Fz

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Salut,
Va rog sa ma ajutati cu niste opinii/recomandari cu privire la problema tehnica de la masina. Am un Astra J - automat din 2012 - motor benzina - 1,6 - A16XER. Problema tehnica a debutat acum 2 ani cand au aparut oscilatii la relanti. Revizia o faceam la reprezentanta. Initial mi-au spus ca masina nu are nimic..

Cu timpul, problema s-a amplificat si oscilatiile au devenit tot mai evidente. La un moment dat s-a aprins si martorul de check engine. Am fost din nou la reprezentanta si mi-au dat o lista lunga de piese de schimbat. Avand in vedere preturile, am preferat sa face reparatia la un service obisnuit.
Am schimbat: (1) capac tacheti, (2) sonda oxigen 1, (3) canistra amestec, (4) curtat clapeta de acceleratie si (5) supapa de sens de la galerie (era rupta). Piesele au fost noi, dar after market.

Dupa reparatie, problemele tehnice s-au amplificat. Motorul a inceput sa se opreasca la relanti (in mers, incepe sa se balbaie pana se opreste). Baietii de la service au spus ca este catalizatorul. Au ales sa scoata catalizatorul, sa anuleze sonda de oxigen 2, si sa rescrie softul. In zadar.Aceleasi simptome.

Am fost din nou la reprezentanta sa-mi faca constatare. Mi-au spus ca este fisurata galeria de admisie (aer fals). Am pus pe masina o galerie de admisie de la dezmembrari dar problema a continuat (motorul se oprea la relanti), Am fost din nou la reprezentanta si mi-au spus ca este aceeasi eroare - aer fals. Am mai montat pe masina o noua galerie de admisie cuparata e la dezmembrari. Din pacate nu am scapat de problema.

Va trimit atasat poze de pe testerul pus pe masina. Apar urmatoarele erori: P0030, P0132, P0134, P0135..Am decis sa mai schimb sonda lambda inca o data, desi cea cumparata este un bosh.

Ce as putea sa mai fac, sau la ce service sa ma duc ca sa-i dau de cap problemei? Dau o ”tuica” celui care imi poate spune care-i buba.

Multumesc,



MODEL: Astra 2012 - benzina - automata
MOTOR: A16XER

CODURI EROARE: P0030, P0132, P0134, P0135
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Mie îmi miroase a furtun de vacuum fisurat.
Erorile permanente pe sonda Lambda se genereazã atunci când ECU modifica forțat amestecul aer +benzina, deoarece este indus în eroare de aerul fals care depresuriseaza instalația (furtunele de vacuum).
Exista un test simplu: motorul sa fie rece, se porneste la relanti, se lasa 20 de secunde sa se autoregleze relanti-ul putin, se da cu spray de pornire pe toate zonele unde ar putea fi vacuum (toate furtunele de aer de dupã clapeta de acceleratie + zona injectoarelor + zona admisie de aer in motor). Unde se constata ca relanti-ul creste (se tureaza singura), acolo e buba.
Atentie, daca motorul este foarte cald, acest procedeu poate genera detonatii maricele și destul de periculoase. In câteva minute trebuie identificata zona unde masina rãspunde la gazul din spray-ul de pornire.
Mai exista un test de vacuum cu fum, care suflat cu o presiune relativ mica pe o conducta de vacuum, ar trebui sa iasã exact prin zona unde e problema. Eu nu am gãsit unde sa fac acest test de fum, am și eu o problema similarã la o masina, insa la mine se comportã încã acceptabil.
Succes!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR