Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Fiind un novice in ale soferiei, si mai ales in conducerea unui autovehicul cu motorizare diesel, respectiv a unui Opel Astra 1,7CDTI 80 C.P., second-hand,probabil ca solicitarea mea o sa ii faca pe multi dintre forumisti cel putin sa zambeasca, totusi indraznesc sa apelez la cunostintele celor care se pricep sa exploateze corespunzator motoarele diesel.Mai exact va rog sa imi spuneti la ce turatie se schimba corect o treapta de viteza, la 2000turatii/min sau 2500?Stiu ca trebuie sa auzi motorul cum toarce, dar pentru asta este nevoie de ceva experienta, asa ca pana atunci ma ghidez dupa tahometru.Pot sa rulez in treapta a doua de la 10km/h la 40km/h?Mai demult, cand am facut scoala de soferi pe traditionala Dacia am invatat ca treptele de viteza sunt echivalente cu viteza dupa cum urmeaza:
0-20km/h, treapta 1
20-40km/h, treapta 2
40-60km/h, treapta 3
60-160km/h, treapta 4
La diesel este la fel?Mai exact cu treapta a 4 de viteza pana la 80km/h?
Inainte de oprirea motorului , este indicat sa il las pornit (motorul) circa 30-40 secunde pentru racirea sa?
Cati km pot sa mai rulez cu masina dupa ce sunt avertizat de indicatorul de pe bord ca trebuie sa alimentez?
Va adresez aceste intrebari deoarece vreau sa imi exploatez corespunzator motorul.
Multumesc frumos pentru raspunsurile voastre.
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Intrebarile tale sunt pertinente si de aia am sa-ti raspund. Intradevar este bine sa schimbi viteza intre 2500-3000 ture. de ce? Fiindca de al 1800 de ture isi face simtita prezenta si turbina, iar daca schimbi la 2600 ture in treapta superioara vei ajunge la 1800 ture exact in turatia optima de la care are vlaga motorul. Dupa un drum lung in care ai folosit motorul la turatii inalte este recomndat sa lasi motorul la relanti 2-3 min sa se raceasca turbina, inainte de al opri. Nu recomand mersul subturat ( adica sub 1500 ture) deoarece innebuneste catalizatorul dar si motorul, iar daca esti nevoit sa mergi in oras mai mult timp si subturat recomand o portie de mers sportiv in afara localitatii cu schimbarea vitezelor la 3500 ture sau peste timp de 10-20 min pentru curatirea catalizatorului o data pe saptamana. Bafta si sa conduci linistit si fara evenimente.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
florin71 a scris: 60-160km/h, treapta 4



... si ti-as recomanda ca de la 90-100 km/h sa ii dai a 5-a (se afla in dreapa, langa a 3-a) ca o sa ii scoti bujiile prin capota...
Wink

din momentul in care ti se aprinde becul de benzina ar trebui sa fii capabil sa mai circuli inca 50 km. Conform teoriei. Dar, daca cauti, sunt pe forum niste discutii, concluzia, cel putin la benzinare, e ca atunci cand se aprinde becul, mai ai ~7-10 l benzina, suficienta pentru intre 50 si 150 km, functie si de conditiile de drum. Cantitatea e relativa, ca sa te edifici, mergi cu masina pana ti se aprinde indicatorul, si apoi fugi si fa un plin. Diferenta pana la capacitatea rezervorului (care la tine e, daca nu ma insel, de 52l) e ce aveai in rezervor.
Oricum, daca o sa studiezi pe aici o sa vezi ca nu e bine sa circuril cu putin combustibil in rezervor, deoarece exista riscul ca mizeriile din rezervor sa ajunga in circuitul de alimentare (tevi, pompa combustibil, filtru, injectoare etc)
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Domnilor , va multumesc frumos pentru mesajele voastre.Anterior, un posesor de VW mi-a spus ca la diesel se schimba treapta de viteza atunci cand sunt 2000rpm, iar alta persoana, a indicat 2500rpm. De aici si dilema mea la acest capitol.Insa se pare ca am rezolvat aceasta problema, gratie dumneavoastra.Multumesc frumos.
Skip ads

  • Operabilus

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Daca imi permiti, vin si eu cu un sfat. Adica iti spun care e metoda mea de a nu lasa motorul sa moara prin oras, atunci cand n-am ocazia sa-l scot in afara sa-l las sa se simta in largul lui. Eu obisnuiesc sa ii dau foarte rar a 4-a in oras (a 5-a cred ca niciodata n-am folosit-o). In a 3-a urca foarte frumos pana la 80, sau chiar 100, si ajunge la putin peste 3500rpm. Ceea ce nu mi se pare exagerat. Eu am incercat intr-o vreme sa conduc "la consum", sau ca sa fiu mai explicit, "taxi mode". Rezultate?
1. Consumul n-a scazut, ci aparent surprinzator, mi-a sarit peste 10 litri / 100km.
2. Motorul tragea din ce in ce mai rau (diferenta subtila, dar dupa ce cunosti masina, poti sa-ti dai seama de orice diferenta minora).

Ulterior am revenit la stilul meu normal de condus, consumul a revenit la 8-8.5 l/100km, iar de tras trage exact asa cum ar trebui. Evident, pentru asta e nevoie de drumuri mai lungi, chiar daca prin oras, si prin zone mai putin aglomerate. Eu o mai scot seara/noaptea la plimbare.

PS: la mine e 2.0 motorina, dar relatia viteza-rpm e cam aceeasi, difera doar timpul in care urca in turatii, respectiv viteza.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Operabilus a scris:Daca imi permiti, vin si eu cu un sfat. Adica iti spun care e metoda mea de a nu lasa motorul sa moara prin oras, atunci cand n-am ocazia sa-l scot in afara sa-l las sa se simta in largul lui. Eu obisnuiesc sa ii dau foarte rar a 4-a in oras (a 5-a cred ca niciodata n-am folosit-o). In a 3-a urca foarte frumos pana la 80, sau chiar 100, si ajunge la putin peste 3500rpm. Ceea ce nu mi se pare exagerat. Eu am incercat intr-o vreme sa conduc "la consum", sau ca sa fiu mai explicit, "taxi mode". Rezultate?
1. Consumul n-a scazut, ci aparent surprinzator, mi-a sarit peste 10 litri / 100km.
2. Motorul tragea din ce in ce mai rau (diferenta subtila, dar dupa ce cunosti masina, poti sa-ti dai seama de orice diferenta minora).

Ulterior am revenit la stilul meu normal de condus, consumul a revenit la 8-8.5 l/100km, iar de tras trage exact asa cum ar trebui. Evident, pentru asta e nevoie de drumuri mai lungi, chiar daca prin oras, si prin zone mai putin aglomerate. Eu o mai scot seara/noaptea la plimbare.

PS: la mine e 2.0 motorina, dar relatia viteza-rpm e cam aceeasi, difera doar timpul in care urca in turatii, respectiv viteza.



Ok.Am inteles ideea.Este bine ca din cand in cand, sa il forjez mai tare, undeva in afara orasului, pe un drum bun.Face bine la motor, nu?
  • varza

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ideea e sa il forjezi din cand in cand ca face bine la TURBINA. da un search pe forum si vezi ITALIAN TUNE-UP Razz
  • Operabilus

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2006

  • Mesaj Privat
florin71 a scris:Ok.Am inteles ideea.Este bine ca din cand in cand, sa il forjez mai tare, undeva in afara orasului, pe un drum bun.Face bine la motor, nu?
Da, turbina e cea mai afectata daca mergi doar la pas de taxi. Dar nici injectoarele nu se supara cand ii mai dai o talpa Mr. Green
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ok.Multumesc frumos pentru sfaturile voastre.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR