Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • denys40

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2023

  • Mesaj Privat
De unde 350...400. La mine cu bateria full încărcată mai mult de 203 ture nu saltă și 101...pe axa came.
Sa fie electromotor bușit?
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,513
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu strică să verifici electromotorul. Dacă nu a fost servisat niciodată aș zice că nu mai are perii.
La mine a fost o rezolvare pentru pornire greoaie la rece.
  • denys40

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Da, am sa fac și asta.
Tot nu a răspuns nimeni la întrebare, cum îți dai seama dacă ai supapa îndoită fără sa dai chiulasa jos...vreau sa evit sa umblu la garnitura de chiulasa.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,511
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Măsori compresia.
Skip ads

  • denys40

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Dacă dau jos axa cu came cum mai masor compresia? Ținând cont ca nici injectoare nu am
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,513
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
De ce să desfaci axa/axele? Asta înseamnă că umbli la distribuție...
Tu unde crezi că se îndoaie supapele?
Coada se îndoaie nu talerul. În camera de ardere observi că nu închide, ca nu se așează pe scaun. Adică exact ce spune @bibu NU ai compresie!
În fine!
Discuția pare că virează pe miriște!
  • denys40

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Nu virează nicăieri. Corectează ma dacă greșesc.
Pentru ca o supapa sa fie îndoită trebuie capul pistonului sa lovească în ea, odată ce aceasta nenorocire este produsa este suficient codita supape sa aibă o abatere de zecimi ( nu se vede cu ochiul liber) sa nu mai fie ce trebuie.
Da umblu la distribuție pentru ca bănuiesc ca distribuția este sarita de la punct și nu am cum sa vad acest lucru decât dacă pun cale pe motor și desfac capacul distribuției.
De sărit este sarita sigur dar trebuie văzut dacă sunt doar tacheti afectați sau și supape....evident ca toți mecanicii vor sa dea jos chiulasa ( lucru normal) dar asta înseamnă costuri mai mari...planare eventual dacă tot ai umblat acolo simeringuri... ghiduri....
Știu ce înseamnă un motor...de mic copil făceam motor si cutie de trabant singur.
Eu nu as vrea sa umblu la chiulasa asta e ideea...și dacă a mai făcut cineva aceasta operațiune fără sa o îndepărteze.
În fine. Mi a venit oricum ideea cum și ce sa fac. Cu o camera endoscop ma uit la capul pistonului și vad dacă este atins. Eventual pot ridica pistonul sus și sa dau jos și arcul de la supapa sa vad ce joc este și cum se comporta.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,513
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mai degrabă așa și abia după aceea să umbli la axe. Dacă poți pune toate calele la distribuție rezultă că este la semne... Logic?
Caută discuția despre distribuție și ai tot ce trebuie acolo.
Skip ads

  • denys40

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Am citit doar ca nu spune nimeni dacă a găsit tachet spart dacă era și supapa îndoită...toți spun ca au schimbat distribuția și alte verificări....nimic
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In general, cand loveste pistonul de diesel in supapa si cureaua de distriibutie ramane intacta si nu se slabeste din role :
- se sparg tachetii (daca e cu tacheti hidraulici)
- se defazeaza camele axei cu came (daca motorul e cu axe cu came ambutisate)
- se indoaie supapa intre capul supapei si ghid, daca motorul e cu doua axe cu came si supapele chiulasei lucreaza pe verticala la unghi (deci nu perpendicular pe piston) deci supapa lovita nu va mai inchide etans, rezultatul fiind o compresie slaba pe cilindrul respectiv ,,la pachet,, cu o bataie motor, daca motorul are compresie buna pe trei cilindrii si totusi mai porneste.

Ce as face eu: un test de compresie la rece, care iti va arata cu aceasta ocazie (chiar daca supapele sunt in regula si inchid corect) ce compresie ai pe fiecare cilindru in parte, compari cu valoarea din manualul de reparatii si stii daca se merita sa mai bagi bani in motorul asta, sau nu.

Testul de compresie se face cu toate bujiile demontate de pe motor si trebuie sa ai baterie buna.
  • denys40

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Mulțumesc ahappy. Asta căutam.
În cazul meu sper sa am noroc. Căci motorul mai pornește uneori. Iar când porneste merge perfect, nu ascileaza la ralanti și trage de rupe.
Rămâne sa dau comanda de tester compresie diesel și sa ma chinui cu bujiile.
Mulțumesc încă o data
  • alex_zr

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Revin cu noutăți în cazul meu. Am făcut testul de compresie și mi-au ieșit următoarele valori:

Cilindrul 1: 14 bari; 15 bari
Cilindrul 2: 18 bari
Cilindrul 3: 9 bari; 10 bari
Cilindrul 4: 16 bari

Clar am ceva la cilindrul 3. Dar la ceilalți cum vi se par valorile? Că nu știu cât ar trebui să fie. Deocamdată mă interesează să pornească, chiar și în 3 pistoane.


Pe tobă nu iese fum. Am încercat și cu toba finală scoasă.
Skip ads

  • denys40

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2023

  • Mesaj Privat
De la 14 în sus. Astăzi a ajuns și la mine tester ul. O sa încerc încet sa scot bujiile.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
De la 18 in sus, preferabil.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR