Ai uitat parola?


  1. Forum ClubOpel.com
  2. Probleme Tehnice
  3. Caroserie
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 4,515
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
zgomotul e de la rulmentul de ambreiaj.
socurile pot fi de la placa de presiune.
  • mariusp

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra x16sz din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Sep 2009

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:zgomotul e de la rulmentul de ambreiaj.
socurile pot fi de la placa de presiune.



Rulmentul de ambreiaj e cel numit rulment de presiune? Daca e asa ,cei de pe acest forum spun ca doar cand apare zgomotul la apasarea ambreiajului cauza e rulmentul de presiune.La mine cand il apas nu am zgomot ci doar cand il las.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 4,515
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ala e rulmentul.e din el sigur.la fel face si la mine.
  • macheta

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra x16sz din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Este vorba despre un rulment dar cel din cutie de pe arborele secundar.
  • mariusp

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra x16sz din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Asta inseamna ca trebuie data jos cutia si desfacuta? Este o operatiune de lunga durata si groaie? Daca dureaza operatiune vreo 6 ore ma usca la service,imi iau cat o cutie second adica vreo 250-300 ron si nu merita.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 4,515
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@macheta dezvolta te rog.eu am dat jos ambreiajul si rulmentul de presiune era uscat.nu am pus altul, am bagat vaselina.acum face doar cateodata si numai la frig.
  • macheta

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra x16sz din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Deci Very Happy ,sa dezvolt:Rulmentul de presiune poate fi cauza zgomotelor,daca acestea apar in momentul actionarii pedalei de ambreiaj.Daca zgomotele apar in momentul in care masina este scoasa din viteza,cu ambreiajul liber,atunci cel mai probabil este vorba despre uzura la cutie(rulmenti,pinioane,sincroane,etc),Eu am momentan aceeasi problema,pt. ca am mers fara ulei in cutie o vara intreaga.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,679
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
la fel se auzea si la mine cand nu aveam ulei in cutie. Eu am mers cu ea asa din cauza unui dobitoc de la un service care mi-a verificat de 3 ori uleiul in cutie si zicea ca e bun. De fapt nu mai aveam nici un gram de ulei. Pana la urma a trebuit sa schimb cutia.

P.S. Am mers in jur de 25.000 Km fara ulei in cutie Very Happy
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 4,515
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@macheta nu m-ai convins.
ulei in cutie am.si am avut tot timpul.la primavara schimb rulmentul si ne lamurim.
  • macheta

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra x16sz din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Dar cartea te convinge?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 4,515
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
nici macar.eu am dat rulmentul jos.era uscat.am bagat vaselina in el dar se pare ca e uzat.huruie cand si cand.oricum ma lamuresc la primavara!
  • TITI2

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1.7DR din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Cred ca acest zgomot este cel mai sacaitor la opel si este intalnit foarte des. Intradevar,de obicei este provocat de gradul de uzura a rulmentului de presiue al ambreiajului.Pentru a nu mai fi auzit(depinde de cata uzura are),se poate mari un pic turatia de relanti si acesta dispare.Oricum,trebuie schimbat.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 886
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Silviu Gavrila a scris:.."Se aude un zgomot ciudat cand masina sta pe loc scoasa din viteza, de undeva din zona ambreiajului. Cand calc ambreiajul, zgomotul dispare. Nu-l pot descrie, dar suna ca niste bile de metal frecandu-se. Prima impresie imi spune ca ar fi rulmentul de la placa de presiune (si alti oameni mi-au zis acelasi lucru), dar am intrebat mecanicul care-mi repara Dacia (are vreo 50 de ani de exerienta cu motoare) si mi-a zis ca cel mai probabil trebuie ulei in cutia de viteze. As vrea sa vad si alte pareri si cum pot verifica nivelul uleiului in cutie. (Zgomotul descris mai sus persista pana schimb din a 2-a in a 3-a, acolo deja nu-l mai aud, dar probabl ca e prezent)"
Opel Astra 1.6, benzina, 2002, Z16SE, 163500 Km
Silviu.


Silviu, ai rezolvat problema asta?
Tot un Z16SE am si eu, nu ca ar conta, cu o problema identica, numai ca mai am ceva de adaugat:
zgomotul de huruit de rulment se aude la relanti cu pedala de ambreiaj ridicata, dar cand e rece ansamblul motor-cutie se aude si in mers la treptele 1 si 2, aceleasi huruit de rulment. La relanti, pe langa acest huruit, aud si un vuiet usor in cutie, parca rotile dintate s-ar invarti intr-un ulei prea vascos. O data ce apas ambreiajul, toate zgomotele dispar.
Ulei are, la nivel normal sau chiar mai mult. Am facut mai de mult schimbul de ulei din cutie cu Aral 75W90. Problema este ca nu stiu cat ulei sa pun caci nu pot sa desfac surubul de verificare a nivelului pentru nu imi incape nici o cheie sa ajung la el, de-abia il pipai cu degetele.

In imaginea asta este cutia mea cand i-am schimbat garnitura de la capacul de jos si uleiul. Nu am gasit urme de metal macinat in ea.
Accesul la surubul de verificare se face prin stanga cutiei, pe langa cadrul motor si planetara stanga. Ei bine nu incape nici o unealta acolo, nu stiu cum fac altii sa verifice nivelul.
Intrebari:
1.De la ce este huruitul de rulment si vuietul? Am auzit mai multe variante si as vrea una explicata teoretic.
2.Ce se intampla daca pun prea mult ulei in cutie si merg asa?
  • Silviu Gavrila

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
De cand am postat primul mesaj, am ajuns sa fac aprox 30000 de km si au mai trecut si vreo 2 ierni. N-am schimbat nimic, in afara faptului ca acum vreo 6 luni am mers si am bagat 1 l de ulei in cutia de viteze dar si asta fiindca avea un prieten 1 bidon in plus si am zis ca hai sa bag poate se mai atenueaza zgomotul (ulei in cutie oricum era). Zgomotul este in continuare prezent, in aceleasi conditii. In principiu am mai intrebat p-aici pe colo pe cativa mecanici despre ce e vorba, si concluzia generala a fost: "rulmentul de la trenul mobil" din cutia de viteze. Se schimba, costa destul de mult, deci nu se prea merita. Sper in continuare ca o sa mearga, iar daca o fi sa cedeze, probabil o cutie SH ii mult mai ieftina cu tot cu montat decat reparatia acesteia. Vitezele se schimba ok, iar eu nu o fortez (nu ajung la 4000 de ture decat foarte rar, in general intre 2500 si 3000 schimb si incerc sa nu o tin nici sub nici supra-turata, pt. ca nu-i face bine nici motorului nici cutiei, dupa caz).
  • mastroiani

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salutare...am un opel astra G y 17 dt.
In timpul mersului (masina in viteze fiind) daca iau piciorul de pe acceleratie se aude un suierat enervant. Cu cat treapta de viteze este mai mica cu atat suieratul este mai pronuntat. Ce sa fie oare ?
Atunci cand accelerez acest suierat se aude foarte vag, dar daca ridic piciorul de pe acceleratie este foarte pronuntat.

Multumesc anticipat pt. raspunsuri.
  • mciprian44

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2010

  • Mesaj Privat
nu de foarte mult timp am observat scurgeri de ulei pe langa panetara unde intra in cutie. daca poate cineva sa mi spuna si mie cum ati procedat,a ti inlocuit semeringul? astra g 2001 17dty
  • virus100b

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Confirm cele spuse de Silviu Gavrila. Zgomotul ce se aude de la cutie cu pedala de ambreiaj neapasata este de la "rulmentul de la trenul mobil". Acest zgomot este mai puternic atunci cand uleiul din cutie e rece. Aceeasi problema am avut-o si la un TICO si s-a rezolvat schimband uleiul la cutie cu un ulei ELF 75W90. Zgomotul a incetat incredibil dupa 1 minut de la inlocuirea uleiului la cutie. Am sesizat si la Opel acest zgomot dar nu asa de puternic ca la Tico. Cred ca am sa schimb si eu uleiul in cutie desi manualul recomanda doar completarea uleiului si nu schimbul.
  • teovvis

  • Mesaje scrise: 522
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa z12xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut, am si eu o problema la corsa mea. Cand stau pe loc cu motorul pornit si apas ambreiajul pe la jumatea cursei se aude un "clanc" la motor. Si cand dau sa plec tot asa se aude. Dar daca opresc motorul si apas ambreiajul nu se mai aude nimic. Multumesc
  • cosmache

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra y20dth din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:Salut, si eu am un zgomot dar nu se manifesta ca la tine, cand plec de pe loc imediat dupa ce dau drumul ambreiajului sa cupleze treapta 1 se aude un carait, vreaus a fac o aerisire a circuitului hidraulic si sa completez cu ulei de cutie, te rog spune-mi si mie de unde ai luat uleiul si ce ulei este, unde l-ai schimbat, multumesc


va salut la fel am si eu o problema la astra G 2001 / 2.0 DTL cand bag in viteza in treapta 1 se aude ca si cum ar pocni ceva pe sub ea , cand bag in marsarier tot la fel parca s-ar rupe ceva pe sub ea nu stiu ce poate fi . Daca dau drumu foarte, foarte usor la ambreiaj in treapta 1 aproape ca e insesizabila pocnitura aceea , insa in marsarier nu mai este asa cat de incet i-as da drumu la ambreiaj tot asa se aude pocnitura aceea. Am auzit multe varinate ca ar putea fi arcurile de la ambreiaj de preiau socurile , planetarele , cuplaju de la cutie etc .
Va rog frumos sa imi dati si mie o idee cei care stiti sa pot sa rezolv si eu aceasta problema . VA MULTUMESC !
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,181
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra y1.7dti din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Vreau sa va povestesc si eu patania mea! Acum 1 an, a inceput cu un zgomot aproape insesizabil, de la cutie, care in momentul in care calcai ambreiajul disparea! Am intrebat pe unu pe altu, domnule, pana nu crapa nu o sa stim exact! Asa ca am mers in continuare cu ea, zgomotul incepea sa devina tot mai gros, cand acceleram crestea si intensitatea, iar in frana de motor parca eram un autobuz din ala vechi! Au aparut apoi niste scrasneli, de parca aveam nisip in cutie! Ma duc iar la service, dau baietii jos capacul, ulei negru, iar pilitura la greu! O curata, schimb uleiu, mai merge! A mai disparut din zgomote, dar putin! Fac un drum mai lung vreo 70 km, cand ajung la destinatie, la parcare se blocheaza in marsarier si nu mai iese, dar nici nu da cu spatele, impinsa din fata sau din spate, masina nu se misca, nimic! Chem un mecanic, si imi deblocheaza manual! A, cat am tras de schimbator am rupt si nuca aia! Ma intorc acasa cu 60 la ora, si la vreo 2 zile masina se blocheaza iar, de data asta nici in viteza nu mai intra! Deci am aduso in starea in care nu mai era nevoie de pareri! Cand ajung cu ea la service, pe rotile ei, nu stiu cum! Dau cutia jos, si o desface mecanicul surpriza - un rulment, spart in ea, locasul lui largit la greu, bilele erau mancate, 2 pinioane ciupite, si nu pot sa imi scot din cap, ce gaura era in locul rulmentului! Am luat cutie noua, F17! Acum am o programare pe luni sa schimb ambreiajul, ca are o bataie ce apare cand se dezmorteste, la cad e ok, la rece ok, dar intre se aude ceva! Si dau jos sa vedem exact ce e si cu ocazia asta ii bag si un kit de ambreiaj nou! Bafta!
  1. Forum ClubOpel.com
  2. Probleme Tehnice
  3. Caroserie

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata