lorand19
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Harghita
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2008
- Mesaj Privat
EXPERIENÅ¢A AMERICANÄ‚
Americanii l-au botezat Mr. Biodisel. Åži asta pentru că s-a îmbogăţit de pe urma petrolului verde. ÃŽnainte, era tot fermier. Cultiva porumb, dar afacerile nu îi mergeau prea bine, fiind aproape de faliment. Apoi, a auzit de biodiesel. „Şi totul a fost de atunci ca un miracolâ€, mărturiseÅŸte Willie Nelson, fermierul care la 72 de ani conduce un Mercedes. BineînÅ£eles, pe biodiesel.
de Adrian Negrescu
Despre combustibilii alternativi a auzit în 2000, când a citit un articol în presă. A sesizat imediat oportunitatea ÅŸi, fără să stea prea mult pe gânduri, ÅŸi-a transformat ferma într-un adevărat experiment. ÃŽn decembrie 2004, împreună cu cei patru parteneri ai săi, Peter Bell, Carl Cornelius, Steve Gilcrease ÅŸi Monk White, au pus bazele companiei The Biodiesel Venture GP. „Principala idee de la care am pornit a fost să facem împreună ceva pentru a ajuta America să scape de dependenÅ£a de petrolul străin, să salvăm familiile de fermieri aflate în faliment ÅŸi să facem în aÅŸa fel încât să trăim într-un mediu mai curat. A fost o nebunie, am jucat ca la poker, pe o singură carteâ€, spune Nelson.
Au luat un credit de la bancă ÅŸi au cumpărat utilajele. Åži pe toate terenurile pe care le aveau au cultivat rapiţă ÅŸi porumb. Au prelucrat, uleiul l-au vândut apoi ca biodiesel unor mari companii care, la rândul lor, se aflau în etapa de pionierat a domeniului. „Banii au început uÅŸor-uÅŸor să vină. Åžtiam că ne va fi foarte greu să convingem oamenii că biodiesel-ul este de viitor ÅŸi că va fi mai ieftin să-l folosească. Cu toÅ£ii credeau că biodieselul le va distruge motoarele. A trebuit să facem de faţă cu ei zeci de experimente, ca să le demonstrăm că lucrurile merg aÅŸa cum spunem noiâ€, îşi aminteÅŸte Willie.
Au fost perioade grele, dar, cu timpul, lucrurile s-au rezolvat. „Mi-a plăcut ÅŸi m-a ambiÅ£ionat faptul că toată lumea ne privea cu simpatie, ÅŸi încet - încet, au început să ne ajute, să creadă în noi. Iar afacerea a început să creascăâ€, povesteÅŸte Mr. Biodiesel.
BIODIESELUL I-A SCHIMBAT VIAÅ¢A
De la fermierul falimentar, disperat că afacerile din agricultură nu mai sunt ce au fost odată, a ajuns acum un prosper om de afaceri. Firma sa a deschis filiale în 12 state ÅŸi vrea ca până în 2010 să fie prezentă pe tot teritoriul Americii. ÃŽi place să vorbească despre norocul peste care a dat, despre visul american care pentru el a devenit realitate. “Ştiu că ce spun eu pare desprins dintr-un film de propagandă, dar chiar aÅŸa a fost. Pentru mine, visul american a funcÅ£ionat. Am avut o idee, am mers pe ea până la capăt ÅŸi a meritat. ÃŽntr-adevăr, biodieselul mi-a schimbat viaÅ£aâ€, mărturiseÅŸte Willie într-unul dintre interviurile sale publicate în presa de peste Ocean.
Compania lui Nelson a ajuns, în prezent, să rafineze 8.000 de galoane (peste 30.000 de litri) de combustibil pe zi. „ Până în 2010, vom produce de două ori mai mult ÅŸi asta pentru că piaÅ£a a înÅ£eles oportunitatea combustibililor alternativi. Am luat legătura deja cu sute de fermieri din sudul ţării, cu care am încheiat ÅŸi contracte. Ei ne aduc rapiÅ£a ÅŸi noi prelucrăm. Iar apoi, din câştig, împărÅ£im banii. FrăţeÅŸte, ca între fermieri. Åži asta pentru că biodieselul e mai mult decât o afacereâ€, spune fermierul
american.
Ca un adevărat om de afaceri, el pune clienÅ£ii pe primul loc. “Dacă nu ar fi ei, eu nu aÅŸ fi ajuns unde sunt acum. Succesul meu stă în faptul că au crezut în mine, în produsele mele. Åži cred că nu regretă faptul că au ales alternativaâ€, spune americanul. Iar faptul că oamenii sunt o prioritate este dovedit, fără îndoială, ÅŸi de site-ul său de internet, acolo unde opiniile clienÅ£ilor sunt la loc de cinste, pe prima pagină. “Am pus biodiesel din curiozitate, să văd cum e. Am mers până la rude, la Dallas ÅŸi înapoi ÅŸi am ieÅŸit mai ieftin cu 5 dolari ÅŸi 30 de cenÅ£i decât dacă aÅŸ fi alimentat cu motorină. Sunt foarte încântat de
biodiesel ÅŸi de acum încolo o să pun numai aÅŸa ceva în maÅŸinăâ€, spune pe site-ul lui Willie, Harold Thornton. „Biodieselul miroase bine. Merge mai bine. E mai bun!â€, scrie ÅŸi R.Brooks. „La început am crezut că este o înÅŸelătorie. Că vor să ne vândă resturi de petrol, pe post de combustibil. Nu i-am crezut până ce nu am încercat într-o seară. Motorul meu chiar mergea mai bine, trăgea ÅŸi se miÅŸca excelent. Acum, sunt un client fidel al lui Willieâ€, spune David Simon, un alt client mulÅ£umit. „Nu înÅ£eleg de ce guvernul nostru nu s-a gândit mai de mult la alternativa asta. Din anii războiului, ne chinuim să negociem cu arabii, să ne vândă mai mult petrol, ne luptăm cu teroriÅŸtii ca să punem mâna pe terenurile petroliere când, iată, putem face totul cu mâna noastră. Cu biodiesel, nu vom mai depinde de nimeniâ€, spune Daniel Duncan.
Compania lui Nelson a deschis filiale în 12 state şi vrea ca până în 2010 să ajungă în toată America. A ajuns, în prezent, să rafineze 8.000 de galoane de combustibil pe zi.
O AMERICÄ‚ MAI CURATÄ‚!
Willie Nelson e tipicul americanului de la ţară. Un fermier deştept, cu idei, dar îndrăgostit de valorile tradiţionale. Chiar dacă învârte milioane de dolari, nu a renunţat la hobby-ul său – country music. „Continui să cânt ca în tinereţe. Country-music, ca şi biodieselul, fac parte din viaţa mea. Am început această afacere pentru că vedeam prea mulţi fermieri în jurul meu care, practic, ajunseseră în faliment. Degeaba cultivau porumb mai bun, grâu de calitate, degeaba creşteau animale. Întotdeauna era
cineva din altă Å£ară, cu produse mai ieftine. Åži nu neapărat mai bune. Ce am făcut noi a fost să dăm o speranţă fermierilor. Acum mulÅ£i cultivă plante pentru a le transforma în biodiesel. E mai ieftin, e viitorul. Åži vrem ca viitorul să ne aducă o Americă curată!â€, mai spune Nelson. Nu prea îi place să vorbească de cum a făcut banii. Crede însă că în viaţă trebuie să ÅŸtii să vezi oportunităţile ÅŸi să alegi ceea ce vrei să faci. „Eu am ales biodiesel-ul ÅŸi mi-a schimbat viaÅ£a. Unii pot să facă afaceri pe bursă, să câştige într-un minut milioane de dolari. AlÅ£ii preferă să stea cu banii în bancă ÅŸi să trăiască din dobândă. Cred că până la urmă totul e legat de tupeu, de puterea de a-Å£i urmări Å£elul, visul, idealul. Åžtiu că poate sună puÅ£in cam propagandistic ce spun, dar ăsta e adevărulâ€.
Ce am făcut noi a fost să dăm o speranţă fermierilor. Acum mulţi cultivă plante pentru a le transforma în biodiesel. E mai ieftin, e viitorul. Şi vrem ca viitorul să ne aducă o Americă curată!
CAMIOANE, MUZICÄ‚ ÅžI BIODIESEL
Carl’s Corner e un loc de legendă pentru destinul biodieselului în SUA. E o staÅ£ie de camioane între Dallas ÅŸi Waco, în Texas, locul în care Willie Nelson ÅŸi-a început revoluÅ£ia. „De acolo am început totul ÅŸi, în fiecare an, mă întorc cu nostalgie în acel loc. De altfel, de acolo, începem în fiecare an ÅŸi parada noastră tradiÅ£ională. E vorba de 18 camioane, alimentate cu biodiesel, cu care mergem prin toată Å£ara, aducând oamenilor muzica mea ÅŸi vorbindu-le de biodieselâ€, povesteÅŸte Willie. Acest turneu i-a adus celebritatea. Este un turneu în care muzica country a însemnat pentru prima dată ceva mai mult pentru fermierii americani.
ÃŽn prezent, la 72 de ani, Nelson conduce un Mercedes, bineînÅ£eles pe biodiesel. “Îmi plac maÅŸinile nemÅ£eÅŸti. Sunt calitativ superioare. Iar cu biodiesel merg incredibil. ÃŽmi place că miroase a cartofi prăjiÅ£i ÅŸi că motorul se aude bine, e mai curat, merge mai bineâ€, spune Willie. Americanul speră ca până în 2020 jumătate din maÅŸinile din America, să meargă cu biodiesel. „Visez la momentul acela. Nu ÅŸtiu dacă o să mai trăiesc, dar cred cu tărie în viitor, cred în potenÅ£ialul biodiesel-uluiâ€. ÃŽn prezent, camioanele americane sunt în proporÅ£ie de 15% alimentate cu biodiesel. Willie Nelson spune că până în 2010 cel puÅ£in 30% dintre transportatorii americani vor folosi biodiesel, iar până în 2020, procentul va ajunge la jumătate. „Acesta este viitorul. Åži cred că ÅŸi utilizatorii particulari o vor face. Iar semnalele sunt mai mult decât încurajatoareâ€, mai spune Willie Nelson.
Pentru mine, visul american a funcţionat. Am avut o idee, am mers pe ea până la capăt şi a meritat. Într-adevăr, biodieselul mi-a schimbat viaţa.
RÄ‚ZBOIUL INUTIL
ÃŽn Statele Unite ale Americii, biodieselul nu mai e de mult o afacere de nişă. A devenit o adevărată industrie, iar statul încurajează prin toate pârghiile producÅ£ia de combustibil alternativ. Åži asta în condiÅ£iile în care rezervele de petrol se reduc pe zi ce trece. „Trebuie să scăpăm de jugul petrolului. America este dependentă de petrolul din ţările arabe. Dacă acolo se întâmplă un conflict, noi avem de suferit, iar economia resimte ÅŸocul imediat. Ne trebuie o alternativă la carburanÅ£ii clasici ÅŸi îmi pare bine că guvernul ÅŸi congresul au înÅ£eles asta. Nu putem trăi la nesfârÅŸit din petrolul irakian. Iar toÅ£i combustibilii alternativi, nu numai biodieselul, trebuie să fie o soluÅ£ieâ€, consideră Nelson. De altfel, el este un pacifist convins. Nu îi place deloc războiul ÅŸi nu poate înÅ£elege de ce oamenii aleg să folosească armele pentru a rezolva probleme comerciale. „Războiul din Irak este pentru terenurile petroliere de acolo. O spun ÅŸi o susÅ£in cu tărie. Dacă am investi mai mult în biodiesel, n-am mai avea nevoie de petrolul din Orient. Dacă am face mai mult pentru ecologie, pentru mediul ambiant, poate n-am mai trăi perioadele acestea meteo extreme. Trebuie să facem mai mult pentru viaÅ£a noastră, pentru viitorul nostru... â€, mai spune Nelson, care vorbeÅŸte în multe din cântecele sale despre pace, o viaţă fericită,
despre o alternativă paşnică.
Americanii l-au botezat Mr. Biodisel. Åži asta pentru că s-a îmbogăţit de pe urma petrolului verde. ÃŽnainte, era tot fermier. Cultiva porumb, dar afacerile nu îi mergeau prea bine, fiind aproape de faliment. Apoi, a auzit de biodiesel. „Şi totul a fost de atunci ca un miracolâ€, mărturiseÅŸte Willie Nelson, fermierul care la 72 de ani conduce un Mercedes. BineînÅ£eles, pe biodiesel.
de Adrian Negrescu
Despre combustibilii alternativi a auzit în 2000, când a citit un articol în presă. A sesizat imediat oportunitatea ÅŸi, fără să stea prea mult pe gânduri, ÅŸi-a transformat ferma într-un adevărat experiment. ÃŽn decembrie 2004, împreună cu cei patru parteneri ai săi, Peter Bell, Carl Cornelius, Steve Gilcrease ÅŸi Monk White, au pus bazele companiei The Biodiesel Venture GP. „Principala idee de la care am pornit a fost să facem împreună ceva pentru a ajuta America să scape de dependenÅ£a de petrolul străin, să salvăm familiile de fermieri aflate în faliment ÅŸi să facem în aÅŸa fel încât să trăim într-un mediu mai curat. A fost o nebunie, am jucat ca la poker, pe o singură carteâ€, spune Nelson.
Au luat un credit de la bancă ÅŸi au cumpărat utilajele. Åži pe toate terenurile pe care le aveau au cultivat rapiţă ÅŸi porumb. Au prelucrat, uleiul l-au vândut apoi ca biodiesel unor mari companii care, la rândul lor, se aflau în etapa de pionierat a domeniului. „Banii au început uÅŸor-uÅŸor să vină. Åžtiam că ne va fi foarte greu să convingem oamenii că biodiesel-ul este de viitor ÅŸi că va fi mai ieftin să-l folosească. Cu toÅ£ii credeau că biodieselul le va distruge motoarele. A trebuit să facem de faţă cu ei zeci de experimente, ca să le demonstrăm că lucrurile merg aÅŸa cum spunem noiâ€, îşi aminteÅŸte Willie.
Au fost perioade grele, dar, cu timpul, lucrurile s-au rezolvat. „Mi-a plăcut ÅŸi m-a ambiÅ£ionat faptul că toată lumea ne privea cu simpatie, ÅŸi încet - încet, au început să ne ajute, să creadă în noi. Iar afacerea a început să creascăâ€, povesteÅŸte Mr. Biodiesel.
BIODIESELUL I-A SCHIMBAT VIAÅ¢A
De la fermierul falimentar, disperat că afacerile din agricultură nu mai sunt ce au fost odată, a ajuns acum un prosper om de afaceri. Firma sa a deschis filiale în 12 state ÅŸi vrea ca până în 2010 să fie prezentă pe tot teritoriul Americii. ÃŽi place să vorbească despre norocul peste care a dat, despre visul american care pentru el a devenit realitate. “Ştiu că ce spun eu pare desprins dintr-un film de propagandă, dar chiar aÅŸa a fost. Pentru mine, visul american a funcÅ£ionat. Am avut o idee, am mers pe ea până la capăt ÅŸi a meritat. ÃŽntr-adevăr, biodieselul mi-a schimbat viaÅ£aâ€, mărturiseÅŸte Willie într-unul dintre interviurile sale publicate în presa de peste Ocean.
Compania lui Nelson a ajuns, în prezent, să rafineze 8.000 de galoane (peste 30.000 de litri) de combustibil pe zi. „ Până în 2010, vom produce de două ori mai mult ÅŸi asta pentru că piaÅ£a a înÅ£eles oportunitatea combustibililor alternativi. Am luat legătura deja cu sute de fermieri din sudul ţării, cu care am încheiat ÅŸi contracte. Ei ne aduc rapiÅ£a ÅŸi noi prelucrăm. Iar apoi, din câştig, împărÅ£im banii. FrăţeÅŸte, ca între fermieri. Åži asta pentru că biodieselul e mai mult decât o afacereâ€, spune fermierul
american.
Ca un adevărat om de afaceri, el pune clienÅ£ii pe primul loc. “Dacă nu ar fi ei, eu nu aÅŸ fi ajuns unde sunt acum. Succesul meu stă în faptul că au crezut în mine, în produsele mele. Åži cred că nu regretă faptul că au ales alternativaâ€, spune americanul. Iar faptul că oamenii sunt o prioritate este dovedit, fără îndoială, ÅŸi de site-ul său de internet, acolo unde opiniile clienÅ£ilor sunt la loc de cinste, pe prima pagină. “Am pus biodiesel din curiozitate, să văd cum e. Am mers până la rude, la Dallas ÅŸi înapoi ÅŸi am ieÅŸit mai ieftin cu 5 dolari ÅŸi 30 de cenÅ£i decât dacă aÅŸ fi alimentat cu motorină. Sunt foarte încântat de
biodiesel ÅŸi de acum încolo o să pun numai aÅŸa ceva în maÅŸinăâ€, spune pe site-ul lui Willie, Harold Thornton. „Biodieselul miroase bine. Merge mai bine. E mai bun!â€, scrie ÅŸi R.Brooks. „La început am crezut că este o înÅŸelătorie. Că vor să ne vândă resturi de petrol, pe post de combustibil. Nu i-am crezut până ce nu am încercat într-o seară. Motorul meu chiar mergea mai bine, trăgea ÅŸi se miÅŸca excelent. Acum, sunt un client fidel al lui Willieâ€, spune David Simon, un alt client mulÅ£umit. „Nu înÅ£eleg de ce guvernul nostru nu s-a gândit mai de mult la alternativa asta. Din anii războiului, ne chinuim să negociem cu arabii, să ne vândă mai mult petrol, ne luptăm cu teroriÅŸtii ca să punem mâna pe terenurile petroliere când, iată, putem face totul cu mâna noastră. Cu biodiesel, nu vom mai depinde de nimeniâ€, spune Daniel Duncan.
Compania lui Nelson a deschis filiale în 12 state şi vrea ca până în 2010 să ajungă în toată America. A ajuns, în prezent, să rafineze 8.000 de galoane de combustibil pe zi.
O AMERICÄ‚ MAI CURATÄ‚!
Willie Nelson e tipicul americanului de la ţară. Un fermier deştept, cu idei, dar îndrăgostit de valorile tradiţionale. Chiar dacă învârte milioane de dolari, nu a renunţat la hobby-ul său – country music. „Continui să cânt ca în tinereţe. Country-music, ca şi biodieselul, fac parte din viaţa mea. Am început această afacere pentru că vedeam prea mulţi fermieri în jurul meu care, practic, ajunseseră în faliment. Degeaba cultivau porumb mai bun, grâu de calitate, degeaba creşteau animale. Întotdeauna era
cineva din altă Å£ară, cu produse mai ieftine. Åži nu neapărat mai bune. Ce am făcut noi a fost să dăm o speranţă fermierilor. Acum mulÅ£i cultivă plante pentru a le transforma în biodiesel. E mai ieftin, e viitorul. Åži vrem ca viitorul să ne aducă o Americă curată!â€, mai spune Nelson. Nu prea îi place să vorbească de cum a făcut banii. Crede însă că în viaţă trebuie să ÅŸtii să vezi oportunităţile ÅŸi să alegi ceea ce vrei să faci. „Eu am ales biodiesel-ul ÅŸi mi-a schimbat viaÅ£a. Unii pot să facă afaceri pe bursă, să câştige într-un minut milioane de dolari. AlÅ£ii preferă să stea cu banii în bancă ÅŸi să trăiască din dobândă. Cred că până la urmă totul e legat de tupeu, de puterea de a-Å£i urmări Å£elul, visul, idealul. Åžtiu că poate sună puÅ£in cam propagandistic ce spun, dar ăsta e adevărulâ€.
Ce am făcut noi a fost să dăm o speranţă fermierilor. Acum mulţi cultivă plante pentru a le transforma în biodiesel. E mai ieftin, e viitorul. Şi vrem ca viitorul să ne aducă o Americă curată!
CAMIOANE, MUZICÄ‚ ÅžI BIODIESEL
Carl’s Corner e un loc de legendă pentru destinul biodieselului în SUA. E o staÅ£ie de camioane între Dallas ÅŸi Waco, în Texas, locul în care Willie Nelson ÅŸi-a început revoluÅ£ia. „De acolo am început totul ÅŸi, în fiecare an, mă întorc cu nostalgie în acel loc. De altfel, de acolo, începem în fiecare an ÅŸi parada noastră tradiÅ£ională. E vorba de 18 camioane, alimentate cu biodiesel, cu care mergem prin toată Å£ara, aducând oamenilor muzica mea ÅŸi vorbindu-le de biodieselâ€, povesteÅŸte Willie. Acest turneu i-a adus celebritatea. Este un turneu în care muzica country a însemnat pentru prima dată ceva mai mult pentru fermierii americani.
ÃŽn prezent, la 72 de ani, Nelson conduce un Mercedes, bineînÅ£eles pe biodiesel. “Îmi plac maÅŸinile nemÅ£eÅŸti. Sunt calitativ superioare. Iar cu biodiesel merg incredibil. ÃŽmi place că miroase a cartofi prăjiÅ£i ÅŸi că motorul se aude bine, e mai curat, merge mai bineâ€, spune Willie. Americanul speră ca până în 2020 jumătate din maÅŸinile din America, să meargă cu biodiesel. „Visez la momentul acela. Nu ÅŸtiu dacă o să mai trăiesc, dar cred cu tărie în viitor, cred în potenÅ£ialul biodiesel-uluiâ€. ÃŽn prezent, camioanele americane sunt în proporÅ£ie de 15% alimentate cu biodiesel. Willie Nelson spune că până în 2010 cel puÅ£in 30% dintre transportatorii americani vor folosi biodiesel, iar până în 2020, procentul va ajunge la jumătate. „Acesta este viitorul. Åži cred că ÅŸi utilizatorii particulari o vor face. Iar semnalele sunt mai mult decât încurajatoareâ€, mai spune Willie Nelson.
Pentru mine, visul american a funcţionat. Am avut o idee, am mers pe ea până la capăt şi a meritat. Într-adevăr, biodieselul mi-a schimbat viaţa.
RÄ‚ZBOIUL INUTIL
ÃŽn Statele Unite ale Americii, biodieselul nu mai e de mult o afacere de nişă. A devenit o adevărată industrie, iar statul încurajează prin toate pârghiile producÅ£ia de combustibil alternativ. Åži asta în condiÅ£iile în care rezervele de petrol se reduc pe zi ce trece. „Trebuie să scăpăm de jugul petrolului. America este dependentă de petrolul din ţările arabe. Dacă acolo se întâmplă un conflict, noi avem de suferit, iar economia resimte ÅŸocul imediat. Ne trebuie o alternativă la carburanÅ£ii clasici ÅŸi îmi pare bine că guvernul ÅŸi congresul au înÅ£eles asta. Nu putem trăi la nesfârÅŸit din petrolul irakian. Iar toÅ£i combustibilii alternativi, nu numai biodieselul, trebuie să fie o soluÅ£ieâ€, consideră Nelson. De altfel, el este un pacifist convins. Nu îi place deloc războiul ÅŸi nu poate înÅ£elege de ce oamenii aleg să folosească armele pentru a rezolva probleme comerciale. „Războiul din Irak este pentru terenurile petroliere de acolo. O spun ÅŸi o susÅ£in cu tărie. Dacă am investi mai mult în biodiesel, n-am mai avea nevoie de petrolul din Orient. Dacă am face mai mult pentru ecologie, pentru mediul ambiant, poate n-am mai trăi perioadele acestea meteo extreme. Trebuie să facem mai mult pentru viaÅ£a noastră, pentru viitorul nostru... â€, mai spune Nelson, care vorbeÅŸte în multe din cântecele sale despre pace, o viaţă fericită,
despre o alternativă paşnică.
copoiu007
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2010
- Mesaj Privat
sal.am un astra h 1.7 cdti din 2005
un amic mi-a zis ca sa nu mai alimentez de la Rompetrol ca ei au combustibil biodiesel si imi strica motorul
de 1 an numai de la ei alimentez si masina merge f bine
oare are dreptate?la modelele din 2009 incoace poti baga biodiesel?
daca e mai cunoscator cineva,rog ajutati cu pareri
un amic mi-a zis ca sa nu mai alimentez de la Rompetrol ca ei au combustibil biodiesel si imi strica motorul
de 1 an numai de la ei alimentez si masina merge f bine
oare are dreptate?la modelele din 2009 incoace poti baga biodiesel?
daca e mai cunoscator cineva,rog ajutati cu pareri
copoiu007
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2010
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
copoiu007
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2010
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Irelevant. Rompetrol, Petrom si Lukoil, cei ce prelucreaza motorina sunt obligati sa adauge o cota de biodiesel in ea. Este destul de mica si la fel la fiecare. Se pare totusi ca e bine sa ocolesti benzinariile Lukoil, in ale caror produse se gaseste o cantitate mai mare de sulf.
am bagat la greu [tone si tone], masina-i racheta si la demararaj si la orice.
sunt convins ca astea sunt scornite cu Lukoiul . [nu o lua ca o contrazicere]
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
http://www.realitatea.net/n...burant_72581.html
Cat despre motorina de la Luk, si mie mi se pare bune. De canistra numai de acolo bag, iar de pompa de la Rompetrol sau Petrom. Exclus OMV, care cel putin la benzine sunt pilaf in ciuda faptului ca ar trebui sa fie la fel cu Petrom.
Totul spun din experienta de condus, nu de chimist
Cat despre motorina de la Luk, si mie mi se pare bune. De canistra numai de acolo bag, iar de pompa de la Rompetrol sau Petrom. Exclus OMV, care cel putin la benzine sunt pilaf in ciuda faptului ca ar trebui sa fie la fel cu Petrom.
Totul spun din experienta de condus, nu de chimist
- ionutxxl
- ****
- 1,255 mesaje
- din 04 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Suceava
ionutxxl
- Mesaje scrise: 1,255
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
Eu am circulat 3 ani numai cu biodisel la busul firmei un lt 46..Biodiselul care l-am folosit era din ulei de rapita si provenea din Germania de la o ferma unde toate utilajele si masinile erau alimentate cu biodisel.Nu se simtea nici o diferenta de putere sau consum fata de motorina,inafara de mirosul de prajeala pe care-l elimina,in schimb era mizerabila avea o depunere gen ca alge intro mlastina infunda filtrele la 5 mii km,
Ce am constatat topeste tot ce inseamna cauciuc,cand alimentam mai dadeam din butoi pe prag la masina si apoi calcam si mi se inmuia talpa la papuci,chederu la mancat tot...Lt era din 2002 si avea pompa originala de injectie care a tinut 3 ani si 180000kmnumai cu biodisel pana intr-o zi cand a cazut..S-a cumparat pompa noua si la drum..Din pacate a tinut 2 curse de germania si a cazut ..Nu stiu cum era vechea pompa de a tinut atata dar la noua pompa a mancat toate garniturile si s-a stricat..
Cum scadea temperatura sub 5 grade biodiselul se facea ca marmelada nu mai putea fi folosit,Eu am avut tone pe mana gratis si nu am avut curajul sa pun un l in masina mea Aici toata discutia s-a referit la biodisel pur, nu motorina amestecata cu biodisel...
Ce am constatat topeste tot ce inseamna cauciuc,cand alimentam mai dadeam din butoi pe prag la masina si apoi calcam si mi se inmuia talpa la papuci,chederu la mancat tot...Lt era din 2002 si avea pompa originala de injectie care a tinut 3 ani si 180000kmnumai cu biodisel pana intr-o zi cand a cazut..S-a cumparat pompa noua si la drum..Din pacate a tinut 2 curse de germania si a cazut ..Nu stiu cum era vechea pompa de a tinut atata dar la noua pompa a mancat toate garniturile si s-a stricat..
Cum scadea temperatura sub 5 grade biodiselul se facea ca marmelada nu mai putea fi folosit,Eu am avut tone pe mana gratis si nu am avut curajul sa pun un l in masina mea Aici toata discutia s-a referit la biodisel pur, nu motorina amestecata cu biodisel...