Paranoid
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Vin și eu cu o problemă și anume aceea că îmi plouă în portbagaj. Rău.
Am exclus și reparat pe rând potențialele cauze, dar apa tot se infiltrează, ajungând să am piscină în oala roții de rezervă.
Ca să le exclud pe rând, pe la flapsurile gurilor de aerisire din spatele bării nu îmi intră, nici pe la hayon la garnitura ștergătorului (pe aia am reparat-o), nici pe la stopuri și nici pe la antenă (acolo nu am verificat, dar plafonul nu este ud).
Abia ieri am aflat pe unde, dar nu știu sursa. Am găsit baltă în portbagaj și m-am apucat să desfac capitonajele laterale. Surpriză, se scurge pe la montanți, sau din montanți, prin interiorul lor, mai exact. Am căutat să văd dacă există trasee de scurgere și găuri de drenaj pe la plafon, dar nu am găsit nimic.
Pe unde ar putea să se infiltreze de ajunge tocmai în montanții D?
Mulțumesc anticipat!
MODEL: Vectra 2001 hatchback
MOTOR: Z16XE
- bibu16v
- *******
- 7,310 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,310
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Altfel doar îmbinările foii de tablă a pavilionului(plafonului) cu panourile laterale ale caroseriei: toate elementele amintite sunt samblate prin sudură în puncte și etanșate cu mastic pe toată lungimea îmbinării, după care este vopsit. La vrâsta asta și la clima României(mai ales în sud), masticul, de pe zonele cele mai expuse soarelui, respectiv pavilion și zonele adiacente, se coace și devine friabil, din vibrații, apar microfisuri, care ce să vezi, lasă apa să pătrundă în interiorul caroseriei....se remarcă vizual zonele cu probleme prin faptul că vopseaua dispare de pe mastic și acesta rămâne la vedere, cu o lupă sau cameră potrivită se vede că e crăpat.
Trebuie să inspectezi cu atenție, toate îmbinările pavilionului cu panourile laterale, în special dela stâlpul B spre spate(dar aș lua-o chiar dela stâlpul A) înclusiv pe rama superioară a hayonului...atenție sporită, migală, ochi de vultur și minte ageră îți doresc, că dacă le-aduni pe astea, te descurci. Baftă și spor.
PS
La final, poți încerca lucrarea ”waterproof” cu un furtun cu apă curentă, dar care să arunce apă măcat vreo 15 minute pe zona vizată: microfisurile astea sunt drăcoase, au prostul obicei să se amorseze greu, dar când s-au amorsat, picură mai ceva ca un obărtainăr obosit.
Paranoid
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
- corsablue
- *****
- 3,024 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 3,024
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Vă mulțumesc pentru răspunsuri. Știu problema, știu soluția, acum sper să am spor și să nu mai plouă mâine, că altfel va fi o aventură.
- corsablue
- *****
- 3,024 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 3,024
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,310 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,310
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,310 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,310
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- corsablue
- *****
- 3,024 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 3,024
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Deja am făcut toate aste. Mastic vechi curățat, spălat, degresat, tratat anticoroziv (aveam și niște puncte de rugină), mastic nou și vopsit. Încă e demontată jumătate de mașină, dar zilele astea sper să o termin. Dacă tot am demontat portbagajul și am acces la amortizoare, le schimb și pe alea că sunt uzate.
- bibu16v
- *******
- 7,310 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,310
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Am mocheta udă (nu e caliriferul, ăla e schimbat de curând și l-am și verificat). Sper doar că sunt canalele de scurgere înfundate. Prefer să scot roțile, carenajele, ba chiar și aripile și să curăț decât să mai repet aceeași operație și pe față.
Paranoid
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Am luat în primire de la ai mei un Chevrolet Aveo din 2007. Mașina a fost accidentată, a luat frontal un indicator rutier, s-au strâmbat lonjeroanele, a târât indicatorul pe sub ea, s-a agățat de puntea spate, a tras-o și abia apoi a ieșit. Ambițios indicator, nimic de zis, a făcut pagube de la A la Z. Deși mașina a fost reparată, tot nu a mai rămas în mințile ei și a fost trasă pe dreapta. Acum mă gâdeam dacă merită reparată, sau dusă la fier vechi. O punte spate e 400 de lei din dezmembrări. De mașină mi-ar părea rău, mai ales că are 100.000 de km și a fost luată de nouă.
Întrebarea este următoarea: mai merită făcută partea frontală? Lonjeroane noi se găsesc, dar ce ar implica mai exact această operație în materie de bani și muncă?
Vă mulțumesc și scuze pentru off-topic.
- corsablue
- *****
- 3,024 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 3,024
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Trebuie să accepți că ai nevoie să găsești un atelier care are stand de caroserie să o "tragă/întindă" la cotele de producție, apoi să socotești că reparația este minim 20.000 de lei.
Crezi că merită? Știu "are puțini kilometri și e păcat de ea" , dar merită? După ce te apuci de demontat/reparat constați că trebuie pragurile poate și pedalierul, apoi trebuie să refaci toată pasivizarea/hidroizolarea pe dedesubt plus tinichigerie/vopsitorie și la final după muncă și cheltuieli mari constați că face 4 urme...
Dacă ai răbdare o vinzi pe bucăți/dezmembrare și pentru ai tăi cumperi alta nebubuită.
Pentru partea de față demontezi grila de la ștergătoare parbriz complet și vezi ce găsești acolo. Înainte de a desface să faci câteva fotografii și pe măsură ce demontezi, pentru a nu te chinui la remontare.
Să desfaci borna minus înainte! Când scoți borna să ai cheia în buzunar și geamurile dacă sunt electrice să fie sus ( în caz că vine ploaia să nu te chinui).
Spor!
Paranoid
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Da, adevărul este că nu merită. Ai mei și-au luat altă mașină și mi-au pasat-o mie pe asta. Cum am Opelul, nu am de ce să bag bani în Chevrolet, mai ales că intervenția este complicată și costisitoare. De vândut, așa ceva nu voi face, nu vreau să-și blesteme nimeni zilele din cauza mea. Probabil voi dezmembra ce pot și restul duc la fier vechi.
Dacă tot sunt pe val în topicul ăsta, vin cu aceeași problemă, altă localizare, menționată mai sus. Îmi intră apă prin față, pe la mochetă. Am demontat ieri bară, aripi, cam tot ce ține de față ca să am acces la canalele de scurgere și să le desfund. Ce e drept, erau înfundate aproape complet cu nămol și frunze. Pe față nu am găsit același tip de îmbinare izolată cu mastic ca pe spate. Oare există și alte locuri prin care se poate infiltra apa când plouă? Dacă tot m-am apucat de mașină, măcar să o fac cum trebuie...