Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • cristian_dtr_16V

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra Y 22 DTR din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Vreau sa stiu daca se pote asa ceva , pt. ca la alte modele de masini exista un buton anume care are aceasta functie , adica de a dezactiva esp-ul , banuiesc si TC-ul , si ce urmari negative sau dereglari are asupra masini ?!? Este vb. de o Vectra C 2003 , tipul Y 22 DTR . Motivul pt care vreau sa aflu acest lucru : Pierd "secunde" bune la plecarea dupa loc si la schimbarea treptei a-II-a , cei ce au un condus mai sportiv si care mai participa la o liniuta stiu despre ce este vb ! Asta s-a si intamplat acum vreo 2 zile am dat o liniuta , defat doua cu un amic posesor de Golf 4 , an fab. 2001 , motor 2.0 L benzinar , 115 cp , in sf. sa trecem mai depatre . Prima tragere => victorie Vectra C , cu o distanta de o masina aprox. , a doua tragere => victorie Golf 4 , cu o distanta de o masina si jum. aroape doua (mentionez ca ne-am tras pe o distanta de aprox 500 m) Crying or Very sad . De ce s-a intamplat asta , cum s-a putut ca doar l-am facut prima data Question nu imi venea sa cred Exclamation asa k l-am intrebat dak nu are vreun buton sport care schimba parametri motorului de m-a depasit asa usor ?!? Mi-a raspus simplu : - Prima cursa aveam esp-ul activat , iar la a doua DEZACTIVAT ! Reactia mea : "MAMA CE DIFERENTA" si de ce el avea acel buton iar eu nu ?! Sper sa-ma ajute cineva cu aceasta problema . . . Multumesc anticipat . . .
Skip Ads 60 min (0/3)

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,602
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nu se poate decat prin scoaterea sigurantei, dar cred ca ramai si fara ABS. Cat despre liniuta asta, banuiesc ca nu a fost vorba numai de traction controlul, cred ca si tipul a gresit prima data. Personal, in cazul unei plecari de pe loc, nu cred ca ai vreo sansa in fata unui benzinar de 115CP si 1200kg. Cu start lansat, poate...

Cu TC ar trebui sa ai plecari la fel ca si fara. Dupa cate am vazut eu, la VectraC intra destul de tarziu TC, apuci sa scartai rotile destul de bine inainte sa intre.


Ultima modificare facuta de dodo_13 la Lun 02 Jul, 2007 11:58 am
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.6 din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Din cate stiu, se poate. Se monteaza buton de dezactivare/activare.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,602
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Mai este o mica smecherie care se poate face la plecarea de pe loc, pentru mai multa aderenta: se plimba usor volanul stanga dreapta, pana nu se mai aude scartaitul rotilor. Evident, ar trebui sa ai data muzica la minim. Smile
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,137
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra y 22 dtr din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Nu se poate decat prin scoaterea sigurantei, dar cred ca ramai si fara ABS. Cat despre liniuta asta, banuiesc ca nu a fost vorba numai de traction controlul, cred ca si tipul a gresit prima data. Personal, in cazul unei plecari de pe loc, nu cred ca ai vreo sansa in fata unui benzinar de 115CP si 1200kg. Cu start lansat, poate...

Cu TC ar trebui sa ai plecari la fel ca si fara. Dupa cate am vazut eu, la VectraC intra destul de tarziu TC, apuci sa scartai rotile destul de bine inainte sa intre.


corect !si ar mai fi ceva:cu tc-ul decuplat cred ca ar face ca naiba si nici nu cred ca poti pleca de pe loc daca accelerezi puternic,abia face fata tc-ul cuplului si fortei de tractiune,eu am roti de 215/55 16 si daca vreau o pot scartai si 10 metri cu
tc cu tot...
parerea mea e ca mai bine sa ai tc cuplat pt. ca vrei sa pleci cat mai bine ,nu sa faci un burn....
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,602
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Exemplul clar e cel din formula 1: cu cat ai TC mai bun, cu atat pleci mai bine de la start si cu atat iesi mai bine din curbe. Nu prea o sa vedeti fum la startul unei curse de formula 1. Dar intradevar, ei nu au ESP ci doar TC.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,038
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Si la mine mi s-a parut ciudat TC-ul la inceput, dar tind sa cred ca pleaca mult mai bine decat daca ar scartai pe loc cateva secunde bune la inceput, intr-adevar in prima si a doua treapta TC-ul limiteaza substantial forta motorului pentru a nu pierde aderenta, dar cand ai ajuns intr-a treia acesta nu mai intra.

Dupa remapare sincer sa fiu nu mi s-a parut mare diferenta fata de cum accelera inainte masina tocmai din cauza TC-ului, dar testam demarajul printre blocuri unde nici nu ajungeam cu a doua la capat, pentru ca indeferent de puterea motorului, tractiunea oferita de cauciucuri era aceeasi, abia dupa ce am iesit la drum lung si am avut unde sa schimb a treia s-a vaziut clar diferenta de cuplu si putere (+25Nm, +15CP).

Si eu sunt de parere ca fara TC demarezi mai greu, doar ca surplusul de putere este mai usor vizibil.
  • cristian_dtr_16V

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra Y 22 DTR din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Apropo eu nu am intrebat daca e bine sa ai esp si tc activat , eu vreau sa stiu dak se poate dezactiva , faza cu siguranta am facuto de mult si nu imi mai porneste motorul ! Ink odata domnule dodo f1 este f1 si turismul este turism . Un sofer profesionist nu are nevoie de esp si tc pt ca il incurk , astea sunt sisteme de siguranta pt noi soferi de zi cu zi ! Pt asta mai urmariti si voi emisiuni tv precum top gear s.a.m.d , aia acolo se plang ca , cu esp si tc activat ajung cu o sec mai tarziu la sosire , deci ce vrea sa insemne asta ?
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,038
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Dar ajung la sosire....

Cand am intrat cu masina in tara, am prins furtuna si ploaie cu galeata plus ca era trecut de miezul noptii, iar eu obosit si grabit i-am dat tare la masina, si se stie cat de dificil e drumul de la Arad la Deva. Curbele sunt semnalizate prin copaci, sau nesemnalizate, soseaua uda de nu vedeai asfaltul ci ziceai ca mergi pe apa, asa ca erai nevoit sa franezi cand deja ai intrat in curba, nu de putine ori mi s-a aprins becul de ESP, semn ca isi face treaba, si ca ma fereste de a iesi de pe sosea.

De altfel daca tot faci curse de ce ai ales o masina mare cu motor diesel creata pentru spatiu confort si nu in ultimul rand economie? Si la ce sofer adevarat te referi?, cei care testeaza masinile pe Top Gear sunt piloti din campionatul britanic de turisme care il interpreteaza pe "The Stig", un sofer normal ca mine si ca tine profita din plin de sistemele astea "neimportante" de siguranta si in mod sigur nu ar ajunge mai repede la destinatie cu ele oprite, pentru ca acestea sunt creeate sa "ierte" multe greseli.

Pana nu-mi arati vreo cupa de la VTM sau CNR, tind sa cred ca nici tu nu ai scoate timpi mai buni, fara TC si ESP decat poate doar la cursele astea de demaraj la care ar putea participa fara prea mare greutate si o masina fara sofer....

Daca tot te roade sa le deconectezi, cred ca se poate cu OpelTechul intr-un service Opel, sau sa nimeresti siguranta buna, si sa mergi cu eroarea pe bord.
  • cristian_dtr_16V

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra Y 22 DTR din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca ai loato prea personal ! Unde dai , si unde crapa ? Unu nu-i problema ta de ce am motor diesel , nu te-ai gandit , poate omu' este fan diesel si doi deja discutia a deviat ! Si vezi ca te contrazici singur , alea sunt sist pt siguranta , nu pt curse , unde incurca ! Ink odata am nevoie de cineva care sa imi spuna sigur cum dezactivez esp si tc , nu de discuti contradictorii . Asa k , respect pt cei care mi-au dat o mana de ajutor pana acum , chiar cine ?
Skip Ads 60 min (0/3)

  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,038
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu am luat-o personal ca nu aveam de ce, am dat un exemplu la adresa ta fara insa a incerca sa te jignesc; asa s-a nimerit, toti suntem soferi obisnuiti pana la urma....

Nu prea vad cum m-am contrazis, dar nu vreau sa dezvolt o polemica pe ideea asta.

Daca ai rabdare pana deseara cand ajung acasa si ma pot uita in TIS, iti spun exact ce siguranta sa scoti, momentan sunt la munca si nu am acces la program. Mai mult ca sigur ai scos o siguranta de pe comanda centrala a mai multor sisteme, trebuie scoasa doar cea de pe EPS, (TC si EPS sunt pe acelasi modul), ABS e separat deci va ramane.


Ultima modificare facuta de LEXXX la Joi 05 Jul, 2007 12:47 pm
  • BOD

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Taica.. omu' intreaba cum se dezactiveaza ESP-ul pentru ca asta vrea. Daca citesti mai atent omu' nu vine de la deva si ploua.. omu' vrea sa faca.. diverse chestii cu masina si chiar nu il intereseaza cat de bun e ESP-ul pentru tine Smile) No ofence dar esti TAARE of topic. Creaza-ti un topic nou unde sa spui la lume ce marfa e esp-ul pentru tine pentru ca anumite persoane de aici chiar ar vrea sa ajunga tot cuplul ala mare de care tu vorbesti la roata si sa piarda aderenta Wink. Deci.. dat fiind faptul ca si eu am aceeasi curiozitate.. are cineva idee cum se dezactiveaza ESP-ul? Multzam celor din "bransha" si.. drum bun calatorilor (mare grija la ploaie =))))) )

NOTA - Nepoate.. ala cu "pui buton".. unde pui buton.. in gat? Smile) taaare pe dinafara sant unii frate. Eu daca vreau sa sfatuiesc chiar daca nu stiu.. ma interesez sa nu ma fac de ras mai intai da na.. idei noi pentru o viata mai buna. Daca vrei butoane-ti dau eu ca am acasa o gramada. Pui butonul in bord, si scri in dreptul fiecaruia.. NOS, BI-TURBO etc. SI AUTOMAT bordul citeste toate informatiile de pe buton. Sa vezi ce fuge.. =))))))))))))))))))))))))))))))
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.6 din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Nepot cred ca esti tu. Cel putin la limba romana. Laughing
Si am vazut Vectra C Y22DTR cu buton de TC pus ulterior.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,038
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
@BOD

NEPOATE, esti praf, daca tu nu esti pe dinafara ca unii, ce mai cauti cu intrebari pe forum? ca vad ca le stii pe toate.... Tu la ce masina vrei sa stii cum se dezactiveaza? ca nu stiu daca ai observat dar nu toate masinile sunt la fel, decat ca principiu de functionare, poate....

@cristian_dtr_16V

Mikki are dreptate, se poate pune si buton daca vrei, care se inseriaza cu siguranta de pe modulul de ESP, ca sa nu fii nevoit sa tot ridici capota cand vrei sa-l opresti/pornesti. Ai rabdare pana deseara si iti zic indicativul sigurantei.
  • cristian_dtr_16V

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra Y 22 DTR din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Iti spun eu sigurantele 7 si 13 , mai exact alea de langa baterie ! Am carte in limba romana ...
  • Kamob

  • Mesaje scrise: 873
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A20DTH din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Smile

Sunt si eu nou pe aici Embarassed si am o rugaminte (poate putin mai ciudata): am cumparat un Opel Vectra C din 2005 cu motor 1.9 CDTI 120CP, despre care vanzatorul nu mi-a oferit date coerente (batea campii, pe romaneste); vreau sa stiu, daca se poate, cum aflu daca am instalat TC si ESP (are ABS). Pe bord am indicatorul de masina care derapeaza, la pornire se aprinde 3 secunde (regulamentar) pe bord, dupa care toate sunt Ok. Un amic mi-a facut o demonstratie pe asfalt ud si mi-a aratat ca martorul se aprindea intermitent (banuiesc TC), insa nici un cuvant despre ESP.

Va multumesc mult!
  • laurscr

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
este TC (traction control) si are rolul de a reduce turatia atunci cand rotile patineaza. unii ii spun ESP (probabil din dorinta de a a avea si asa ceva Smile ). unii vor sa-l dezactiveze in anumite conditii. teoretic ar trebui sa te ajute la demaraj optim sau la pastrarea aderentei cand accelerezi prea brusc.
  • Kamob

  • Mesaje scrise: 873
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A20DTH din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ok, am priceput asta, insa cum pot sa stiu daca am sau nu ESP? Sad
  • laurscr

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
de obicei masinile cu ESP au si buton de dezactivat ESP ... zic si eu ...
  • Kamob

  • Mesaje scrise: 873
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A20DTH din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Aparent nu toate... ma gandeam in sensul de a gasi siguranta ESP-ului, ceva care sa arate ca are sau nu. Daca am inteles bine, butonul On/Off pentru ESP e sau... nu. Confused
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR