- Andrei_gsi
- **
- 246 mesaje
- din 14 Sep 2006
- Astra 2001 1.8 136 HP
- Bucuresti
Andrei_gsi
- Mesaje scrise: 246
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8 136 HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2006
- Mesaj Privat
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Vinti
- ***
- 886 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Bucuresti
Vinti
- Mesaje scrise: 886
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,088 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,088
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Cyclops a scris:
Off-topic: Afirmatia mea despre cutia automata automata nu are cum sa fie falsa... pentru ca este o parere proprie: "Consider ca..." Nu poti a firma ca e fals pt ca nu ai cum sa contrazici asta . La fel si respectul meu.. nu poate fi contrazis. pur si simplu nu e logic.
Daca insa e vorba de preferinte personale poti eventual sa fii sau sa nu fii de acord cu ele
Si da... prefer scaunul meu recaro si volanul meu irmshcher la orice ora in defavoarea oricarei limuzine mertz sau e orice alt fel cu cutie automata... m-as simti handicapat (asta fara a extinde afirmatia asupra celor care au o placere din a conduce asa ceva).
Off-topic: Afirmatia mea despre cutia automata automata nu are cum sa fie falsa... pentru ca este o parere proprie: "Consider ca..." Nu poti a firma ca e fals pt ca nu ai cum sa contrazici asta . La fel si respectul meu.. nu poate fi contrazis. pur si simplu nu e logic.
Daca insa e vorba de preferinte personale poti eventual sa fii sau sa nu fii de acord cu ele
Si da... prefer scaunul meu recaro si volanul meu irmshcher la orice ora in defavoarea oricarei limuzine mertz sau e orice alt fel cu cutie automata... m-as simti handicapat (asta fara a extinde afirmatia asupra celor care au o placere din a conduce asa ceva).
ok. Atunci nu sunt de acord cu tine. Poti accepta faptul ca unii prefera cutia automata si luxul in favoarea cutiei manuale si mestecatului fara sa ii faci handicapati? Si aici ma refer la toti care nu isi pot exprima parerea fara a jigni, nu doar la tine.
- 16V
- **
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
cred ca mai trebuia pusa o conditie la topicul asta. sa isi dea cu parerea doar cei ce au avut masini cu ambele tipuri de cutie, sau macar sa fi condus ceva timp ambele din cele 2 variante. spun asta deoarece inainte sa conduc automata nici nu vroiam sa aud de ea. la fel ziceam si eu ca daca iti place sa sofezi nu ai ce-ti cumpara masina cu cutie automata. ca doar nu ti-o fi greu sa schimbi vitezele. am stat si in dreapta de multe ori la o masina cu cutie automata si nu il intelegeam pe proprietar cum o poate suporta. asta pana cand am ajuns eu sa o conduc. prin oras, aglomeratie e mai mult decat ok.
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
elegance a scris:
ok. Atunci nu sunt de acord cu tine. Poti accepta faptul ca unii prefera cutia automata si luxul in favoarea cutiei manuale si mestecatului fara sa ii faci handicapati? Si aici ma refer la toti care nu isi pot exprima parerea fara a jigni, nu doar la tine.
Cyclops a scris:
...Si da... prefer scaunul meu recaro si volanul meu irmshcher la orice ora in defavoarea oricarei limuzine mertz sau e orice alt fel cu cutie automata... m-as simti handicapat (asta fara a extinde afirmatia asupra celor care au o placere din a conduce asa ceva).
...Si da... prefer scaunul meu recaro si volanul meu irmshcher la orice ora in defavoarea oricarei limuzine mertz sau e orice alt fel cu cutie automata... m-as simti handicapat (asta fara a extinde afirmatia asupra celor care au o placere din a conduce asa ceva).
ok. Atunci nu sunt de acord cu tine. Poti accepta faptul ca unii prefera cutia automata si luxul in favoarea cutiei manuale si mestecatului fara sa ii faci handicapati? Si aici ma refer la toti care nu isi pot exprima parerea fara a jigni, nu doar la tine.
Daca te-ai simtit jignit imi cer scuze.. nu a fost intentia mea... nu am nimic cu cei care prefera automata... fiecare are propriile lui standarde de confort... cand am spus handicapat am subliniat special ca ma refer la mine.. si nu extind afirmatia asupra altor oameni...
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Am condus masini cu ambele tipuri de transmisie. Acum am un omega 2,5 DTI, 150 CP, din 2002, cu cutie automata in 5 trepte. Simt cateodata, intr-adevar, necesitatea de a schimba viteza...masina este puternica si daca nu apas acceleratia mai tare se schimba vitezele undeva pe la 1500-2100 ture, dar la drum lung este splendoare...mai ales daca ai si tempomat. Si daca vrei sa simti si motorul poti folosi viteza a 2-a, a3-a si a 4-a ca la o cutie normala...sau poti folosi optiunea sport care este extraordinara. La depasiri, nu mai spun. Se trece automat in treapta inferioara si daca tii pedala la maxim iti schimba undeva sus, ca in regim sport.
A.. si o intrebare...e vreo problema de ordin tehnic (se poate strica ceva) daca folosesc automata ca pe manuala schimband vitezele din schimbator? Oricum in oras nu pot merge cu viteza a 4-a, nu am unde
A.. si o intrebare...e vreo problema de ordin tehnic (se poate strica ceva) daca folosesc automata ca pe manuala schimband vitezele din schimbator? Oricum in oras nu pot merge cu viteza a 4-a, nu am unde
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Sunt complet de acord cu "16V", tehnologia folosita pentru cutiile automate nu a stat in loc! Am mers cu un Passat nou, 3,2l, benzina, 250 CP, FSI, cutie automata, care schimba vitezele mai repede si mai eficient decat va puteti imagina. Electronica masinii are grija sa schimbe vitezele in functie de necesitati si de stilul de condus al fiecaruia. Am fost uimit si impresionat de eficienta cutiei de viteze. Dupa cum spunea cineva mai devreme, nu cred ca ne putem da cu parerea decat daca am condus si am simtit noi insine ce inseamna o cutie automata moderna!
Si mai sint convins de o treaba: nu-ti ei cutie automata daca te uiti la consum si la costurile de intretinere!
Si mai sint convins de o treaba: nu-ti ei cutie automata daca te uiti la consum si la costurile de intretinere!
- Vios40
- OP
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
16V a scris:cred ca mai trebuia pusa o conditie la topicul asta. sa isi dea cu parerea doar cei ce au avut masini cu ambele tipuri de cutie, sau macar sa fi condus ceva timp ambele din cele 2 variante. spun asta deoarece inainte sa conduc automata nici nu vroiam sa aud de ea.
Este logic, pentru cã nu-þi poþi da cu pãrerea dacã nu ai utilizat aceste tip-uri de transmisii dar asta ar însemna ca acest subiect supus dezbateri sã devinã exclusivist. Oricum se observã uºor cine ºtie.
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Andrei_gsi a scris:dar sa ai pe o mashina cutie manuala si automata nu se poate ?
Se poate. Steptronic Secventiala - o cutie inteligenta capabila sa scoata performante (pe modul sport) si consum (pe modul normal) mai bune decat ar face-o o cutie manuita de un om! De asemenea, poate fi folosita si manual.
Majoritatea masinilor sport au cutie manuala asa cum spunea cineva mai sus dar cele super-sport au automata/semiautomata. Cutia manuala va disparea in curand exact cum au disparut... motoarele pe aburi.
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
G.i.M. a scris:
Si mai sint convins de o treaba: nu-ti ei cutie automata daca te uiti la consum si la costurile de intretinere!
Si mai sint convins de o treaba: nu-ti ei cutie automata daca te uiti la consum si la costurile de intretinere!
Costurile de intretinere depind de la model la model.
La cei cu automate hidraulice ( convertor de cuplu, pompa ulei , ambreiaje) undeva la 30kkm este recomadat schimbul de ulei si filtru. Acum depinde f. mut cat costa filtrul si uleiul. La unele modele nu depasesc jumatate din costul unui ambreiaj de cutie manuala ....
La modelele de cutie automata "blabla"-TRONIC ( cutie manuala controlata cu computer+ actuatoare ) nu prea sunt alte costuri de intretinere, fata de o manuala.
Referitor la consum, eu unul, pana m-am invatat cu automata consuma in oras de ma spargea ( ajungeam si pe la 12-13%). Acum ca m-am obisnuit cu ea si o fac sa schimbe cam cand vreau eu ... consumul se aproprie de al unei masini cu manuala.
- 16V
- **
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- pony_burn
- **
- 273 mesaje
- din 10 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
pony_burn
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2006
- Mesaj Privat
Phantasy- Mesaje scrise: 73
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2007
- Mesaj Privat
cine a deschis topicul va cerea parerea in legatura cu tipul de cutie : automata sau manuala la mers la noi in tara. intrebarea suna asa :
"Care este cea mai buna raportat la traficul autohton?"
cativa au luat-o ca : Care este cea mai rapida si mai sportiva cutie ? .... asa a sunat intrebarea pt ei ...
eu am astra g 1.6 16v automata cu functia sport ... la traficul de la noi automata este mult peste manuala ... ca in toate tarile civilizate ... dar romanul a ramas cu ideile lui ca transmisia automata nu e buna , e lenesa , se strica repede ...
apropo ... cu functia sport masina mea , cu cutie automata , pleaca de pe loc cu a 1 a si daca calci pedala la fund , schimba a 2 a la 6300 rot/min si viteza de 60 km/h .
si pot sa zic ca tipul meu de cutie este destul de invechit
acum ce sa mai zic ... imi place si cutia manuala ... daca as avea un lambo sau un ferrari ... sau daca as fi titi aur si as concura pe un impreza pe un circuit .... dar chestiile astea nu le faci in bucuresti.
si mai sunt unii care fac asa ... pleaca de la stop cu scartz ii da , tureaza aiurea motorul , papa ceva carburant ... merge 200 m si pune frana la urmatorul stop sau ca nu mai are unde sa se duca ... si tu vii frumos si te pui langa el .... hahaahha , mor de ras cand ii vad pe astia pe strada.
pun pariu ca acum am starnit controverse cu ce am zis ... dar asta e parerea mea.
nu, nu ai starnit controverse pentru ca am editat eu
te rog sa adopti o atitudine mai prietenoasa pe viitor
maiandrei
"Care este cea mai buna raportat la traficul autohton?"
cativa au luat-o ca : Care este cea mai rapida si mai sportiva cutie ? .... asa a sunat intrebarea pt ei ...
eu am astra g 1.6 16v automata cu functia sport ... la traficul de la noi automata este mult peste manuala ... ca in toate tarile civilizate ... dar romanul a ramas cu ideile lui ca transmisia automata nu e buna , e lenesa , se strica repede ...
apropo ... cu functia sport masina mea , cu cutie automata , pleaca de pe loc cu a 1 a si daca calci pedala la fund , schimba a 2 a la 6300 rot/min si viteza de 60 km/h .
si pot sa zic ca tipul meu de cutie este destul de invechit
acum ce sa mai zic ... imi place si cutia manuala ... daca as avea un lambo sau un ferrari ... sau daca as fi titi aur si as concura pe un impreza pe un circuit .... dar chestiile astea nu le faci in bucuresti.
si mai sunt unii care fac asa ... pleaca de la stop cu scartz ii da , tureaza aiurea motorul , papa ceva carburant ... merge 200 m si pune frana la urmatorul stop sau ca nu mai are unde sa se duca ... si tu vii frumos si te pui langa el .... hahaahha , mor de ras cand ii vad pe astia pe strada.
pun pariu ca acum am starnit controverse cu ce am zis ... dar asta e parerea mea.
nu, nu ai starnit controverse pentru ca am editat eu
te rog sa adopti o atitudine mai prietenoasa pe viitor
maiandrei
lexxy
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Aproape adevarat
La subiect, as putea spune ca imi place mai mult cutia manuala, dar trebuie sa recunoastem ca noile cutii automate inteligente ne vor lua si aceasta placere. Noile cutii automate se ajusteaza pur si simplu dupa stilul soferului ajungand sa copieze stilul personal de schimbat viteze, ba chiar il imbunatateste prin faptul ca, odata memorat, pastreaza acelasi stil de schimbat viteze indiferent de cheful soferului. Ideala mi se pare cea de la VW (DSG) dar sa aiba si optiune de automata.
La subiect, as putea spune ca imi place mai mult cutia manuala, dar trebuie sa recunoastem ca noile cutii automate inteligente ne vor lua si aceasta placere. Noile cutii automate se ajusteaza pur si simplu dupa stilul soferului ajungand sa copieze stilul personal de schimbat viteze, ba chiar il imbunatateste prin faptul ca, odata memorat, pastreaza acelasi stil de schimbat viteze indiferent de cheful soferului. Ideala mi se pare cea de la VW (DSG) dar sa aiba si optiune de automata.
Phantasy- Mesaje scrise: 73
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2007
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Toti se plang ca nu se poate folosi frana de motor...Dar daca ai putina experienta poti folosi vitezele ca la o cutie normala. Poti folosi viteza a 3-a, apoi sa-i dai a 2-a ptr frana de motor. Nu cred ca este vreo problema si nici ca s-ar putea crea probleme tehnice in cutie daca o folosesti ca pe una normala, folosind vitezele 2,3 si 4 si nu folosind functia DRIVE. Dar poate aveti voi o alta parere. Daca esti pe drive vitezele se schimba asa cum doresti, in functie de cum apesi acceleratia. Poti sa schimbi , fara sa dai pe SPORT si la 1100 si la 3500 ture daca vrei. Cutia citeste daca apesi tare si te duce mai rapid. Sunt situatii cand nici nu-ti dai seama ca s-a schimbat viteza, asa de finut se intampla. Si am ceva experienta...am avut si una cu cutie normala. A...inca ceva...cand dai pe modul SPORT, singura schimbare este turatia la care schimba vitezele, sau se mai schimba si altceva in modul de mers a masinii? Nu stiu...modul de alimentare...suspensii. Ma refer indeosebi la masina din semnatura.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Am condus timp de 2 ani aproape zi de zi un Golf tdi cu cutie automata. In oras este net preferabila uneia manuale; de asemenea, in general, face "casa buna" cu turbo dieselurile si in general cu masinile care au cuplu mare. Este de asemenea gresita ideea ca uzeaza motorul, dimpotriva, il foloseste optim, mai bine ca 99% dintre soferi.
DAR exista neajunsuri: costuri de intretinere mari (consum mai mare+ulei+filtru-daca are cineva impresia ca exista in realitate cutii automate "maintainance free" eu zic sa se mai gandeasca), complexitate crescanda (daca ati fi vazut atatea cutii din astea crapate cate am vazut eu-si vorbesc de tiptronicuri in general, Audi A8, Touareg, ML-n-ati mai crede in ele asa mult) si, de ce nu? cost de achizitie al masinii crescut. A nu se confunda tiptronicul sau steptronicul cu cutia secventiala (robotizata) de tip Alfa/Ferrari-aia e o cutie normala cu partea de shift automata si care rupe ambreiajele in 2 dar nu crapa asa usor. De asemenea ar merita discutata si varianta CVT dar deja m-am lungit prea mult.
DAR exista neajunsuri: costuri de intretinere mari (consum mai mare+ulei+filtru-daca are cineva impresia ca exista in realitate cutii automate "maintainance free" eu zic sa se mai gandeasca), complexitate crescanda (daca ati fi vazut atatea cutii din astea crapate cate am vazut eu-si vorbesc de tiptronicuri in general, Audi A8, Touareg, ML-n-ati mai crede in ele asa mult) si, de ce nu? cost de achizitie al masinii crescut. A nu se confunda tiptronicul sau steptronicul cu cutia secventiala (robotizata) de tip Alfa/Ferrari-aia e o cutie normala cu partea de shift automata si care rupe ambreiajele in 2 dar nu crapa asa usor. De asemenea ar merita discutata si varianta CVT dar deja m-am lungit prea mult.