Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • DoubleG

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am votat si eu.
Clar cutie automata.

Si acum vorbesc din prisma oamenilor care au condus cu ambele tipuri de cutii.
Am avut inainte un Passat 1.9TDI 110CP cu cutie manuala 5+1.
Acum Vectra C 1.9CDTI 150CP cu cutie automata 6+1.
Automata este mult peste cea manuala. Si nu am decat 4 zile decat o folosesc.
Nu sunt genul sa merg foarte sportiv si de aceea o prefer pe cea automata, iar ca demaraj mi se pare fenomenala.
Asta si trecand de la 110CP/230Nm la 150CP/320Nm.

Acum si o intrebare pentru "automati":
Se poate trece din modul "D" in modul de cutie manuala 1->6 in timpul mersului, indiferent de viteza si treapta?
Si stie cutia sa intre direct in treapta de viteza care era selectata in modul "D"? Asta mi s-ar parea absolut normal si firesc, insa ..... sunt incepator in ale cutiilor automate.

Numai bine si "Drive safe and sound"
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:A nu se confunda tiptronicul sau steptronicul cu cutia secventiala (robotizata) de tip Alfa/Ferrari.


Trebuie sa recunosc faptul ca sunt unul dintre cei care credeau ca tiptronicul sau steptronicul sunt una si aceeasi cu secventiala. Nici acum nu sunt foarte lamurit daca exista diferente mari intre ele intrucat, daca imi mai amintesc bine de atunci de cand am citit despre cutiile secventiale, pe langa faptul ca actionarea pargiilor de cuplare-decuplare a pinioanelor era hidraulica iar comanda era prin impulsuri electrice generate de actiunea umana, exista si modalitatea de schimbare automata gestionata de un calculator care avea chiar un program de iarna. Ori exact asta fac si actualele tiptronic sau steptronic.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
AUTOMATA! AUTOMATA!

Cred ca e cea mai buna solutie si nu e amaricanii aia asa de prosti?!......
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am citit si m-a luat capu cate prosti si ineptii vb unii care nu au pus in viata lor mana pe o cutie automata. Domnilor claculatorul reactioneaza de mii de ori mai repede decat creierul nostru si poate analiza zeci de situatii posibile intr-un timp in care "pilotii" care au comentat mai devreme nu au timp nici sa clipesca. Daca voi analizati o situatie mai repede decat un calc ....jos palaria domnilor. Dar va rog nu mai faceti afirmatii gratuite de gen manuala e ok automata nu pt ca habar nu aveti. Am destui km facuti in 11 ani si am condus destule masini si manuale si automate. Si apropos de depasiri, nu mai stiu cine comenta mai devreme. Un singur ex sa ii dau. In grecia la 160 de km/h in depasire, m-am trezit cu unu in fata (greseala mea) moment in care am apasat acceleratia masina a schimbat in treapta inf ! si am iesit din situatie. Daca aveam manuala.... inafara de faptu ca , probabil culegeam pistoanele de pe jos daca schimbam din 5 in 4 la viteza aia, nu aveam timpul necesar de reactie. Asa ca mai ganditi-va odata inainte sa sustineti niste chestii gen doua picioare stangi, conduc de nevoie, femei si altele. Piloti d`astia am vazut incolaciti pe stalpi gramada asa ca vedeti-va de treaba si nu mai vb de rau cutiile automate. Sunt din ce in ce mai multe , iar statistica spune ca au crescut vanzarile la automobile cu cutii automate cu 15 % in 2006 fata de 2005. S-a prostit lumea domne`, pe cuvant
Skip ads

  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Cutia automata,este intr-adevar superioara in oras(nici nu se pune problema,oriunde ar fi) cat si la drum lung,deoarece calculatorul de bord poate memora stilul de mers al respectivului sofer,si schimba treptele in functie de cat de tare ,,o calci,,.Acum poate va intrebari,de ce noi,care avem manuala,spunem ca e mai buna automata,raspunsul meu,totodata parerea mea,sa nu se creada ca vorbesc in numele tuturor : Pe mine nu ma deranjeaza faptul ca schimb vitezele si mai e sentimentul acela,ca parca te implici mai mult in trafic,ce farmec ar mai avea cu o masina (cutie automata),sa depasesti foarte rapid o coloana de masini (ei neavand timp sa reactioneze la fel de repede,ca e si normal),sa mai te uiti si la telefonul mobil,sa vezi daca ai vreun apel pierdut si sa se uite cei depasiti la tine,ca la un SLR McLaren? Razz
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Good point. O parere care nu deranjeaza pe nimeni. Si mult bun simt in ceea ce ai spus. Eu sincer agreez stilul pe care l-ai descris mai sus Very Happy
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
cruger a scris:Good point. O parere care nu deranjeaza pe nimeni. Si mult bun simt in ceea ce ai spus. Eu sincer agreez stilul pe care l-ai descris mai sus Very Happy


Merci!Eu incerc sa-mi exprim punctul de vedere,dar si adevarul.Fiecare isi cumpara ceea ce isi doreste,in functie de stil,performanta,aspect,dotari,etc.
  • bogdan.bordeianu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Y-GreK a scris:Cutia automata,este intr-adevar superioara in oras(nici nu se pune problema,oriunde ar fi) cat si la drum lung,deoarece calculatorul de bord poate memora stilul de mers al respectivului sofer,si schimba treptele in functie de cat de tare ,,o calci,,.Acum poate va intrebari,de ce noi,care avem manuala,spunem ca e mai buna automata,raspunsul meu,totodata parerea mea,sa nu se creada ca vorbesc in numele tuturor : Pe mine nu ma deranjeaza faptul ca schimb vitezele si mai e sentimentul acela,ca parca te implici mai mult in trafic,ce farmec ar mai avea cu o masina (cutie automata),sa depasesti foarte rapid o coloana de masini (ei neavand timp sa reactioneze la fel de repede,ca e si normal),sa mai te uiti si la telefonul mobil,sa vezi daca ai vreun apel pierdut si sa se uite cei depasiti la tine,ca la un SLR McLaren? Razz


Salut! Am cutie automata la masina mea. Cand o conduc ma bucur enorm de ea si de lejeritatea pe care mi-o confera. Poate ca daca depasesc coloana si vb la telefon, e pt ca ma grabesc sa ajung undeva si primesc prin telefon indicatii. De multe ori in oras nu mergem numai dupa paine si apa minerala (cu masina), fapt care mi-ar conferi o liniste si o atentie ai mare asupra condusului, de multe ori avem mult mai multe ganduri si probleme de rezolvat, sau pur si simplu am avut o cearta acasa la care ne tot gandim, sau trebuie sa mananc in masina, pt. ca nu am avut timp altcandva, sau vreau sa s fumez si sa beau un suc, etc. stiti f bine ca desi ar cam trebui sa tinem maiile pe volan sau sa ne rezumam numaru de activitati in timpul condusului de cele mai multe ori nu o facem, ei bine cuutia automata te ajuta.
Dar, sunt momente in care ashi prefera sa am cutie manuala, imediat voi explica de ce. Cand conduc cutie manuala, in schimb sunt momente cand vreau cutia automata inapoi.
Imi place sa conduc sportiv, nu neaparat pt. viteza ci pentru ca un condus sportiv de multe ori este si defensiv exemple clare sunt: franarea cu stangul concomitent cu accelerarea, virf calcai si schimb in inferioara sau atunci cad masina e mai turata, acceleratia confera mai multa precizie in balansul masinii, ma rog sun multe de spus.
O comparatie intre cele doua tipuri de transmisii:
Cutia manuala ofera cel mai rapid schimb al treptelor de viteza, singura cute care a depasit performanta omului (clar ca depinde cat de lenes esti cand schimbi viteza) este o cutie secventiala de la noul audi tt parca. Mai exista unele cutii secventiale care necesita actionarea ambreajului (se poate si fara dar nu mai mut de ve-o 15k de km), dar acestea sunt foarte rare sau doar pe supermasini, si discutia plecad de la masinile de folosit in fiecare zii acestea ies din discutie.
Pe langa faptul ca o cutie manuala (CM) ofera un schimb rapid, ofera si libertatea deciziei, si ramane in treapta selectata, oricum ai apasa acceleratia (daca nu cumva e stricata, sau proasta si sare din viteza)
CM, in schimb e mai usor de intretinut, de modificat etc., totusi cutia automata (CA) tine cel putin 300k km, pana cand e nevoie sa se uble puin la ea, si sa-i fie schimbate un soi de sincroane.
Insa CA dupa ce o intelegi (dupa ce conduci CA ceva vreme) vezi defapt ce e un lucru excelent, sti sa o faci sca schimbe treptele exact cand vrei totul tine de piciorul drept. La fel si la demaraj, daca sti cum sin in D (drive) poti pleca frumos cu derapaj in treaptea 1, insa pt asta trebue sa o sti bine, si sa sti cum si cat sa folosesti si frana si acceleratia, cat de repede trebuie sa apesi pedala etc. daca esti suficient de norocos vei vedea ca ai si 1,2,3 la CA, daca nu macar 2,3, adica treptele resective.
Ce ma deranjaza la CA este ca in D poate schimba in treapta superiora daca nu mai accelerezi si esti pe la 3000, 4000 rpm (la benzina/nu stiu cum e un disel automat). De ce nu imi place, fiindca eu virajele nu le iau lejer (adik, cu ambreajul calcat sau in trepta ridicata, 4, 5), pt. ca nu imi place, veau eu masina sa ramana in a 3-a sau a 2-ua, depinde de viraj; dar asta e o opinie pur personala, tatal meu cae a condus initial masnia nu era deranjat deloc de CA, desi inital nu era incantat de idee, acum e un mare fam CA, desi conduce o masina CM (de firma). Ce e frumos la CA de pe masina mea din 95, este faptul ca imi permite sa folosesc si frana si acc. in acelasi timp fara sa taie injectia, la masinile noi, chiar si cu cutie manuala, la multe nu la toate, de ex astra clasic disel, frana opreste alimentarea, sau cam asa ceva, cer e ca pierzi din puterea motorului, si asta nu trebuie sa se intample. Daca e cineva care nu intelege de ce vreau eu frana si acceleratie in acelasi timp, e pt. ca nu vreau sa derapez, si vreau sa controlez balansul masinii ( de cautat si citit left foot braking ).
Incep sa bat campii?!?!
ma rog, sincer in afara de faptul ca o CA tinde sa aiba un consum mai mare cu 1/2 %, e de preferat fie in oras fie afara. revin la depasit coloane: pai in linie dreapta e placerea de a conduce si simti masina, sau in viteza cu care abordezi un viraj, precizia cu care o faci, si linia folosita? nu vreu sa creada cineva ca instig la condus rapid, si imprudent, dimpotriva, insa daca tot vrei sa mergi repede, atunci ia-o treptat, si niciodata in afara unei pite nu intinde coarda la maxim.
CM, daca chiar te plictisesti cand conduci, sau vrei tusa fi mai mult pilot decat sofer atunci da. Mai e defapt si situata financiara la mijloc: si anume ca nu vrei sa dai minim 800 eur fata TVA pe CA.
O cutie care intr-adevar sa merite fara discutii este una automata cu optiune de secvential.
Skip ads

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Si ca sa completez mai e la mijloc si frica de o eventuala defectare a acestei CA pentru care nu prea exista mecanici priceputi si e costisitoare.
  • bogdan.bordeianu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2007

  • Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic
"Si ca sa completez mai e la mijloc si frica de o eventuala defectare a acestei CA pentru care nu prea exista mecanici priceputi si e costisitoare."

aproximativ.
daca e vorba de o masina noua, nu mai e chiar asa, se baga, cu o masina de peste 5-7 ani incep sa faca mutre nu pentru ca nu ar sti, slava domnului au manual de service si au si pregatire, altfel nu ar fi
autorizati de nici o firma, insa probleme efective la cutie CA cam greu sa apara, insa, la diversi senzori se poate (made in china).
CA sunt din ce in ce mai dese in .ro, se poate observa cel mai bine in oras, si asta inseamna ca mecanicii se vor confrunta cu CA din ce in ce mai mult.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Ca sa nu mai vorbin si de marcile de lux.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Domnilor,cand e vorba de ,,bagat bani in masina,, va spun ca 100-200 euro nu cred ca face diferenta intre CM si cea automata...
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
pana si cel mai convins sustinator al cv manuale, va fi pus pe ganduri cand probeaza un DSG Smile

vedeti aici http://www.youtube.com/watch?v=5EdjEE0edPw
  • Stoleru Emanoil

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1989 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cenzurat de jE. pune mana si citeste regulamentul, ca esti off topic rau de tot
  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
GODLESS a scris:Manuala ca nu sunt o „Persoana cu nevoi speciale” (handicapat)
Automata pt. cei lenesi (comozi) sau pt. cei fara o mana sau un picior („Persoane cu nevoi speciale”)


Cred ca ar trebui sa te gandesti mai bine inainte sa deschizi gura, nu de alta dar sa nu mai spui prostii, mai ales daca nu stii despre ce e vorba.
Eu am Vectra B1, cutie automata.
Desi am fost reticent cand am luat masina, asta fiind singurul motiv care era sa ma faca sa nu o cumpar, n-as zice ca imi pare rau acum.
Printre "+"-uri: este intr-adevar eleganta, atat in oras cat si in afara, este foarte odihnitoare si iti da o oarece libertate de miscare prin masina, are mod "sport" si antipatinaj fata de cea manuala, ceea ce o face destul de in regula, si daca vreti, ma dispera cand bag in viteza si da sa plece singura de pe loc, sau cand fac o depasire si schimba singura viteze in jos, sau cand accelerez la plecarea de pe loc..., etc.
printre "-" - uri: comsuma mai mult combustibil, fie ca e diesel fie ca e benzina, este mai pretentioasa in sensul ca trebuie schimbat uleiul si filtrul de ulei si costa ceva bani, mai ales filtrul, daca se strica sunt putini mecanici care se pricep cu adevarat la ele iar piesele sunt extrem de scumpe, si un aspect foarte important, cea manuala are durata de viata dupa parerea mea dubla fata de cea automata hidramata, si aici nu ma refer la ambreiaj (care duce mai mult la cea automata), ci la durata de viata in sine a cutiei, etc.
Avand in vedere toate astea, daca pana acum un an as fi votat 100% manuala, acum chiar nu stiu ce sa votez, asa ca merg pe amandoua.
Sa fie primite.
  • Hordy

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Dupa parerea mea condusul e un sport si e cu atata mai fain cu cat te expune mai multe. Condusul masinii cu cutie automata e ca si sexul cu o papusa gonflabila (era doar un exemplu) tre sa mijti si tu si masina daca mijca doar ea e plictisitor Smile sper sa nu va suaprati e doar pareera mea
  • bodyaron

  • Mesaje scrise: 257
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am votat si eu, binenteles pentru automata(chiar dk mi am luat masina cu cutie manuala- AT nu era disponibil pt motorizarea asta)
  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Hordy a scris:Dupa parerea mea condusul e un sport si e cu atata mai fain cu cat te expune mai multe. Condusul masinii cu cutie automata e ca si sexul cu o papusa gonflabila (era doar un exemplu) tre sa mijti si tu si masina daca mijca doar ea e plictisitor Smile sper sa nu va suaprati e doar pareera mea


Hordy, tu ai vazut vreodata o masina cu transmisie automata, ca de condus se pare ca nu?!
P.S. : Parca te si vad in trafic, schumachere, sportivule!
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Fan 100% manuala pana saptamana trecuta cand am condus masina lui varu-meu (si el fan 100% manuala), un Grand Cherokee diesel de 3l; am ramas ca la dentist de ce poate. Intradevar poti merge foarte lin, dar cand calci pedala te baga in scaune si nu mai iesi decat cand iei piciorul dupa acceleratie. Poti bloca in trepta a I-a (cand escaladezi ceva) o poti tura oricat ca nu schimba (pentru off-road).
Cert e ca acum nu ma mai gandesc decat la cutie automata si nu stiu ce sa fac: sa iau alta masina, sau doar sa schimb cutia?
  • bodyaron

  • Mesaje scrise: 257
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca cea mai mare prostie este sa ti iei"gip" manual
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Chestionar

Ce tip de transmisie (cutie de viteze) are masina ta?
Manuala 70%
Automata 29%
204 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR