- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
pai axul cu came are un pinion,este antrenat de vibrochen cu ajutorul curelei.cureaua este intinsa cu ajutorul unei role intinzatoare , sau (in cazul C18NZ) cu ajutorul pompei de apa.
ca motorul sa mearga bine , axul cu came si vibrochenul trebuie sa se afle intr-o anumita pozitie,avand in vedere ca se invart amandoua odata,logic.daca umbli la curea trebuie sa urmaresti aceasta pozitie .
pe carcasa de protectie(din plastic) a curelei ,ai un semn , o crestatura care trebuie sa coincida cu alt semn de pe pinionul axului cu came.
jos, la pinionul de la vibrochen,aceeasi poveste:semn pe fulie ,semn pe carcasa.le aliniezi,bagi cureaua de distributie,avand grija sa nu le deranjezi,intinzi cureaua cu ajutorul pompei de apa,si gata.
sper sa fi avut rabdare sa citesti si sa fi inteles ceva...
ca motorul sa mearga bine , axul cu came si vibrochenul trebuie sa se afle intr-o anumita pozitie,avand in vedere ca se invart amandoua odata,logic.daca umbli la curea trebuie sa urmaresti aceasta pozitie .
pe carcasa de protectie(din plastic) a curelei ,ai un semn , o crestatura care trebuie sa coincida cu alt semn de pe pinionul axului cu came.
jos, la pinionul de la vibrochen,aceeasi poveste:semn pe fulie ,semn pe carcasa.le aliniezi,bagi cureaua de distributie,avand grija sa nu le deranjezi,intinzi cureaua cu ajutorul pompei de apa,si gata.
sper sa fi avut rabdare sa citesti si sa fi inteles ceva...
Wraith
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1995 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
soulfly, nu te contrazic. Nu stiu prea multe de C18NZ. Eu am Vectra B (Z18XE - 16V) si stiu ca la mine e de rau daca pateste ceva cureaua de distributie (sau pompa de apa si din cauza asta cureaua de distributie). Nu vreau sa ma injure omu' ca l-am indemnat sa faca ceva si dupa asta sa pateasca ceva grav. Daca are chef sa faca experimente, nu are decit. Eu ii urez succes. Daca stii ce faci, intr-adevar nu e greu.
johnny25med, pompa de apa e bine sa o schimbi cu distributia (~60.000 km). Vorbesc prin prisma unui posesor de Vectra B. Poti sa ai norocul sa mearga si 100.000 km, dar pe Vectra B e un risc pe care mai bine nu ti-l asumi. Sa ne tii la curent cu progresul.
johnny25med, pompa de apa e bine sa o schimbi cu distributia (~60.000 km). Vorbesc prin prisma unui posesor de Vectra B. Poti sa ai norocul sa mearga si 100.000 km, dar pe Vectra B e un risc pe care mai bine nu ti-l asumi. Sa ne tii la curent cu progresul.
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
[quote="murzick"]soulfly, nu te contrazic. Nu stiu prea multe de C18NZ. Eu am Vectra B (Z18XE - 16V) si stiu ca la mine e de rau daca pateste ceva cureaua de distributie (sau pompa de apa si din cauza asta cureaua de distributie). Nu vreau sa ma injure omu' ca l-am indemnat sa faca ceva si dupa asta sa pateasca ceva grav. Daca are chef sa faca experimente, nu are decit. Eu ii urez succes. Daca stii ce faci, intr-adevar nu e greu.[quote]
ok
intr-adevar nu se compara cu motorul de pe vectra b,am vrut doar sa stieca nu risca sa faca praf motorul.alegerea este a lui ,si daca crede ca nu se descurca,ar trebui sa apeleze la un service,sau la un mecanic bun pentru a face treaba.sa vedem ce urmeaza,eu sper sa se rezolve problemele. multa bafta!
ok
intr-adevar nu se compara cu motorul de pe vectra b,am vrut doar sa stieca nu risca sa faca praf motorul.alegerea este a lui ,si daca crede ca nu se descurca,ar trebui sa apeleze la un service,sau la un mecanic bun pentru a face treaba.sa vedem ce urmeaza,eu sper sa se rezolve problemele. multa bafta!
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
soulfly, revin cu o completare. Cred ca s-a mai discutat pe aici subiectul asta. Motorul C18NZ (cred ca si alte CXX) exista in 2 variante.
Fara rola intinzatoare, la care intinderea se face cu pompa de apa. Nu pateste nimic daca se rupe cureaua de distributie.
Cu rola intinzatoare. Exista riscul ruperii/indoirii supapelor daca se rupe cureaua de distributie.
Fara rola intinzatoare, la care intinderea se face cu pompa de apa. Nu pateste nimic daca se rupe cureaua de distributie.
Cu rola intinzatoare. Exista riscul ruperii/indoirii supapelor daca se rupe cureaua de distributie.
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Ruperea curelei poate inerveni in urma uzurii sau imbatrinirii. Dar motorul poate suferi si de pe urma unei curele bune, dar prost tensionate/pozitionate, caz in care se pot desincroniza axul cu came si arborele cotit, lucru care la unele motoare duce la ... ruperea/indoirea supapelor.
Cred ca sintem cam off-topic deja si s-ar putea sa ne certe moderatorii.
Cred ca sintem cam off-topic deja si s-ar putea sa ne certe moderatorii.
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
Mai, de incercat o sa incerc chiar in seara asta, si, daca nu termin continui maine. Cam tot ce-am schimbat pe la ea am schimbat eu(capete de bara, termostat, termocuple..., oricum chestii mai marunte asa).
Pe mine altceva ma preocupa: se rezolva problema cu temperatura prin schimbarea pompei de apa? sau e altundeva buba.
Later: Am luat pompa 110 ron AIRTEX, diseara m'apuc de treaba.
Pe mine altceva ma preocupa: se rezolva problema cu temperatura prin schimbarea pompei de apa? sau e altundeva buba.
Later: Am luat pompa 110 ron AIRTEX, diseara m'apuc de treaba.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
johnny25med, eu mi-am bazat rationamentul strict pe simptomele descrise de tine si am tras concluzia care mi s-a parut logica. Nu m-a contrazis nimeni ceea ce ma face sa cred ca am rationat corect sau pur si simplu n-a citit nimeni ce am scris. Daca schimbi pompa, mai rau nu-i faci masinii, poate doar buzunarului. Schimb-o si vorbim dupa aia. Spor la schimbat!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
N-am reusit sa schimb pompa zilele astea , abia maine imi fac timp, nici n-am mai umblat cu ea pana azi, cand, de dimineata pe ploaie am plecat la munca. Am pornit ,si am observat ca turometrul nu functiona si mi s-a aprins check engine. Am ajuns la munca am facut testul cu agrafa si mi-a dat cod 24-VSS ( mi-l da de ceva timp dar nu tot timpul, nu l-a mai dat de vreo 3 sapt) si cod 15 senzor temp. lichid de racire- tensiune mare.
Ce inseamna?
Inca n-am umblat la pompa de apa.
Asta sa fie problema?
La 12 am pornit-o iarasi, am facut o tura si nu s-a mai aprins nimic, mergea si turometrul.
Ce inseamna?
Inca n-am umblat la pompa de apa.
Asta sa fie problema?
La 12 am pornit-o iarasi, am facut o tura si nu s-a mai aprins nimic, mergea si turometrul.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Asta cu turometrul si codul 24 - "Vehicle speed senzor (VSS) - no signal" zic eu ca nu are legatura cu problema cu temperatura motorului. Cred ca e o problema separata. Eventual senzor defect, conector sau cablu prost.
Codul 15 - "Engine coolant temperature (ECT) senzor - voltage high" ar putea indica o supraincalzire a motorului. Nu exista decit 2 coduri de eroare la masina asta care sa fie legate de temperatura - 14/15 - "Engine coolant temperature (ECT) senzor - voltage low/high." Senzorul de temperatura (vorbesc de cel cu 2 contacte acum, dar e valabil si pentru cel cu 1 contact) este o rezistenta cu coeficient negativ de temperatura (Negative Temperature Coefficient - NTC). Cu cit creste temperatura, cu atit scade rezistenta (din Autodata):
Grade Celsius . . . Ohm
20 . . . . . . . . . . . ~2950
40 . . . . . . . . . . . ~1450
70 . . . . . . . . . . . ~500
100 . . . . . . . . . . ~320
ECM (Engine Control Module) trece un curent prin aceasta rezistenta si in functie de caderea de tensiune pe ea calculeaza temperatura. La temperaturi peste 100 de grade, valoarea rezistentei cred ca scade rapid spre zero, caderea de tensiune pe ea fiind neglijabila, tensiunea in circuit ramine mare, fapt raportat de ECM (ECU) ca o eroare - 15. Facind doar o tura la ora 12, nu a avut timp sa se incalzeasca motorul asa ca nu ti-a raportat nici o eroare.
Concluzie: eu cred ca ai o problema cu temperatura la blocul motor si-ti recomand sa nu-ti mai fortezi norocul. Schimba pompa.
Codul 15 - "Engine coolant temperature (ECT) senzor - voltage high" ar putea indica o supraincalzire a motorului. Nu exista decit 2 coduri de eroare la masina asta care sa fie legate de temperatura - 14/15 - "Engine coolant temperature (ECT) senzor - voltage low/high." Senzorul de temperatura (vorbesc de cel cu 2 contacte acum, dar e valabil si pentru cel cu 1 contact) este o rezistenta cu coeficient negativ de temperatura (Negative Temperature Coefficient - NTC). Cu cit creste temperatura, cu atit scade rezistenta (din Autodata):
Grade Celsius . . . Ohm
20 . . . . . . . . . . . ~2950
40 . . . . . . . . . . . ~1450
70 . . . . . . . . . . . ~500
100 . . . . . . . . . . ~320
ECM (Engine Control Module) trece un curent prin aceasta rezistenta si in functie de caderea de tensiune pe ea calculeaza temperatura. La temperaturi peste 100 de grade, valoarea rezistentei cred ca scade rapid spre zero, caderea de tensiune pe ea fiind neglijabila, tensiunea in circuit ramine mare, fapt raportat de ECM (ECU) ca o eroare - 15. Facind doar o tura la ora 12, nu a avut timp sa se incalzeasca motorul asa ca nu ti-a raportat nici o eroare.
Concluzie: eu cred ca ai o problema cu temperatura la blocul motor si-ti recomand sa nu-ti mai fortezi norocul. Schimba pompa.
danb
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut,
inca nu am ajuns la 100grade dar nu vreau sa ajung!
am citit tot topicul asta ca sa reusesc sa-mi diagnostichez masina. Vectra B 2001 motor Y22DTR motorina.
Anul asta temp la motor este mai mare cu vreo 5-10g. fata de anul trecut (aveam 85-90 chiar si pe caldurile alea mari si ventilatoarele plecau rar)
Sa fiu mai explicit:
- creste temperatura in mod constant, pana pe la 90-91g fara clima unde incepe sa mearga ventilatia, iar cu clima ramane pe la 89-91 unde incep sa mearga ventilatoare de racire. Lichidul e curat, arata ca o citronada. mai rosiatica. afara sunt 21-24g si merg dimineata traversez bucurestiul la mers normal (2000-2500 turatii max deci fara sa forjez).
- daca merg la drum lung atunci cu clima am vreo 93-96g iar fara clima ramane pe la 91-93g. si ventilatoarele merg.
Am fost la service opel in bucuresti si cica la tester nu a iesit nimic. Totusi sunt ingrijorat ca fata de anul trecut, temp e mai mare si nu vreau sa ma trezesc pe undeva ca raman cu masina in drum, sau ca sare apa pe afara. Stiu ca mergeam lejer si nu crestea temp ca sa porneasca si ventilatoarele alea cand opream masina.
- Am avut un incident cand am completat cu apa distilata vreo 500ml. E normal sa se consume?
Am fost la alt service nu de opel care la fel au zis ca nu am nimic, si ca sa curat radiatorul.
Intrebare: ma poate ajuta careva, sa vada, sa se uite, sa ma trimita la un service? la vasul de expansiune sunt 2 furtune dar curge lichid parca doar pe cel care vine de la radiator, e normal asa? nivelul este intre cele 2 marcaje de pe vas.
Acum de 3 zile am scos termostatul dar mi se pare anormal ca dupa un mers linistit cu masina, dimineata fara clima prin oras unde sunt 24g, cand opresti dupa 45-60min de mers sa mearga ventilatorul de racire iar tu sa nu fi frojato macar.
inca nu am ajuns la 100grade dar nu vreau sa ajung!
am citit tot topicul asta ca sa reusesc sa-mi diagnostichez masina. Vectra B 2001 motor Y22DTR motorina.
Anul asta temp la motor este mai mare cu vreo 5-10g. fata de anul trecut (aveam 85-90 chiar si pe caldurile alea mari si ventilatoarele plecau rar)
Sa fiu mai explicit:
- creste temperatura in mod constant, pana pe la 90-91g fara clima unde incepe sa mearga ventilatia, iar cu clima ramane pe la 89-91 unde incep sa mearga ventilatoare de racire. Lichidul e curat, arata ca o citronada. mai rosiatica. afara sunt 21-24g si merg dimineata traversez bucurestiul la mers normal (2000-2500 turatii max deci fara sa forjez).
- daca merg la drum lung atunci cu clima am vreo 93-96g iar fara clima ramane pe la 91-93g. si ventilatoarele merg.
Am fost la service opel in bucuresti si cica la tester nu a iesit nimic. Totusi sunt ingrijorat ca fata de anul trecut, temp e mai mare si nu vreau sa ma trezesc pe undeva ca raman cu masina in drum, sau ca sare apa pe afara. Stiu ca mergeam lejer si nu crestea temp ca sa porneasca si ventilatoarele alea cand opream masina.
- Am avut un incident cand am completat cu apa distilata vreo 500ml. E normal sa se consume?
Am fost la alt service nu de opel care la fel au zis ca nu am nimic, si ca sa curat radiatorul.
Intrebare: ma poate ajuta careva, sa vada, sa se uite, sa ma trimita la un service? la vasul de expansiune sunt 2 furtune dar curge lichid parca doar pe cel care vine de la radiator, e normal asa? nivelul este intre cele 2 marcaje de pe vas.
Acum de 3 zile am scos termostatul dar mi se pare anormal ca dupa un mers linistit cu masina, dimineata fara clima prin oras unde sunt 24g, cand opresti dupa 45-60min de mers sa mearga ventilatorul de racire iar tu sa nu fi frojato macar.
- Bogeyman
- **
- 235 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Ascona 1985
- Bucuresti
Bogeyman
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
danb, masina mea are acelasi an de fabricatie si tip motor ca a ta. Am scris si eu pe undeva pe aici ce probleme am cu incalzitul motorului. murzick, caruia ii multumesc inca o data si pe aceasta cale, a fost atat de amabil sa ne intalnim si sa-mi verifice ventilatoarele care se pare ca functioneaza. Mie mi-a sugerat schimbarea termocuplei, lucru pe care n-am apucat sa-l fac din cauza de lipsa de timp. Nu te mai duce in service cu ea, pierzi timp si bani, aia oricum habar n-au si vor face experiente pe masina ta. Ia-o babeste, curata radiatorul, vasul de expansiune, vezi sa nu ai vreo scurgere pe undeva, si daca totul e ok, schimba-i termocupla. Zici ca venitlatoarele pleaca, deci probabil ca nu acolo e problema. Succes!
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
mi-au verificat pompa de apa la masina => este buna.
Cum au verificat:
au pornit masina si au scos furtunul care leaga vasul de expansiune cu termostatul. Din vas mai pleaca unul care leaga vasul cu radiatorul.
Prin primul furtun curgea apa inapoi in vas, si, cu cat turai masina mai mult cu atat curgea mai multa apa, asta insemnand ca pompa de apa functioneaza.
in schimb mi-au zis ca radiatorul este infundat ( se poate), acum vreo 2 luni am folosit solutie d'aia de lipit radiatoare- pierdea apa p'acolo.
Nu-mi explic insa de ce tocmai acum. D'atunci n-am mai completat apa deloc.
Cum au verificat:
au pornit masina si au scos furtunul care leaga vasul de expansiune cu termostatul. Din vas mai pleaca unul care leaga vasul cu radiatorul.
Prin primul furtun curgea apa inapoi in vas, si, cu cat turai masina mai mult cu atat curgea mai multa apa, asta insemnand ca pompa de apa functioneaza.
in schimb mi-au zis ca radiatorul este infundat ( se poate), acum vreo 2 luni am folosit solutie d'aia de lipit radiatoare- pierdea apa p'acolo.
Nu-mi explic insa de ce tocmai acum. D'atunci n-am mai completat apa deloc.
- Bogeyman
- **
- 235 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Ascona 1985
- Bucuresti
Bogeyman
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
Incep sa cred ca asta cu incalzitul motorului pe la suta de grade face parte din ciclul "ciudatenii inexplicabile la unele modele Opel", pe langa pornitul greu numai cand i se scoala masinii respective. De exemplu, porneste 2 luni la sfert, o saptamana la a 5-a cheie, cu fum si tremuraturi de zici ca esti in rata de Balotesti, iar 3 saptamani la sfert, cand e cald o ia imediat, cand se raceste porneste greu si viceversa si tot asa. Toate astea fara ca vreun posesor sa poata spune ca a gasit solutia. N-ai cum sa nu iubesti o astfel de masina, cu personalitate puternica si un motor mai complicat decat al unui Veyron din moment ce nimeni nu da cap anumitor probleme