Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • maryus_407

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Tigra 2000 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2010

  • Mesaj Privat
va salut am si eu prblema cu temperatura apei la o omega motor x20xev temperatura apei imi sta in oras la 95 de grade si afara la 90-93 cand rulez cu 100-120km este normala temperatura in oras? pe loc mai urca putin peste 95 sa zic un grad 2 cu aproximare am stat cu ochii pe electoventilator si pleca la 95 d grade cateva min si se opreste este ok? din ce stiu trebuie sa stea la 90'C
Skip ads

  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
daca nu ajunge pe rosu nu e nicio problema
instalatia de racire este sub presiune si punctul de fierbere este mai sus de 100 grade, 120
sa nu desfaci busonul de la vasul de expansiune cand apa e firbinte , te poti oparii
  • maryus_407

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Tigra 2000 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ok multumesc la 110'C incepe rosu
  • nicuiry

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 1.3
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze ca postez aici sa nu mai deschid alt topic, am si eu o problema la o corsa D 2007 de ceva timp electroventilatorul il banuiesc ca nu pleaca decat pe treapta 3 (de ce? face zgomt rau, merge foarte putin si se opreste), am incercat din opcom sa ii dau test pe treapta 1 si 2 nu pleaca deloc pe 3 pleaca, astazi m-am apucat de mesterit si am desfacut termocupla termica sau cum ii spune (vine prinsa de cadrul electroventilatorului, nu se vede daca este lipita de radiator), mentionez ca am facut comparatie cu o masina la fel si nu pleaca asa de tare si se invarte mai mult electroventilatorul, ma poate ajuta si pe mine cineva daca se mai poate remedia ceva sau trebuie schimbata piesa cum ii spune? Multumesc.


Skip ads

  • N0_Nick_Nam3

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Spania
  • Masina: Vectra 2000 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
murzick a scris:Bogeyman, te rog sa ignori ce am scris putin mai sus la punctul 1, despre termocupla, pentru ca este eronat ce am scris acolo. Daca ai face cum am scris acolo, ai vedea cel mai probabil ca ventilatoarele se invirt si ai trage concluzia ca termocupla e ok. Gresit. Sa-ti explic de ce.

Termocupla ta are 4 pini si 3 temperaturi la care cupleaza diferiti pini:
- T1 - cupleaza pinii 1-2 - viteza 1 a ventilatoarelor
- T2 - pinii 1-2 ramin cuplati, dar in plus mai cupleaza si 1-3, deci 1-2-3 - viteza 2 a ventilatoarelor
- T3 - pinii 1-2-3 ramin cuplati si in plus mai cupleaza si 1-4, deci 1-2-3-4 - viteza 3 a ventilatoarelor

Sa presupunem (sa zicem ca AC e oprit, pentru a scoate din ecuatie senzorul de presiune de pe radiatorul de AC) ca termocupla este defecta si la T2 nu cupleaza 1 cu 3. Ce se intimpla? Pinii 1 si 2 vor ramine cuplati, ventilatoarele vor continua sa se invirta cu viteza 1, care desigur este insuficienta pentru temperaturi mai mari decit T2 si motorul se va incalzi pina spre T3. Daca la T3 va cupla 1 cu 4, ventilatoarele se vor roti cu viteza 3 si vor raci motorul pina sub T3, unde iarasi vor trece pe viteza 1. Si tot asa. Motorul nu va fierbe, dar va sta la temperaturi in jurul T3 (care cred ca este peste 100 de grade). Dar exista probabilitatea sa nu cupleze nici la T3, ceea ce ar fi extrem de rau si nu cred ca vrei sa ajungi acolo.

Sfatul meu, schimba in primul rind termocupla, ca e usor de schimbat si nici nu e foarte scumpa. Cred ca cea mai ieftina o gasesti pe la 80-100 lei.


Eu am o problema asemanatoare cum zici tu aici. x20dth e motorul meu. Am suntat 1.2 si se invart incet ventilatoarele. Am suntat 1.2.3 si se invarte mai tare ala de AC iar ala mare de la radiator se opreste, iar cand suntez 1.2.3.4 se invarta amandoua foarte tare. cam care ar fi problema ? Si unde sunt releele ? Sigurantele de 30 A sunt bune, iar releul care cupleaza treapta a 3-a e bun. Mai sunt si alte relee ? si daca da unde sunt ? Sau ar putea altceva ? Mentionez ca temperatura nu imi creste nicodata de 90 de grade, sta pe la 86 mai tot timpul,iar ieri apa a urcat aproape de 100 grade,am deschis capota si am observat ca ventilatorul mare de la radiator nu se invartea, la ce mic de la AC nu màm uitat,dar nu cred ca mergea ca nu se auzea
  • andrey_17_2004

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2012

  • Mesaj Privat
nonea a scris:poi...poate nu asigura debitul necesar de apa circulata pompa...si in zona unde e senzorul de temperatura nu e un flux bun de agent de racire. din moment ce nu iit fierbe motrul...eu cred ca e f bine ca ajunge repede la temperatura de lucru...scutesti din uzura. deci daca nu fierbe mootrul....fii absolut linistit. 95 nu e mult...mai ales ca instalatla e sub presiune. la ce presiune e in instalatie, apa fierbe pe la 110-115 grade (apa sub presiune fierbe la o temperatura mai inalta)

salut am si eu un omega de 2.5td si aceeasi problema cu incalzirea cand merg in oras pot merge toata ziua cu 1 si 2 ca nu trece de 92de grede cand merg peste 100dekm la ora sau urc o panta apa ajunge la 100de grede si peste am schimbat termostatul radiatorul de caldura ca era spart am curatat radiator si iara se ridica apa in mod drastic nu mai stiu ce sa ii fac oare sa ii schimb pompa de apa?cum imi dau seama daca e stricata pompa de apa?va rog ajutati ma!
  • andrey_17_2004

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2012

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:In radiator nu poate intra 3-4L de apa.
Curata instalatie racire motor -> http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf , sigur ai depuneri mai ales ca ai mers cu apa de la robinet si masina este mai veche.
salut am si eu un omega de 2.5td si aceeasi problema cu incalzirea cand merg in oras pot merge toata ziua cu 1 si 2 ca nu trece de 92de grede cand merg peste 100dekm la ora sau urc o panta apa ajunge la 100de grede si peste am schimbat termostatul radiatorul de caldura ca era spart am curatat radiator si iara se ridica apa in mod drastic nu mai stiu ce sa ii fac oare sa ii schimb pompa de apa?cum imi dau seama daca e stricata pompa de apa?va rog ajutati ma!
  • andrey_17_2004

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2012

  • Mesaj Privat
murzick a scris:@ionut25

Ti-ai rezolvat pina la urma problema?

Din cele scrise pina acum de tine pot trage urmatoarele concluzii:
- Termostatul nu e blocat pe inchis (s-a mai vehiculat ideea pe aici). Daca era inchis, iti fierbea motorul si fara AC pornit. Exista in schimb sansa ca din cauza depunerilor sa se deschida putin de tot si atunci sa circule greu lichidul de racire. Poate a fost pusa apa de la robinet in sistemul de racire, nu distilata. Al meu era plin de depuneri calcaroase cind l-am schimbat.
- M-am uitat pe TIS la schema electrica a sistemului de racire (Y25DT e motorul, corect?) si e destul de alambicata treaba. Exista vreo 7 relee, 5 ventilatoare (nu toate mari, pe radiatoare), plus senzor de presiune in instalatia de AC. Eu sint inclinat sa cred ca problema ta e una electrica. In cel mai fericit caz ai vreun releu bulit. In cel mai rau caz o fi vreun ventilator ars (in unele cazuri merg 2 inseriate si daca e unul ars, atunci nu se invirt ambele).
salut am si eu un omega de 2.5td si aceeasi problema cu incalzirea cand merg in oras pot merge toata ziua cu 1 si 2 ca nu trece de 92de grede cand merg peste 100dekm la ora sau urc o panta apa ajunge la 100de grede si peste am schimbat termostatul radiatorul de caldura ca era spart am curatat radiator si iara se ridica apa in mod drastic nu mai stiu ce sa ii fac oare sa ii schimb pompa de apa?cum imi dau seama daca e stricata pompa de apa?va rog ajutati ma!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR