Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Calin

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Mures
  • Masina: Omega 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2004

  • Mesaj Privat
turculetz a scris:probabil ti-or fi pus senzorul second Smile
- radiatorul de la clima este primul si e al naiba de incins, pe langa faptul ca trage si motorul mai greu



nu cred ca au pus senzorul gresit, pt ca dupa 30 de min de mers prin oras poti sa stai cu palma direct pe blocul motor, fara nici o problema.
Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@Calin
Daca zici ca nu te pacaleste indicatorul de pe bord sau senzorul de temperatura si motorul e chiar rece dupa o juma' de ora de mers, verifica termostatul. Chiar daca l-ai schimbat de curind, vezi daca nu e blocat pe deschis. Dupa pornirea motorului rece, la citeva minute, pina sa apuce indicatorul de temperatura de pe bord sa se miste, pune mina pe furtunul de cauciuc care leaga termostatul de radiator. Daca e cald, atunci e blocat termostatul pe deschis si ar trebui schimbat. Shocked

Si da, nu e bine ca motorul sa mearga in permanenta la 45 de grade sau mai putin. Asta inseamna cel putin consum mai mare, ca sa nu mai zic de uzura sporita. Daca tu ai temperaturi din astea vara, gindeste-te cum va fi la iarna.
  • cristiacl

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 17 td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
schimba termocintactul urgent! sau pune termocupla de direct
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
murzick, te rog poti sa-mi spui si mie ,daca stii, ce releu trebuie sa verific, sau siduranta di acea cutie de langa baterie, daca la test am cod eroare 1481, releu ventilator 1 defect. Mentionez ca am vectra c 2003 1,6 benzina, cu un singur ventilator.Simptomele sunt: se aprinde becul masinuta cu cheita cam cand acul de la temperatura trece un pic de mijloc, niciodata nu s-a dus pe rosu, cel mult a urcat pana la 95-98.Dar de cateva ori am observat ca scade brusc la 70-80.Poti sa ma ajuti cu niste indicatii?Merci.
Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mimi, sigur ai un singur ventilator si nu doua? Ca eroarea P0481 (nu 1481) este in TIS "Fan Control 2 Circuit Malfunction" sau in Autodata "Engine coolant blower motor 2 - circuit malfunction". Se refera clar la ventilatorul 2.
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
cod eroare este sigur 1481, verificat de doua ori, adica sters prima data si iar aparut,acelasi cod. si sigur am un singur radiator asa este acest model de nou

pe tester a aparut urmatorul mesaj in limba romana cod eroare p 1481 defectiune ventilator radiator releu 1
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mimi, controlul temperaturii si a turatiei ventilatorului la motorul tau il face ECU prin ECM (Engine Cooling Module). Vezi pozitionarea modulului:

Asta e schema electrica a circuitului de racire:

Chestia evidentiata cu rosu este chiar ECM, care pare sa contina 3 relee, din care unul ar putea sa-ti faca probleme. In primul rind verifica mufa/firele de la ventilator, sa nu fie vreun contact prost. Daca nu e asta, vezi daca se poate desface modulul ECM pentru a verifica releele.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Codul chiar este P1481, nu e cod EOBD, e cod specific ECU-ului respectiv; cred ca e ars releul care comanda viteza a doua a ventilatorului.
Skip ads

  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
ajutati-ma si pe mine putin.
In dreapta cum deschizi capota e o cutie unde este bateria iar langa ea inca o cutie mai mica cu niste "sigurante ".Acolo trebuie sa verific eu releul cu pricina Daca da at. care este acela?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mimi, putina atentie te rog. Raspuns la intrebarea ta la post-ul meu precedent. Releele si rezistentele prin care ECU comanda vitezele ventilatorului se afla in ECM. Vezi prima poza pentru pozitionarea modulului respectiv.
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am fost acum la masina si m-am uitat mai bine si am impresia ca acel cooling module se afla chiar langa ventilator prins de radiator pe un suport de plastic, cred ca mai degraba acolo e releul , nu?.Poate va plictisesc dar sunt novice la chestii din astea.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca arata asa

in el sint releele. Vezi daca se poate desface.
Skip ads

  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
am sa ma uit maine ca acum s-a intunecat.Ce inseamna 1 si 7?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
E numerotarea pinilor. De la 1 la 7.
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
cum verific daca venilatorul merge si cu viteza a doua?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mimi, vezi daca poti gasi cutiuta marcata cu rosu din poza asta.

Ar putea fi acoperita cu un capac, dar scotind capacul sa arate asa:

Fa-i o poza si pune-o aici, ca sa vad daca e cum cred eu si daca se pot testa vitezele ventilatorului.
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat





  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat

  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat












Ultima modificare facuta de mimi la Sam 18 Aug, 2007 10:12 pm
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Gata cu flood-ul copii. Very Happy

mimi, se pare ca acel conector evidentiat cu rosu, din grupul de 3 conectoare se afla exact sub panoul de sigurante si relee. De fapt panoul cred ca are niste pini care se infig in acele conectoare, asa ca nu se pot accesa direct cum am crezut initial.

ECM-ul, cutia aia de pe radiator arata ca in poza? Are infipt ceva in el, pe partea cu pinii aia numerotati de la 1 la 7?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR