Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe
  • orinoco

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
16V a scris:Tot nu sunt in clar cu TVA-ul. Daca iei masina de la o firma(handler) de afara, e ok. Iti elibereaza factura cu care poti face dovada ca ai platit tva-ul acolo.
Dar daca iei masina de la persoana fizica? In mod normal se face un contract de vanzare-cumparare, urmand sa platesti TVA-ul in Ro? Pai atunci pers fizice de afara care vor sa-si vanda masina trebuie sa o dea cu cel putin 19% mai ieftin decat un handler ca pentru clientul roman sa fie rentabil sa ia de la el.
Pe de alta parte, cum sa platesti tva-ul intr-o tranzactie intre 2 pers fizice? Ma poate lamuri cineva?


am inteles ca tva se plateste in romania numai pentru masini noi cumparate in ue...pentru SH se plateste pe loc akolo unde o cumperi.
Daca vinzatorul e peroana juridica platitoare tva akolo iti va specifica pe factura separat tvs...cum e si pe facturile de pe la noi. ( nu stiu daca se vor face reglari de tva cum se faceu in romania la sfirsit de ana....."asa numitele recuperari de tva"..unele cam ilegale Twisted Evil
daca e persoana fizica ...nu are ce tva sa specifice si aia e tot...

Dupa cite stiu eu taxa din ungaria era cam discriminatorie...nu se aplica si la masini noi...si nu a fost pbligata inca la nimic...s-ar putea doar sa plateasca "o amenda catre consilil european ( si aia au nevoie de bani..nu ?? Smile "...si sa ia taxa mai departe
Skip ads

  • machiavelli

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2006

  • Mesaj Privat
popescu iulian a scris:
kata a scris:
musicall a scris:Stai sa vad eu... daca am inteles: Am intrat acolo pe EVZ si am facut asa... masina e 2007 + anii cand se termina perioada de finantare leasing.... rezulta o vechime de 4 ani... la 1686 capacitate cilindrica rezulta un 929.49 Euro de platit (fara tva) ~ 38milioane. Shocked Evil or Very Mad

Oameni buni .. aceasta este taxa pentru PRIMA INMATRICULARE !!!
Daca iti iei masina noua, platesti taxa cea mai mica. Daca ai avut leasing pe ea, si ti-o reinmatriculezi la sfarsitul leasing-ului, nu se mai plateste taxa, pentru ca esti deja la a doua inmatriculare.
Daca iti aduci masina de afara, de 1 an, doi, etc .. PRIMA INMATRICULARE in Romania, iti aduce ca bonus si taxa asta, evident, in functie de masina.


Esti sigur kata ca pentru masinile cu leasing extern de genul B12345 care nu au carte de identitate definitiva nu se plateste taxa? Masinile aste din cate stiu eu sunt inmatriculate temporar in Romania.Vreau sa stiu sigur nu din presupuse, caci am o astfel de situatie si mie neclar.



In aceeasi situatie sunt si eu, si m-am lamurit din presa:

Scutiri de la taxa


Taxa pentru prima inmatriculare nu se va aplica masinilor pentru care accizele au fost platite in cursul anului 2006, dar care nu au fost inca inmatriculate, si nici autovehiculelor achizitionate in sistem leasing pina la 1 ianuarie 2007 (chiar daca contractul se incheie dupa aceasta data).

Sursa: http://www.hotnews.ro/artic...-cine-pierde..htm
  • razvanx

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2006

  • Mesaj Privat
UE da in judecata statul roman pentru ca a incalcat legislatia europeana referitoare la taxa de inmatriculare auto


Comisia Europeana va declansa, in cel mai scurt timp, procedurile de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru impotriva Romaniei pentru introducerea taxei de prima inmatriculare, considerata de Uniunea Europeana ca fiind in contradictie flagranta cu prevederile Tratatului UE. Guvernul a introdus aceasta taxa in noul Cod fiscal, in ciuda faptului ca oficialii europeni si-au manifestat in repetate randuri dezacordul.

UE ne da in judecata

Autoritatile romane au trecut pragul UE fara sa-si stearga bocancii de vechile naravuri autohtone. Astfel, abia s-au stins artificiile de la Revelionul integrarii, ca oficialii europeni au acuzat Bucurestiul ca si-a incalcat obligatiile de membru al comunitatii. Potrivit noului Cod Fiscal, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, romanii vor plati o noua taxa pentru autovehicule, de prima inmatriculare, menita a compensa eliminarea accizelor si a taxelor vamale.

axa se calculeaza in functie de vechimea masinii, capacitatea cilindrica si gradul de poluare, avantajand clar masinile noi (Euro 4) fata de cele second-hand, pentru inmatricularea carora detinatorul ajunge sa achite o suma dubla sau tripla fata de pretul de achizitie al autovehiculului. La solicitarea ZIUA, reprezentantii Comisiei Europene la Bucuresti ne-au transmis pozitia Bruxelles-ului in aceasta privinta, chiar cerandu-si scuze pentru ca au intarziat transmiterea raspunsului cu o ora.

"Potrivit informatiilor pe care le detinem, Romania nu a modificat legislatia cu privire la taxarea autoturismelor second-hand", se arata in documentul primit la redactie. "Comisia Europeana isi mentine opinia conform careia acest text de lege este incompatibil cu Articolul 90 din Tratatul UE si cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie. Comisia va lua in considerare posibilitatea deschiderii in cel mai scurt timp, a procedurilor de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru impotriva Romaniei pentru adoptarea acestui text de lege.

In privinta Poloniei sau a Ungariei - aflate intr-o situatie similara - Comisia a demarat procedurile de constatare a incalcarii Tratatului UE impotriva acestor doua state. Este de competenta Curtii Europene de Justitie sa decida daca legislatia in vigoare (n.r. - intr-o tara) este in conformitate cu Tratatul UE (asa cum argumenteaza tarile respective) sau nu ( asa cum sustine Comisia). In cazul in care Curtea decide ca legislatia autohtona nu este compatibila cu cea europeana, respectivul stat-membru va fi obligat sa-si revizuiasca legislatia in cauza", se mai arata in documentul transmis redactiei ZIUA. Ceea ce inseamna ca, pe langa modificarea sau chiar eliminarea acestei taxe de prima inmatriculare, Romania ar putea fi obligata si la plata unor penalitati usturatoare.

Liviu Dobrin: o taxa protectionista si anticoncurentiala

Inca in stadiul de proiect legislativ, taxa de prima inmatriculare a atras numeroase critici. Fostul secretar de stat in Ministerul Integrarii Europene Leonard Orban, in prezent comisar european, declara, in vara acestui an, ca prevederea referitoare la taxele pentru masinile second hand ar putea fi considerata o incalcare a Tratatului UE, ceea ce, in ultima instanta, ar putea atrage sanctiuni financiare "extrem de dure".

Pe de alta parte, ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, s-a pronuntat la acea vreme in favoarea mentinerii taxelor pentru inmatricularea autovehiculelor second-hand, chiar daca Comisia Europeana a criticat statele cu astfel de proceduri. In opinia presedintelui Autovit, Liviu Dobrin, taxa in cauza limiteaza dreptul de optiune al cetateanului roman, obligandu-l sa cumppere o masina noua si, evident, mai scumpa, in detrimentul uneia second-hand. "Se vede foarte clar ca nu este vorba de o taxa de protectie a mediului, asa cum s-a sustinut, ci ca este vorba de o taxa de protectie a importatorilor de masini noi fata de concurenta pe care ar putea-o reprezenta un import masiv de autoturisme second-hand din tarille UE. Se refera la protectia doar a importatorilor si nu a producatorilor interni, platitori de taxa datorita dotarii autoturismelor Logan cu Euro 3 si nu Euro 4, cu mult mai ieftin. E o taxa care a fost introdusa la presiunea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme noi (APIA)", a afirmat Dobrin.

Sursa: Ziua, 09 Ianuarie 2007
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
E bine ca se misca ceva in aceasta privinta.

Rog un moderator sa "lipeasca" acest nou topic la cel existent deja -> https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11343
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
So, cine vrea sa isi schimbe masina, acum e momentul. O vindem pe asta care o avem, la un pret bun (ca e deja inmatriculata) si dupa ce ue forteaza ro sa renunte la taxa de jmeker, aducem alta de dincolo (la pret mai mic, ca nu mai avem taxa de jmeker)
Dezavantaj: cateva luni ne dam cu troleibusu'
  • razvanx

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2006

  • Mesaj Privat
So, cine vrea sa isi schimbe masina, acum e momentul. O vindem pe asta care o avem, la un pret bun (ca e deja inmatriculata) si dupa ce ue forteaza ro sa renunte la taxa de jmeker, aducem alta de dincolo (la pret mai mic, ca nu mai avem taxa de jmeker)
Dezavantaj: cateva luni ne dam cu troleibusu'



Numai sa fim siguri ca ne reduce UE taxele, ca sa nu ramanem cu de tot cu troleiu.
Cu banii de pe masina mea imi iau un Senator Smile
  • laurentiu19

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, de pe la sfarsitul lui octombrie parca, UE a pus in vedere Romaniei sa inlature din Codul Fiscal taxa de inmatriculare pana la 01.01.2007, dar noi ca romani isteti ce suntem am mers pe burta ca de obicei , la stilul cainii latra, ursul merge. Iata ca din fericire nu numai latra, dar mai si musca, si bine face ca prea ne .... la cap guvernul cu tot felul de taxe si alte alea pentru masinile din import noi sau SH, care nu fac nimic altceva decat favorizeze Renault, actualul proprietar al Daciei. Sunt pentru protectia productiei interne, dar sa fabricam oameni buni masini la standard UE din 2007, nu din 1990! Evil or Very Mad
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Va spun eu ce o sa se intample: Comisia Europeana o sa amendeze statul roman, astia din guvern o sa spuna ca se lucreaza pt. a se modifica codul fiscal dar o sa o lalaie cel putin 1 an-2 (nu mai e chiar mult pana la alegeri) in ideea ca oricum o sa incaseze mai mult din taxa aia decat sanctiunile financiare...eventual se mai "unge" un raportor-2 (admiterea in UE cum s-a facut credeti? cu contracte fabuloase cu firme de consultanta-de fapt nimic altceva decat firme pt. incasat comisioane "albe"). Daca mai preia si Ford sau mai stiu eu cine Dawoo Craiova sa te tii atunci lobby pt. taxa asta...Asa toata lumea isi ia banii si e fericita pe spinarea contribuabilului tot mai impovarat.
Skip ads

  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Aici nu e vorba numai de protectia productiei interne...Ghicitoare: ce prim-ministru est european, dintr-o tara proaspat aderata e si reprezentantul unei companii franceze auto? Evil or Very Mad
  • vlazduhu

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2006

  • Mesaj Privat
tare mi-e ca inginerul are dreptate... pana la urma se amendeaza statul roman nu guvernul roman sau, mai bine, prim-ministrul roman. Si stim cu totii de unde face statul bani. Asa ca o sa platim si penalizarile si o sa ramanem si fara posibilitatea de a inmatricula masini SH. Si credeti-ma ca pe mine ma doare cel mai tare, pentru ca am un astra G care sta cu numere nemtesti de tzoll si asteapta. Frati-miu vroia sa-l asasineze pe Nastase acum ceva ani. In ceea ce priveste tinta, persoana s-a schimbat, nu si pozitia.
  • razvanx

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu stiu cat de pasive vor fi autoritatile europene, guvernul roman in frunte cu "multiubitul" premier au ca motiv aceste taxe prohibitive sa stopeze avalansa de rable de 10-20 de ani vechime pe care le poti cumpara si cu 50-100 Euro pe care polonezii chiar le-au cumparat en-gros din Germania. Dar sa nu uitam ca Polonia este foarte aproape de Germania, iar romanu nu e prost sa dea mai mult pe drum decat pe masina. Iar dl. premier sa stea linistit majoritatea masinilor SH importate sunt Opel si VW, nicidecum rable frantuzesti, care cum iasa din garantie cum incep sa cada. De ex: am fost la RAR in Craiova cu un prieten la sfarsitul anului trecut si erau acolo pentru inmatriculare in jur de 20 de Astre, vreo 5 Passaturi si nici un Citroen.
Restu ramane de vazut
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Hai sa zicem ca asta s-ar intampla , adica s-ar umple tara de rable in lipsa taxelor...
De aici pana la a le inmatricula ar trebui insa sa fie cale lunga , la urma urmei exista RAR ca institutie specilizata in acest sens.In orice tara normala punerea in circulatie se face doar daca autovehicolul corespunde din toate punctele de vedere , iar astfel nu mai poate fi incadrat la rable chiar daca are 10 , 20 sau 30 de ani.

Sau trebuie sa intelegem ca statul roman nu e interesat sau nu e capabil sa controleze coruptia si aranjamentele din aceasta institutie si i se pare mai simplu sa ne descurajeze prin intermediul acestor taxe?
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Oameni buni, eu, pana la urma, sunt partial de acord cu taxa asta. Pentru masinile vechi, non euro, sau euro 1. Tinand cont de cati bani s-au investit numai in programul "vinde-ti rabla, ia ligheanul".
Pe RAR nu te poti bizui, toti ati fost pe la RAR, ati vazut cum se intampla kestiile acolo. Cand mi-am facut ITP-ul, in fatza mea, era unul cu o cobra, aia cred ca mergea mai mult pe ulei decat pe motorina. Nu crezi ca a iesit OK? Pe de alta parte, norme ca nu poti inmatricula masini mai vchi de 8 ani (cum era intr-o vreme) nu poti baga, ca nu mai e la moda. Si atunci o modalitate sa te feresti de anumite pericole (ca numai Al de Sus stie cate harburi care cred ca se mai tineau gamada doar pentru ca erau legate cu sarme, pe dinauntru, am vazut circuland cu 120-130 la ora pe drumurile patriei.... unul chair a avut de Craciun tupeul sa se ia la liniuta cu mine, cand l-am depasit... traisca a 4-a, ca altfel ma faceam sigla de Iveco... sau era Volvo? )dar mi se pare aberant sa dai in niste masini care sunt de departe mult peste media parcului auto din Romania.
Si pana la urma nu taxa de inmatriculare ar trebui operata, impozitul ar trebui sa fie sa fie diferentiat, nu doar pe cilindree, ci si pe norma de poluare....
Stiu ca vor fi multi care or sa sara sa ma contrazica si sa ma combata, de aceea scriu mare:
ASTA E DOAR PAREREA MEA, NU INCERC SA O IMPUN NIMANUI!
  • vlazduhu

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2006

  • Mesaj Privat
eu sunt de acord cu impozitul mai mare in functie de gradul de poluare. Asta as fi dispus sa platesc, dar nu si o taxa de cateva mii de euro...
  • razvanx

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2006

  • Mesaj Privat
eu sunt de acord cu impozitul mai mare in functie de gradul de poluare. Asta as fi dispus sa platesc, dar nu si o taxa de cateva mii de euro...


Gandestete la un amarat care are un Oltcit si nu are bani sa-l shimbe, nu cred ca isi permite sa achite un impozit de 10.000.000 sau chiar mai mare
  • gatonisus

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2006 1,7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Impozitul mai mare ar fi prohibit si i-ar obliga pe cei cu masini foarte poluante ori sa nu mai circule (sa le radieze) ori sa si le schimbe cu unele mai putin poluante.
Si mie mi se pare foarte normal lucrul asta.

Daca e sa ne gandim cum zice razvanx la amaratii cu Oltcit, daca nu au bani atunci sa nu mai circule cu ea. Prin analogie gandestete si tu la "amaratii" cu carute. Ti-ar conveni sa ii vezi prin Bucuresti (nu ca ar fi disparut de tot, dar totusi) doar pe motivatia: amaratii daca nu au bani sa isi cumpere altceva...
  • vlazduhu

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2006

  • Mesaj Privat
am fost si eu amarat cu o dacie 1300 din '81 destula vreme, asa ca stiu cum e. Acum sunt un alt amarat cu o masina cu euro-2 neinmatriculata (neinmatriculabila). Nu stiu daca 1000 RON ar fi cel mai bun impozit, dar o diferentiere s-ar putea face, totusi. Si acum, cu toata parerea de rau, toti trebuie sa mai renuntam la ceva din cand in cand. Adica chiar nu trebuie sa aiba toata lumea masini iar in Bucuresti lucrul asta e din ce in ce mai evident.
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
taxa aceasta considerata de multi, daca nu chiar foarte multi, abuziva ar fi bine sa fie eliminata si chiar foarte curand. parerea mea e ca romanul a mai deschis si el ochii si nu se va uita chiar la ultimul jaf ci va tinde la ceva mai sus, deci probabilitatea de a se umple soselele patriei de toate jafurile europei e destul de redusa Rolling Eyes . uitati-va in jur si vedeti ce telefoane mobile predomina, ce categorii de masini etc si veti constata ca romanul nu se multumeste chiar cu orice. asa ca......
  • vlazduhu

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pai si daca un amarat isi schimba oltcitul sau dacia de acum 20 de ani cu un opel sau VW de acum 15 ani nu tot e bine?
  • Cristi_C

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Pe langa tot ce spuneti, astept DNA-ul sa inceapa sa miste ceva, ca m-am saturat de toti incopetentii si mafiotii din aceasta tara. Aceasta taxa este pe fata o hotie si o ingradire a concurentei.
Skip ads

  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe

Chestionar

Pentru restituirea taxei de prima inmatriculare
Fac demersurile ptr a-mi recupera taxa 61%
Nu ma mai intereseaza sa-mi recuperez banii, ca oricum statul nu-i mai da 16%
Sunteti de acord sa vi se restituie doar o parte din banii de taxa? 21%
403 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR