Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
rog un sfat pentru 1,6 a16xer, ce bujii sunt mai indicate? in afara celor oem.
Skip ads

  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am citit mult despre NGK ZFR5FIX-11P (4620) - pe forumuri la rusi, si am inteles ca sunt cele mai indicate pentru XER-uri. Motorul porneste mai usor la temperaturi cu minus ( -20 si mai jos ) si solicita mai putin bobina - astfel viata ei e mai lunga... Merg cel putin 30k cu ele, si pana acum niciun deranj. Si eu vreau sa pun exact acel model, dupa ce am rascolit forumurile mai bine de 5 luni Smile


  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
mersi vlad-opc, am sa tin cont de sfatul tau, dar am sa si forez pe net .

mai suntngk ZFR6V-G varianta de buget cu un singur electrod, ma interesa si variante cu 2 sau 4 electrozi.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Cine stie care este intervalul recomandat de Opel pentru schimbul de bujii la A16XER?
Astra mea a ajuns la 3 ani si vreo 32mii km si i-a venit timpul celei de-a treia revizii din viata ei.
Printre altele, vreau sa stiu daca trebuie sa ii schimb si bujiile.
M-am interesat in cartea lui Etzold si acolo scrie:
"La fiecare 8 ani/120.000 km
- Motorul pe benzina: inlocuirea bujiilor. Atenlie: La motoarele de 1,61 1,8 l, de la o anumitd serie de motor, bujiile trebuie inlocuite dupa 4 ani sau 60.000 km."
Mai am un document "plan revizii Opel_195.xls" luat tot de aici de pe forum unde scrie ca trebuie schimbate la fiecare 30mii. Documentul este in romana si stiu ca vanzatorii auto romani injumatatesc intervalele de service fata de cele din Germania.
@mitosu, pana la urma ti-ai luat bujii pt a16xer? De ce ziceai "in afara de oem"?

Am gasit aici bujii OEM GM 1214031 cu 20ron/buc.
http://www.revizieopel.ro/B...ala-GM,p-597.html
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
nu am luat, pentru ca vreau sa mai gasesc alternative.
de exemplu pe cea de la servici 1,6 xep am boxch cu 4 electrozi , asta insemnand un demaraj bun si un consum bun pentru benzina.

nu am gasit pe nimeni cu motorizarea mea sa fac vreun upgrade, ma interesa in primul rand o scadere a consumului de benzina.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
N-o sa scada consumul de benzina si n-o sa creasca puterea schimband niste bujii. Unul, sau 2, sau 4 electrozi, fix aceeasi chestie. Scateia se duce la unul din electrozii de masa oricum.
Din ce am vazut eu la z16xer si z14xep, la 50 000km uzura bujiilor e destul de mica, nu se justifica schimbarea lor mai devreme. Eu am schimbat cu GM, merg perfect.
Nu stiu de ce ar trebui schimbate bujiile dupa un numar de ani, ca doar nu se deterioreaza stand. La motocicleta am bujiile originale de 13 ani si merg perfect. O sa le schimb cand ajung la km specificati in manual.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
....... s-au strecurat mici erori.... De ex:
- nu poti compara o bujie noua cu una cu care s-a mers 30.000km sa zicem. De la dilatari/contractari repetate in ceramica bujiei apar micro-fisuri care in timp duc la pierderi de amperaj ( scurgeri la ,,masa,,)
- daca motorul e ok , in mod normal la schimbarea bujiilor ar trebui sa se simta ca masina trage cu ceva mai bine in paralel cu o usoara scadere de consum din cauza unor arderi mai complete si aprinderi mai promte in raport cu momentele motorului (aprinderii).
- distanta intre cioc si electrodul central trebuie sa aiba o valoare bine definita trecuta in cartea tehnica a masinii. In timp electrodul central ,,se consuma,, marindu-se astfel distanta reglata.
- faptul ca o masina merge aparent la fel cu bujiile noi in comparatie cu bujiile vechi , asta e o aparenta totusi. Mai tarziu te intrebi de ce ti-a cazut bobina sau modulul de aprindere.
Sigur, daca aprinderea e in regula si avansul lucreaza corect , bujiile vor intra in ciclul de ,,autocuratire,, dar asta totusi nu impiedica uzura electrodului central.
- bujiile se schimba la nr de km parcursi si producatorul nu da in carte un nr anume de km la care recomanda schimbarea lor doar din plictiseala.
- legat de 2/3/4 ,,ciocuri,, ce produc scanteie intre elecrodul central , nu stiu ce sa spun ca n-am folosit. Teoretic banuiesc ca ar trebui sa existe niste imbunatatiri in propagarea frontului de flacara.
- sa nu confundam motocicletele cu electronica auto.

PS - sa nu-mi spuneti ca atunci cind verificati scanteia ( ori la fisa, ori la bujia scoasa si pusa la ,,masa,, ) e tot una ca scanteia ,,pocneste,, la ,,masa,, mai tare sau mai slab ...ori ca are o culoare galbena/ rosiatica anemica sau tinde spre alb/albastrui ! Sint niste diferente intre acestea si afecteaza mersul motorului intr-o masura foarte mare !

PS2 - .... ca vorbeam de micro-fisuri ...ok, te poti holba la bujia veche cit vrei ca n-ai sa vezi mare lucru sau ai sa vezi doar in cazul in care vei simti ca masina merge ,,in 3,, Aduceti-va aminte cei care ati ,,frecat,, in mana capace de delco de dacie .... la naiba, cum avea cea mai mica fisura capacul , cum nu mai pornea sau mergea bolovanos ! ...... si nu intelegeam de ce o mica fisura face atata prapad din moment ce aprinderea era simpla si mecanica ( lulea + cele 4 borne de cupru din capac) ..... cine sa priceapa de pierderea de amperaj sau scurtcircuitarea a doua borne alaturate .....


Ultima modificare facuta de 13nicu la Lun 06 Jan, 2014 1:17 pm
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu am observat tendinta oamenilor obisnuiti cu surubaritul la masini vechi sa isi faca de lucru si la cele noi chiar daca nu e nevoie. Ar fi mai bine daca ar aplica principiul nu repara ce nu e stricat.
Am schimbat prima data bujiile la astra la 30 000km. Uzura aproape invizibila pe ele. Urmatoarele am zis sa le tin mai mult, asa ca le-am schimbat la 40 000km, iarasi uzura mica, nici 0,1 mm diferenta intre distanta dintre electrozi fata de bujia noua, doar putin rotunjit pe margine electrodul central. La corsa am schimbat la 50 000 si asa o sa fac de acum inainte. N-am sesisat vreo diferenta la cum porneste sau merge motorul dupa schimbarea bujiilor. Toare au fost curate si fara depuneri de calamina. Cred ca le mai am prin garaj, o sa pun o poza cu ele.
Eu nu spun sa nu schimbati bujiile, doar ca schimbatul lor la 30 000km inseamna doar bani aruncati. Nu se uzeaza asa repede.
Motociclete sau masini, tot alea sunt principiile de functionare, tot pe acolo e electronica. La motocicleta mea costa 100E un set de bujii, asa ca aici chiar nu are rost sa le schimb in fiecare an doar asa din plictiseala atat timp cat nu dau semne de oboseala si porneste in 1-2 secunde dupa 4-5 luni de hibernare.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ok ..... face fiecare cum crede. N-are nimic a face ,,surubaritul,, la masinile vechi cu verificarea consumabilelor la cele noi.
Eu oricum am diesel si probabil asa voi ramane ....dar era un punct de vedere.
La fosta masina ( matiz) am schimbat bujiile la 60 mii km. Cind mi s-a facut mila de ea si le-am schimbat , nu mi-am mai recunoscut masina desi pareau ok !
N-ar fi de neglijat nici aspectul consum ulei ...aici putin se complica situatia aparand calamina in capul bujiei si inrautatind aprinderea iar curatrea ei repetata ( a bujiei) duce la deteriorari.
Cerea ajutor cineva pe forum in urma cu o saptamana ( cam asa ceva) ca ce sa faca ca a cazut in cilindru un ,,cioc,, de la o bujie si de atunci motorul ii clantzane. ( asta ca fapt divers)
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am un coleg care si-a luat o Astra noua cu motor Z16XER in 2008 si dupa 4 ani si vreo 60-70000km i-a picat bobina de inductie, El presupune ca a fost din cauza ca nu a schimbat bujiile deloc. Teoretic, bobina s-a stricat cand nu a mai functionat o bujie si curentul din bobina s-a descartat printr-o tija care cobora din bobina prin blocul motor.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Bobinele la motoarele astea sunt mai sensibile. Eu stiu mai multe cazuri de bobine picate tot pe la 60-80 000 km. Majoritatea au schimbat la 30 000 bujiile cu bosch si NGK. La vremea respectiva am crezut ca au picat bobinele din cauza bujiilor aftermarket. Acum cred ca sunt bobinele proaste.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pai exista ceva ce putem face noi ca sa lungim viata bobinelor (nu-s chiar ieftin de inlocuit)? Adica putem de exemplu sa imbunatatim izolatia tijelor?
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu prea cred ca se poate face ceva, in afara de a pastra bobinele curate si uscate. Eu n-am avut inca probleme cu ea, 85 000km.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 349
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
eu am schimbat bujiile tot din 30 in 30 de mii de km, cu o singura exceptie:
la un moment dat, am uitat de ele sau n-am avut timp si le-am lasat vreo 40 si ceva de mii de km.
vreau sa va spun ca in cei 10 mii de km facuti peste cei 30 am observat clar o crestere a consumului. nu foarte mare dar crestere.
constatarea e strict pentru motorul z14xep, bujiile au fost gm, acum am beru.
in rest, nimic deosebit, motorul tragea la fel, aspectul lor era in regula.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pana la urma care este intervalul de schimb pentru bujii recomandat de Opel Germania pentru motoarele noastre? Scrie pe undeva?
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
60 000km conform caietului de service, 30 000km pentru Romania.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Ca sa prelungesti viata bobinei, trebuie schimbate bujiile mai des, maxim la 25.000 - La Rusi deja sunt 50 de pagini cu dovezi ca asta este o solutie pentru prelungi viata bobinei. Eu nu am ascultat ce spuneau acolo, si datorita unei buji proaste ( care inca mergea ) a picat bobina la 98.000 km! De acum le schimb la 20.000 si nu ma intereseaza daca e prea devreme. Sunt masini care nu au apucat sa ajunga pana la 50.000 cu bujii originale. Si masini care le schimba la 20-25k si merg bobinele si peste 180.000 km...

Bobina e foarte proasta si sensibila, si nu costa putin.
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
un set de bujii simple nu costa mai mult de 50 lei, eu am gasit cu 11 si 13 lei bucata.
50 lei nu sunt o avere.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Esti sigur?
Bobinele mor de batranete si din cauza altor defectiuni la aprindere. De batranete pentru ca se crapa izolatiile, de la alte defectiuni pentru ca scanteia nu se duce pe traseul corect prin bujie.
La motoarele astea nu sunt piese intermediare ca fise si distribuitor situatia e mai simpla. O bujie defecta care pierde scantei va suprasolicita bobina pentru ca tensiunea ajunge la valori mari. Daca patrunde apa si mizerie intre bujie si bobina, sau daca izolatiile alea de cauciuc imbatranesc si se crapa, poate da scanteie pe langa bujie. Daca vreun mecanic priceput lasa bujiile slabe si sufla pe langa ele s-ar putea sa-i dauneze (am auzit de mecanici din astia). Daca bujia nu are aceleasi specificatii ca bujia originala poate sa nu-i faca bine.
In orice caz, daca o bujie pierde scantei o sa vedeti o eroare stocata, misfire on cilinder x.
Daca va linisteste, puteti schimba bujiile la 20 000km, uleiul la 5000, sosetele la 2 ore, etc
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
cristidb chiar asa de greu e o masina de intretinut?
poti schimba bujiile cand doresti, iar eu la fel si ceilalti cum vor.
nu trebuie sa influentam pe nimeni , sunt simple.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR