Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 726
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Pe ce drumuri cu doua benzi mergi tu in Romania? Smile

Pe toate! Cate o banda pentru fiecare sens Laughing

Serios acum. Mi s-a intamplat in a a2a zi de Pasti, anul acesta. Veneam pe A2, dinspre Pitesti. Merg de obicei cu 120-130, pe prima banda. Cand ma apropii (aprox 100-200m) de cei care merg mai incet, incep depasirea, daca am loc. Daca nu-i loc, reduc la viteza celor din fata si astept pana pot depasi. Nu sunt coleric, deci nu ma enervez si nici nu ma deranjeaza ca intrerup constanta vitezei. Numai ca de data aceasta, era sa o patesc. Am procedat cum am descris mai sus, eram pe banda 1 cam la 300m in spatele unui matiz, cand am inceput manevra de depasire (ma asigurasem si masina ce venea in spate era f departe). Mai aveam cam 150m pana sa ajung matizul, mi-arunc ochii in oglinda iarasi, si vad in spate un "nervos "cu un bmw care dadea flasuri de zor. Asigurare, intru la loc, ridicand in acelasi timp si piciorul dupa acceleratie, asteptand sa ma apropii de matiz. Numai ca am realizat intr-o fractiune de secunda ca VITA care era cu matizul mergea f incet. Frana la greu pana la... 40km/h. Sotia si fiica-mea deja se vedeau gramada peste aia. Cu atat mergea vaca aia, cu un "flocea" langa ea, amandoi ranjind ca iliescu. Erau la promenada ei.... Imi venea sa o iau pe banda de siguranta, sa-i depasesc, sa ma bag in fata lor si sa franez! N-am mai fost in stare nici sa dau marunt din buze, macar. Pana la urma pentru ce? Pentru niste imbecili care invata sa conduca pe autostrada (cu trei zile mai devreme, la ducere, am vazut instructor cu elev, pe autostrada Shocked )? Am "inghitit" tot ce voiam sa zic si mi-am vazut de drum. Sa faci rau este foarte usor.Greu este sa repari raul facut.
In urma acestei intamplari (chiar m-am speriat, nu ma asteptam la asa viteza mica - de ce nu mergea oare pe banda de siguranta?) mi-am propus sa nu mai tin seama de cei ce dau flasuri. Poa' sa dea... pana li se ard becurile si sigurantele.
Folosesc flasuri doar in cazurile enumerate de colegul RANGA.
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu sint unul din cei ce nu dau flash'uri dar nici nu ma agit cind altii imi dau . Imi vad de treaba linistit in continuare, ca doar n'o sa ma arunc in gropile de pe banda 1 sau in spatele vreunui camion ce merge cu 90km/h, daca se poate folosesc banda 1, daca nu sanatate si noroc!
Observ totusi o scadere in vehementa a flash'uitorilor, probabil au primit destula "sanatate" si incepe sa le ajunga. Laughing

L.E.
Deathman a scris:iso, iti trimit si eu mingea inapoi peste fileu :lol. Ideea e ca in Romania n-am fost pe autostrada, dar in afara am mers ceva si n-am fost nevoit nici sa flash-uiesc nici sa fiu flash-uit pentru simplu motiv ca respect participantii la trafic si ei ma respecta pe mine.
Si nu te supara, daca Gigi Kent mere pe banda a 2-a la impresii cu 50, limita e de 70 si eu vin cu 70 si Kent nu se da la o parte imi permit sa-l flash-uiesc.
P.S.: Nu stiu de unde reiese din post-ul anterior ca nu respect limitele de viteza Rolling Eyes


De obicei in fata celui pe care'l flashuesti se afla altul si altul si ... n+1altul, si atunci dece trebuie sa te grabesti cind traficul este asa cum este? Viteza maxima atunci cind mergi in coloana este data de cel mai lent auto din coloana ...


Ultima modificare facuta de iso la Joi 21 Mai, 2009 10:08 am
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
De fapt e un pic mai simplu: am observat ca semnalizarea sa vede mult mai clar decat flashul, cel putin ziua, iar cel depasit e mai cooperant Smile In plus, daca vii ca racheta peste unul sunt mai multe sanse sa se piarda si sa faca manevre idioate, bagandu-te si pe tine in rahat. Asa, daca ii comunici din timp ce vrei, are timp sa reactioneze.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Semnalizatul mi se mai pare mult mai politicos, e ca si cum l'ai ruga frumos.
Skip ads

  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
De acord cu tine Dodo!
Semnalizarea am mai observat-o si in tarile vestice, este un nivel superior simplei existente ale mele in spatele tau.
Daca stau in spatele tau, la o anumita distanta respectabila si nu te prinzi ca ma voi apropia de tine, atunci trec la level2, si anume semnalizarea.
Flash-ul cu stroboscoape, xenoane, led-uri si halogene mi se pare mult mai bãdãranã metoda, decât semnalizarea.
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Pana la urma o sa ajungeti la concluzia mea, ca in Ro nu exista respect pentru ceilalti participanti la trafic.
@Mihdoi: in cazul tau putea sa ma flash-uiasca pana nu mai putea, depaseam Matizul si abia dupa aceea intram pe banda I.
Ideea si realitatea care probabil ca n-ati inteles-o, sau nu vreti s-o intelegeti din posturile mele e urmatoarea: pe un drum cu 2 benzi pe sens, se circula pe banda I. Daca nu permit conditiile de trafic se circula si pe banda II. Normal ca in cazuri in care cel din fata n-are cum sa circule pe banda I nu ma pun sa-l stresez aiurea, dar nici nu suport soferii care au banda I libera fara probleme, circula mai incet si stau pur si simplu lipiti pe banda II. Si probabil ca n-ati mai inteles ceva sau n-am expus eu clar problema: vorbesc strict de drumurile din afara orasului cu 2 benzi pe sens, autostrazi, sau portiunile de drum cu 2 benzi dinaintea intrarii in orase.
  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 726
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Intotdeauna, cand ma deplasez pe banda a 2a (asa cum am spus, cu 120-130) si merg, normal, mai repede decat cei de pe prima, iar din spate vine unul mai tare si nu am loc sa ma retrag, ii pun omului semnal stanga sa inteleaga ca nu vreau decat sa depasesc. Cei mai multi inteleg, dar ce te faci cu... creierele de gaina, care... "masina mea e turbo"?
Am intalnit oameni care m-au asteptat sa trec la loc, m-au depasit, au trecut si ei la randul lor pe prima banda si apoi au multumit!
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
mihdoi a scris:Am intalnit oameni care m-au asteptat sa trec la loc, m-au depasit, au trecut si ei la randul lor pe prima banda si apoi au multumit!

Fericitule! Umbli mult prin Austria, Germania, Franta? Very Happy
Skip ads

  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 726
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Pe cuvant de onoare ca nu am ajuns inca pe acolo. Probabil ca cei pe care i-am intalnit fusesera.
Eu nu am fost decat in sud, la greci. Dar nici ei nu sunt departe de ceilalti care i-ai enumerat.
Numai la noi n-a ajuns bunul simt Crying or Very sad . Si sunt multi care gandesc (varianta rea, desigur): "daca ala face asa, hai sa fac si eu, ce sunt mai bleg?"
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Eu flash-urile le folosesc doar pentru kamikaze. Genul de persoane care dau semnal stanga/dreapta(in cel mai fericit caz dau semnal) si automat au si tras de volan fara sa se asigure.
Claxonul pentru prostimea care nu stie sa citeasca indicatoarele. Aici sunt doua categorii, fie cei care desi sunt pe drumul cu prioritate asteapta sa treaca cei care au cedeaza trecerea sau mai rau STOP si a doua categorie sunt manelarii care ti se baga in fata cu scartiit de roti dupa care iti baga avariile in semn de multumire de parca tu l-ai fi lasat. E o moda tampita sa bagi avariile.
  • nolimit99

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Ceea ce nu inteleg uni soferi este urmatorul lucru:

Banda de la axul drumului este banda de deparire nu banda de mers cu maximul vitezei pe acel sector de drum. Deci sa fiu foarte explicit banda de la xul drumului este doar pentru a depasi masina de pe banda I.
Am fost in Germania, Suedia, Turcia cu masina si in fiecare tara sunt cazuri particulare:
Turcia- pe autostrada sunt semne care se explica prin desene faptul ca esti obligat sa eliberezi banda de la axul drumului la flash. Vai de cei care nu o fac; amenda plus frigiderul plin.

In Germania si Suedia am avut surpirderea ca dupa ce au depasit masina de pe banda I, posesoari de masini din clasa mini, Ferarri, Jaguar, Masseratti, etc sa treaca pe banda I.

Deci atentie daca ai masina si o herghelie sub capota nu inseamna ca ai prioritate pe banda II, ea este doar pentru DEPASIRE.

O alta problema cam off-topic este intrarile pe autostrada:
In mod normal cand se aproprie o intrare pe autostrada cei de pe banda I trec pe banda II pentru a lasa masinile sa intre pe autostrada; Cine stie maine poti fi tu cel care intra pe autostrada.

I rest my case!
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
nolimit99 a scris:...O alta problema cam off-topic este intrarile pe autostrada...

Sã vezi numa' ce-o sã te lase badea Iuãn cu 1310-le lui plin de cartofi, când o sã intri tu pe una din noile autostrãzi promise de Boc...
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
S-a mai discutat, nu exista termenul de "banda de depasire" in nici o lege din lume. Singurul lucru specificat in lege este ca benzile se folosesc de la dreapta la stanga cu obligativitatea de a reveni pe cea din dreapta cand este libera.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
@nolimit99 esti sofer cu "mamaliga" in geam?

1. Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.

2. Conducatorul vehiculului care se angajeaza in depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula in fata sau in spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.

3. Atunci cand prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.

4. Nu constituie depasire, in sensul alin.(1), situatia in care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decat vehiculele care circula pe alta banda in acelasi sens de circulatie. - Devansare

5. Depasirea se efectueaza numai pe partea stanga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a incadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stanga se depaseste prin partea dreapta.


Banda a doua nu este pentru depasire, este pentru vehiculele care circula cu viteza sporita si care DEVANSEAZA autovehiculele care circula pe banda 1. Ocuparea benzilor se face de la dreapta la stanga.
  • nolimit99

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Pentru ai raspunde utilizatorilor dodo_13 si Astra X16XEL

1. Adevarat nu exista un paragraf in lege prin care sa se precizeze acest lucru, dar nici multumitu` cu avarile cand te lasa sa intri nu exista. In toata lumea exista legi nescrise de comportament civilizat, dar noi traim in Romania din pacate.

2. Astra X16XEL mamaliga numai am decat intre dinti Very Happy, dupa ce mananc. Nu am inca cei 100.000 km, dar am carnet de 12 ani si fac naveta Buc-PL zilnic de 4 ani, deci am ceva km parcursi.

Ceea ce spuneam eu e ca in mod normal si legal trebuie sa revenim pe banda I dupa ce efectuam depasirea.
  • IceBox

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu unul folosesc flashul cand vin tare pe banda II si am unul in fata mea care merge mai incet decat mine si banda I e libera. Nu dau niciodata daca vad ca omul nu are unde sa intre pe banda I; franez si il astept pana are loc sa intre pe banda I.

Alta situatie in care folosesc flashul este cand trec pe langa un echipaj de politie si vreau sa ii atentionez pe cei din sensul opus asupra acestui lucru. Sau in semn de multumire pentru cei care nu au uitat inca de acest obicei.

Claxonul il folosesc in special pt "inteligentii" care imi taie calea fara sa se asigure si pentru cei care dorm prea mult la semafor.
  • eukata

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Mie imi sunt dragi cei care incep sa dea mai mult de 2-3 flash-uri (zici ca esti la sedinta foto) cand sunt in spatele tau inca de la 2 km si tin sa le transmit pe aceasta cale multa "sanatate". Trec pe banda 2 cand vine cineva din spate cu viteza mai mare dar nici sa ma bag in fundul unui camion, sa pun frana de imi amorteste picioru' pe pedala.
Eu folosesc foarte rar flash-urile si atunci dau doar 1 flash si vad daca nu se simte cel din fata incerc sa-l depasesc sau atunci cand intra cineva in depasire de pe sens opus iar tu tre' sa tragi pe dreapta ca sa-i faci lui loc sa treaca.
  • raducu ion

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Arges
  • Masina: Meriva 2004 Z16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
mai dau si eu cateodata flash-uri prin oras unde limita este de 50km/h si merge cate un destept cu 25km/h la plimbare pe strada facand coloana in spatele lui.
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:De fapt e un pic mai simplu: am observat ca semnalizarea sa vede mult mai clar decat flashul, cel putin ziua, iar cel depasit e mai cooperant Smile In plus, daca vii ca racheta peste unul sunt mai multe sanse sa se piarda si sa faca manevre idioate, bagandu-te si pe tine in rahat. Asa, daca ii comunici din timp ce vrei, are timp sa reactioneze.

Am observat ca acum coopereaza mult mai multe persoane la faza cu semnalul decat in urma cu un an.

Eu am dat flashuri zilele trecute unui handicapat cu un Logan alb inmatriculat MAI... Idiotul intrase in trafic fara sa se asigure si dupa ce ca ma obligase sa franez puternic abia se târa. Dupa ce i-am dat niste flashuri in ceafa a accelerat imediat.
  • TDriver

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Atunci cind la semafor se pune verde iar cel din fata doarme,eu folosesc flashul in loc de claxon.Cred ca este mai elegant decit claxonatul in nestire.Si,recunosc,daca apare cite unul care doarme pe banda a II-a desi e libera banda I.Cu scop de atentionare dar niciodata agresiv.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Chestionar

Flash-uri in trafic
Frecvent 18%
Ocazional 65%
Niciodata din respect pentru ceilalti automobilisti 16%
335 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR