Ai uitat parola?


  • Vios40

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2.3D LS din 1987
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
A fost inventatã de George Cayley în 1800. Edward J. Claghorn a omologat invenția în 10 februarie 1885 sub U.S. Patent 312,085.
Prima aplicare a conceptului a fost în industria aviaticã în 1913 de Adolphe Pegoud, care a fost primul om ce a planat cu capul în jos și din 1930 toate scaunele din avioanele comerciale de pasageri erau echipate cu acesta.

Centurile de siguranțã au testate de Col John P. Stapp personal împreunã cu un …. Porc de Guinea, pe o sanie propulsatã de o rachetã.

Primul autoturism ce a fost echipat cu centuri de siguranțã a fost un Ford, cu motorizare standard, pe vremea când acesta era instructoe de zbor militar fiind recompensat cu $20.50$, o scrisoare de recunoaștere a meritului pentru aceastã invenție, o frescã din alamã și un articol de presã. La bazã a stat schema de prindere a parașutelor

Nils Bohlin din Suedia a inventat cele 3 puncte de susținere pentru Volovo, care cu îcepere din 1959 a înzestrat fiecare automobil cu noa invenție sub U.S. Patent 3,043,625.

Din 1964 masinile americane erau vândute cu centuri de siguranțã pentru scaunele din fațã, iar din 1968 toate scaunele erau echipate cu centuri de siguranțã.

Mecanismul

Majoritatea centurilor de scaune sunt echipate cu un mecanism (cu mosor descoperit) de închidere care se strânge când sunt trase tare (ex. când forța unui corp în momentul impactului) acesta se pune în aplicare dar nu și atunci când sunt trase încet. Sistemul este bazat pe o clemã de strângere centrigugalã care se cupleazã la rotații rapide și care la derulare se repriazã la starea inițialã în mosor

Tipuri de inerții aferente centurilor cu mosor

NLR (No Locking Retractor) în general aplicabile la șocurile de habitaclu.

ELR V (Emergency Locking Retractor - Vehicle sensitive) foarte sensibilã echipatã fiind cu un mecanism ce se activeazã în caz de urgențã sau decelerare a autovehiculului (în centuri fiind prezent un senzor)

ELR VW (Emergency Locking Retractor - Vehicle and Webbing sensitive) senzor dublu de sensibiliate care în condiții normale de conducere, permite mișcarea pasagerului

Tipuri de centuri de siguranțã

În 3 puncte (Citroen BX) folositã în general la autoturismele vechi și acum se mai pot întâlni la modul de protejare pentru pasagerul de la mijloc (locurile din spate)

Centura de siguranțã în 3 puncte


În douã puncte. Este un sistem de restrângere fix rar folosit mai ales dupã 1990.
  • PAUL_BM

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am o intrebare: ca sa schimb incuietoarea/priza/lacatul de la centura de siguranta, trebuie sa il/o desfac cu totul de sub scaun sau se poate scoate doar partea de sus? Ma refer la o Corsa B din 1999.
  • coategoale

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Timis
  • Masina: Tigra din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
se scoate cu totul
  • tutankamon

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
dap
  • PAUL_BM

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Referitor la postul meu de mai sus: intradevar, se scoate cu tot cu tubul de pretensionare si cablul de sub scaun. Dar ATENTIE mare ce cumparati pentru inlocuire! Eu am comandat alta centura de la niste dezmembrari de Opel din alt oras (nu dau nume) si mi-au trimis una despre care m-au asigurat si reasigurat ca e de Corsa B. Cand am dat-o jos pe aia veche sa o montez pe cea din dezmembrari, pa si pusi: nu s-a potrivit suportul de prindere de pe tubul de pretensionare. Asa ca, mai bine demontati intai piesa sa vedeti ce si cum si abia apoi cumparati alta, daca se poate nu pe neveu. Razz
Asadar, ori exista mai multe modele de centrua de siguranta pentru Corsa B, ori mi s-a dat teapa si mi-au trimis centura de la alt model. Razz
  • gygy popa

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salut! am o astra g din 2000 mot.y20dth la care nu se mai trag centurile.ce ma sfatuiti sa fac? multam,si astept sugestii.
  • mahumarius

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Oct 2011

  • Garaj Mesaj Privat
ce ma sfatuiti sa fac nu prea se mai retrag centurile de siguranta inapoi numai ajutate cu mina .astra g caravan njoy 2003 am mai intrebat da nimic
  • jE

  • Mesaje scrise: 9,602
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
centura are un arc melcat care o strange
singura solutie e sa desfaci mecanismul de pretensionare (adica partea din stalp) si sa strangi arcul. Capacul de la mecanism e prins, din cate imi amintesc, in niste gheare de plastic (cel putin la centurile din spate), grija cand le desfaci, sa nu le rupi. Te prinzi tu, ca e destul de intuitiv, nu mai tin minte detalii, am desfacut una acum vreo 2 ani, de curios...
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Nu cumva ultimele 7 postari (si cu a mea 8 Smile ) sunt off topic (s-a gresit sectiunea) ?

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata