Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Trenul de Rulare
  • mocan_danut

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1997 Z16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
buna...au un vectra b 97 si imi uzeaza cauciucurile pe exterior(puntea spate)...a mai avut cineva asa ceva?ce as putea sa fac?se poate regla unghiul si pe spate?multumesc
Skip ads

  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am Opel Corsa C, benzina, fabricatie 2006. Jantele sunt cele originale - de otel, diametru 13". Pana acum masina nu are decat vreo 45.000 de km. Ieri am schimbat anvelopele de iarna cu cele de vara, si intrucat acum o saptamana am lovit o bordura, am cerut si sa mi se indrepte o janta (dreapta fata). Mi s-a indreptat janta, mi s-au pus anvelope de vara in locul celor de iarna, mi s-au echilibrat cele patru roti si mi s-au montat rotile la loc. Janta indreptata mi-a fost pusa pe roata din dreapta spate. Mecanicul m=a asigurat ca pot circula cu ea in continuare. Bun. Cum am iesit din service am remarcat ca volanul trage stanga. N-am mai patit niciodata asa ceva, si e foarte enervant, pentru ca eu sunt obisnuit sa conduc numai cu mana stanga pe volan si acum trebuie s-o tin tot timpul incordata. Ma doare mana ! Aveti idee de la ce mi se trage problema asta cu volanul ? Mi s-a recomandat sa fac si "geometria directiei" - asta e solutia ? Mentionez ca pana ieri, inainte sa schimb anvelopele, masina mergea perfect!
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Echilibrare proasta a rotilor! Romaneste!
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Deci tu imi recomanzi sa merg din nou la un service, pentru o re-echilibrare? (Mentionez ca asta de ieri, ultima, am facut-o la un service specializat in roti, si pana acum eram multumit de ei... ) Am uitat sa adaug ca volanul nu-mi tremura deloc, cel putin pana la viteza de 80 km /h - am fost intrebat si asta, ca un indiciu care sa ajute la stabilirea defectiunii...
Skip ads

  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Te-am indus in eroare! Nu echilibrare daca nu-ti bate volanul, ci unghiul de fuga! Probabil ca atunci cand ai dat cu masina in bordura s-a intamplat ceva, problema este daca s-a indoit ceva pe acolo, bascula sau poate sa-si fi facut joc vreun pivot...
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Deci eu trebuie sa merg la un service si sa le cer verificarea unghiului de fuga? Sau a geometriei ? (nu stiu daca e acelasi lucru sau sunt chestiuni diferite... )
  • mocan_danut

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1997 Z16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
tot acelas lucru eWink vreo 50 ron costa....da zile de inainte ce problema ai sa stie baietii...bafta!
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Pe scurt se spune ca se regleaza unghiul de fuga, mai precis este reglarea geometriei pentru ca la marea majoritate a masinilor se regleaza atat unghiul de cadere al rotii cat si unghiul de convergenta. La altele se regleaza si unghiul de inclinare a pivotului fuzetei.
Mergi la un atelier care sa faca asta, dar parearea mea este sa te interesezi intai unde sa mergi ca nu toti fac treaba buna. Se mai poate ca masina sa traga intr-o parte, dar usor, nu puternic, daca rotile de pe fata sunt umflate inegal.
Daca cei de la atelierul la care te duci se pricep si sunt oameni de treaba si nu vor numai sa-ti ia banii iti vor spune daca iti pot face unghiul atunci, pe loc, sau daca trebuie sa schimbi mai intai vreo piesa uzata sau defecta de la directie (bucsa, pivot, cap de bara, bieleta de directie, chiar si amortizor in unele cazuri groaznice!).
Skip ads

  • Zmeutzu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Cauze pot fi multe. Presiune diferita stg-dr, uzura diferita anvelope, greutate diferita anvelope, sau unghi de fuga dereglat daca spui ca ai lovit o groapa. Eu iti recomand in prima faza sa verifici presiunea in rotile fata(sa fie la fel) apoi sa schimbi rotile fata intre ele si vezi ce se intampla. Daca in continuare trage tot stanga iti recomand sa mergi la reprezentanta, ceri o verificare a articulatiilor (ar trebui sa fie vreo 50 ron) si apoi geometrie ( ~150 ron). E mai scump probabil decat la un service "de cartier" ( a se citi altul decat reprezentanta), dar baietii au toata documentatia "originala". La final cere o proba de drum impreuna cu mecanicul. Ca sfat, suntem pre saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine. Am cateva exemple concrete daca vrei.
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu mi-am facut aproape mereu (inclusiv ultima oara) schimbarea anvelopelor, cu tot cu indreptare janta, echilibrare roti si presiune azot, la un service roti pe Calea Dudesti. Ma gandeam sa merg tot acolo pentru geometrie roti, pana acum am fost multumit de ei. E destul de cunoscut.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
o poveste pe care o spun destul de multi meseriasi de la atelierele de reglat unghiuri este ca nu fac reglajul perfect cum scrie la carte caci masina este goala si se modifica usor unghiul cind masina este incarcata. in concluzie regleaza dupa niste valori apropiate.
o tampanie mai mare nici ca am mai auzit. oare la fabrica cind fac aia masina pun niste muncitori in fiecare masina si regleaza unghiurile?
deci fiti fermi si cereti sa faca unghiurile exact dupa valorile din carte.
  • dalvlerua

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2007

  • Mesaj Privat
O mica -mare problema...Am trecut pe cauciucuri de iarna, iar nene mecanicul a "uitat" sa stranga 3 prezoane la roata stanga fata... Am descoperit in trafic asta, cand am auzit o bataie la roata... Am strans eu prezoanele dar in schimb am observat ca acum trage stanga...Sugestii ?

Am verificat cauciucul sa nu aiba galme si nu are....
Skip ads

  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Referitor la ce a scris @iulius acum ceva vreme, sa vedem ce spune cartea:

S-ar putea sa nu fie adevarat ce scrie aici. Sau s-ar putea sa fie.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Acum doi ani dupa ce am vizitat 3 ateliere de geometria rotilor s nici unul nu mi-a facut masina sa nu aiba tendinta de a trage in vre-o parte, am fost la "Nea Vasile" care cu o sfoara mia facut unghiul de fuga perfect, asa cum stia el, cu rotile din fata inchise cateva grade, si 3 incercari, pana a iesit cum vroia el.
Acum vine ITP si am schimbat capete de bare si bucsi spate. Clar pe fata unghiul e dereglat, insa am senzatia ca si pe spate. Am vizitat vreo 5 serviceuri care nu se baga sa-l faca pe spate, ba chiar am si platit sa-mi spuna chestia asta.
La reprezentanta nu m-as duce din principiu.
Ce parere aveti? Sa merg pe mana lu' "nea Vasile" sau sa mai caut un atelier specializat(in Bucuresti)?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
cum se face geometria pe spate?adica de unde reglezi?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Din ce am studiat, tendonul care vine spre prag, cel care e in linie cu pragul are gaurile mai late pentru a regla stanga/dreapta roata. Chestia e ca banuiesc ca suruburile sunt date cu pasta, deci daca umbli la ele, sa fi pregatit. Acum caut pasta, ca pe ”nea Vasile” il am in sufelt Laughing
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
m-am uitat si eu prin autodata.pe fata se face din 2 locuri.din suruburile unde se prinde telescopul de fuzeta si din capat de bara. deasemenea difera reglajele de la suspensie normala la sport.eu am sport dar nu din fabrica.
pe spate de unde ai spus tu.dar eu spun sa nu umbli acolo.pare greu din poze.sambata ma duc si eu la directie si iti povestesc mai multe.
cand ai schimbat flansele amortizor ai facut directia?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ieri am facut directia. Si pe fata si pe spate. Zic eu la un meserias(geometrie computerizata, dar tot a folosit sfoara si poloboc pe deasupra aparatelor). Am schimbat si flansele de amortizor si capete de bara si bucsi pe spate.
Unghiul de cadere(se regleaza din flanse) era in tolerante, dar a umblat si acolo, ca nu-i placea, pana au fost egale. A umblat si la capete de bara pentru convergenta, a umblat si pe spate pentru convergenta.
Problema a fost spatele deoarece am descoperit o bucsa rupta, cea care prinde tendonul acolo unde se regleaza convergenta, care nu troncane, ci doar face roata sa stea cam asa / . Pana la urma a reusit sa o aduca in tolerante, insa totusi trebuie sa schimb acele doua bucsi.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
din flanse?sau de unde am scris eu mai sus.din suruburile care prind ansamblu arc amortizor de fuzeta.

le: eu nu am bagat ochiul.am vazut doar poze din autodata.o sa vad sambata ce si cum.cred ca am si flansele duse.suspensia sport sa traiasca.


Ultima modificare facuta de marian_sro la Mie 15 Dec, 2010 5:39 pm
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Tipul asta la care am fost a desfacut si capacul amortizorului, cel din compartimentul motor. A reglat unghiul de cadere si de acolo, probabil dand drumul o idee la arc. Nu a fost nevoie de loc, fiind in tolerantele date de aparat, insa a incercat si a reusit sa le faca pe amandoua rotile la fel. La mine in locul unde se prinde fuzeta de amortizor e toleranta prea mica sa se poata regla. Oricum, acum imi stau rotile pe fata cam /II\, fata de inainte \II/. Flansa veche se lasase undeva la 10 mm.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Trenul de Rulare

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR