Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • TDriver

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
@ Best-Price: alta cauza este lipsa aditivului pt filtrul de particule. nu e de gluma cu problema asta,mai ales la diesel cu euro 4. Un sistem de aditivi pentru carburant, integrat in vehicul, care injecteaza cantitatile necesare de aditivi specifici la fiecare umplere a rezervorului.
Question

Tot din experienta personala pot sa spun ca exista mai multe tehnologii folosite de filtrul de particule.Este adevarat ca BMW,VW,Citroen sau Peugeot au un rezervor mic pentru aditivii folositi la regenerarea filtrului (FAP) dar Opel foloseste o alta tehnologie de autocuratare (DPF),fara intretinere si nu are nevoie de aditivii respectivi pe care nici nu ai unde sa ii pui. La Opel important este sa functioneze senzorii foarte bine, furtunasele de pe DPF sa fie bune, sa functioneze termostatul pentru ca sub 80 grade nu isi face regenerarea si sa mearga si EGRul.
E de dorit sa alimentam cu motorina buna si uleiul de motor sa fie pentru DPF.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
adica domnul best -price face reclama pe forum Opel la ceva solutii de curatat gen Pur, dar solutiile is pt pejos?

si mai spune ca a studiat! unde a studiat nu ne spune. da nu-i bai ca Romania are 22 mil de mecanici.
  • deleted-39746

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Si daca vrea sa stie domnul BEST-PRICE, la Opel cand apare eroarea ECN 190158 este intotdeauna de la furtune fisurate sau conducte de plastic cum este cazul la mine, conducta pe care am identificat-o si pe care o voi repara cu prima ocazie fara sa mai dau bani la mecanici sau te miri pe ce aditivi care oricum nu au treaba cu motoarele noastre de la Opel.
In orice caz este urat cand cineva incearca sa faca bani din necazul altuia Shocked , persoana care mai afirma si faptul ca se pricepe la asemenea erori.

Dragi colegi atat va spun:
Cand aveti eroarea ECN 190158 este intotdeauna de la furtune fisurate, conducte fisurate sau mai grav cum este la mine pur si simplu conducta sectionata in doua parti .
  • BEST-PRICE

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
nu e vorba de reclame,era un sfat si o portita pt a avea cheltuiei mai mici cu reparatii de acest gen. Va pot spune ca ...(nu ne intereseaza ce preturi ai pentru alte marci)...etc...si vad ca o luati la misto.probabil opel foloseste alt sistem de regenerare a filtrului si nu am zis ca am experienta la filtre de particule la opel,eu am vorbit la modul general despre filtre... Dar voi studia mai amanuntit si problema asta la opel si voi reveni. Apropo,nu sunt mecanic auto,sunt inginer auto. Smile
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca poti ajuta cu ceva comunitatea ClubOpel bine, daca nu, te rog nu polua topicele!

TDriver a enumerat foarte bine cauzele problemelor la 1.9 CDTI OPEL cu DPF:
- senzorii de temperatura de pe evacuare si cablurile acestora (al doilea mai ales);
- furtunasele pentru senzorul de presiune diferentiala;
- termostatul;
- EGR-ul;
- nu as pastra motorina in lista, daca nu ar exista inconstienti care inca mai cumpara de unde apuca pentru ca e mai ieftina;
- atentie la electrovalva turbo, daca e blocata e grav!

Cititi si topicul dedicat filtrului de particule, nu inteleg de ce a trebuit sa se deschida unul nou.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=17588
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Astazi si-a facut regenerare si nu apucase sa se incalzeasca nici macar la 70 C. Am facut cred maxim 15 km cu ea pana a inceput.
Deci se pare ca nu tine cont de temperatura motorului.
  • TDriver

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Astazi si-a facut regenerare si nu apucase sa se incalzeasca nici macar la 70 C. Am facut cred maxim 15 km cu ea pana a inceput.
Deci se pare ca nu tine cont de temperatura motorului.


Vezi sa nu patesti ca mine!Si eu am crezut ca si-a facut regenerarea dar pentru ca nu-mi mergea termostatul,apa nu urca peste 80 grade si desi intra in regenerare,la final rezultatul era regenerare esuata!Noroc ca dupa vreo citeva zile mi s-a aprins martorul de bujii semnalizind ca nu a reusit regenerarea si am verificat pe tester pina nu a fost prea tarziu.Cu toate ca vezi consumul cum creste si revine in parametri,nu te baza pe asta!
Regenerarea nu se incheie cu succes daca nu ai temperatura apei peste 80grade!
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Iarna trecuta am avut probleme cu termostatul si temperatura n-a trecut peste 70C. Dar n-am avut probleme cu regenerarea vreodata.
Am scos-o in seara asta la o tura cu motorul la peste 80C turata in 3000 rpm distanta de vreo 15 km. N-a inceput regenerare. Deci trag concluzia ca a reusit de prima data.
Skip ads

  • sandu_18smd

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2009

  • Mesaj Privat
acum cateva zile a pornit regenerarea si la masina mea.fiind in localitate si cu motorul rece ,nu am putut merge cu masina asa cum trebuia,dar nici nu am oprit motorul.intre timp a scazut consumul ca si cum regenerare se finalizase,dar s-a aprins semnul de la bujii.am plecat la drum cu semnul aprins si dupa vreo50km. aprox. a inceput regenerarea ,care de data asta a fost dusa pana la capat. la mine cand incepe regenerarea se aprinde masina cu cheita,cand termina, se stinge.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Vad ca la fiecare se manifesta si actioneaza diferit regenerarea asta Razz
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
La maºina mea regenerarea se face precum a descris ºi @tonytm: fãrã martor aprins in bord, sau dependenþã de o anumitã temperaturã. Pur ºi simplu când e nevoie porneºte regenerarea. Dacã nu ar fi mirosul acela specific ºi turaþia puþin crescutã nici nu aº observa. Sper sã fie intotdeauna aºa Smile
  • Roly

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Exact asa este si la mine fara martori in bord si fara sa creasca apa peste 80 C.
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
TDriver stie ce zice, am testat impreuna pe autostrada.
La carte scrie ca regenerarea nu incepe sub 70 C, insa pe Zafira lui nu a vrut sa inceapa sub 80 C. Sper ca vorbim cu totii de temperatura afisata pe ecranul ascuns sau pe tester, nu de acul de temperatura...
Intre timp am descoperit buba la senzorul 2 de temperatura, vedem ce se mai intampla dupa ce il inlocuim.
sandu_18smd, nu cred ca e in regula cu masinuta cu cheita.

Repet: ATENTIE la termostat!
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
S-ar putea pe ecran sa fi avut 71 C Laughing cand a inceput. Eu am mai zis si ca dupa ce incepe regenerarea pe timp de iarna imi pica temperatura de la 90C la ~70C.
Il mai monitorizez.
  • georgeboy4u

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.9dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2010

  • Mesaj Privat
salutare,
poate cineva sa-mi dea un sfat in urmatoarea problema?
Am un opel astra caravan(an fabricatie ndecembrie 2005) adus in tara in decembrie 2009, si prin ianuarie l-am cumparat 1.9DTL 120CP,si am o problema la filtrul de particule.Zilele trecute am fost la RAR pentru inmatriculare totul a fost ok dar apoi am observat ca nu se mai accelera ca inainte, nu mai avea putere motorul.Am vrut sa plec la un drum mai lung si eram in treapta a treia si am calcat acceleratia la podea si nu mai fugea ca inainte.Am adus pe cineva cu testerul si a depistat ca nu mai face fata filtrul de particule si ca ar fi la 100% (ceva de genul barometric filter not ok), ca s-a infundat.Atunci l-am intrebat pe om, care lucreaza la opel ce se poate rezolva si mi-a spus ca se poate regenera intr-un fel.Apoi am mai stat de vorba cu un alt om care se pricepe si mi-a spus ca nu se mai poate face nimic si ca ori il inlocuiesc(o inlocuire costa vreo 7000 ron), ori imi da o gaura in acest filtru ca sa pot sa merg.Pe drum spre intalnirea cu domnul de la opel pentru tester, nu se mai accelera deloc chiar am fost nevoit sa o opresc pentru ca incepuse sa faca un zgomot puternic la motor,am oprit-o si nici la relanti nu mai statea, se oprea.Am citit ca exista o solutie pentru curatarea lui,chiar este functionabila aceasta?
Multumesc, astept opiniile voastre.
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,658
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
incearca o regenerare cu ajutorul unui tech2

asta este tech2 : http://www.astraclub.ro/ind...hp?showtopic=2209
  • georgeboy4u

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.9dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Stefan_BC a scris:asta este tech2 : http://www.astraclub.ro/ind...hp?showtopic=2209

si stii pe cineva care chiar a facut acest lucru si i-a mers?
am intrat pe net si am vazut ce mi-ai trimis tu.
Tipul pe care l-am chemat si si-a conectat laptopul la masina,este chiar tipul care se ocupa cu partea de electronica la service-ul opel,putea chiar el sa-mi spuna de acest tech2,aparatul l-am vazut la reprezentatnta cand i-am rugat sa-mi arate km reali ai masinii.
mersi
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,658
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
I-a legatura cu maiandrei el a mai facut asa ceva
orice reprezentanta opel trebuie sa aiba aceasta minunatie(tech2)
citeste tot topicul si vei vedea ca acest lucru s-a mai facut(regenerare cu ajutorul tech2-ului)
  • georgeboy4u

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.9dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2010

  • Mesaj Privat
salut,]sincer nu stiu ce sa mai fac cu masina asta,a naibii regenerare ca nu s-a facut la momentul potrivit iti aduce numai batai de cap si daca nu se poate remedia si o gramada de bani.Astazi am luat-o la un test asa am fost sfatuit sa fac,am pornit-o si imi arata 3000 de rotatii /minut am mers ceva cu ea in treapta intai ca a 2 nici nu se putea pune problema,si usor usor a inceput sa scada din rotatii pana a ajuns la vreo 900 de rotatii.In tot acest timp scotea un fum negru ca m-am si speriat,si la un momendat s-a auzit un suierat ca si cum s-ar fi desumflat o roata.Asta seara am aflat de la un domn specialist ca a fost un furtun de la filtrul de particule care datorita presiunii a cedat.Domnul a pus un furtun provizoriu si mi-a spus ca nu urca mai mult de 1500 de rotatii/minut, si ca ar trebui sa o duc la un service opel.Ma cam feresc de cei de la opel pentru ca sunt foarte scumpi.Am adus pe cineva de la opel si-a conectat laptopul la masina si a obsevat ca un senzor de la filtru ajunge pana la 300% iar celalalt 150% si si-a dat seama ca filtrul ar fi plin si ca greu s-ar mai face o regenerare,poate chiar deloc.Un filtru mi-a spus ca ar costa intre 6000 - 7000 ron,foarte mult aproape 2000 de euro,acest filtru nu se poate curata intr-un fel trebuie sa existe ceva.
mersi si astept opiniile voastre

am mai intrebat pe cineva de la ople de aceasta tehnologie tech2 si mi-a spus ca se mai poate face regenerarea dar sa nu fie plin filtrul si ma tem ca sa nu cedeze ceva pe la motor atunci cand tureaza motorul cu tech2
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Se pare ca DPF-ul tau e blocat de-a binelea. Il dai jos si il cureti, asa cum s-a povestit in acest topic.

Apoi verifici tot ce tine de regenerarea corecta a DPF - tipul de la reprezentanta stie ce are de facut:
- senzorii de temperatura de pe evacuare si cablurile acestora (al doilea mai ales);
- furtunasele pentru senzorul de presiune diferentiala;
- presiunea diferentiala afisata;
- termostatul;
- EGR-ul;
- electrovalva turbo;

Daca totul e in regula, regenerare din Tech2 sau drum lung pentru regenerare dinamica.

NU GAURITI, NU DETERIORATI FILTRUL DE PARTICULE!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR