- arachnid
- **
- 391 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Vectra 2006 z19dth
- Vrancea
arachnid
- Mesaje scrise: 391
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2006 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
Salut Baieti!
cer scuze caci asa cum a zis Viorel-bce eu intru mai rar pe forum. Da, emulatorul merge la fel la toate versiunile de 1,7.
Pe 1.9 are o montare usor mai ciudata caci e cel mai bine este de montat pe instalatia de langa calculator , dar daca vreti sa prelungiti doua fire atunci se poate monta si pe cablajul de deasupra motorului. Zafira B e mai ciudat caci trebuie dat jos plasticul de sub parbriz asa ca mai bine pe calculator. eu personal la 4 zafire le-am pus langa calculator. la vectra C, astrah,..,. pe cablajul din zona filtru motorina cu prelungire doua fire. Oricum sunt facute poze de montaj la toate modelele de fiat opel ford, suzuki, cruze, mercedes,... . Da acum am cam pentru toate. Repet pentru cei care nu au citit mai de mult, avantajul emulatorului este dat de rapiditatea revenirii , liipesti la loc doua fire si pui filtrul, comparativ cu - cauta-l pe cel care a facut resoftarea, vezi daca mai are fila ta, plateste-i rvenirea -alte 150-250 euro sau 500 la Delphi mercedes sau cruze),ramai cu softul,original si elimini riscul mic dar existent de a distruge calculatorul - ba ca nu e ok softul, scula , ba cade tensiunea sau nu face bine contact mufa sau dispozitivul de fixare a placii pe masa, ( au ajuns destule pe la mine), apoi costul scazut= 100 Euro comparativ cu o medie de hai sa zicem 200 euro. Alt avntaj, il poti monta singur, moadalitatea este explicata ca pentru bucatari, Doar sa sti sa masori cu un aparat de masura si sa iti iei un opcom care este doar 100 lei, asa ramai si cu o scula cu care iti faci diagnoza singur. Alt avantaj, daca vinzi si cel care o ia vrea sa puna filtrul la loc , pui filtrul si lipesti doua fire , dai jos emulatorul si il montezi la urmatoarea ta masina sau il vinzi si recuperezi banii. a asta cu softul!
Sunt si alte riscuri (Patanii reale)pe care nici nu le gandesti acum Exemplu: : Daca ai norocul sa ajungi vreodata la dealer, poate in concediu in alta tara, si ala descopera ca masina ta are un upgrade de soft nefacut, e obligat sa-l faca chiar fara sa-ti spuna ( il obliga fabricantul) si ti-a sters proaspata resoftare. Daca e blocat la scriere o scula originala de dealer iti poate distruge calculatorul datorita modalitatii specifice de respftare care o au fabricantii ( scula verifica versiunea, ckhecksum-ul, tensiune ,... salveaza softul tau si rescrie cu al lui , in cazul ca rescrierea lui a esuat va incerca sa puna la loc softul prim care poate fi cel original sau cel descarcat de pe masina comparat cu cel original. Sau una si mai buna:( asta se intimpla in general la cele care au procesor separat de gestiune DPF) Existenta si obligativitatea executarii regenerarilor de adaptare. chiar si dupa 20000 km parcuri , in cazul in care ai redus curba de incarcare ideala a dpf functie de modul de exploatare, tot va ajunge la uyn moment dat sa considere ca a atins limita de incarcare calculata si sa pornesca regenerarea de adaptare. In regenerare exista targeturi de temperatura. Daca temperatura din DPF e data fix si mai jos decat targetul tuinci o va tine continuu cu motorina in plus fara a putea atinge targetul. Sunt versiuni de soft modificat gresite la mercedes 16cp 1,-4 si A6 cu 16 cp34.si la altele. Merita riscul?
Nu vorbesc din auzite , si eu resoftez, inca din 96 cand lucram cu Visrom pe o curba infinita si cautam singur curbele de injectie , aprindere, aspirratie sau boost. Simplu, am ajuns la concluzia ca nu tot ce e nou, straniu sau mai pe neintelesul cuiva este neaparat mai bun. Si aici revin cu explicatiile dezavantajelor solutiilor de curatire Aceste solutii sunt oxidanti puternici (Chiar unii folosesc detartrant). Rezultatul este o curatire buna de moment. Voi pune maine aici niste fotografii de la filtre scoase ( am avut ce alege din peste 300 scoase) Cele " spalate" . dupa 5000 km se intepenesc cu o pulbere rosie provenita din afinitatea acidului sulfhidric rezultat in urma arderii (si motorina de la noi contine sulf de trei ori peste limita maxuma admisa) pentru NO1, 2, 3 ,4... combinandu-se in acea piatra rosie ( foarte aproape de acea calmina ca o intilneam in motoarele vechi doar ca neavind o temperatura suficient de mare ca la benzinare, nu se soldifica ( in catalizatoarele de benzina veti vedea, acolo unde se merge incet, o crusta rozacee pe suprafata de intrare). E, absolut toate filtrele celor care au declarat ca au spalat DPF cu solutie , contineau in exces aceasta pulbere rosu portocaliu. La un DPF care a mers normal 150- 200 000 km pe suprafata canalelor inspre s[ate se vede o acoperire rozacee a peretelui de cam 2-5 microni care este o depunere normala.a acestor sulfiti.. porozitatea peretelui fiind de 1 micron. Deci, faceti spalarea eventual daca vreti sa vindeti masina, dar daca nu o vindeti in 5000 kn atunci,... .
Aceasta distanta depinde si de volumul filtrului marindu-se cu pana la 10 000 Km la un motor mare.
Cerina este un ajutor, dar cam scump. Apoi cum iti faci calculul? La PSA , Ford, calculul de aditivare il face un calculator care tine con de cat ai in rezervor inainte de alimentare, cat alimentezi, consumul mediu pe ultimele alimentari, temperatura medie a ultimelor regenerari, Si asa se stabileste o concentratie si o cantitate de injectat in rezervor. Rolul cerinei nu este in DPF ci inainte, fiind la fel un oxidant in timpul combustiei si impiedicand formarea de HC prin ruperea in prealabil a moleculelor de combustibil in catene libere ce apoi sunt imbogatite cu oxigen., azot, si care iau atomii de C si H ce raman liberi, bla bla bla, apoi in dpf metalele rare isi fac datoria de cracare si catalizare si se reduc particulele ca masa si dimensiune. Dar totul este bine calculat. Orice oxidant in exces va forma prea mult CO.CO2, NOx in catalizatorul de oxidare dinaintea DPF lasand prea mult hidrogen liber care va gasi repede sulful si va face hirogenul sulfurat( e mirosul ala urat care ramane dupa o masina pe benzina atunci cand accelereaza- aproape oua clocite). Acesta este relativ instabil si combinatia sa cu NOx creaza compusi solizi. Da, a disparut mult din HC, dar am format compusi periculosi pentru porozitatea DPF. Ca idee, Ad blue contine 32% uree( exces de C,H,N,O. si 68% apa deionizata. Deci o spalare mai blanda ar fi cu o apa deionizata ( cand eram la fiat am tinut filtre blocate total in apa pentru 12 ore , uscat, regenerat si-a revenit, dar aveau pana in 100 000 km.)
cer scuze caci asa cum a zis Viorel-bce eu intru mai rar pe forum. Da, emulatorul merge la fel la toate versiunile de 1,7.
Pe 1.9 are o montare usor mai ciudata caci e cel mai bine este de montat pe instalatia de langa calculator , dar daca vreti sa prelungiti doua fire atunci se poate monta si pe cablajul de deasupra motorului. Zafira B e mai ciudat caci trebuie dat jos plasticul de sub parbriz asa ca mai bine pe calculator. eu personal la 4 zafire le-am pus langa calculator. la vectra C, astrah,..,. pe cablajul din zona filtru motorina cu prelungire doua fire. Oricum sunt facute poze de montaj la toate modelele de fiat opel ford, suzuki, cruze, mercedes,... . Da acum am cam pentru toate. Repet pentru cei care nu au citit mai de mult, avantajul emulatorului este dat de rapiditatea revenirii , liipesti la loc doua fire si pui filtrul, comparativ cu - cauta-l pe cel care a facut resoftarea, vezi daca mai are fila ta, plateste-i rvenirea -alte 150-250 euro sau 500 la Delphi mercedes sau cruze),ramai cu softul,original si elimini riscul mic dar existent de a distruge calculatorul - ba ca nu e ok softul, scula , ba cade tensiunea sau nu face bine contact mufa sau dispozitivul de fixare a placii pe masa, ( au ajuns destule pe la mine), apoi costul scazut= 100 Euro comparativ cu o medie de hai sa zicem 200 euro. Alt avntaj, il poti monta singur, moadalitatea este explicata ca pentru bucatari, Doar sa sti sa masori cu un aparat de masura si sa iti iei un opcom care este doar 100 lei, asa ramai si cu o scula cu care iti faci diagnoza singur. Alt avantaj, daca vinzi si cel care o ia vrea sa puna filtrul la loc , pui filtrul si lipesti doua fire , dai jos emulatorul si il montezi la urmatoarea ta masina sau il vinzi si recuperezi banii. a asta cu softul!
Sunt si alte riscuri (Patanii reale)pe care nici nu le gandesti acum Exemplu: : Daca ai norocul sa ajungi vreodata la dealer, poate in concediu in alta tara, si ala descopera ca masina ta are un upgrade de soft nefacut, e obligat sa-l faca chiar fara sa-ti spuna ( il obliga fabricantul) si ti-a sters proaspata resoftare. Daca e blocat la scriere o scula originala de dealer iti poate distruge calculatorul datorita modalitatii specifice de respftare care o au fabricantii ( scula verifica versiunea, ckhecksum-ul, tensiune ,... salveaza softul tau si rescrie cu al lui , in cazul ca rescrierea lui a esuat va incerca sa puna la loc softul prim care poate fi cel original sau cel descarcat de pe masina comparat cu cel original. Sau una si mai buna:( asta se intimpla in general la cele care au procesor separat de gestiune DPF) Existenta si obligativitatea executarii regenerarilor de adaptare. chiar si dupa 20000 km parcuri , in cazul in care ai redus curba de incarcare ideala a dpf functie de modul de exploatare, tot va ajunge la uyn moment dat sa considere ca a atins limita de incarcare calculata si sa pornesca regenerarea de adaptare. In regenerare exista targeturi de temperatura. Daca temperatura din DPF e data fix si mai jos decat targetul tuinci o va tine continuu cu motorina in plus fara a putea atinge targetul. Sunt versiuni de soft modificat gresite la mercedes 16cp 1,-4 si A6 cu 16 cp34.si la altele. Merita riscul?
Nu vorbesc din auzite , si eu resoftez, inca din 96 cand lucram cu Visrom pe o curba infinita si cautam singur curbele de injectie , aprindere, aspirratie sau boost. Simplu, am ajuns la concluzia ca nu tot ce e nou, straniu sau mai pe neintelesul cuiva este neaparat mai bun. Si aici revin cu explicatiile dezavantajelor solutiilor de curatire Aceste solutii sunt oxidanti puternici (Chiar unii folosesc detartrant). Rezultatul este o curatire buna de moment. Voi pune maine aici niste fotografii de la filtre scoase ( am avut ce alege din peste 300 scoase) Cele " spalate" . dupa 5000 km se intepenesc cu o pulbere rosie provenita din afinitatea acidului sulfhidric rezultat in urma arderii (si motorina de la noi contine sulf de trei ori peste limita maxuma admisa) pentru NO1, 2, 3 ,4... combinandu-se in acea piatra rosie ( foarte aproape de acea calmina ca o intilneam in motoarele vechi doar ca neavind o temperatura suficient de mare ca la benzinare, nu se soldifica ( in catalizatoarele de benzina veti vedea, acolo unde se merge incet, o crusta rozacee pe suprafata de intrare). E, absolut toate filtrele celor care au declarat ca au spalat DPF cu solutie , contineau in exces aceasta pulbere rosu portocaliu. La un DPF care a mers normal 150- 200 000 km pe suprafata canalelor inspre s[ate se vede o acoperire rozacee a peretelui de cam 2-5 microni care este o depunere normala.a acestor sulfiti.. porozitatea peretelui fiind de 1 micron. Deci, faceti spalarea eventual daca vreti sa vindeti masina, dar daca nu o vindeti in 5000 kn atunci,... .
Aceasta distanta depinde si de volumul filtrului marindu-se cu pana la 10 000 Km la un motor mare.
Cerina este un ajutor, dar cam scump. Apoi cum iti faci calculul? La PSA , Ford, calculul de aditivare il face un calculator care tine con de cat ai in rezervor inainte de alimentare, cat alimentezi, consumul mediu pe ultimele alimentari, temperatura medie a ultimelor regenerari, Si asa se stabileste o concentratie si o cantitate de injectat in rezervor. Rolul cerinei nu este in DPF ci inainte, fiind la fel un oxidant in timpul combustiei si impiedicand formarea de HC prin ruperea in prealabil a moleculelor de combustibil in catene libere ce apoi sunt imbogatite cu oxigen., azot, si care iau atomii de C si H ce raman liberi, bla bla bla, apoi in dpf metalele rare isi fac datoria de cracare si catalizare si se reduc particulele ca masa si dimensiune. Dar totul este bine calculat. Orice oxidant in exces va forma prea mult CO.CO2, NOx in catalizatorul de oxidare dinaintea DPF lasand prea mult hidrogen liber care va gasi repede sulful si va face hirogenul sulfurat( e mirosul ala urat care ramane dupa o masina pe benzina atunci cand accelereaza- aproape oua clocite). Acesta este relativ instabil si combinatia sa cu NOx creaza compusi solizi. Da, a disparut mult din HC, dar am format compusi periculosi pentru porozitatea DPF. Ca idee, Ad blue contine 32% uree( exces de C,H,N,O. si 68% apa deionizata. Deci o spalare mai blanda ar fi cu o apa deionizata ( cand eram la fiat am tinut filtre blocate total in apa pentru 12 ore , uscat, regenerat si-a revenit, dar aveau pana in 100 000 km.)
- iulian2013
- *
- 8 mesaje
- din 03 Nov 2013
- Zafira 2010
- Galati
iulian2013
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2013
- Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi! Totusi incerc sa reglez aceasta turatie la 900 pe ralanti in continuare reprezenatii service imi recomanda sa verific calculatorul de injectie motor.
In continuare am un consum ridicat 10 litri in oras,cu acelasi martor in bord motor.
Dupa verificarea calculatorului la bucuresti o sa va tiu la curent.
In continuare am un consum ridicat 10 litri in oras,cu acelasi martor in bord motor.
Dupa verificarea calculatorului la bucuresti o sa va tiu la curent.
- arachnid
- **
- 391 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Vectra 2006 z19dth
- Vrancea
arachnid
- Mesaje scrise: 391
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2006 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Ce motor ai 1,7 sau 1,9 ? Oricum un consum de 10 litri in oras la o Zafira pe motorina nu mi se pare mult...Uita-te aici http://www.informatiiauto.r...hnice-mid503.html . Tine cont si de faptul ca atunci cand e frig afara un motor diesel dupa pornire se incalzeste in cel putin 10 minute pana ajunge la temperatura optima de functionare, timp in care consuma mult. In plus, depinde foarte mult si de stilul de condus al fiecaruia.
- iulian2013
- *
- 8 mesaje
- din 03 Nov 2013
- Zafira 2010
- Galati
iulian2013
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2013
- Mesaj Privat
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
Iulian , gaseste pe cineva care sa puna la zero toti parametrii autoadaptativi. Injectia Denso are periodic nevoie de asa ceva ( iese din plaja de adaptare) indiferent ca este pe opel, mazda, sau alte marci . :La tine se pare ca nu mai imperecheaza bine parametrii de flux de gaze aspirate cu cel de gaze recirculate. Mai poate fi debitmetrul de aer defect.
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
cuculica a scris:Astra h z17dtj,martorul de la bujii palpaie!
Motorul merge normal fara probleme si fara erori!
Din ce am citit e de la filtrul de particole isi face regenerarea sau e infundat?
Ce trebuie facut sa nu mai palpaie becul?
Orice sfat e bine venit,multumesc!
Motorul merge normal fara probleme si fara erori!
Din ce am citit e de la filtrul de particole isi face regenerarea sau e infundat?
Ce trebuie facut sa nu mai palpaie becul?
Orice sfat e bine venit,multumesc!
Martorul de bujii palpaie in momentul in care s-a incercat regenerarea de mai multe ori si din varii motive nu s-a putut face. Probabil ai mers mai mult in oras in ultimul timp si nu s-au indeplinit conditiile necesare regenerarii sau l-ai intrerupt chiar in mijlocul actului. Scoate-o la un drum exterior mai lung si fii cu ochii pe consumul instant in urmatoarea perioada.
- Bryan99
- ****
- 1,147 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nu isi face regenerarea ........martorul apare .....tocmai ca el nu poate sa-si faca regenerarea ......iesi cu ea la un drum intins (autostrada.......sau drum national) si mergi cu constant peste 2500 ture ..... si mai mult ca sigur o sa-si faca regenerarea .......cat mai curand ....sa nu apuce sa se colmateze filtrul ..... ca intra in limp mode ..... si la revedere ......incep problemele apoi .........deci fugi repede cu ea la un drum intins .......bafta.
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,147 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- iulian2013
- *
- 8 mesaje
- din 03 Nov 2013
- Zafira 2010
- Galati
iulian2013
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2013
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- arachnid
- **
- 391 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Vectra 2006 z19dth
- Vrancea
arachnid
- Mesaje scrise: 391
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2006 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Formagiu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2013
- Mesaj Privat
Salut, sunt nou si as avea cateva intrebari. Daca se poate cu raspunsuri clare si amanuntite.
Anul acesta in august am achizitionat din Germania un Opel Astra H 1.9 CDTI, 120 cp. Totul a fost frumos pana in septembrie cand mii s-a aprins ledul (martorul) in bord de la bujii si iesea un fum subtire , alb prin spatele motorului. Am fost la un service, mi-a zis ca e fisurat tubul flexibil care duce spre toba de esapament si trebuie schimbat.. am refuzat acest lucru. Apoi ma duc la Service la Fiat ( fiind aproape si cunoscand pe cineva care lucreaza acolo ), si mi-a zis ca a curs ulei pe flexibil si cand se incingea ardea uleiul. FALS ! La vreo luna s-a aprins iar ledul de la bujii si am inteles de la mai multi membri de pe forum ca are legatura cu "regenerarea filtrului de particule" si ca s-a aprins pt. ca aceasta nu s-a realizat. Ce as putea face in acest sens ? Am citit ca trebuie tinuta la 3500 rotatii timp de 5/7 minute pana se aude un click undeva in "spate", (in spate mai exact unde ? ). Acest lucru trebuie facut cand mii se aprinde iar ledul in bord sau oricand , la orice ora ? Sau ar fii bine venita o plimbate sportiva in afara orasului 20/30 min ? Mentionez ca nu imi arata nicaieri consumul masinii ,deci nu pot afla cand isi face regenerarea. Multumesc tuturor !
Anul acesta in august am achizitionat din Germania un Opel Astra H 1.9 CDTI, 120 cp. Totul a fost frumos pana in septembrie cand mii s-a aprins ledul (martorul) in bord de la bujii si iesea un fum subtire , alb prin spatele motorului. Am fost la un service, mi-a zis ca e fisurat tubul flexibil care duce spre toba de esapament si trebuie schimbat.. am refuzat acest lucru. Apoi ma duc la Service la Fiat ( fiind aproape si cunoscand pe cineva care lucreaza acolo ), si mi-a zis ca a curs ulei pe flexibil si cand se incingea ardea uleiul. FALS ! La vreo luna s-a aprins iar ledul de la bujii si am inteles de la mai multi membri de pe forum ca are legatura cu "regenerarea filtrului de particule" si ca s-a aprins pt. ca aceasta nu s-a realizat. Ce as putea face in acest sens ? Am citit ca trebuie tinuta la 3500 rotatii timp de 5/7 minute pana se aude un click undeva in "spate", (in spate mai exact unde ? ). Acest lucru trebuie facut cand mii se aprinde iar ledul in bord sau oricand , la orice ora ? Sau ar fii bine venita o plimbate sportiva in afara orasului 20/30 min ? Mentionez ca nu imi arata nicaieri consumul masinii ,deci nu pot afla cand isi face regenerarea. Multumesc tuturor !
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Nu trebuie sa tii motorul turat la 3500 sau sa faci ceva anume cand are loc regenerarea, doar sa NU o intrerupi oprind motorul. Se poate face si la relanti. Nu e neaparat necesar sa turezi motorul. Tu nu poti face ceva anume ca sa declansezi o regenerare, aceasta se va face in momentul in care anumiti parametri au atins niste valori prestabilite si lucrul acesta se face automat de catre calculatorul masinii. Poti observa cu usurinta cand se face regenerarea urmarind consumul instant care e de cateva ori mai mare decat de obicei. Daca nu ai asa ceva atunci ar trebui sa fii atent la miros de incins si gaze foarte fierbinti la evacuare. In mod normal nu ar trebui sa ai nicio implicare in proces, declansandu-se atunci cand se considera ca sunt sanse maxime pt a fi finalizat (de exemplu dupa un mers prelungit la turatii mai mari). Din moment ce ti s-a aprins martorul de la bujii in mers inseamna ca s-a incercat de mai multe ori regenerarea si nu s-a reusit, cel mai probabil fiind intrerupta. Avand in vedere situatia de fata, in care saturatia filtrului a ajuns la nivelul la care trebuie sa faca regenerarea, ai putea sa o scoti la un drum exterior mai lung ca sa aiba toate conditiile realizarii cu succes a regenerarii.
Cu problema cu fumul alb ce era? Ai gasit cauza pana la urma?
Cu problema cu fumul alb ce era? Ai gasit cauza pana la urma?