- sandu_18smd
- **
- 175 mesaje
- din 02 Jun 2009
- Zafira 2006 Z19DT
- Constanta
sandu_18smd
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2009
- Mesaj Privat
Pepe
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2009
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Daca ai da mai multe detalii ar intelege oamenii cum sta situatia.
Mi-ai spus ca motorul NU PORNESTE cu DPF-ul montat. Deci e clar obturat in intregime.
Nu stiu ce este acel 68%, dar in mod sigur nu este gradul de saturare.
In paginile anterioare a povestit TDriver cum a recuperat filtrul de particule. Citeste cu atentie, procedeaza la fel si sa speram ca ai succes.
Mi-ai spus ca motorul NU PORNESTE cu DPF-ul montat. Deci e clar obturat in intregime.
Nu stiu ce este acel 68%, dar in mod sigur nu este gradul de saturare.
In paginile anterioare a povestit TDriver cum a recuperat filtrul de particule. Citeste cu atentie, procedeaza la fel si sa speram ca ai succes.
ZIZU MSV- Suspendat
- 240 mesaje
- din 11 Jul 2009
- Vectra 2007 z19dt
- Constanta
ZIZU MSV- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2009
- Mesaj Privat
ZIZU MSV a scris:proaspat posesor vectra c 1.9 120 an 2007 cu filtru de particule .Am facut cu masina intr-o luna 2000km in oras si nu am simtit sa se faca regenerarea pana acum,de la reprenzentanta mi sa spus ca in momentul in care incepe regenerarea mi se aprinde in bord o spirala (incalzirea bujiilor pe timpul ierni) si nu trebuie sa opresc motorul sa merg cu el turat.Poate la alte modele este diferit,ar fi bine venita o poza cu acel simbol.
sa facut regenerarea filtrului de particule dar in bord nu sa aprins nici un bec,am vazut stant la semafor turatia usor crescuta si un consum de 5-6% la relanti
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ti se raspunsese inca de la primul mesaj.
Incarcam topicul asta in mod inutil...
Mult mai grave sunt urmatoarele situatii:
Senzor de temperatura decalibrat (sau cablaj defect, inca nu am elucidat cazul), in regenerare raporteaza o temperatura mai mica (maxim 400 grade), regenerarea dureaza foarte mult (practic se incheie cand opresti motorul). Desi filtrul s-a curatat demult, nu se reseteaza procentul de saturare ci continua sa creasca. Astfel se ajunge la procente aberante, gen 260% si iti clipoceste beculetul.
Initiezi regenerarea cu Tech2, observi situatia, opresti regenerarea, ridici masina pe elevator si nu observi nimic in neregula, pleci cu masina in teste sa vezi cum raporteaza senzorul, nu apuci sa ii dai a 3-a si poc, crapa turbina.
Caz concret, la colegul sandu_18smd. Zafira B 1.9 CDTI 8V
Unde s-a gresit sau ce s-a omis?
Alt caz concret, tot Zafira B, tot 1.9 CDTI 8V
Incepe regenerarea in mod natural, fara a fi indusa de tech. Masina in regula, senzori in regula, update-uri la zi.
Ca sa ajute procesul de regenerare sa se incheie mai repede, tine motorul un pic mai turat.
La un moment dat un mic poc, si turbina e crapata. Desfacut turbina, axul rupt pe partea de evacuare chiar langa lagar.
Unde s-a gresit sau ce s-a omis?
Ma astept sa primesc raspunsuri pertinente. Acuze nefondate, invitatii la reprezentante sau alte mesaje neconstructive vor fi sterse.
Pentru comentatori - ambele masini sunt stock, nu au fost niciodata remapate.
Deocamdata nu vreau sa ne lansam in generalizari de tip "aha, deci buba e la Zafira 1.9 8V", ca am vazut turbina crapata in mod identic la o Vectra-C fara DPF...
Incarcam topicul asta in mod inutil...
Mult mai grave sunt urmatoarele situatii:
Senzor de temperatura decalibrat (sau cablaj defect, inca nu am elucidat cazul), in regenerare raporteaza o temperatura mai mica (maxim 400 grade), regenerarea dureaza foarte mult (practic se incheie cand opresti motorul). Desi filtrul s-a curatat demult, nu se reseteaza procentul de saturare ci continua sa creasca. Astfel se ajunge la procente aberante, gen 260% si iti clipoceste beculetul.
Initiezi regenerarea cu Tech2, observi situatia, opresti regenerarea, ridici masina pe elevator si nu observi nimic in neregula, pleci cu masina in teste sa vezi cum raporteaza senzorul, nu apuci sa ii dai a 3-a si poc, crapa turbina.
Caz concret, la colegul sandu_18smd. Zafira B 1.9 CDTI 8V
Unde s-a gresit sau ce s-a omis?
Alt caz concret, tot Zafira B, tot 1.9 CDTI 8V
Incepe regenerarea in mod natural, fara a fi indusa de tech. Masina in regula, senzori in regula, update-uri la zi.
Ca sa ajute procesul de regenerare sa se incheie mai repede, tine motorul un pic mai turat.
La un moment dat un mic poc, si turbina e crapata. Desfacut turbina, axul rupt pe partea de evacuare chiar langa lagar.
Unde s-a gresit sau ce s-a omis?
Ma astept sa primesc raspunsuri pertinente. Acuze nefondate, invitatii la reprezentante sau alte mesaje neconstructive vor fi sterse.
Pentru comentatori - ambele masini sunt stock, nu au fost niciodata remapate.
Deocamdata nu vreau sa ne lansam in generalizari de tip "aha, deci buba e la Zafira 1.9 8V", ca am vazut turbina crapata in mod identic la o Vectra-C fara DPF...
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- sandu_18smd
- **
- 175 mesaje
- din 02 Jun 2009
- Zafira 2006 Z19DT
- Constanta
sandu_18smd
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2009
- Mesaj Privat
- sandu_18smd
- **
- 175 mesaje
- din 02 Jun 2009
- Zafira 2006 Z19DT
- Constanta
sandu_18smd
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2009
- Mesaj Privat
- deleted-39746
- *
- 26 mesaje
- din 25 Sep 2009
deleted-39746
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat
Acum 6 luni am cumparat un opel astra H 1.9 CDTI, care avea inca de la inceput martorul cheie+masinuta aprins.
Am crezut ca nu este ceva grav deoarece masina mergea bine. Regenerarile le face la timp, dar cand turez masina la vreo 2500 ture mai ales in treapta a 3-a se aprinde martorul cheie+masinuta.
Daca nu trec de 2000 de ture nu se aprinde martorul. Am facut testul pseudo-agrafa si mi-a dat ECN 190158 ceea ce inseamna furtune filtru de particule fisurate - am cautat pe sub masina si am gasit intradevar un furtun spart caruia i-am remediat problema, dar martorul cheita+masinuta tot se aprinde cu toate ca am sters eroarea.
Rugamintea mea este daca vrea cineva sa-mi imprumute senzorul de presiune diferentiala ca sa fac o proba inainte de a-l cumpara, deorece nu este chiar ieftin .
Va multumesc pentru ajutor!
Am crezut ca nu este ceva grav deoarece masina mergea bine. Regenerarile le face la timp, dar cand turez masina la vreo 2500 ture mai ales in treapta a 3-a se aprinde martorul cheie+masinuta.
Daca nu trec de 2000 de ture nu se aprinde martorul. Am facut testul pseudo-agrafa si mi-a dat ECN 190158 ceea ce inseamna furtune filtru de particule fisurate - am cautat pe sub masina si am gasit intradevar un furtun spart caruia i-am remediat problema, dar martorul cheita+masinuta tot se aprinde cu toate ca am sters eroarea.
Rugamintea mea este daca vrea cineva sa-mi imprumute senzorul de presiune diferentiala ca sa fac o proba inainte de a-l cumpara, deorece nu este chiar ieftin .
Va multumesc pentru ajutor!
mikismit
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2010
- Mesaj Privat
Buna. as vrea as vrea sa las un mesaj pentru toti dar mai ales pentru SoponSer: am o zafira enjoy 2007, am cumparato noua cu 2 ani garantie(din decembrie 2007),cumparata si folosita in Spania.acum sint in Romania si vreau sa spun ca nu se compara mecanicii de aici cu cei de acolo. SoponSer ai explicat f.bine pina :tureaza masina in gol...filtrul de particule isi face procesul de ardere la un anume interval de timp dar nu mai mult de 15-20 minute. este recomandat pentru tipul asta de masina sa ajunga la 80-120 km.pe ora,macar o data la saptamina(aici in Romania) nu stiu unde se poate ajunge legal la limita asta....,dar niciodata nu trebuie sa se tureze motorul in gol,nici pentru a se incalzi mai repede, nici pentru altceva,nu comparati zafira cu dacia 1300. eu spun pentru binele tuturor,scrie si in cartea masinii,daca o aveti.
pentru cei ce nu stiau, este normal si zgomotul si fumul si consumul.
un an nou fericit!
P.S. nu sint un expert,dar am ascultat de experti.
pentru cei ce nu stiau, este normal si zgomotul si fumul si consumul.
un an nou fericit!
P.S. nu sint un expert,dar am ascultat de experti.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- alghe21
- **
- 186 mesaje
- din 23 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Bucuresti
alghe21
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2008
- Mesaj Privat
- alghe21
- **
- 186 mesaje
- din 23 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Bucuresti
alghe21
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2008
- Mesaj Privat
mikismit
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2010
- Mesaj Privat
El a scris asa: Cand motorul functioneaza in acest regim, consumul instantaneu la relanti e de peste 4 litri/h si nu e bine ca sa opresti motorul cand observi ca e in ciclul de regenerare. Cel mai bine e sa alegi un loc mai putin populat, sa opresti din mers masina si sa turezi in gol motorul la 3500 rot/min si sa mentii exact aceasta turatie pana se regenereaza complet filtrul.....daca tu intelegi altfel,nu mai zic nimic
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- deleted-39746
- *
- 26 mesaje
- din 25 Sep 2009
deleted-39746
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salut!
Sub masina se afla doua furtune care ies din filtrul de particule, iar la mine unul era fisurat. I-am taiat portiunea fisurata si l-am pus la loc fiind destul de lung, insa eroarea apare imediat dupa stergere.
Am modificat galeria de admisie sperand sa scap pe langa problema clapetelor blocate si de aceasta eroare.
Din cate imi aduc aminte te-am mai intrebat de eroarea asta pe alt thread si acolo spuneai ca ai schimbat senzorul de presiune diferentiala sau ca urma sa-l schimbi, daca da ce rezultate ai obtinut?
Sub masina se afla doua furtune care ies din filtrul de particule, iar la mine unul era fisurat. I-am taiat portiunea fisurata si l-am pus la loc fiind destul de lung, insa eroarea apare imediat dupa stergere.
Am modificat galeria de admisie sperand sa scap pe langa problema clapetelor blocate si de aceasta eroare.
Din cate imi aduc aminte te-am mai intrebat de eroarea asta pe alt thread si acolo spuneai ca ai schimbat senzorul de presiune diferentiala sau ca urma sa-l schimbi, daca da ce rezultate ai obtinut?
- deleted-39746
- *
- 26 mesaje
- din 25 Sep 2009
deleted-39746
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat
Senzorul ma gandeam ca ar fi defect si nu mai reuseste sa compare prea bine presiunile.
Probabil cand depasim anumite turatii se creeaza presiuni mai mari si il dau peste cap, pana la urma el trimite informatiile in calculatorul masinii si ne trezim cu martorul in bord, o fi decalibrat.
Sper sa mai schimbam idei poate reusim sa scapam de eroarea asta suparatoare.
Probabil cand depasim anumite turatii se creeaza presiuni mai mari si il dau peste cap, pana la urma el trimite informatiile in calculatorul masinii si ne trezim cu martorul in bord, o fi decalibrat.
Sper sa mai schimbam idei poate reusim sa scapam de eroarea asta suparatoare.
- Stefan_BC
- ****
- 2,658 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,658
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
din cartea masinii:
Încalzirea motoruluiz Accelerarea brusca si încalzirea motorului la ralanti maresc consumul, emisia de gaze de esapament, proportia noxelor din gazele de esapament si nivelul de zgomot.
Puneti autovehiculul în miscare cat mai curand posibil dupa pornirea motorului
Filtrul de particule diesel
Filtrul de particule diesel elimina particulele daunatoare de funingine din gazele de esapament. Sistemul include o functie de autocuratare care este executata în mod automat în timpul mersului. Filtrul este curatat prin arderea particulelor de funingine la temperaturi foarte inalte. Acest proces are loc automat în condiþii presetate de rulare si poate dura maximum 25 de minute.
Consumul de combustibil poate creste în aceastã perioada. Emisiile de mirosuri si fum ce au loc în cursul acestui proces sunt normale.
În anumite conditii de rulare, de exemplu cãlãtorii scurte, este posibil ca sistemul sã nu activeze procesul automat de autocurãþare.
Dacã filtrul necesitã curãþare ºi condiþiile anterioare de rulare nu au permis activarea curãþãrii automate, lampa de control ! clipeºte.
Instrucþiuni suplimentare 3 9-4.
Încalzirea motoruluiz Accelerarea brusca si încalzirea motorului la ralanti maresc consumul, emisia de gaze de esapament, proportia noxelor din gazele de esapament si nivelul de zgomot.
Puneti autovehiculul în miscare cat mai curand posibil dupa pornirea motorului
Filtrul de particule diesel
Filtrul de particule diesel elimina particulele daunatoare de funingine din gazele de esapament. Sistemul include o functie de autocuratare care este executata în mod automat în timpul mersului. Filtrul este curatat prin arderea particulelor de funingine la temperaturi foarte inalte. Acest proces are loc automat în condiþii presetate de rulare si poate dura maximum 25 de minute.
Consumul de combustibil poate creste în aceastã perioada. Emisiile de mirosuri si fum ce au loc în cursul acestui proces sunt normale.
În anumite conditii de rulare, de exemplu cãlãtorii scurte, este posibil ca sistemul sã nu activeze procesul automat de autocurãþare.
Dacã filtrul necesitã curãþare ºi condiþiile anterioare de rulare nu au permis activarea curãþãrii automate, lampa de control ! clipeºte.
Instrucþiuni suplimentare 3 9-4.
- alghe21
- **
- 186 mesaje
- din 23 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Bucuresti
alghe21
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2008
- Mesaj Privat
da, problema e intr-adevar suparatoare.
Am schimbat un senzor, asa este. Dar nu a avut legatura cu eroarea asta.
Mecanicul mi-a zis ca becul se aprinde de la motorina proasta si ca la multe masini se intampla.
Si ca sa stau linistit dar ca eroarea asta nu afecteaza mersul masinii. E un senzor de turatie, parca.
M-as duce la baietii care mi-au reparat alternatorul, care sunt electricieni priceputi, sa vad ce zic si ei.
Ii dam noi de cap!
Am schimbat un senzor, asa este. Dar nu a avut legatura cu eroarea asta.
Mecanicul mi-a zis ca becul se aprinde de la motorina proasta si ca la multe masini se intampla.
Si ca sa stau linistit dar ca eroarea asta nu afecteaza mersul masinii. E un senzor de turatie, parca.
M-as duce la baietii care mi-au reparat alternatorul, care sunt electricieni priceputi, sa vad ce zic si ei.
Ii dam noi de cap!
- deleted-39746
- *
- 26 mesaje
- din 25 Sep 2009
deleted-39746
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat