Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • sandu_18smd

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2009

  • Mesaj Privat
ia legatura cu maiandrei.vezi si parerea lui.
Skip ads

  • Pepe

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Au dat jos filtrul, l-au curatat, si tot nu merge. Nu stiu ce sa fac!
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca ai da mai multe detalii ar intelege oamenii cum sta situatia.
Mi-ai spus ca motorul NU PORNESTE cu DPF-ul montat. Deci e clar obturat in intregime.
Nu stiu ce este acel 68%, dar in mod sigur nu este gradul de saturare.

In paginile anterioare a povestit TDriver cum a recuperat filtrul de particule. Citeste cu atentie, procedeaza la fel si sa speram ca ai succes.
  • ZIZU MSV

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2009

  • Mesaj Privat
ZIZU MSV a scris:proaspat posesor vectra c 1.9 120 an 2007 cu filtru de particule .Am facut cu masina intr-o luna 2000km in oras si nu am simtit sa se faca regenerarea pana acum,de la reprenzentanta mi sa spus ca in momentul in care incepe regenerarea mi se aprinde in bord o spirala (incalzirea bujiilor pe timpul ierni) si nu trebuie sa opresc motorul sa merg cu el turat.Poate la alte modele este diferit,ar fi bine venita o poza cu acel simbol.

sa facut regenerarea filtrului de particule dar in bord nu sa aprins nici un bec,am vazut stant la semafor turatia usor crescuta si un consum de 5-6% la relanti
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ti se raspunsese inca de la primul mesaj.
Incarcam topicul asta in mod inutil...

Mult mai grave sunt urmatoarele situatii:
Senzor de temperatura decalibrat (sau cablaj defect, inca nu am elucidat cazul), in regenerare raporteaza o temperatura mai mica (maxim 400 grade), regenerarea dureaza foarte mult (practic se incheie cand opresti motorul). Desi filtrul s-a curatat demult, nu se reseteaza procentul de saturare ci continua sa creasca. Astfel se ajunge la procente aberante, gen 260% si iti clipoceste beculetul.
Initiezi regenerarea cu Tech2, observi situatia, opresti regenerarea, ridici masina pe elevator si nu observi nimic in neregula, pleci cu masina in teste sa vezi cum raporteaza senzorul, nu apuci sa ii dai a 3-a si poc, crapa turbina.
Caz concret, la colegul sandu_18smd. Zafira B 1.9 CDTI 8V
Unde s-a gresit sau ce s-a omis?

Alt caz concret, tot Zafira B, tot 1.9 CDTI 8V
Incepe regenerarea in mod natural, fara a fi indusa de tech. Masina in regula, senzori in regula, update-uri la zi.
Ca sa ajute procesul de regenerare sa se incheie mai repede, tine motorul un pic mai turat.
La un moment dat un mic poc, si turbina e crapata. Desfacut turbina, axul rupt pe partea de evacuare chiar langa lagar.
Unde s-a gresit sau ce s-a omis?

Ma astept sa primesc raspunsuri pertinente. Acuze nefondate, invitatii la reprezentante sau alte mesaje neconstructive vor fi sterse.
Pentru comentatori - ambele masini sunt stock, nu au fost niciodata remapate.
Deocamdata nu vreau sa ne lansam in generalizari de tip "aha, deci buba e la Zafira 1.9 8V", ca am vazut turbina crapata in mod identic la o Vectra-C fara DPF...
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu prea inteleg de ce ar crapa asa brusc turbina din cauza dpf-ului.
Am o banuiala dar poate are cineva explicatia faptului.
  • sandu_18smd

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2009

  • Mesaj Privat
azi am dat turbina jos de pe masina. ax rupt inspre partea de evacuare. paletii s-au stricat in ambele capete. astept sa pornesc masina si sa vad cum va merge cu noua turbina.deocamdata astept sa termine mecanicul de montat turbina si restul pe langa ea.
  • sandu_18smd

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2009

  • Mesaj Privat
am montat turbina.masina merge mult mai bine ca inainte.inainte pe la 3000-3100 imi "plafona" acceleratia si nu mai tragea,acum trec 3200-3400 si inca se mai duce.mai ramane senzorul de temp. de la DPF de verificat. axul turbinei a cedat pe partea de evacuare.
Skip ads

  • deleted-39746

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Acum 6 luni am cumparat un opel astra H 1.9 CDTI, care avea inca de la inceput martorul cheie+masinuta aprins.
Am crezut ca nu este ceva grav deoarece masina mergea bine. Regenerarile le face la timp, dar cand turez masina la vreo 2500 ture mai ales in treapta a 3-a se aprinde martorul cheie+masinuta.
Daca nu trec de 2000 de ture nu se aprinde martorul. Am facut testul pseudo-agrafa si mi-a dat ECN 190158 ceea ce inseamna furtune filtru de particule fisurate - am cautat pe sub masina si am gasit intradevar un furtun spart caruia i-am remediat problema, dar martorul cheita+masinuta tot se aprinde cu toate ca am sters eroarea.
Rugamintea mea este daca vrea cineva sa-mi imprumute senzorul de presiune diferentiala ca sa fac o proba inainte de a-l cumpara, deorece nu este chiar ieftin Sad .

Va multumesc pentru ajutor!
  • mikismit

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Buna. as vrea as vrea sa las un mesaj pentru toti dar mai ales pentru SoponSer: am o zafira enjoy 2007, am cumparato noua cu 2 ani garantie(din decembrie 2007),cumparata si folosita in Spania.acum sint in Romania si vreau sa spun ca nu se compara mecanicii de aici cu cei de acolo. SoponSer ai explicat f.bine pina :tureaza masina in gol...filtrul de particule isi face procesul de ardere la un anume interval de timp dar nu mai mult de 15-20 minute. este recomandat pentru tipul asta de masina sa ajunga la 80-120 km.pe ora,macar o data la saptamina(aici in Romania) nu stiu unde se poate ajunge legal la limita asta....,dar niciodata nu trebuie sa se tureze motorul in gol,nici pentru a se incalzi mai repede, nici pentru altceva,nu comparati zafira cu dacia 1300. eu spun pentru binele tuturor,scrie si in cartea masinii,daca o aveti.
pentru cei ce nu stiau, este normal si zgomotul si fumul si consumul.
un an nou fericit!
P.S. nu sint un expert,dar am ascultat de experti.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca zicea s-o turezi cand procesul de regenerare incepe si tu stai cu masina pe loc ca n-ai unde merge din cauza traficului. Nu vad de ce ar fi asa daunator.
  • alghe21

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut! Am exact aceleasi simptome.

Am o Zafira 1,9 cdti cu filtru de particule.

Pornesc, becul e stins. Dupa 2000 de ture, se aprinde. Nu se modifica mersul masinii.

Ramane aprins pana opresc motorul.

Tu de ce vrei senzorul ala sa-l schimbi?
Skip ads

  • alghe21

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
am facut testul pseudo-agrafa si am acelasi cod: 190 158

Pe unde e mai exact furtunul asta?
  • mikismit

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2010

  • Mesaj Privat
El a scris asa: Cand motorul functioneaza in acest regim, consumul instantaneu la relanti e de peste 4 litri/h si nu e bine ca sa opresti motorul cand observi ca e in ciclul de regenerare. Cel mai bine e sa alegi un loc mai putin populat, sa opresti din mers masina si sa turezi in gol motorul la 3500 rot/min si sa mentii exact aceasta turatie pana se regenereaza complet filtrul.....daca tu intelegi altfel,nu mai zic nimic
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Asta e altceva.
  • deleted-39746

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salut!
Sub masina se afla doua furtune care ies din filtrul de particule, iar la mine unul era fisurat. I-am taiat portiunea fisurata si l-am pus la loc fiind destul de lung, insa eroarea apare imediat dupa stergere.
Am modificat galeria de admisie sperand sa scap pe langa problema clapetelor blocate si de aceasta eroare.
Din cate imi aduc aminte te-am mai intrebat de eroarea asta pe alt thread si acolo spuneai ca ai schimbat senzorul de presiune diferentiala sau ca urma sa-l schimbi, daca da ce rezultate ai obtinut?
  • deleted-39746

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Senzorul ma gandeam ca ar fi defect si nu mai reuseste sa compare prea bine presiunile.
Probabil cand depasim anumite turatii se creeaza presiuni mai mari si il dau peste cap, pana la urma el trimite informatiile in calculatorul masinii si ne trezim cu martorul in bord, o fi decalibrat.
Sper sa mai schimbam idei poate reusim sa scapam de eroarea asta suparatoare.
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,658
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
din cartea masinii:
Încalzirea motoruluiz Accelerarea brusca si încalzirea motorului la ralanti maresc consumul, emisia de gaze de esapament, proportia noxelor din gazele de esapament si nivelul de zgomot.
Puneti autovehiculul în miscare cat mai curand posibil dupa pornirea motorului
Filtrul de particule diesel
Filtrul de particule diesel elimina particulele daunatoare de funingine din gazele de esapament. Sistemul include o functie de autocuratare care este executata în mod automat în timpul mersului. Filtrul este curatat prin arderea particulelor de funingine la temperaturi foarte inalte. Acest proces are loc automat în condiþii presetate de rulare si poate dura maximum 25 de minute.
Consumul de combustibil poate creste în aceastã perioada. Emisiile de mirosuri si fum ce au loc în cursul acestui proces sunt normale.
În anumite conditii de rulare, de exemplu cãlãtorii scurte, este posibil ca sistemul sã nu activeze procesul automat de autocurãþare.
Dacã filtrul necesitã curãþare ºi condiþiile anterioare de rulare nu au permis activarea curãþãrii automate, lampa de control ! clipeºte.
Instrucþiuni suplimentare 3 9-4.
  • alghe21

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
da, problema e intr-adevar suparatoare.

Am schimbat un senzor, asa este. Dar nu a avut legatura cu eroarea asta.

Mecanicul mi-a zis ca becul se aprinde de la motorina proasta si ca la multe masini se intampla.

Si ca sa stau linistit dar ca eroarea asta nu afecteaza mersul masinii. E un senzor de turatie, parca.

M-as duce la baietii care mi-au reparat alternatorul, care sunt electricieni priceputi, sa vad ce zic si ei.

Ii dam noi de cap!
  • deleted-39746

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2009

  • Mesaj Privat
S-ar putea sa fie si senzorul de turatie pentru ca ala ii dicteaza calculatorului cand masina merge cu o anumita turatie pentru a declansa procesul de regenerare al filtrului de particule.
Oricum ma bucur ca ne-am aliat in a rezolva problema asta Very Happy .
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR