Ai uitat parola?


  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Am mai postat mai demult pe acest forum cu o pb: aceea ca se aude un zumzait/zanganit in habitaclu la o anumita turatie (2500 - 3000) indiferent de viteza in care este.

Am gasit relativ cauza sau ma rog: acest zgomot dispare daca maneta e impinsa mai bine sau apas pe ea cand e bagata intr-o viteza.. (a 2a, a 3a, etc)

Deci, ce ar putea fi?
  • mirciulica

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: baia mare
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Feb 2005

  • Garaj Mesaj Privat
ai ulei in cutie? verifica prima data uleiu sau mai bine completeaza
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
In afara de zgomotul respectiv mai sunt cateva pb:

- atata ambreiajul cat si maneta imi par foarte 'moi'. adica cateodata cand scot din a 2a si bag in a 3a maneta da sa nu intre sau o ia razna. nu ar trebui sa fie ceva de ghidare?
- in plus cand o scot din a 1a spre a 2a sau chiar a 2a spre a 3a se aude un clancanit si nu prea vrea sa iasa (tine ceva).

banuiesc ca ar trebui sa schimb kitul ambreiaj (disc, placa de presiune) dar ce mai poate fi in plus?
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
inainte de a umbla in cutia de viteze verifica-ti cablul de ambreiaj. s-ar putea sa scapi doar cu un cablu nou. simptomele seamana cu ce am avut eu. sau, poate sa fie timoneria slabita. se poate "cirpi".
cauta pe forum "ambreiaj", o sa mai gasesti citeva topicuri asemanatoare, poate e vreo solutie acolo.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Daca nu patineaza ambreiajul nu e de-acolo. Parerea mea e ori timoneria ori posibil chiar sincroanele din cutie...
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 864
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Feb 2005

  • Garaj Mesaj Privat
In general timoneria cedeaza mai repede decat cablul de ambreiaj, deci verifica acolo
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
pe romaneste, ce-i timoneria? scuze pt ignoranta...

la ambreiaj mai am o problema: cand apas pe pedala scartaie!
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,434
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LET din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Daca scartaie e posibil sa fie de vina ambreiajul....la mine face la fel adica scartaie si mi sa spus ca trebuie sa imi schimb cablu de ambreiaj... Confused
  • mibud

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Nov 2004

  • Garaj Mesaj Privat
De scritiit scapi usor cu putina vaselina (cit mai viscoasa) unsa pe cirligul cu care se prinde cablul de ambreiaj de 'urechea' pedalei. Eu am scos cablul cumplet si i-am injectat un lichid pentru gresare si acum merge ceva mai usor, insa scirtiitul ala enervant nu adisparut decit in momentul in care cirligul a 'cunoscut' vaselina! Smile
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
CatalinE a scris:pe romaneste, ce-i timoneria? scuze pt ignoranta...

la ambreiaj mai am o problema: cand apas pe pedala scartaie!


la masinile cu motorul si cutia plasate transversal, maneta de viteze nu intra direct in cutie, ca la cele longitudinale, de la maneta pleaca niste pirghii care actioneaza cutia. aste se numest timonerie. fiind frecate rau, mai ales in oras (bucuresti in special) cedeaza usor. nici nu sint ele prea solide. uneori se pot "repara" articulatiile tocite, uneori trebuie inlocuita toata timoneria.
ca masura de urgenta verifica-i cablul. desprinde-l de pe cutie si vezi daca iese un praf inchis de sub camasa. inseamna ca e cam stricat. ca masura de urgenta, ia o seringa si indeasa niste ulei intre cablu si camasa lui. vezi daca se amelioreaza simptomele. daca da, un cablu nou se impune.
pentru scirtit, putina vaselina, cum s-a spus si mai sus. pozitia e incomoda (ca capul sub bord), dar te descurci tu.


Ultima modificare facuta de Sezran la Vin 20 Mai, 2005 4:06 pm
  • radu

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Apr 2004

  • Garaj Mesaj Privat
daca toate cele de mai sus nu au mers, atunci verifica si cautatorul! este piesa care intra in cutie(face legatura intre cutie si timonerie). este seletorul de viteze
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
radu,

mersi pentru info.

totusi, zornatiul respectiv de la ce poate fi? timonerie, sincroane sau ambreiaj?
  • radu

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Apr 2004

  • Garaj Mesaj Privat
???!!! - sincer nu stiu, pana nu-l aud nu-mi pot da seama, ar putea sa fie si rulmentul de presiune ... Confused
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
stie cineva cam cat costa timoneria la opel astra f si daca se poate schimba pe bucati?

cei de la service mi-au zis de un pret pe la 7mil de era sa-mi cada fatza...
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
pai e cam scumpa dracia aia, desi sint doar niste fiare. mie imi gasise la service una la mina a doua cu un milion.

o idee care mi-a venit abia acum, citind topicul: din simptomele pe care le spui, adica zdranganit in cabina intr-o anumita plaja de turatie si disparitia lui daca apesi mai bine maneta, cred ca de vina e uzura angrenajelor in care se prinde maneta. in timp s-au tocit lucrurile pe acolo, ca sint de plastic, si s-au largit lagarele (sper ca e corect termenul), ceea ce permite un joc usor al manetei. ca urmare, la anumite turatii vibratia masinii face sa tremure maneta care loveste cadrul cutiei de plastic si produce zgomot.
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Sezran a scris:pai e cam scumpa dracia aia, desi sint doar niste fiare. mie imi gasise la service una la mina a doua cu un milion.

o idee care mi-a venit abia acum, citind topicul: din simptomele pe care le spui, adica zdranganit in cabina intr-o anumita plaja de turatie si disparitia lui daca apesi mai bine maneta, cred ca de vina e uzura angrenajelor in care se prinde maneta. in timp s-au tocit lucrurile pe acolo, ca sint de plastic, si s-au largit lagarele (sper ca e corect termenul), ceea ce permite un joc usor al manetei. ca urmare, la anumite turatii vibratia masinii face sa tremure maneta care loveste cadrul cutiei de plastic si produce zgomot.


sezran, pb ca ai dreptate. dar astea fac parte tot din timonerie? si daca da, pot fi reparate?
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
din cite stiu eu nu se repara. e un cadru de plastic cu niste articulatii tot din plastic. s-a tocit, adio. ori il suporti asa ori faci rost de altul. si asta e scump. poti sa scoti mansonul ala de piele (sau ce o fi) din jurul manetei (se scoate usor) si iti faci o idee despre ce e vorba.
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Sezran a scris:din cite stiu eu nu se repara. e un cadru de plastic cu niste articulatii tot din plastic. s-a tocit, adio. ori il suporti asa ori faci rost de altul. si asta e scump. poti sa scoti mansonul ala de piele (sau ce o fi) din jurul manetei (se scoate usor) si iti faci o idee despre ce e vorba.


credeam ca numai la Corsa e asha. naspa Sad
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Fratilor,

care piesa sau grup de piese constituie timoneria?




  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
toate din prima poza (desi nu am habar ce e piesa 14)
zdranganeala e cauzata uzura bucsei 18 (prin care trece bara aia lunga de la timonerie) si uzura bucsei in care e prinsa maneta.

ps: daca nu se cheama bucse piesele alea sa ma corectati va rog.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata