Am citit ce-i drept pe diagonala postarile anterioare dar am prins ideea. Din punctul meu de vedere situatia s-ar descrie in felul urmator. Mergem pe variante.
Loganul nou-noutz
..... ca cica e nou si are garantie . Prietene, daca n-ai avut inca o masina noua la care sa ,,beneficiezi,, de garantie , atunci uita aspectul Logan. Si tine bine minte ....IN ROMANIA NU EXISTA GARANTIE LA NIMIC ! Aia e reclama , marketing , fraiereala , orice vrei tu , doar garantie nu ! Garantia in Romania presupune sa ai si cea mai mica virgula la stampila , reviziile cronometrate , acceptarea tacita de trocuri cu service-ul sau mecanicul , inversari de piese , compromisuri , fortarea sa accepti de ex un ulei la motor care si pruncii stiu ca e de proasta calitate dar nu poti comenta nimic, multe asteptari , telefoane, bani si nervi pentru orice ! Si vorbesc din experienta a 2 masini cumparate de noi-noutze ...Matiz si Logan. Pentru ca la un moment dat piata de taxi a cerut Matiz , mi l-am luat ..... la 6000 km am reprosat ca-mi patina ambreiajul si-mi bateau telescoapele pe spate ......cu 2 milioane in mana pentru miscarea hartiilor si evitarea scarpinaturilor in fund si dupa ureche , mi-au schimabt ambreiajul ......si pentru inca 2 milioane spaga mi-au schimbat telescoapele care dupa alti 5000 km au inceput sa bata iar. Am inghitit cumva treaba asta pana la faza cu schimbul de ulei ....service-ul vroia sa-mi bage in motor ulei Daewoo , cica recomandat de producator ...io stateam cu Castrolul 10w40 in mana .... la final motorul a primit Castrol si eu am pierdut garantia . La 100 mii km , majoritatea colegilor mei schimbau segmentii ....... eu am vandut masina cu 220 mii km si cu un consum de ulei minor.
Loganul
Cam aceeasi faza ....... In primii 30 mii km am schimbat de 2 ori senzorul de kilometraj , telescoape fata, sonda lamda si des-intalnita faza cu stopurile din spate cind se ,,incalcesc,, semnalizarile cu frana .... m-am prezentat pentru ,,introducere ulei praguri,, (?!) ..... si cind am fost programat pentru schimbare suporti telescoape spate ( acele ,,oale,, din portbagaj pe care incepuse sa iasa rugina ) n-am mai rezistat si am vandut masina .... evident , in paguba. .....sa nu uit problema care n-am mai rezolvat-o ....dimineata parca era blestemata ...nu stiam , porneste sau nu ...... erau zile in sir cind pornea .... si brusc o apuca damblaua , fenomen la care cei de la service dadeau din umeri. Plus da , consumul carburant si scoringul la piese. Eu nu stiu unde conduc unii Loganu' de le iese consum de 7-8 urban ca mie sub 10 si 11 n-a coborat in veci . Daca vrei spectacol si ,,propuneri catre sfinti,, pune pe el un GPL ....... abia atunci incepe circul ! ....acuma depinde si cit esti de pretentios si predispus catre enervari succesive..... Nu stiu acum cum e cu preturile la piese dar in urma cu vreo 3-4 ani ....frate , parca cumparai piese de naveta spatiala !
Sigur , exista si varianta sa ai norocul de o masina reusita ....... am sesizat ca la noi inca masinile cit de cit bune ,,se nimeresc,, in functie de zodie....
Daca bine retin cica dispui de vreo 10 mii euro ........ daca inclini spre Logan , nici o problema , dar eu cel putin l-as lua la 2-3 ani vechime cind valoarea lui a cazut mult in comparatie cu cel ce n-a iesit dincolo de poarta fabricii.
Cu alte cuvinte , dupa parerea mea Loganul e misto pentru piata , pentru a-ti face munca cu el , de carat , de tras , de fugit ici-colo dupa materiale , marfa ....na , confort redus , siguranta ZERO , putere modesta , aspect ciudat, piese scumpe , consum serios.
De Ford ...ce sa zic ..... am unul din 2001 , benzina ...Fiesta ....... e al nevestei ...... si nu mi-l doresc , sa si-l pastreze ! Nuuuuu , masina chiar e ok , dar banuiesc ca tu vrei un Ford adevarat ...... din putina mea experienta cu ele .....costuri piese destul de piperate, consumul nu-i chiar cel mai redus din lume ...... am 2 amici cu Focus si sint exasperati cu schimbul de telescoape si rulmenti fata. Dar poate au fost ei ghinionisti.
Despre Opel ....mah , esti pe ClubOpel si normal sa fim majoritatea indragostiti de marca asta deci putem fi banuiti usor de subiectivitate.

Mie mi se pare varianta cea mai echilibrata intre aspectul masinii / performante / consum / costuri......
Si la final , ca parere personala ce as face in locul tau ...... ori as mai face rost de citeva mii de euro si mi-as lua Noul Astra ...macar stiu o treaba .....ori cu 5-6 mii euro mi-as tranti un Astra H in care probabil voi mai baga ceva banuti dar apoi stiu ca am masina.
....ca veni vorba ...... am lucrat pe un Astra H , 1,7 CDTI in taxi cam 1 an de zile ....... oricat am chinuit masina aia frecand-o toata ziua in trafic urban intre blocuri , mah , s-a mentinut excelent ! ....