Apropo de tensiuni din cunostintele mele vorbim de tensiuni chiar mari dar curent (amperaj) f. mic.
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
OK nu e pericol de electrocutare dar e foarte deranjant (cel putin pentru mine). Oricum am observat ca vara nu se manifesta problema asta asa tare sau chiar deloc. Eu inchid usa mai nou fara sa ating partea metalica (doar geamul). E si asta o solutie pina vine vara pentru cei care au inchidere centralizata si alarma si nu mai trebuie sa atinga ulterior usa cu cheia.
Apropo de tensiuni din cunostintele mele vorbim de tensiuni chiar mari dar curent (amperaj) f. mic.
radu a scris: oricum, va asigur ca nu este nici un pericol de electrocutare, deoarece aici vorbim de tensiuni de maxim 5 volti si curenti de 0,1 - 0,5 amperi. o tensiune devine periculoasa de la 45 de volti in sus(curent continuu), pt cei ce au probleme cu inima.
Apropo de tensiuni din cunostintele mele vorbim de tensiuni chiar mari dar curent (amperaj) f. mic.
- go
- **
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
deoarece aici vorbim de tensiuni de maxim 5 volti si curenti de 0,1 - 0,5 amperi.
???
ca sa ai descarcarile de care toata lumea povesteste e nevoie de mult mai mult de 5v.
nu omul se electrizeaza ci caroseria acumuleaza sarcini electrice fata de pamint.Corpul omului este o cale de scurgere a acestei sarcini curentul fiind <<0,1-0,5A
- Corvin
- **
- 193 mesaje
- din 18 Mar 2005
- Bucuresti
Corvin
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2005
- Mesaj Privat
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
@corvin
@solver- un arc electric nu poate functiona la tensiuni mari(pe principiul asta se bazeaza camera de stingere, a arcului electric, cu efect de electrod-nisha, din orice contactor). cand arcul electric se produce => tensiuni mici, curentzi mari. desigur, este nevoie si de o tensiune, care poate sa fie >5V, desi nu cred. eu am dat doar un exemplu.
@solver- un arc electric nu poate functiona la tensiuni mari(pe principiul asta se bazeaza camera de stingere, a arcului electric, cu efect de electrod-nisha, din orice contactor). cand arcul electric se produce => tensiuni mici, curentzi mari. desigur, este nevoie si de o tensiune, care poate sa fie >5V, desi nu cred. eu am dat doar un exemplu.
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Credeam ca sunt singurul care are aceasta problema...
Si la mine problema se "rezolva" punand mana pe geam, nu pe partea metalica. Cum sotia coboara putin inainte, se rezolva problema si prin curentarea ei, nu a mea...
Totusi, nu se poate face chiar nimic? Ma refer la crearea unei cai de scurgere a energiei statice a caroseriei. Nu inteleg de ce la alte masini nu intalnesc acest fenomen.
Si la mine problema se "rezolva" punand mana pe geam, nu pe partea metalica. Cum sotia coboara putin inainte, se rezolva problema si prin curentarea ei, nu a mea...
Totusi, nu se poate face chiar nimic? Ma refer la crearea unei cai de scurgere a energiei statice a caroseriei. Nu inteleg de ce la alte masini nu intalnesc acest fenomen.
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
radu a scris:@corvin
@solver- un arc electric nu poate functiona la tensiuni mari(pe principiul asta se bazeaza camera de stingere, a arcului electric, cu efect de electrod-nisha, din orice contactor). cand arcul electric se produce => tensiuni mici, curentzi mari. desigur, este nevoie si de o tensiune, care poate sa fie >5V, desi nu cred. eu am dat doar un exemplu.
@solver- un arc electric nu poate functiona la tensiuni mari(pe principiul asta se bazeaza camera de stingere, a arcului electric, cu efect de electrod-nisha, din orice contactor). cand arcul electric se produce => tensiuni mici, curentzi mari. desigur, este nevoie si de o tensiune, care poate sa fie >5V, desi nu cred. eu am dat doar un exemplu.
Desi nu prea conteaza amanuntele totusi pot sa-ti spun 100% ca e vorba de tensiuni mari si curenti mici. Am si experienta in domeniu si am si vazut o gramada de documentare pe Discovery legate de tema asta. Ca si argument cel mai tare arc electric e fulgerul care are milioane de volti, sau arc electric care apare la priza sau cine si-a mai bagat nasul in televizoarele alb negru cu lampi a vazut ce frumos faceai un arc electric intre o surubelnita si virful lampii (alimentat la cam 2000V), dar sincer de la o baterie de citiva volti in afara de scinteie eu nu am vazut altceva. Oricum energia statica de genul asta e sigur de sute (chiar mii) de volti la curenti f.f. mici.
Ceva mai on topic, mie mi se intimpla la orice masina, chiar si in firma unde lucrez din cauza scaunelor si a mochetei, dar in special in anotimpurile reci cind sunt imbracat cu chestii mai groase. Vara fenomenul mi se pare mult mai redus. Voi va curentati si vara la fel?
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,274 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,274
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Va mai amintiti in special la Dacii, ca multi aveau atarnata de caroserie, in special sub rezervor, o banda cauciucata ce facea apropape permanent contact cu solul sau asfaltul? E....banda aceea avea insertie metalica, iar rolul ei era sa descarce curentul electrostatic al masinii! Se gaseau cu mult timp in urma la toate magazinele de piese auto! Masina fiind complet izolata de sol prin cauciucuri, aceasta se incarca electrostatic datorita frecarii cu aerul. Tensiunea electrostatica nu prezinta pericol uman, dar daca aceasta produce scanteie in vecinatatea unei scurgeri de combustibil sau vapori, poate deveni o mare problema! Multi care au patit-o au dat vina pe scurt la instalatia electrica...si la unii chiar nu a fost asa...remembar cele doua masini occidentale, aproape noi care au luat foc si au fost prezentate de curand la stiri! Imi este greu sa cred ca o masina aproape noua, de productie occidentala, fara sa se faca o interventie neavizata asupra instalatiei electrice, poate lua foc asa din senin! Cu siguranta si o descarcare electrostatica poate incendia intr-un fel sau altul masina! Daca sunteti interesati de caracteristicile acestei descarcari, cititi despre cunoscutul efect Corona!
RemusCJ
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2009
- Mesaj Privat
Si eu disper cu chestia cu descarcarea electrica. Un coleg imi zicea ca e de la bobina de inductie (nu stiu daca o fi sau nu la diesel), ca se descarca. Si cum nu am intrebat cum sa ii pun un releu pe "-" sa nu se mai descarce pe caroserie, am ales sa stau in masina inca ~30 de secunde dupa ce am oprit motorul.
Am mai observat ieri, cand era masina uda de la ploaie ca nu m-am mai curentat. Sper sa va fie de ajutor.
Am mai observat ieri, cand era masina uda de la ploaie ca nu m-am mai curentat. Sper sa va fie de ajutor.
- D_M_G
- ****
- 2,274 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,274
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Pentru cei ce doriti sa scapati de "razbunarea masinii" si sa nu mai primiti socuri electrice, incercati sa va edificati aici: http://www.mizter.com/
In caz ca nu gasiti asemenea barete cauciucate, le puteti confectiona si monta singuri sub caroseria masinii!
In aceasta pagina aveti si o mica schita de montaj...! Bafta.
In caz ca nu gasiti asemenea barete cauciucate, le puteti confectiona si monta singuri sub caroseria masinii!
In aceasta pagina aveti si o mica schita de montaj...! Bafta.
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
- deleted-15207
- **
- 397 mesaje
- din 16 Feb 2008
deleted-15207
- Mesaje scrise: 397
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
bbmt a scris:Cea mai simpla solutie este sa tineti mana pe o parte metalica a usii (oricare), inainte de a scoate piciorul din masina si a lua contact cu solul. Functioneaza.
tot asa fac si eu , adica mai intai pun mana pe usa (pe metal) si abia dupa aceea pun piciorul jos pe pamant si nu mai simnt nimic
asa ca fapt divers incercati sa coborati din masina fara sa atingeti partea metalica a masinii si sa dati mana cu cineva sau sa nu mai spun daca sarutati alta persoana , de sex opus normal
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
clau24nil a scris:[...] sau sa nu mai spun daca sarutati alta persoana , de sex opus normal
daca e de acelasi sex sunt sigur ca nu se lasa doar cu scantei ... ies fulgere
ontopic... nu mai zic de cate ori am injurat (in gand) cand m-am curentat ... dar tot timpul am fost foarte satisfacut cand inaintea mea cobora prietena si se curenta ea ... acu nu mai atinge masina cand coboara, gaseste tot felul de obiecte sa inchida portiera ...
legat de acea bucata de cauciuc cu insertie ... sincer nu vad cum ar arata pe un opel .... si totusi inclin sa cred ca ar fi si alta solutie pt ca n-am vazut nici o masina in afara de D(r)acie sa aiba asa ceva ... si totusi lumea se "curenteaza" ...
RemusCJ
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2009
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
RemusCJ
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2009
- Mesaj Privat
La mine ramane valabila treaba cu 20-30 de secunde. Cu cat ies mai repede din masina cu atat sarcina descarcata e mai mare. Daca as sti sigur ca e de la bobina de inductie as incerca sa pun un releu pe "-", sa nu se mai descarce pe caroserie. Mi-e si mie cam frica atunci cand intru sa alimentez. Nu e problema la motorina, insa vine vara si s-ar putea sa fie mai multi vapori de benzina de la altii.
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
RemusCJ
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2009
- Mesaj Privat
barcaionel- Suspendat
- 37 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 2000 y20dth
- Bucuresti
barcaionel- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat