Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
`traiti! care ieste treburili p`aicisha?
Aaaaaaaa, pai stai asa...ce nu intelegi de fapt? omul a spus ca masina nu porneste din cheie impinsa porneste dar din cheie daca ii dau da` nu o impingge iar porneste da` porneste bine daca nu ii dau cheie apoi dupa o zi intreaga nu porneste da impinsa porneste. Iar dupa 3 4 zile porneste da impinsa nu porneste cand ii da cheie....Care-i spilu`? Pai serios, e ceva neclar? Embarassed
Skip ads

  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Pai sa ne lamureasca si pe noi . Very Happy
Da sa mai foloseasca punctu si virgula . Smile
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
hai dom`le, ce treaba are punctu si virgula cu Opelu`. Hai ca sunteti rai. Domnul a venit ca are o problema nu sa dea iegzamen la gramatica... Eeeeeeeeee comedie ....
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Masina porneste la 3-4 zile dupa ce ii da cu cheia impinsa. Embarassed
Nimic neclar.Punct si virgul inutil este,se intelegem si fara.
on topic:verifica electromotorul(sau mai sigur mergi la un electrician)
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
colegu` Kali, sa nu te superi pe noi ca ne mai si distram un pic, ca taiem nasul la tine! Priveste totul cu zambetul pe buze, de fapt incearca sa recitesti ce ne-ai scris si noua si ai sa zambesti si tu. Nu suntem rai, doar un pic distrati. Incearca pe viitor sa scrii corect si mai ales inteligibil. Nu suntem noi cei mai destepti dar nici chiar prosti....
tine aproape!
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,sper sa ma ajutati si pe mine careva daca nu cu o idee macar cu 2 litrii de benzina sa-i dau foc ca poate asa porneste!
S-a intamplat asa : am bagat-o in curte,mergea,pornea..putin mai greu dar pornea..invartea de cateva ori si pornea..am banuit bujiile,in fine!
dimineata cand sa pornesc n-a mai vrut,am zis ca nu mai am benzina ca mersesem mult cu ea pe rosu,i-am bagat benzina si nimic,am verificat daca ii vine benzina,am scos turul si ii vine benzina,am schimbat fise,am schimbat bujii,am schimbat bobina de inductie iar azi am schimbat si modulul de inductie din delcou ca ala mai ramasese si tot nu vrea sa porneasca,nu are scanteie Smile ce mai e de schimbat la ea ca nu mai stiu,are vreun releu,siguranta ceva pentru bobina de inductie sau pentru modulul de inductie ?mentionez ca toate piesele le-am luat noi nu SH
Multumesc si astept raspunsuri..sfaturi...sticle de benzina..etc..orice!
c16nz este motorul.
  • beki

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2013

  • Mesaj Privat
pai dacaa ramas fara benzina incearca trasa dupace in prealabil ai pus contactul de mai multe ori sa se aeriseasca
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
MDL a scris:Salutare,sper sa ma ajutati si pe mine careva daca nu cu o idee macar cu 2 litrii de benzina sa-i dau foc ca poate asa porneste!
S-a intamplat asa : am bagat-o in curte,mergea,pornea..putin mai greu dar pornea..invartea de cateva ori si pornea..am banuit bujiile,in fine!
dimineata cand sa pornesc n-a mai vrut,am zis ca nu mai am benzina ca mersesem mult cu ea pe rosu,i-am bagat benzina si nimic,am verificat daca ii vine benzina,am scos turul si ii vine benzina,am schimbat fise,am schimbat bujii,am schimbat bobina de inductie iar azi am schimbat si modulul de inductie din delcou ca ala mai ramasese si tot nu vrea sa porneasca,nu are scanteie ...

O diagnoza ai facut ?
Senzorul crankshaft din delcou, l-ai schimbat ?
Skip ads

  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
am facut testul agrafa si nu mi-a dat nimic,imi da doar codul 12 Smile am schimbat modulul de inductie din delcou ala negru cu 7 pini,care e senzorul crankshaft?
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
iulian1971 mai gresesti si tu
P0012 A Camshaft Position - Timing Over - Retarded
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
@nicunicu nu stiu ce spui acolo! imi da cod 12 ceea ce inseamna ca nu are nicio eroare Smile
http://www.youtube.com/watch?v=OkicMWQ9HgM
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@nicunicu
Nu inteleg la ce greseala te referi.
Codul 12 este start and end of diagnosis. Nu are nici o eroare.
Crankshaft position sensor se afla in delcou si poate influenta aprinderea daca e defect.


Ultima modificare facuta de iulian1971 la Mar 24 Dec, 2013 8:07 pm
Skip ads

  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
ala cu 7 pini e senzorul Crankshaft ?ca l-am schimbat,am pus altul nou.



Ultima modificare facuta de MDL la Mar 24 Dec, 2013 8:09 pm
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
pe tester MDL ce cod gaseste nu cu sarme bagate prin mufe si alte dracii,
cod 12 este P0012 A Camshaft Position - Timing Over - Retarded =senzor arbore cu came semnal intarziat-posibil pe la distributie ceva
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
o sa desfac maine capacul de la distributie sa ma uit,poate s-o fi rupt cureaua,dar nu cred ca mai invartea electromotorul motorul daca se rupea ceva pe acolo Smile ,ar mai putea fi ceva,sa fie intinzatorul slab si sa "scape" ceva pe acolo pe la distributie cand dai la automat..altceva nu pot sa-mi explic...
Raman la ideea ca e ceva de electrica...de ce nu am scanteie,asta-i intrebarea,am masurat cu o lampa din aia mica daca vine curent la bobina cand pun contactul si am curent,dar cand am pus o bufie in fisa centrala si-am pus contactul si am dat la automat nu a dat scanteie deloc,nu am o lampa din aia mai performanta ca sa vad ce votaj imi indica,asta a mea doar se aprinde,apare un fulger pe ea cand am tensiune.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
@MDL

Verifica:
1. cabllajul din delcou, mai mult ca sigur firele sunt imbatranite si e posibil sa fie vreunul intrerupt.;
2. luleaua,
3. capacul sa nu fie fisurat;
4. ultima pe lista si cea mai importanta BOBINA din delco. Este montata deasupra modulului de apribdere, este cea care da semnalul de pozitie al axului catre modul de aprindere si automat de aici scanteia.
Codul 12 in cazul motorului tau certifica ca nu ai nici un cod de defect stocat. P0012 e pentru alte tipuri de motorizari de generatie mai noua. La Opel-urile generatie ani 80-90 testul agrafa se face doar prin straparea pinilor A si B din mufa de tester.

Sfat: Daca vrei sa-i reglezi avansul cat de cat ok pornesti motorul cu strapul pus, check engin-ul iti v-a palpai constant, in acel moment cu lampa stroboscopica reglezi avansul la semn. Ecu in acest mod v-a defaza avansul cu +10 grade. Daca ai lampa smechera care stie sa faca ea acest nu mai trebuie sa faci strapul in mufa de tester.

Succes
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
@Tiaz Craciun fericit in primul rand si multumesc de sfaturi,acum sa-ti raspund :
1 - am verificat firele,nu era rupt niciunul ,era doar crapata putin imbracamintea si am izolat firele cu banda izolatoare!
2- luleaua e aia de plastic alba care are lamela aia care face legatura cu fisa centrala de pe capacul de la delco ?
3 - capacul nu e fisurat,si daca ar fi fisurat sa zicem ca n-ar porni dar ar trebuii sa dea scanteie bobina de inductie si sa mearga motorul prost!
4- bobina din delco o banuiesc si eu ca am schimbat cam tot ce-ar fi fost de schimbat legat de aprindere in afara de bobina aia cu magnet pe ea. sa-nteleg ca ea e senzorul de la axul cu came sau senzorul de la vibrochen? sau alea sunt cu totul altceva ?
Avansul stiu sa-l reglez ca l-am mai reglat,ma descurc acolo Smile
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
@MDL Craciun fericit si tie!
Capacul delco daca e fisurat in mod normal simptomatica pe care o da se transpune in mers intrerupt al motorului eventual in 3 sau 2 cilindri, dar exista si varianta cand nu mai porneste deloc.
Luleaua este acea piesa descrisa de tine.
.......Eu banui ca ai aceea bobina cu magnet defecta. Cum ti-am mai spus ea este cea care ii spune modulului de aprindere pozitia axului cu came si implicit ECU stie cand sa dea scanteia(motorizarea ta nu are senzor de rotatie pe vibrochen)
Nu e mare inginerie sa inlocuiesti bobina, iti trebuie o presa cat de cat ok si rabdare. Ai sa vezi ca dupa ce o vei monta pe cea noua o sa ai o alta masina. Totodata firele din delco ar fi bine sa le inlocuiesti. Banda izolatoare nu cred ca ajuta la izolarea lor.

Bafta
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
nu stiu ce sa zic cu capacul...sa zicem ca e fisurat,ar trebuii asa cum ai zis si tu, sa mearga in 2 in 3 sau sa nu porneasca deloc dar trebuia sa dea scanteie pe fisa centrala.
treaba la mine e ca nu da nici benzina,adica atunci cand pun contactul se aude cum se amorseaza pompa,vine benzina pana in injector dar nu deschide injectorul,d'asta banuiesc bobina aia magnetica pentru ca aia e pe post de senzor de rotatie,mi-au mai zis alti baieti de pe forum ca ar avea senzor de rotatie si ca e pe blocul motor in dreptul vibrochenului Smile
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,am reusit,am pornit-o,am dus-o la un service SPECIALIZAT IN OPEL CICA si dupa ce a pus vreo 3 testere pe masina tot n-a rezolvat nimic,nu dadea nimic pe testere,a pus mai multe aparate pe ea si 3 testere si degeaba! a facut toate etapele care le-am facut si eu,verificare daca vine curent la bobina de inductie (si venea) ,verificat modul de inductie,verificat tur si retur combustibil si nimic.pana la urma baietii la indrumarea mea au cautat senzorul de turatii,s-a uitat peste tot la motor si surpriza : c16nz nu are senzor de turatie,se stransesera toti cei de la service pe langa masina mea,erau mai multi acolo cu masini precum VW bora, audi Q7 , si multe opeluri,omega astra g astra h etc ,au lasat masinile alea si au venit cu totii,chiar si proprietarii masinilor care erau la reparat,s-au strans la mine la masina,am stat azi de la 15: 00 pana cam pe la 19 :00,pana la urma au gasit pe acolo un delcou vechi de cielo si le-am propus eu sa schimbe : bobina din delcou (senzorul hall) si n-au vrut sa schimbe ca au zis ca nu e de la aia ca la mine nu vine benzina dar nu deschide nici injectorul,ei aveau o singura banuiala si anume ECU iar eu aveam doua banuieli : bobina din delcou si apoi ECU ,au zis ca sa astept pana maine ca face rost de un ECU si sa-l puna ca sa mearga si le-am cerut voie sa schimb eu senzorul hall (bobina din delco) m-a ajutat unul din baieti si surpriza,mi-am pornit masina tot eu )) acum merge,de vina a fost senzorul hall,maine imi comand un senzor nou si il pun si gata,am toata aprinderea noua )
si ce credeti la sfarsit intreb cat ma costa si-mi spune : pai 90 de lei manopera si 100 de lei delcoul ca ei l-au desfacut si ca nu mai are ce sa fac cu el,sa-l cumpar ca l-am desfacut ca mi-l da cu totu' ! si-am zis : pai stai putin frate,dupa ce ca mi-am reparat masina singur imi mai vindeti si delcoul la 100 de lei ? ca practic mi-am cumparat-o singur,am zis : sunt de acord sa va platesc aia 90 de lei ca ati piedut timpul cu mine cu toate ca nu mi-ati reparat nimic,dar pe delcou ala nu va dau 100 de lei ca eu maine oricum imi cumpar senzor nou,daca vreti scot bobina si o luati dar ca sa nu fiu baiat rau va dau 150 de lei si ne impacam sa fie bine pentru toata lumea! le-am 150 de lei si gata si maine mai dau pe senzor in jur de 100 de lei...sa vad la ce bani gasesc!

stiti de ce am scris postul asa lung,pentru ca unii din voi dupa ce isi repara masina nu mai auzi de ei,nu mai scrie cum au rezolvat si citim ca fraierii topicuri de kilometrii pentru ca la sfarsit sa aflam : NIMIC

La multi ani si sa ne vedem la anul mai sanatosi si cu mai multe intalniri ale forumistilor opelisti!
V-am pupat,MDL
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR