Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dana_dnz masina ta nu o stiu DZO. Problema ciudata e prezenta uleiului in camera ardere...
Pentru inceput fa o curatare sistem racire -> http://www.ms-motor-service...mation&cls=02 vezi SI0017
Skip ads

  • dana_dnz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2000 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Problema cu uleiul in camera de ardere asta iarna si am presupus eu,ca din cauza condensului sa fi inghetatceva prin evacuare.Cat despre sistemul de racireo sa incerc sa-l curat.Ideal ar fi,ma gandesc eu daca as putea determina temp reala cu un alt dispozitiv(termometru cu laser de ex)pentru a elimina eventuala eroare data de ceasul din bord care ar putea fi decalibrat tinand cont ca la mine vara si cu AC-ul pornit apa se duce pe rosu, nu stiu daca ar trebui sa se aprinda vreun bec la apa.Si inca ceva, de obicei la mine electroventilatorul se opreste in mom in care opresc motorul,insa o SINGURA data acesta a continuat sa mearga inca 2-3 min dupa ce am oprit mot.Cum e corect sa functioneze (la renault ex acesta functioneaza si dupa ce iei contact)?
  • dana_dnz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2000 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
URAAAA am rezolvato cu racirea .Radiatorul de apa era foarte foarte inbacsit cu praf gaze si puf pe exterioru lui.Toata mizeria se strangea intre cel de ac si apa,de asta nu se vedea la prima vedere si credeam eu ca e curat,culmea e ca cel de ac era cat de cat curat.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salut, am o corsa 1.3 cdti care scoate un zgomot foarte strident, scartait, fluierat in zona curelei de accesorii si a pompei de apa, am schimbat fulia de alternator, am verificat la pompa de apa, are ceva joc dar nu curge. intrebarea mea este: ar mai putea proveni acest zgomot din alta parte? am ac pe ea dar nu cred ca ar fi de acolo. multumesc
Skip ads

  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
daca dau cupudra de talc tace dar revine dupa un timp... am mai umblat destul de mult la masina deci nu sunt habarnist dar chiar nu-mi pot da seama ce ar putea fi daca pompa nu curge.
  • ag-09-tcu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Am o agila 2001 ,z12xe,cu 139000 km si de curand a inceput sa piarda pompa de apa <ceva de genul 200 g pe saptamana>. Am schimbat pompa <m-am inspirat din clubopel> si acum observ ca nu mai pierde , toate bune cu exceptia temperaturii care foarte rar mai atinge 80 grade , sta cam intre prima linie si 80.
La demontare circuitul a fost foarte curat si nici la termostat nu parea sa aibe impuritati. Nu m-ar deranja caci caldura are suficienta dar ma gandesc ca motorul nu merge in parametri si cred ca va incepea sa consume mai mult. multumesc
  • raducu ion

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Arges
  • Masina: Meriva 2004 Z16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
O varianta plauzibila este ca a ramas termostatul blocat pe deschis,a-l dai jos si probezi in apa fiarta( stii procedeul nu-ti mai spun eu) Smile
  • emilul

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am patit-o si eu Smile cred ,
ieri dimineata , - 21,5 grade celsius , pornesc masina (6 dimineata) totul in regula , pornesc la drum ventilatorul de caldura pozitie maxima (4) , dupa vreo 25 km de urcus de deal , cum era normal, incepe coborasul , viteza 3 mai mult in frana de motor vreo 5 - 7 km , imi atrage antentia indicatorul de temperatura era jos de tot , la prima liniuta (in prealabil reusise sa urce la maximul lui de indicator 87 grade).
Continuand drumul s-a stabilizat la maxim 80 (in continuare - 21,5 grade)

Astazi (6,5 grade) la fel deabia deabia reuseste sa urce peste 80 , maxim 84 ...... iar la oprire in 2 minute la relanti cu caldura pe 3 scade sub 80 .....

Cere alt termostat ? sau e posibil sa se fi decalibrat acul de la -25-u ala?
mai mentionez ca de la rece azi dimineata pana la primul 87 de grade a reactionat normal , dupa ce deschide odata nu mai reuseste 87 .....
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca termostatul nu are absolut nimic, de fapt mi se pare normal tot ce sa intamplat.
La -20 grd., cu aeroterma pe treapta 4, racirea provocata motorului de aceasta este foarte pronuntata.
La coborarea prelungita in ,,frana de motor", motorul nu mai dezvolta suficienta caldura pentru ca va arde
combustibil mult mai putin (se intrerupe injectia), aeroterma continuand sa-l raceasca.
Practic valorile date de tine in conditiile de temperatura exterioara scazuta, aeroterma treapta 4 (nu prea
e indicat de folosit viteza asta la frigul de afara = motorul merge prea rece) si coborarea unei pante
prelungite in frana de motor, mi se par perfect normale.
  • emilul

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Da , are logica cum expui situatia , dar raman nedumerit in continuare , respectiv a doua zi la -6,5 asta nu mai e premiera , ca am mai prins si mai scazute (undeva la maxim -17 anul trecut), sa fie si acolo normal ? si doar faptul ca mi-a atras atentia cu o zi inainte sa fie de vina? sa fi facut asa si alta data la -10 , -13 si sa nu fi bagat de seama ?
in momentul de fata singura amintire de alta data e ca odata urcat la 87 de grade nu mai scade sub nici o forma ( oricum e prima oara cand tin pe 4 caldura Smile),
Acum e frig in toatat tara poate mai monitorizeaza cineva si confirma faptul ca dupa -7 grade in jos , acul la apa cuboara pe 80 lasat la relanti (dupa mers normal) circa 2 min cu caldura pe 4
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
La mine coboara sub 80 si cand afara sunt -3,5grade cu caldura pe 4. De obicei tin pe 1 sau maxim 2.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Mai fratilor, din cate aratati voi aici, trag concluzia ca autoturismul marca Opel, tipul Agila este conceput sa circule doar pe timp de vara, deoarece ar avea un sistem de racire supradimensionat si motorul nu poate incalzi saracu la -20*C afara, 4 litri de lichid nenorocit sub presiune. Puneti mana si recititi acest topic de la inceput, pagina cu pagina si nu mai bateti campii. Urmariti posturile lui Dan Cuciureanu, singurul specialist in opinia mea, de aici.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
o.k., am inteles.
Astazi -7.5 grd, aeroterma data pe viteza 2 temperatura indicata f. putin peste 80 grd.
Sistemul de racire ,,supradimensionat" nu are nicio legatura in cazul de fata (de fapt ajunge
in situatia in care termostatul nici nu se mai deschide), are in schimb legatura eficienta
caloriferului de a disipa caldura cedata de lichidul de racire aerului rece circulat de aeroterma.
Faptul ca sistemul de racire este sub presiune ajuta la cresterea temperaturii (punctului) de fierbere a
lichidului de racire (cu scopul de a nu se forma vapori in instalatie), de ajutor atunci cand afara este cald,
sau cand motorul functioneaza in sarcini mari, dar nu mai are nicio treaba cand afara sunt -20grd.
In rest consider ca sunt persoane care vor sa si gandeasca nu doar sa imite, sau sa ia unele
informatii ca fiind tabu si sa nu incerce si vreo explicatie.

Pariez ca Agila lui @emilul nu are nimic !
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
PL500 a scris: In rest consider ca sunt persoane care vor sa si gandeasca nu doar sa imite, sau sa ia unele
informatii ca fiind tabu si sa nu incerce si vreo explicatie.


As fi onorat daca ai explica putin. Dreptul la gandire nu cred ca a fost taiat nimanui prin interventiile si posturile mele. Daca doresti, esti liber sa ne faci descrierea teoretica a circuitului mic de racire la Agila si cum schimbatorul de caldura face ca motorul sa nu atinga temperatura de regim. Sincer la mine nu se intampla, de aceea am refuzat sa gandesc. Poate asa aflam ce anume i-a scapat neamtului cand a proiectat aceasta masina.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa dau o explicatie vreau doar sa incercam sa lamurim niste fenomene daca sunteti de acord.
1.- injectia nu se intrerupe niciodata atata timp cat motorul este pornit, nici chiar cand este in frana de motor.
2.- pompa de apa are randament mai ridicat la turatii mici ale motorului sau cu alte cuvinte la relanty pompa are cel mai mare randament.
3.- e clar ca prin radiatorul de incalzire habitaclu se disipa caldura
4. - instalatia de rcire NU ca ar fi neaparat supradimensionata dar ..... mai bine dau un exemplu. Cunosc pe cineva care a pus motor diesel pe o Agila benzina - stiti ca radiatorul de diesel este mai mare motorul diesel fiind mai ,,cald,, - dar el a pastrat radiatorul de benzina si racirea este super ok.
5. - sunt sigur ca producatorul le-a judecat pe toate si chiar pe care noi nici nu le bagam in seama(fenomene , parametri, etc)
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ar fi perfect sa incerca sa o lamurim cat mai logic si sa nu ne ghidam dupa sabloane.
* Din cate cunosc eu (daca nu e asa vreau sa fiu contrazis vehement) timpii de injectie se micsoreaza/ intrerup
la frana de motor pana la turatia de 1500rpm. (deci: combustibil ars putin= caldura putina cedata lichidului de racire)
* Nu inteleg de ce la ralanti pompa are cel mai mare randament, probabil ca la turatii ridicate palele elicei intra
cumva in cavitatie. De acord insa senzorul ce masoara temperatura lichidului se afla pe corpul pompei, el va citi
temperatura lichidului - deci fenomenul nu cred ca are relevanta in cazul de fata.
Aici e o schema generala cu un circuit de racire/incalzire habitaclu ce se potriveste la majoritatea autoturismelor
(bineinteles si in cazul de fata):


Avem urmatorea situatie: - mers la -20 grd.C; - aeroterma pe treapta 4 (deci schimb intens de caldura de la
lichid la aerul din habitaclu, coroborat si cu aerul rece ce patrunde de afara (-20 grd. C fata de 80-85 grd. c deci
un gradient extrem de mare); - coborare frana motor (emisia de caldura a motorului este minima, eu merg mai
departe si sustin ca era chiar o ventilare a acestuia, adica racire ).
Tot lichidul de racire va trece numai prin motor-calorifer pana cand acesta va ajunge la 87 grd.C, moment in care
se va deschide termostatul (practic termostatul nu se va deschide brusc, el poate sa inceapa deschiderea
undeva pe la 80 grd. C si sa fie complet deschis la 90 grd. - valorile sunt date exemplificativ).
Toata treaba este ca motorul nu cedeaza tot atat de multa caldura ca cea preluata de incalzirea
habitaclului+pierderea reziduala prin termostat (se deschide si el putin, putin) + pierderea de caldura prin
radiatia directa a motorului (nu uitati ca afara sunt -20 grd. C).
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca aceasta masina trebuie sa circule la temperatura de regim chiar si la -30grd.C(sigur daca circuli pe distante scurte e mai putin probabil - dar in situatia data este o distanta apreciabila)
Cei care au proiectat aceasta masina cred ca au avut in vedere situatile pe care le-ai prezentat mai sus.
Intradevar la Vw chiar si la Astra acolo incremeneste acul de temperatura sau ma rog are variatii extrem de mici. De fapt sti ce cred eu? ca ceasurile astea de la Agila sunt mult prea ,,simtite,, fata de cele de la Vw. Ce zici PetreCila ar putea fi asa?
  • emilul

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Phoaii a luat amploare subiectul asta ,
Intradevar tind sa tin si eu pariul lui PL500 ca termostatul nu are nimic si de aici implicit sa fiu deacord cu cocosai ca sunt cam "simtite" ceasurile pe Agila.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Azi cu motor pe undeva la -23, afara -21 in 14 minute ralanti cu caldura pe treapta 1 din prima (aer extern) in 14 minute motorul era la 88-90grdC, deci pe loc fara sa calc acceleratia. In mers se incalzeste mult mai repede.
In frina de motor el se va raci deoarece primeste doar aer rece si zero benzina. De asemenea la ralanti pe ventilatie 3-4 motorul nu poate furniza atita caldura deci e normal sa coboare acul.
Am vorbit despre benzinare, la diesel Y13DT treaba e cu totul alta.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:...
In frina de motor el se va raci deoarece primeste doar aer rece si zero benzina. ...


Stiu ca nu e momentul, dar ma gindeam ca e bine de stiut.

Am mers pina s-a terminat benzina din rezervor si eram pe un deal.
Am bagat in viteza, am pus contactul si am inceput sa cobor, la inceput cu ambreiajul apasat, dupa care am luat piciorul.

Rezultatul ?
Nu a mers motorul deloc, deci faza cu "consum zero in frina de motor" are nevoie de niste completari...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR