Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • marian11041981

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 Isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Buna tuturor!
Am o vectra b cu motor de isuzu si ma baga in toate boalele cand vad ca urca apa la motor putin peste 105 grade..aproape chiar de liniutele rosii...Tin sa va zic ca termocpula e noua si inainte de montaj m-am uitat pe ea si imi spune ca are 3 trepte de racire:
-100 grade
-105 grade
-110 grade
Intrebarea mea ar fi:E normal sa urce apa in halul asta in momentul in care o forjez?
Treptele de racire sunt independente una de alta?(adica in mom. in care imi intra treapta a 2-a de racire prima treapta se opreste?)
AC-ul se opreste automat cand apa e peste 100 grade si se cupleaza automat cand scade sub 100?
Astept raspuns de la un cunoscator..
Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
marian11041981, cite contacte are termocupla noua?
  • marian11041981

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 Isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
murzick a scris:marian11041981, cite contacte are termocupla noua?


4 contacte are termocupla originala
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca ti se trage chiar de la termocupla noua. Gindeste-te ca (sa luam cazul cu AC oprit) ventilatoarele pornesc in prima viteza (ambele ventilatoare in serie) abia la 100 de grade. Shocked Prima viteza este mult prea mica ca sa faca fata la temperatura aia, asa ca motorul trece lejer de 105 si abia atunci ventilatoarele trec pe viteza 2 (ambele ventilatoare, fiecare prin rezistenta lui). 105+ grade sint iarasi cam mult pentru viteza 2, asa ca povestea continua. Sad

Cred ca termocupla originala avea alte trepte de temperatura, banuiesc ca ceva in genul 90-95-100 sau si mai jos. M-am uitat in EPC si cred ca asta e codul de catalog al termocuplei cu 4 contacte de care ai nevoie: 13 41 048. Asta ai luat?
Skip ads

  • marian11041981

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 Isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
murzick a scris:Parerea mea e ca ti se trage chiar de la termocupla noua. Gindeste-te ca (am presupus ca ai AC si sa luam cazul cu AC oprit) ventilatoarele pornesc in prima viteza (ambele ventilatoare in serie) abia la 100 de grade. Shocked Prima viteza este mult prea mica ca sa faca fata la temperatura aia, asa ca motorul trece lejer de 105 si abia atunci ventilatoarele trec pe viteza 2 (ambele ventilatoare, fiecare prin rezistenta lui). 105+ grade sint iarasi cam mult pentru viteza 2, asa ca povestea continua. Sad

Cred ca termocupla originala avea alte trepte de temperatura, banuiesc ca ceva in genul 90-95-100 sau si mai jos. M-am uitat in EPC si cred ca asta e codul de catalog al termocuplei cu 4 contacte de care ai nevoie: 13 41 048. Asta ai luat?

O sa ma uit si o sa iti zic care e codul de pe termocupla....ideea e ca de 2 ani asa merg cu ea si nu am avut probleme...ma deranjeaza pe mine atata tot...in rest totul e ok dupa cum mi-au mai spus altii...
O intrebare as mai avea:Treptele de racire sunt independente una de alta..adica ca sa fiu mai exact:in cazul in care imi porneste 1treapta de racire si asta nu face fata ea se opreste si porneste treapta 2 sau merg impreuna si treapta 1 ai 2?
Multumesc!
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu cred ca e ok sa stea motorul la 105 grade, doar daca nu cumva te minte indicatorul de pe bord. Am mai auzit de cazuri cind bordul arata un 10 grade in plus. Asta e a 2 doua Vectra B pe care o am si la ambele temperatura motorului era pe la 90-92 de grade. Cu asta de acum (Z18XE) am mers si pe caldurile alea mari prin Bucuresti si nu a urcat mai sus de 92 cu AC oprit si 90 cu AC pornit (da, am scris bine).

Ca raspuns la cealalta intrebare te voi trimite la un mesaj de al meu din alt subiect, cu mentiunea ca la X17DT (asta e motorul, corect?) sistemul e mai complex un pic. Se pare ca sint 3 termocuple, 2 cu 3 contacte si 1 cu 4 contacte. Sageata rosie indica termocupla cu 4 contacte.

Doar ca exemplu sa zicem ca pinii termocuplei sint numerotati de la 1 la 4 si pinul 1 e conectat la masa. Termocupla ta are 3 temperaturi la care cupleaza diferiti pini:
- T1 - cupleaza pinii 1-2
- T2 - pinii 1-2 ramin cuplati, dar in plus mai cupleaza si 1-3, deci 1-2-3
- T3 - pinii 1-2-3 ramin cuplati si in plus mai cupleaza si 1-4, deci 1-2-3-4
Cam asta e principiul de functionare al termocuplei cu mai multe trepte de temperatura. Cuplind diferiti pini se comanda relee care alimenteaza in diferite moduri ventilatoarele.

Sper ca am fost coerent. Smile
  • marian11041981

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 Isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
M-ai pus pe ganduri....la mine nu e ce spui tu ca ar trebui sa fie...in momentul in care intra treapta 2 de racire prima se opreste.de ce?
prima treapta imi cupleaza ventilatorul de la motor si unul de pe radiator
treapta 2 imi cupleaza doar ventilatorul de la motor cu o turatie mai mare
treapta 3 imi cupleaza ventilatorul de la motor si cu ventilatorul 2 de pe radiator
pe radiator am 2 ventilatoare
si inca ceva ce am observat:daca temperatura apei e 105 si opresc masina mi se cupleza automat treapta 1
daca ii pun contactul imediat mi se cupleaza iar treapta 2 si 1 se opreste
1 treapta e echivalenta cu punerea in functiune a AC-ului
Crezi ca e in regula?
daca nu ce problema as putea avea?
un releu ceva?
  • marian11041981

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 Isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Termocupla noua are codul 90508134.


[edit] nu mai cita(quote) ultimul mesaj dintr-o discutie!
Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Din cite vad eu in EPC, pentru motorul asta exista 2 tipuri de termocuple cu 4 contacte:
- pentru cazul in care masina n-are AC - cod piesa: 90508134, cod catalog 13 41 046


- pentru cazul in care masina are AC - cod piesa: 9174629, cod catalog 13 41 048

Evident ca termocuplele nu sint identice (doar nu facea neamtul aceeasi piesa cu 2 coduri diferite) si tu ai termocupla gindita pentru masina fara AC pe masina cu AC. Ai putea sa-i tragi mita pe spate celui care ti-a vindut termocupla. Daca ai posibilitatea, schimba termocupla intii cu cea potrivita si dupa aia mai vorbim de temperatura motorului.

Intre timp voi incerca sa ma dumiresc cum ar trebui sa-ti functioneze sistemul de racire, fiindca sincer nu vazusem pe schema ca ai 3 ventilatoare si asa se mai complica un pic lucrurile. Smile Cum sint pozitionate? E unul pe radiatorul de AC (ala din fata) si doua pe radiatorul motorului (ala din spate)?
  • marian11041981

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 Isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Inainte sa cumpar eu masina era facuta o improvizatie acolo unde era termocupla veche tocmai din cauza asta pt ca urca temp. apei.Termocupla veche e ciudat dar are acelasi cod de care spuneam 90508134.Cand am cumparat eu masina am vrut sa fie totul in regula fara fire legate si tot felul de chestii din astea si am luat alta termocupla fara sa o mai probez pe cea veche..desi cred ca e buna si aia...
In fata am un singur radiator cu 2 ventilatoare in fata si un ventilator la motor...
Cu un ventilator din fata am ceva probleme se invarte f incet cand temperatura apei urca peste 105..cineva a zis ca sunt carbunii..nu stiu..o sa il dau jos sa vad
O sa trebuiasca sa intreb si de modul de functionare al ventilatoarele sa vad daca e asa cum ai spus tu ca merg toate ventilatoarele in functie de temperatura...
Daca ai o adresa de mess sau un nr de telefon te-as ruga sa mi le dai si mie sa vorbim..
Multumesc pt.informatiile de pana acum...Altfel o sa pun problema cand o sa merg la un meserias...
O zi buna iti doresc!


[edit] nu mai cita(quote) ultimul mesaj dintr-o discutie!
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Stai asa ca nu stiu daca informatiile pe care ti le-am furnizat pina acum sint ok. Hai sa o luam metodic (trebuia sa facem asa de la inceput). Da-mi mai multe informatii despre masina, ca pina acum am mers doar pe presupuneri.
1. Din ce an e masina?
2. Ce motor ai exact? X17TD?
3. Ai AC din fabrica sau e o instalatie de AC non-GM pusa dupa achizitionarea masinii?
4. Poti sa pui niste poze cu radiatorul/radiatoarele si ventilatoarele? Ca nu prea imi dau seama ce inseamna "ventilator la motor".

Te rog sa nu mai citezi mesajele anterioare, ca se lungeste foarte tare discutia si e mai greu de citit. Eventual citeaza doar un fragment.
Si te mai rog sa nu iei cele spuse de mine drept adevar absolut. Smile Nu cunosc motorul tau si trag niste concluzii bazindu-ma doar pe scheme si documentatii. Situatia reala ar putea fi alta.
  • marian11041981

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 Isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
opel vectra b '96-noiembrie
motor 1.7 td isuzu
AC-ul este din fabricatie
Am desfacut azi masina si am descoperit mari bube...in fata am radiatorul de AC cu 2 ventilatoare:unul din ele avea un magnet rupt si se mai bloca(nu pornea) iar celalalt avea carbunii intepeniti si nu a pornit niciodata in 2 ani de cand am masina...e posibil din cauza asta sa nu fi mers simultan treapta 1+2 sau 1+2+3 dupa caz?
Electricianul care mi-a dat jos ventilatoarele nu a stiut ce sa zica...a spus ca o sa vedem dupa ce le punem la loc si ii facem o proba..
partea nasoala e ca in orasul unde locuiesc eu nu gasesc dezmembrari sa imi iau un ventilator din ala de pe radiatorul de AC........nu stiu unde sa ma duc...
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut
@murzick sau orice altcineva, vreau si eu o confirmare, vreau sa stiu daca e corect ceea ce stiu eu din ce am vazut in comportamentul masinii:
treapta 1 la ventilatare porneste la 93grade?
treapta 2 porneste la ~100grade?
treapta 3 porneste la ~107grade?
daca AC-ul e oprit porneste doar 1 ventilator sau merg amandoua?

am o vectra b cu motor x16xel dotata si cu AC, cand pornesc ac-ul ventilatorul din fata merge pe o turate medie - treapta2 cred, iar cel din spate foarte incet si lejer -asta in conditiile in care temperatura e pana in 90-92grade.
cand temp e mai mare de 92grade ventilatorul din spate are o turatie medie, cam ca cel din fata care ramane la aceeasi turatie ca cea pana in 92grade, nu am verificat cum face la peste 100grade - caci rar mi-a ajuns la acea temp.
Pe radiatar am 2 termocuple, una cu 2 fire si una cu 3 parca
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
pana la urma a rezolvat careva problema asta k si masinutza mea x17dt tot figurile astea le face, in plus atunci cand dau drumu la ac porneste ventilatorul de pe radiatorul de racire a apei! cele 2 ventilatoare nu pornesc niciodata! mie dak merg prin oras in tm cu ac pornit urk k turbata la 105-107 grade cred k pana la urma o sa nenorocesc garnitura!
sa imi zica si mie cineva pana la urma dak e ok k si pe termocupla mea scrie tot 100-105-110 grade!
  • sabinth

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Fratilor cred k masinile astea sunt concepute sa ne urcam in ele in timpul verii si sa ne umplem de nervi! Jurr

In primul rand din cate stiu eu un motor functioneaza bine cu apa la temperatura de 90 grade mai sus de atat ...gen 100 105 grade cum obisnuieste sa stea la opelurile noastre este total eronat! nu cred k un constructor de masini nu pune treptele la termocontactul ala sa porneasca la 100, 105, 110 grade ...fratilor clocoteste apa da`o naibi de treaba se duce garnitura de chiuloasa si pompa de apa....
Nu stiu ce sa fac am o vectra B 2 din 2001 si decat sa se intample ceva la motor cred k mai bine o vand si iau altceva....am avut ford transit. connect-uri...si la focusuri apa sta la 90!
Decat sa merg cu masina pe caldura mai bine ma impusc!
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
la foruduri sta acu la 90. apa mai sus/jos. idem la vw.

la opel macar arata cat de cat real. si nu e apa e antigel.care sub presiune nu fierbe ca apa in oala la 100 grade.
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu rezultatele de la mecanic-electrician!
La X17Dt motorul de la vectra mea sunt 2 ventilatoare in fata radiatorului de clima si 1 mai mare in spatele radiatorului de racire a apei(antigel).
Problema la mine a fost cu unul dintre ventilatoarele din fata, mai exact cand te uiti din fata masinii cel din partea stanga! Atunci cand dadeam drumul la AC pornea ventilatorul de racire a apei si nu stiam care era problema, crezand ca trebuie sa porneasca cele din fata am inceput sa caut sigurante arse, am gasit una arsa si am incercat sa o schimb cu alta buna, cu motorul oprit cand am pus siguranta a facut o scanteie mare si am mers direct la electician! s-a apucat a cautat pe cabluri sa vada pe unde e scurtul si a gasit undeva sub taboul de releele(cel dintre baterie si far) de la ventilatoare un + topit care atingea un fir de masa. a izolat firul am schimbat ventilatorul care nu mergea si i-am dat cheie, am pornit AC si in 3 sec au pornit ventilatorul schimbat si ventilatorul din spate de la racire apa!
Crezand k nu merge cum trebuie am fost si la alt electrician mai cunoscator si acesta mi-a zis k este ok sa porneasca ambele ventilatoare cel de racirea a apei si cel din fata dar la o turatie mica la modelul meu si atunci cand se incalzeste apa la motor la 95 de grade sa porneasca ventilatorul de racire pe prima treapta iar daca ajunge la 100 d grade sa porneasca pe treapta 2 ventilatorul de racire si ambele din fata la o turatie mai mare.
Pt. schimbare a fost necesar sa se dea jos bara, bara de ranforsare, farurile si apoi date jos ventilatoarele din fata fara sa mai demonteze radiatoarele(clima, racire)
Sper sa nu imi mai treaca de 95 d grade, astazi merg de la timisoara pana la severin si am sa revin cu un mesaj sa va anunt dak mai am probleme cu temperatura la apa!
O zi buna la toata lumea
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am uitat sa zic din cauza acelui ventilator ars si de la scurtul cu pricina nu mai imi pornea nici ventilatorul de racire a apei cand ajungea apa la 95d grade si imi crestea apa chiar pana la liniutele rosii!
Sper sa nu mai vad apa pe acolo vreodata!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La mine merg ventilatoarele merg astfel:

Cu A/C oprit :
Dupa 92grade C pleaca ventilatorul din fata radiatorului de A/C de pe partea pasagerului, nu stiu insa daca la turatie mare sau mica.
Dupa 102grade C pleaca ventilatorul din spatele radiatorului de racire, nu stiu insa daca la turatie mare sau mica.
Ventilatorul din fata radiatorului de A/C, de pe partea soferului nu porneste si nici nu ar trebui, banuiesc ca este comandat de o supapa de suprapresiune de pe radiatorul de A/C sau undeva din circuitul de A/C

Cu A/C pornit :
Cand cuplez A/C porneste instantaneu ventilatorul din fata radiatorului de A/C, cel din fata radiatorului de A/C de pe partea pasagerului.
Dupa 102grade C pleaca ventilatorul din spatele radiatorului de racire, nu stiu insa daca la turatie mare sau mica.
Ventilatorul din fata radiatorului de A/C, de pe partea soferului nu l-am vazut pornit inca de cand am masina, l-am alimentat pe direct si functioneaza, am testat releul care-l comanda si este functional, am verificat siguranta lui si era arsa, am inlocuit-o cu una buna dar in ultimele 4 luni de zile tot nu l-am vazut pornit.

De mentionat ca la 102 grade C nu m-am oprit ca sa vad cum merg ventilatoarele - eram in plina urcare sus pe panta de la Feleacu' unde am luat-o de jos si i-am dat de test 2,3,4 la balana pana in 4.500rpm ca sa vad pana unde poate urca apa, imi pare rau si acum ca n-am facut-o ca stiam la ce turatie mergea cel din fata de pe partea pasagerului si DACA mergea si cel din fata radiatorului de A/C de pe partea soferului. Nu am trecut niciodata de 103 grade C cu temperatura apei pe ceasul din bord, prin oras pe timp de vara temperatura apei oscileaza intre 90-93grade C.

La incarcarea instalatiei cu freon am avut urmatoarele presiuni : pe joasa 2.5bari, pe inalta 21.5bari, eficienta A/C la 2.000rpm 12 grade C.
21.5bari mi se pare foarte mult pe inalta, poate din cauza ca nu porneste ventilatorul din fata radiatorului de A/C, de pe partea soferului
12 grade C e cam putin, banuiesc ca 4-6 grade C ar trebui sa fie. Instalatia de A/C este cea stock a masinii.

Nu zic ca la mine functioneaza corect partea de A/C si partea de racire motor, haideti toti cei ce aveti aceasta motorizare cu informatii suplimentare ca sa stabilim care sunt turatiile, ce ventilatoare pornesc, la ce temperaturi, ce presiuni sunt normale pe A/C, etc.... ca sa fie in regula racirea la motor si instalatia de A/C la fiecare dintre noi.

Daca intelege cineva in detaliu cum functioneaza schema electrica sa ne spuna cum ar trebui sa mearga cele 3 ventilatoare, chiar daca respectivul are alta motorizare decat cea de ISUZU dar stie sa citeasca corect schema respectiva.

Eu in plus fata de voi am urcat puterea motorului undeva la 100-108cp si acum daca-i dau blana in 3min ajung cu apa la 103grade C moment in care reduc turatia la 3.000rpm sa-i dau posibilitatea sa se raceasca pana la 90 grade C, pana una-alta mi-am cumparat si un termostat de 82grade C de SAB 900 2.0Turbo (pe benzina) pentru a-l schimba pe cel curent si inainte de tuning am spalat sistemul de racire cu sare de lamaie si radiatorul principal cu detartrant (doar radiatorul fara nimic altceva), asta chiar a avut un efect benefic (!) dar as vrea si sa stiu ca racirea functioneaza in parametrii ganditi de inginerii de la Opel.
  • Mircionixs

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salutare si eu am aceeasi motorizare si nu am vazut niciodata apa pana la 100 grade C maxim la 96-98 grade C si la mine ca si la colegul @ahappyuser nu am vazut ventilatorul de pe partea soferului in functiune. Acum imi pornesc ventilatoarele undeva pe la 95 de grade C , tin sa mentionez ca eu am avut o problema in mai anul curent cu un furtunasi de langa turbina si imi pierdea apa si i-am dat in gura pana am ramas fara apa si sa dus garnitura de chiuloasa si imi arunca apa pe evauare si nu mi-am dat seama si i-am mai dat o data pana la 180km/h 4500 rpm si am ramas fara apa si sa spart chiuloasa, sa revin inaite de incident imi porneau ventilatoarele pe la 89-90 grade C.
A schimbat cineva supape la acest motor? Si cam cat ar costa? Mai bine zis de vreo 2 zile am observat ca scoate fum alb albastrui ce ar putea fi?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR