Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Asta este schimbarea pe care ma gandesc sa o fac. Ce parere aveti ?
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Proasta. Mai bine un Z22SE.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Intradevar, proasta miscare, nu castigi mai nimic, cel mult un litru la suta de kilometri. In schimb, te alegi cu un motor mai greu de anticipat din punct de vedere al cheltuielilor. La dinamica, schimbi un motor cu un demaraj mai bun si cuplu 95% intre 3300 si 5700 pe un motor cu demaraj mai slab si cuplu maxim intre 1900 si 2700; chestie de preferinta, zic eu.

Z22SE consuma un pic cam mult totusi, trece de 12 in oras. Eu as ramane la Z18XE si un soft tuning la 195Nm.


P.S. Vorbesc de cutii manuale si consumuri in Iasi.
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Fanii diesel nu au nimik de zis ?
Skip ads

  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,398
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
mie nu imi place benzinarul de 1.8 deloc Laughing
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Asta am inteles, dar daca esti dragut sa si argumentezi...
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca stiu ce vrea sa spuna: e nemultumit probabil de faptul ca Z18XE e puturos la turatii joase, chestie cu care nici un dieselist nu se poate obisnui. Asa e mapat motorul, pentru a alege intre un mod economic (la turatii joase) si un mod sportiv (la turatii ridicate). Un alt motiv ar fi comfortul, se presupune ca un benzinar nu trebuie sa smunceasca si trebuie sa fie silentios, de aici si maparea aparent ciudata de pe Z18XE. Pentru cine vrea mers sportiv pe Z18XE, se poate rezolva simplu: soft-tuning. Practic, cuplul de la 4000RPM se muta la 2000RPM, iar la 4000RPM ai deja cuplu de Y22SE.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris: schimbi un motor cu un demaraj mai bun pe un motor cu demaraj mai slab.


Eu nu is asa sigur ca Z18XE sta in fata unui diesel cu acelasi nr de cai dar cuplu aproape dublu. Rolling Eyes
@cruger, sunt destule topicuri in care se discuta benzina Vs motorina, in final decizia e numai a ta si nimeni nu poate stii ce anume e bun pt tine si ce nu. Embarassed Eu, unul nu as fi luat benzina din start, daca vrei sa faci trecerea asta trebuie sa te gandesti ca o sa vinzi greu benzinarul, o sa dai mai mult pe un diesel si o sa ai de umblat, mai ales ca tu cauti numai vectra de 125 de cai pe motorina. Avantajele ar fi consum mai mic (diferenta e mai mare de 1litru/% Idea ) si pret mai mare la revanzare.
Bafta!
Skip ads

  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,398
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
cruger a scris:Asta am inteles, dar daca esti dragut sa si argumentezi...

merg zilnic cu 2.0dth(100mii km), ocazional 1.9 cdti- 120cp (apox 30mii), shi am mers shi cu

1.8pe bertone(80miikm) shi 1.8 pe avensis (nou)

benzinarul nu iti ofera senzatia de sportivitate ( liniare shi silentioase, crestere greoie in viteza obisnuit de la diesel)

am mers shi cu 1.6 pe vectra de la care am primit exact ceea ce ma asteptam


dacatot vreis a skimbi mashina 1.9 cdti:D
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
are rost sa o luam de la inceput?

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=99
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cand spun demaraj ma refer la plecarea de pe loc. Iar referitor la cuplu, da, e dublu, dar conteaza si cat tine acel cuplu. La 0-100km/h avem 10.8s pentru 2.2DTI si 11.2s pentru 1.8, iar la 0-400m avem 17.6s pentru 2.2DTI si 17.9s pentru 1.8. Valori apropiate, oricum ai privi.

Cat despre consum, la mine in oras un 2.2DTI ajunge la 9l/100km iar eu iau 10l/100km. Evident, vorbesc de mers intre 2000 si 3000RPM, la ambele masini. Sa zicem ca am exagerat si vorbim de 2 litri la 100km, si tot nu se justifica efortul de a vinde masina curenta si a cumpara alta. Banii pe care ii dai in plus pot fi bani de benzina pe vreo cativa ani, depinde de numarul de kilometri parcursi.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu nu inteleg de ce pe aceste forumuri toata lumea isi da cu parerea cum fuge 2.0 Dti sau 2.2 DTI . Ca turatii joase , ca remapat , ca nu ofera senzatii de sportivitate .
Partea proasta a acestor discutii este ca nu m-am intalnit INCA cu un diesel de 2.2 sau 2.0 care sa comenteze ceva in fata lui Z 18 XE ! Si m-am mai luat cu diverse Vectre si Astre , insa n-am intalnit vreunul rau asa cum ziceti voi .

Asa ca va astept cu drag stimati dieselisti sa-mi aratati si mie pe sosea cum merge 2.2 dti ala !
Insa Z18XE n-o oferi senzatii de sportivitate , dar cand te uiti ca trage linear si puturos , insa acul de la kilometraj ajunge foarte repede la 180 , 2.2 dti e deja departe in spate ! Laughing
Dar mai bine axati-va pe consum ca ce-i drept e foarte economic dieselul ! Am facut un calcul , daca tii o masina 3 ani si ai de ales intre astea 2 motoare , va trebuie sa faci in jur de 40.000 km / anual ca sa faci economii mari cu dieselul .
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:La 0-100km/h avem 10.8s pentru 2.2DTI si 11.2s pentru 1.8, .


Eu privesc aceasta discutie din prisma demarajului meu de 9 sec 0-100
Asa ca ce sa faca 2.2 DTI ? Cool Laughing
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
@bertone
Adevarul asta e, ca pana la 180 merge super ok chiar si dupa dar ceva mai greu, adik cam tragi de ea, na 125 HP asta e, dar per total e multumitor.
A mea e mai lenta la demaraj pt ca e automata. Am facut o liniuta cu un Leon 1.9 TDI de 101HP si pana pe la 90 a stat langa mine. Dupa ... am plecat de langa el asa usurel si sigur. Ceea ce ma incanta pe mine este altceva. 2.2 DTI 125PS/280NM e ok daca stai sa te uiti asa per ansamblu dar cu circa 250 EUR obtii 153PS/330NM. Si ma gandeam eu asa cum o fi sa ai 150 de caluti sub capota ?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Cum o fi...daca tine motorul/pompa/turbina. De diferenta de bani intre Z18XE si Y22DTH iti iei o galerie de admisie Flowtec de la dbilas si sa vezi atunci...
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
bertone a scris:
dodo_13 a scris:La 0-100km/h avem 10.8s pentru 2.2DTI si 11.2s pentru 1.8, .


Eu privesc aceasta discutie din prisma demarajului meu de 9 sec 0-100
Asa ca ce sa faca 2.2 DTI ? Cool Laughing

uiti ceva legat de diferenta de greutate Cool
astra in jur de 1300
vectra peste 1500
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
mai precis :
astra bertone 1270 de kg si 2 sec in minus Cool
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
1. Luand in considerare masa inertiala si puterea, putem aplica o regula de 3 simpla:
1270kg si 125CP pot fi egalate de 1500kg si ... 147CP!

2. Consider ca nu e corect cand spunem ca plaja de cuplu e mai ingusta la diesel, cred ca ar trebui sa luam in considerare raportul dintre turatia maxima si cea minima pentru care se depaseste, sa zicem, 90% din cuplul maxim. Ochiometric, acest raport ar fi ~2 pentru ambele: 1500-3000 diesel, 3000-6000 benzina.
De aici si performantele similare in toate aplicatiile.
Y22DTR: Z18XE:

Cred ca se pot elimina din discutie aspectele legate de performanta si trebuie sa se puna accentul pe fiabilitate, costuri initiale si intretinere, economie.

Ca la orice discutie benzina vs. diesel, depinde cati ani vrei sa tii masina si cati km vrei sa parcurgi anual.
Daca iei in calcul si remaparea, favorit este clar Y22DTR. Vei avea un motor puternic si economic.
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
A venit bossu` Very Happy Era ceva normal sa vina asa raspuns din partea lui. Ne vedem maine la polivalenta.

P.S.

Cred ca o sa incep sa caut un 2.2 frumusel sa vedem ce poate , evident frezat si coafat de EDS Very Happy
  • bujuxp

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2007

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Cand spun demaraj ma refer la plecarea de pe loc. Iar referitor la cuplu, da, e dublu, dar conteaza si cat tine acel cuplu. La 0-100km/h avem 10.8s pentru 2.2DTI si 11.2s pentru 1.8, iar la 0-400m avem 17.6s pentru 2.2DTI si 17.9s pentru 1.8. Valori apropiate, oricum ai privi.

Cat despre consum, la mine in oras un 2.2DTI ajunge la 9l/100km iar eu iau 10l/100km. Evident, vorbesc de mers intre 2000 si 3000RPM, la ambele masini. Sa zicem ca am exagerat si vorbim de 2 litri la 100km, si tot nu se justifica efortul de a vinde masina curenta si a cumpara alta. Banii pe care ii dai in plus pot fi bani de benzina pe vreo cativa ani, depinde de numarul de kilometri parcursi.


eu am 460 mii km cu masina si 0-100 ii face in 9 sec , inainte cand tragea bine si avea 150 mii cand am luat-o din germania ii faceam in 7.4 sec masurat. si tu ii faci in 10.8 y22dtr vectra b2sport
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR