Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
fetitele nu au loc in poza de el. Laughing
Skip ads

  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Dar epava din costinesti a avut loc Laughing
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
mai io parca vad ceva acolo...... cum o chema? voi o vedeti pe bruneta aia reflectata in ochelari??
  • GoKu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2004

  • Mesaj Privat
OK, asa mai merge. Recunosc, a pus intrebarea la modul cel mai stupid cu putinta, dar trebuie sa fiti intelegatori, ma bucur ca mi-am luat masina asta. Smile Nu sunt n00b, stiu sa conduc destul de bine si de obicei "simt" masina dupa vreo 300-400 de km parcursi cu ea. Cu asta noua, e cu totul alta poveste. Imi inchipui ca in primii 10.000 de km trebuie sa fiu foarte atent la masina, sa vad cum se comporta si de aceea am cerut sfaturile voastre. Ma gandeam la raspunsuri gen "tips & tricks" pentru o masina cu motor diesel noua, dar va multumesc oricum pentru contributii. Btw, masina o primesc de-abia in februarie, acum doar ma documentez. Sad

1. Doh... Rolling Eyes

2. Multumesc pentru link.

3.1 Am inteles ca de la 3000 de RPM intra turbina si ca nu e bine sa fie folosita constant. Asta inseamna, de exemplu, ca nu pot sa merg constant pe autostrada cu 160 km/h daca asta presupune sa depasesc 3000 de RPM?

3.2 Am mai auzit asta, dar parca nu era vorba de 30 de secunde, poate mai putin.

3.3 Asta e un lucru foarte important, il stiam. NU se aplica doar pentru motoarele diesel si este vital pentru prelungirea duratei de viata a motorului. Acum, eu am o problema. Masina nu are pe bord indicator pentru temperatura apei si nu stiu sigur daca aceasta informatie imi apare pe display-ul central. Stiu, e lame, dar ce fac in cazul asta?

4.1 Presupun ca toate astea o sa mi le faca la revizie. Eu o sa-mi fac datoria si o sa duc masina in service la timp, dar restul nu depinde de mine. Anyway, daca nu imi fac reviziile corect ii dau in judecata dar nu cred ca o sa fie nevoie. Am auzit lucruri bune despre Di-Bas Bucuresti asa ca nu imi fac griji.

Alte intrebari...pai, ar mai trebui sa stiu ceva? Rodajul cum e mai bine sa-l fac: mai multe drumuri dus-intors cu viteza fixa pe autostrada sau un drum dus-intors pana la, sa zicem, Satu-Mare? (eu sunt din Bucuresti)
Skip ads

  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu am fost obisnuit sa conduc numai masini pe benzina, dacie, espero, vectra, si trecerea la Astra G diesel a fost foarte usora, deja la al doi-lea - al trei-lea drum prin oras simteam perfect masina. Nu este camion, nu este avion si nici vapor, ai sa vezi. Trebuie doar sa te obisnuiesti sa nu o turezi ca pe o benzina si dat fiind faptul ca nici nu ai nevoie datorita cuplului mai mare la turatii mici, totul este perfect.

3.1. Turbina intra la 1500 rpm si ajunge la eficienta maxima pe la 2500. Poti sa mergi f. bine la 3000 constant la viteze mari, nu se strica nimic, majoritatea masinilor asa merg in germania.
3.2. Unii recomanda 5 minute chiar inainte de oprire, depinde si de cat chinui motorul/turbina si cat de cald este afara.
3.3. Eu pe Astra G 1.7dti am indicator de apa (rpm, km/h, benzina), eu cred ca ai si tu, cele 4 sunt cam standard pe majoritatea modelelor. Oricum motorul il simti cand incepe sa se incalzeasca, in general dupa cateva intersectii poti sa merge linistit fara sa-l omori.

Rodajul unii il recomanda la drum intins la viteze constante, altii la mers cu cat mai multe schimbari de viteze si regimuri de turatii, insa in oricare caz, trebuie sa tii motorul sa lucreze acolo unde ii place, adica nici subturat nici superturat (la diesel cam pe la 1500-2500). Intreaba la dealer sau citeste in carte si vezi ce zice despre rodaj. Nu fii prea stresat nici cu asta, la noi lumea inca are trista amintire a rodajului la dacii, in timp ce la o masina noua (ca generatie) rodajul este facut din fabrica (chimic). Stiu oameni care din prima zi de la km 0 ii dadea masinii pana in zona rosie a turometrului, dupa 5 secunde de la pornit motorul la rece plecau de pe loc de parca erau la rally, si nu are nimic masina, dar nici nu trebuie exagerat chiar asa.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Absenta indicatorului de temperatura de pe bordul Astrei H se explica prin faptul ca noile motoare nu mai necesita tratament special la rece , putand fi solicitate din plin la orice temperatura. Cel putin asta e pozitia oficiala a firmei. Wink

Rodajul trebuie facut in conformitate cu ceea ce scrie in cartea tehnica a masinii , in orice caz e mult mai simplu , noile motoare fiind mult mai putin sensibile din acest punct de vedere.

Cred ca despre turatii maxime si cele la care intra in functie turbina ar fi mai bine sa nu vorbim intrucat nici unul din noi nu a condus inca Astra H cu CDTI-ul de 120 de CP.
Daca ar fi sa ne referim la cel de 150 de CP va pot spune ca urca fara efort si fara probleme peste 5000 de rpm.... Twisted Evil
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
stai sa nu comparam calul cu magarul (dti cu cdti).
in mod normal poti sa ii dai in gura pana iti taie injectia motorina. Dar asta numai dupa ce uleiul e la temp optima (uleiul ajunge dupa apa la temp optima).
Asa cum se spune peste tot condusul la extreme scurteaza viata motorului.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
GoKu a scris:Am auzit lucruri bune despre Di-Bas Bucuresti asa ca nu imi fac griji.


Spune-mi si mie de la cine ai auzit lucrurile astea bune ? Di-Bas sunt cei mai jalnici posibili dupa ce mi-au facut mie (diagnosticat gresit masina inainte sa o cumpar. Si asta CU BUNA STIINTA. Posibil sa fi luat mita mecanicul respectiv de la vanzator...) . Acum la masina noua, poate nu au ce sa iti faca dar totusi considerand ce au putut face eu nu as mai avea incredere in ei nici sa imi unfle cauciucurile...
Skip ads

  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Maiculitza..abia in februarie???? s-au tampit de tot...si mai ma intrebam de ce sunt asa putine Astra H in oras:)
Opel Romania kkt cu toti dealerii autorizati...
b90nos
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
astra-nos a scris:Opel Romania kkt cu toti dealerii autorizati...

Din pacate cam asta e general in romania, la aproape orice produs sau serviciu.
  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Nu sunt in stare sa expuna in showroom masinile din varf de gama...cu toate dotarile....posibile...
Am vazut pana nu de mult in Mall Astra H cu capace de plastic ....varianta ieftina..
Cum o fi posibil asa ceva. Marketing inexistent.....
b90nos
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pai masinile alea cu jante le au sefii de la reprezentante sa se plimbe ei, la showroom le da pe alea ieftine.
Skip ads

  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
astra-nos a scris:Maiculitza..abia in februarie???? s-au tampit de tot...si mai ma intrebam de ce sunt asa putine Astra H in oras:)
Opel Romania kkt cu toti dealerii autorizati...
b90nos


Deocamdata Astra H 1.9CDTI cu 120 de CP (8V) nu se vinde nici in Germania ci doar se poate comanda. Livrarile vor incepe peste cateva zile.
  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
ok dar asta nu schimba restul Smile


NEW!! ...view my Garage Smile
  • GoKu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2004

  • Mesaj Privat
@sandumbogdan

3.1 Turbina intra la 3000 RPM, cel putin la masina asta.
3.3 N-am indicatorul, m-am uitat la masina de la reprezentanta.

@Senatorul

Motorul este 1.9 CDTI 120CP 16V, m-am uitat pe site-ul Opel Germania.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
@GoKu

Ai dreptate Wink , de fapt lucrurile stau cam asa :

Astra H : 1.9 CDTI 120 CP cu 8V si 150 CP cu 16V
Vectra C : 1.9 CDTI 120 CP cu 8V si 150 CP cu 16V

Treaba ciudata e ca si noul Zafira va avea 1.9 CDTI de 120 CP cu 8V. Se discuta si echiparea Astrei H cu CDTI-ul cu 8V incepand cu 2005. Confused
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
3000 rpm e mult ca sa intre turbina, la motoarele VW TDI, FIAT JTD, Opel DTI, si cam toate diesel-urile pe care le stiu/condus eu, turbina intra incepand de la o turatie intre 1500-2000 si ajunge la eficienta maxima pe la 2500-3000. Dar ea se aude si la 1500 si mi se pare ciudat sa intre asa de tarziu turbina, eu cred ca incepe mai jos.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
am niste dubii ca turbina intra in functiune la 3000rpm.
are cuplul maxim la 2000rpm, deci turbina porneste mult mai devreme.

Am o banuiala ca e si turbina cu palete variabile.
  • GoKu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2004

  • Mesaj Privat
@ Senatorul

Eu inainte sa vorbesc, verific informatiile pe net. Asa ca te invit sa dai o tura pe la www.opel.de si sa observi ca ambele variante de CDTI sunt 16V. Wink

In rest, la drive-test sefa de la vanzari mi-a aratat ca turbina intra la 3000 rpm, si chiar se simtea diferenta si un zgomot caracteristic. Daca a aberat ea, aberez si eu. Smile
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
@GoKu

...www.opel.de zici tu ? Atunci poftim : www.opel.de/res/flash/co...nloads/Matrix.pdf Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR