- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- vectra-nos
- **
- 198 mesaje
- din 12 Oct 2004
- Bucuresti
vectra-nos
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
GoKu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2004
- Mesaj Privat
OK, asa mai merge. Recunosc, a pus intrebarea la modul cel mai stupid cu putinta, dar trebuie sa fiti intelegatori, ma bucur ca mi-am luat masina asta. Nu sunt n00b, stiu sa conduc destul de bine si de obicei "simt" masina dupa vreo 300-400 de km parcursi cu ea. Cu asta noua, e cu totul alta poveste. Imi inchipui ca in primii 10.000 de km trebuie sa fiu foarte atent la masina, sa vad cum se comporta si de aceea am cerut sfaturile voastre. Ma gandeam la raspunsuri gen "tips & tricks" pentru o masina cu motor diesel noua, dar va multumesc oricum pentru contributii. Btw, masina o primesc de-abia in februarie, acum doar ma documentez.
1. Doh...
2. Multumesc pentru link.
3.1 Am inteles ca de la 3000 de RPM intra turbina si ca nu e bine sa fie folosita constant. Asta inseamna, de exemplu, ca nu pot sa merg constant pe autostrada cu 160 km/h daca asta presupune sa depasesc 3000 de RPM?
3.2 Am mai auzit asta, dar parca nu era vorba de 30 de secunde, poate mai putin.
3.3 Asta e un lucru foarte important, il stiam. NU se aplica doar pentru motoarele diesel si este vital pentru prelungirea duratei de viata a motorului. Acum, eu am o problema. Masina nu are pe bord indicator pentru temperatura apei si nu stiu sigur daca aceasta informatie imi apare pe display-ul central. Stiu, e lame, dar ce fac in cazul asta?
4.1 Presupun ca toate astea o sa mi le faca la revizie. Eu o sa-mi fac datoria si o sa duc masina in service la timp, dar restul nu depinde de mine. Anyway, daca nu imi fac reviziile corect ii dau in judecata dar nu cred ca o sa fie nevoie. Am auzit lucruri bune despre Di-Bas Bucuresti asa ca nu imi fac griji.
Alte intrebari...pai, ar mai trebui sa stiu ceva? Rodajul cum e mai bine sa-l fac: mai multe drumuri dus-intors cu viteza fixa pe autostrada sau un drum dus-intors pana la, sa zicem, Satu-Mare? (eu sunt din Bucuresti)
1. Doh...
2. Multumesc pentru link.
3.1 Am inteles ca de la 3000 de RPM intra turbina si ca nu e bine sa fie folosita constant. Asta inseamna, de exemplu, ca nu pot sa merg constant pe autostrada cu 160 km/h daca asta presupune sa depasesc 3000 de RPM?
3.2 Am mai auzit asta, dar parca nu era vorba de 30 de secunde, poate mai putin.
3.3 Asta e un lucru foarte important, il stiam. NU se aplica doar pentru motoarele diesel si este vital pentru prelungirea duratei de viata a motorului. Acum, eu am o problema. Masina nu are pe bord indicator pentru temperatura apei si nu stiu sigur daca aceasta informatie imi apare pe display-ul central. Stiu, e lame, dar ce fac in cazul asta?
4.1 Presupun ca toate astea o sa mi le faca la revizie. Eu o sa-mi fac datoria si o sa duc masina in service la timp, dar restul nu depinde de mine. Anyway, daca nu imi fac reviziile corect ii dau in judecata dar nu cred ca o sa fie nevoie. Am auzit lucruri bune despre Di-Bas Bucuresti asa ca nu imi fac griji.
Alte intrebari...pai, ar mai trebui sa stiu ceva? Rodajul cum e mai bine sa-l fac: mai multe drumuri dus-intors cu viteza fixa pe autostrada sau un drum dus-intors pana la, sa zicem, Satu-Mare? (eu sunt din Bucuresti)
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Eu am fost obisnuit sa conduc numai masini pe benzina, dacie, espero, vectra, si trecerea la Astra G diesel a fost foarte usora, deja la al doi-lea - al trei-lea drum prin oras simteam perfect masina. Nu este camion, nu este avion si nici vapor, ai sa vezi. Trebuie doar sa te obisnuiesti sa nu o turezi ca pe o benzina si dat fiind faptul ca nici nu ai nevoie datorita cuplului mai mare la turatii mici, totul este perfect.
3.1. Turbina intra la 1500 rpm si ajunge la eficienta maxima pe la 2500. Poti sa mergi f. bine la 3000 constant la viteze mari, nu se strica nimic, majoritatea masinilor asa merg in germania.
3.2. Unii recomanda 5 minute chiar inainte de oprire, depinde si de cat chinui motorul/turbina si cat de cald este afara.
3.3. Eu pe Astra G 1.7dti am indicator de apa (rpm, km/h, benzina), eu cred ca ai si tu, cele 4 sunt cam standard pe majoritatea modelelor. Oricum motorul il simti cand incepe sa se incalzeasca, in general dupa cateva intersectii poti sa merge linistit fara sa-l omori.
Rodajul unii il recomanda la drum intins la viteze constante, altii la mers cu cat mai multe schimbari de viteze si regimuri de turatii, insa in oricare caz, trebuie sa tii motorul sa lucreze acolo unde ii place, adica nici subturat nici superturat (la diesel cam pe la 1500-2500). Intreaba la dealer sau citeste in carte si vezi ce zice despre rodaj. Nu fii prea stresat nici cu asta, la noi lumea inca are trista amintire a rodajului la dacii, in timp ce la o masina noua (ca generatie) rodajul este facut din fabrica (chimic). Stiu oameni care din prima zi de la km 0 ii dadea masinii pana in zona rosie a turometrului, dupa 5 secunde de la pornit motorul la rece plecau de pe loc de parca erau la rally, si nu are nimic masina, dar nici nu trebuie exagerat chiar asa.
3.1. Turbina intra la 1500 rpm si ajunge la eficienta maxima pe la 2500. Poti sa mergi f. bine la 3000 constant la viteze mari, nu se strica nimic, majoritatea masinilor asa merg in germania.
3.2. Unii recomanda 5 minute chiar inainte de oprire, depinde si de cat chinui motorul/turbina si cat de cald este afara.
3.3. Eu pe Astra G 1.7dti am indicator de apa (rpm, km/h, benzina), eu cred ca ai si tu, cele 4 sunt cam standard pe majoritatea modelelor. Oricum motorul il simti cand incepe sa se incalzeasca, in general dupa cateva intersectii poti sa merge linistit fara sa-l omori.
Rodajul unii il recomanda la drum intins la viteze constante, altii la mers cu cat mai multe schimbari de viteze si regimuri de turatii, insa in oricare caz, trebuie sa tii motorul sa lucreze acolo unde ii place, adica nici subturat nici superturat (la diesel cam pe la 1500-2500). Intreaba la dealer sau citeste in carte si vezi ce zice despre rodaj. Nu fii prea stresat nici cu asta, la noi lumea inca are trista amintire a rodajului la dacii, in timp ce la o masina noua (ca generatie) rodajul este facut din fabrica (chimic). Stiu oameni care din prima zi de la km 0 ii dadea masinii pana in zona rosie a turometrului, dupa 5 secunde de la pornit motorul la rece plecau de pe loc de parca erau la rally, si nu are nimic masina, dar nici nu trebuie exagerat chiar asa.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Absenta indicatorului de temperatura de pe bordul Astrei H se explica prin faptul ca noile motoare nu mai necesita tratament special la rece , putand fi solicitate din plin la orice temperatura. Cel putin asta e pozitia oficiala a firmei.
Rodajul trebuie facut in conformitate cu ceea ce scrie in cartea tehnica a masinii , in orice caz e mult mai simplu , noile motoare fiind mult mai putin sensibile din acest punct de vedere.
Cred ca despre turatii maxime si cele la care intra in functie turbina ar fi mai bine sa nu vorbim intrucat nici unul din noi nu a condus inca Astra H cu CDTI-ul de 120 de CP.
Daca ar fi sa ne referim la cel de 150 de CP va pot spune ca urca fara efort si fara probleme peste 5000 de rpm....
Rodajul trebuie facut in conformitate cu ceea ce scrie in cartea tehnica a masinii , in orice caz e mult mai simplu , noile motoare fiind mult mai putin sensibile din acest punct de vedere.
Cred ca despre turatii maxime si cele la care intra in functie turbina ar fi mai bine sa nu vorbim intrucat nici unul din noi nu a condus inca Astra H cu CDTI-ul de 120 de CP.
Daca ar fi sa ne referim la cel de 150 de CP va pot spune ca urca fara efort si fara probleme peste 5000 de rpm....
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
GoKu a scris:Am auzit lucruri bune despre Di-Bas Bucuresti asa ca nu imi fac griji.
Spune-mi si mie de la cine ai auzit lucrurile astea bune ? Di-Bas sunt cei mai jalnici posibili dupa ce mi-au facut mie (diagnosticat gresit masina inainte sa o cumpar. Si asta CU BUNA STIINTA. Posibil sa fi luat mita mecanicul respectiv de la vanzator...) . Acum la masina noua, poate nu au ce sa iti faca dar totusi considerand ce au putut face eu nu as mai avea incredere in ei nici sa imi unfle cauciucurile...
- vectra-nos
- **
- 198 mesaje
- din 12 Oct 2004
- Bucuresti
vectra-nos
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- vectra-nos
- **
- 198 mesaje
- din 12 Oct 2004
- Bucuresti
vectra-nos
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
astra-nos a scris:Maiculitza..abia in februarie???? s-au tampit de tot...si mai ma intrebam de ce sunt asa putine Astra H in oras:)
Opel Romania kkt cu toti dealerii autorizati...
b90nos
Opel Romania kkt cu toti dealerii autorizati...
b90nos
Deocamdata Astra H 1.9CDTI cu 120 de CP (8V) nu se vinde nici in Germania ci doar se poate comanda. Livrarile vor incepe peste cateva zile.
- vectra-nos
- **
- 198 mesaje
- din 12 Oct 2004
- Bucuresti
vectra-nos
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2004
- Mesaj Privat
GoKu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2004
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
3000 rpm e mult ca sa intre turbina, la motoarele VW TDI, FIAT JTD, Opel DTI, si cam toate diesel-urile pe care le stiu/condus eu, turbina intra incepand de la o turatie intre 1500-2000 si ajunge la eficienta maxima pe la 2500-3000. Dar ea se aude si la 1500 si mi se pare ciudat sa intre asa de tarziu turbina, eu cred ca incepe mai jos.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
GoKu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2004
- Mesaj Privat
@ Senatorul
Eu inainte sa vorbesc, verific informatiile pe net. Asa ca te invit sa dai o tura pe la www.opel.de si sa observi ca ambele variante de CDTI sunt 16V.
In rest, la drive-test sefa de la vanzari mi-a aratat ca turbina intra la 3000 rpm, si chiar se simtea diferenta si un zgomot caracteristic. Daca a aberat ea, aberez si eu.
Eu inainte sa vorbesc, verific informatiile pe net. Asa ca te invit sa dai o tura pe la www.opel.de si sa observi ca ambele variante de CDTI sunt 16V.
In rest, la drive-test sefa de la vanzari mi-a aratat ca turbina intra la 3000 rpm, si chiar se simtea diferenta si un zgomot caracteristic. Daca a aberat ea, aberez si eu.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat