Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La Agila mea la 110 Km/h se aude un zgomot ca de ,,avion cu reactie" (ca tonalitate),
am senzatia ca intra ceva in rezonanta, la viteze mai mici sau mai mari zgomotul
inceteaza cu desavarsire. Nu pot ghici directia zgomotului, cred ca este de undeva
de pe la puntea fata - motor dar nu exclud si alte surse. Se intampla si la altii ? Banuiti ce ar putea fi ?
Skip ads

  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut,
Si la mine se aude la peste 100 si cred ca e forma non aerodinamica care o are masina. fiind super inalta la vant nu se comporta prea bine. De acolo si zgomotul...parerea mea...
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
crilups a scris:Salut,
Si la mine se aude la peste 100 si cred ca e forma non aerodinamica care o are masina. fiind super inalta la vant nu se comporta prea bine. De acolo si zgomotul...parerea mea...


Zgomotul mentionat se aude strict la 110 km/h. La micsorarea sau marirea vitezei acesta dispare, de aceea cred ca intra ceva prost fixat in rezonanta.

Un alt zgomot mult mai deranjant pe care l-am asociat cu bucsa antizgomot din caseta de directie (dar nu mai sunt convins de asta), il am atunci cand merg pe drumuri de tara , drumuri proaste cu denivelari mici sau atunci cand franez de la viteze mari,
acesta se aude cam de pe la coloana de directie (ca si cum ar avea joc crucile cardanice de pa coloana - le-am testat tinandu-le cu mana si miscand repede volanul = nu au joc).
Am inteles ca s-ar putea ca vreun etrier sa aiba joc in ghidaje ;
Cum se manifesta zgomotul asta ? Cum se poate verifica ? Cum se poate repara ?
  • emilul

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Aceleasi zgomote de drum de tara le am si eu , vin din partea drepta, eu initial am crezut ca sunt de la pivot sau bucsa

am facut un test si mi-au schimbat bieleta directie drepta, dar nu era aia, tot la fel face , alt meserias a zis ca e din caseta zgomotul.


P.S am si eu o intrebare la inroarcere in cerc viraj maxim stanga masina (mai ales pe drum neasfaltat) imi impinge fata spre dreapta ca urmare nu pot face un cerc virat maxim stanga , invers totul e ok.
Ce poate fi? unghiul de fuga l-am facut (cand am schimbat bieleta) dar tot asa face, e posibil sa nu fi facut unghiul de fuga bine?
multumesc
Skip ads

  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
S-a gandit cineva si la amortizoare? Stiti ca la flanse sunt si niste rulmenti care banuiesc eu ca se invart in viraje cand iei de volan. Dar pivotii?
Eu am schimbat flansele, bieletele, bucsile de la bara antiruliu. Intr-adevar s-a redus din zgomot dar totusi mai face. saptamana viitoare am sa schimb amortizoarele fata si am sa revin cu noi informatii. Oricum sunt singurele care nu le-am schimbat si sunt duse oricum.
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
claudiuflorin a scris:S-a gandit cineva si la amortizoare? Stiti ca la flanse sunt si niste rulmenti care banuiesc eu ca se invart in viraje cand iei de volan. Dar pivotii?
Eu am schimbat flansele, bieletele, bucsile de la bara antiruliu. Intr-adevar s-a redus din zgomot dar totusi mai face. saptamana viitoare am sa schimb amortizoarele fata si am sa revin cu noi informatii. Oricum sunt singurele care nu le-am schimbat si sunt duse oricum.


Am revenit si dupa ce am schimbat amortizoarele. Lucru fff bun pt ca cele care le aveam erau cele originale si erau duse rau de tot. chiar am ramas ff uimit cand le-am vazut ca lucrau cu ajutorul fortei mele. erau duse. acum dupa schimbare se simte diferenta in franari si chair la zone nasoale unde lucreaza amortizorul. DAR totusi se mai aude ceva. ceva ce ma obsedeaza. am stat si m-am gandit si singurele chestii care mai erau de schimbat erau, pivotii. ei se schimba cu tot cu brat. i-am schimbat si spre bucuria mea acum e altceva, se simte altfel e ceva nou.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La pivotii vechi se simtea ceva joc dupa ce i-ai demontat ?
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
PL500 a scris:La pivotii vechi se simtea ceva joc dupa ce i-ai demontat ?


Problema la mine era mai mult pe partea dreapta. Deci dupa ce am scos primul brat cu pivot adica cel din dreapta am tras ffff usor de el, de pivot, si se misca ca naiba, nasol de tot se misca fffffff usor. Apoi la cel din dreapta era la fel, asta era ceva mai greut.
Pivotii noi nici nu puteam sa-i misc sunt super teapani.
Daca vrei sa vezi in ce stare e ridica si tu masina pe o parte si baca o ranga la pivot si impinge si o s avezi dac aare joc, la mine asa l-am probat, nu eu si o persoana care le cunoaste bine de tot.
Deci in final pivotii vechi se miscau fffff usor erau nasoli.
Skip ads

  • emilul

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2007

  • Mesaj Privat
emilul a scris:


P.S am si eu o intrebare la inroarcere in cerc viraj maxim stanga masina (mai ales pe drum neasfaltat) imi impinge fata spre dreapta ca urmare nu pot face un cerc virat maxim stanga , invers totul e ok.
Ce poate fi? unghiul de fuga l-am facut (cand am schimbat bieleta) dar tot asa face, e posibil sa nu fi facut unghiul de fuga bine?
multumesc


Ma gandesc ca ascapat textu necitit Smile e chiar stresanta chestia ma gandesc sa repet unghiul , sa merg undeva unde fac aia tot cadere fuga si alte manevre dar erau interesante niste pareri
multumesc
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
emilul a scris:
P.S am si eu o intrebare la inroarcere in cerc viraj maxim stanga masina (mai ales pe drum neasfaltat) imi impinge fata spre dreapta ca urmare nu pot face un cerc virat maxim stanga , invers totul e ok.
Ce poate fi? unghiul de fuga l-am facut (cand am schimbat bieleta) dar tot asa face, e posibil sa nu fi facut unghiul de fuga bine?
multumesc


Nu stiu daca unghiul de fuga este cel incriminat, ma gandesc ca poate cel de convergenta (unghiul de deschidere / inchidere al rotilor masurat in plan orizontal fata de axa longitudinala a masinii) ar fi de vina acesta se poate modifica odata cu schimbarea bieletei de directie. Da si tu mai multe detalii (daca volanul sta pe mijloc la rularea in linie drepta, daca masina trage stanga dreapta, daca la virajul stanga iti trage volanul din mana, uzura anormala la pneuri - nu stiu daca a avut timp pt. asta)
  • walterdolian

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2007

  • Mesaj Privat
sal

legat de faptul ca iti trage intr-o parte la demaraj de pe loc cu rotile bracate total intr-o parte sau alta nu cred ca este vreo problema, aceelasi comportament l-am avut pe agila lu taicamio, dar s-a rezolvat problema cand am pus cauciucuri identice pe fata :D

apropo, multi au zis ca poate este de vina si faptul ca o roata face aderenta mai mare ca cealalta cand sunt rotile bracate >> apare efectul de deplasare in laterala daca iti face desprindere una din roti, sau daca pornesti de langa bordura e posibil sa prinzi mizerie sub roata din dreapta >> acesta face desprindere si te trage intr-o parte

la a mea nu am patit decat curand, de cand s-a mai racit vremea si a aparut umezeala
  • emilul

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pai treaba sta asa , volanul era ok , fff putin tragea spre dreapta (am pus pe seama soselei ) , singura problema era ca la viraj maxim stanga cum am zis masina "cerne" nu pot face pe drum neasfaltat , un cerc, iar pe asfalt simt asa ca daca dau mai tare rupe ceva acolo , sau mai nou am senzatia ca imi dezbraca cauciucul de pe janta.
Ciudat acum ca spui parca chiar cand sa ajung cu volanul 100% virat stanga ultimele 5% parca vrea sa imi scoata colanul din mana ,

Ca urmare a unei aparitii de uzura pe partea dreapta exterior (foarte slab , s-au dus dungulitele de pe margine) dar uzura clar fata de celelalte 4 roti , am decis samerg la unghi , "meseriasu " a facut unghiul si m-am trezit cu volanul stramb , cand i-am zis pur si simplu la scos volanul si la pus drept Smile

si acum e fix la fel , trage f usor dreapta si la viraj maxim stanga da sa crape pe la roata dreapta ceva Smile

chiar nam idee unde sa merg , geometria rotilor nu aceeasi cu unghiul de fuga? nu se face tot in acelasi loc ?

Sper ca nu v-am plictisit Very Happy
Skip ads

  • walterdolian

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am reglat si eu directia cand am patit prima data dar nu am observat diferente, m-am obisnuit cu ideea, dar daca iti uzeaza neuniform cauciucul atunci inseamna ca este totusi ceva problema la directie, sau am inteles de la un mecanic la care am fost atunci ca ar putea fi si ceva din cutie (diferential daca nu ma insel)

sper sa te poata ajuta cineva cu un raspuns mai concret
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
emilul a scris:..........am decis samerg la unghi , "meseriasu " a facut unghiul si m-am trezit cu volanul stramb , cand i-am zis pur si simplu la scos volanul si la pus drept Smile


Din ce spui trag concluzia ca unghiul de convergenta nu este bun, mai ales ca volanul si-a schimbat pozitia. In mod normal ar fi trebuit ca meseriasul sa blocheze volanul drept si apoi sa masoare si sa regleze unghiurile.
Unghiul de fuga nu se poate regla el este dat de constructia fuzetei si isi modifica valoarea numai prin uzura sau accidentarea fuzetei, pivotilor, in special bucsile si bara antiruliu.
Singurul unghi ce este afectat in mare masura de reglajul incorect al lungimii bieletelor este cel de convergenta, insa nu stiu daca valorile gresite ale acestuia dau simptome asa de puternice ca ale tale.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
De cateva zile mi-au aparut doua noi zgomote (cred ca zgomotele astea se tot tin de mine):

Primul este un scartait care-mi apare uneori la pornirea motorului si dureaza mai putin de o secunda (imi aminteste de
fosta dacie cand porneam dimineata aeroterma si scartaia la inceput). Sa fie ceva de pe la electromotor sau cureaua sa
patineze vreun pic ? Bateria este pe duca (indicatorul ala verde de pe ea nu se mai vede si de curand cand am lasat
pozitiile aprinse cam o ora nu am mai putut porni motorul) - ar putea avea vreo influenta asta ?

Al doilea zgomot aparut (si destul de strident) este un scartait ascutit ca tonalitate ce vine de pe la roata stanga fata dar
numai atunci cand merg in marsarier. Am citit cam tot ce s-a scris despre zgomotul produs de placutele de frana uzate si
despre tablita-senzor care ar putea produce un asemenea zgomot dar la toti aparea scartaitul in mers inainte sau la
viraje. Este posibil ca la vreo placuta sa nu se fi respectat sensul de montare ?

Cum se manifesta un etrier slabit din prinderi sau ghidajele uzate ? (ma gandesc la un alt zgomot despre care am mai
vorbit in topicul asta care imi apare pe drumuri cu deniveleri mici si se aude asemanator cu o zdranganitul unei cutii
cu scule aflate sub bord)


Scuze pentru postarile succesive.


Ultima modificare facuta de PL500 la Mie 28 Nov, 2007 7:38 pm
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Scartaitul de care spui este de la demaror .
L-am avut si eu si aparea doar cand era rece afara , si dupa ce masina statea destul de mult .
L-am scos , l-am desfacut bucati (mai putin reductorul) , l-am degresat bine si i-am bagat apoi o vaselina care sa reziste la temperaturi coborate .
Am gasit si bucsa din fata putin cam uzata , dar o s-o inlocuiesc altadata .
O sa te chinui putin sa-l dai jos , trebuie sa ridici masina pe elevator .
Avand amandoi aceeasi motorizare , procedura de demontare e aceeasi , singura deosebire poate fi data de pozitionarea celorlalte marafeturi de sub masina (galerie de evacuare , caseta de directie etc) care o sa te incomodeze .
In primul rand , bateria out ! Apoi te apuci sa desfaci firele de la demaror .
Demarorul este prins in partea de jos stanga cu un surub normal cu cap de 13 , iar in partea dreapta sus , chiar sub galeria de admisie , cu doua piulite (tot cheie de 13) . Intre cele doua piulite e prins papucul de la cablul de masa . Piulita de deasupra este cu saiba prinsa de ea .Vezi sa nu le incurci , altfel risti sa re roteasca papucul cand strangi piulita .
De obicei a doua piulita (ea fixeaza de fapt demarorul) iese cu tot cu axul filetat .
La piulitele astea o sa ai nevoie de un prelungitor la clichet . Daca esti cumva ginecolog , o sa descurci usor cu ele pe nevazute , doar cu pipait Laughing Pozitia e nasoala rau .
De-acuma te-apuci sa-l faci bucatele . Tot , mai putin reductorul care e capsulat . Chei de 10 , de 8 parca , surubelnita in cruce si torxuri .
Dupa ce scoti capacul de la bendix , reductorul se mai tine de electromotor cu doua nituri de aluminiu . Da-le jos fara grija . Cu WD 40 speli in interior reductorul , dupa care bagi vaselina in el . Sa nu te zgarcesti la vaselina .
Sa speli bine si bendixul cu WD40 si apoi o pelicula fina de vaselina ca sa culiseze usor .
Cel mai bine sa-ti faci rost de o bucsa ca s-o inlocuiesti pe cea din capacul bendixului . Aia se uzeaza intotdeauna . Interior 12mm , exterior 15mm , lungime parca 18 sau 20 mm .
Demontezi solenoidul si electromagnetul lui si ii cureti de praf . Furca bendixului e din plastic , asa ca grija la ea .
Dupa asta , dai afara capacul de la demaror ca sa ajungi la platoul carbunilor . Carbunii sunt presati amandoi de un arc comun . Partea din spate a arcului e agatata sub un fel de cioc mai lat . Cu o surubelnita mica , il scoti de acolo si dupa aia dai carbunii afara .
Scoti capacelul metalic din capul axului rotorului , si apoi scoti siguranta de pe ax . In felul asta iese si rotorul din stator . Sa ai grija la ordinea in care vin saibele metalice si cele de textolit de pe axul rotorului .
Cu smirghel foarte fin cureti colectorul si apoi cu ceva ascutit cureti santurile din colector .
Vaselina intre saibe , in lagar si in capacel . Capacelul o sa intre mai greu inapoi , dar sa insisti ca sa stea bine sa nu intre praf .
Sa cureti bine si statorul de praful si mizeria din el .
Carbunii nu i-am gasit uzati prea tare (dupa 130 k km) , asa ca nu-mi fac griji in privinta lor nici la tine .
Remontezi totul in ordine inversa , si gata !
Dureaza toata afacerea vreo doua ore lejer , poate chiar 3 .

Spor la treaba !
  • mavros

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Azi dimineata cind am pornit masina,si mie mi-a aparut o ciriiala care se auzea doar cind porneam.Am oprit si am pornit din nou si la fel.Cind am plecat de la munca,nu am mai auzit nimic.Mentionez ca azi a fost mai frig decit in alte dimineti(termometrul de bord arata -2 grade)Oare sa fie si la mine la fel?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
mavros a scris:Azi dimineata cind am pornit masina,si mie mi-a aparut o ciriiala care se auzea doar cind porneam.Am oprit si am pornit din nou si la fel.Cind am plecat de la munca,nu am mai auzit nimic.Mentionez ca azi a fost mai frig decit in alte dimineti(termometrul de bord arata -2 grade)Oare sa fie si la mine la fel?


Cred ca da. Realitatea este ca zgomotul ala mi-a aparut numai la frig. Ma intreb daca remedierea suporta amanare pana la
primavara cand o sa pot lucra in conditii decente.

Multumiri lui Codrin pt. raspunsul prompt si detaliat.
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
PL500 a scris:
mavros a scris:Azi dimineata cind am pornit masina,si mie mi-a aparut o ciriiala care se auzea doar cind porneam.Am oprit si am pornit din nou si la fel.Cind am plecat de la munca,nu am mai auzit nimic.Mentionez ca azi a fost mai frig decit in alte dimineti(termometrul de bord arata -2 grade)Oare sa fie si la mine la fel?


Cred ca da. Realitatea este ca zgomotul ala mi-a aparut numai la frig. Ma intreb daca remedierea suporta amanare pana la
primavara cand o sa pot lucra in conditii decente.

Multumiri lui Codrin pt. raspunsul prompt si detaliat.


Si eu am patit aceeasi chestie azi dimineata. aceasi caraiala la pornire , oprit motorul si pornit iarasi la fel mi- afacut. intr-adevar si aici in \bucuresti erau -2,5 grade. mentionez ca am fot si la munte acum 2 saptamani chiar ninsese si tot la fel de frig era dar nu-mi facuse asa ceva. vreau sa va intreb daca aceasta caraiala se paote rezolva prin operatiunea mai sus mentionata de curatare si gresare sau trebuie neaparat schimbat electromotorul (demarorul). Vreau sa mai zic ca masina a pornit perfect nu a balbait dar s-a auzit acea caraiala. si la voi la fel a fost?
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cel mai bine este sa-l dai jos si sa vezi care sunt uzurile lui . De obicei se uzeaza doar bucsa de care am pomenit mai sus .
Asa cum este demarorul realizat , nu cred ca ar putea sa apara prea curand alte uzuri .
Bucsa nu am schimbat-o deoarece am intrat in posesia ei la o ora dupa ce montasem inapoi tot Evil or Very Mad Nu mai aveam timp la dispozitie .
Acum , dupa ce am gresat tot , merge la fix . Cat timp ? Pana la primavara sigur am scapat .
La mine incepuse din iarna trecuta sa caraie , si am schimbat-o abia acum 2 saptamani .

L.E. Masina pornea fara probleme , totul era OK , atat doar ca aveam si eu caraiala in cauza .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR